Στη βιβλιογραφία, το σχολικό κλίμα αναφέρεται στην ευρύτερη συνθήκη που επικρατεί σε κάθε σχολική μονάδα και συνδέεται άμεσα με όσους/ες εμπλέκονται σε αυτήν. Πολλές από τις διαστάσεις του κλίματος συνδέονται με τη δημιουργία ακαδημαϊκών στόχων και των αντίστοιχων κινήτρων, τα οποία συμβάλλουν στην επιτυχία υψηλότερων βαθμολογιών σε τυποποιημένες δοκιμασίες. Επιπλέον, κάθε σχολείο έχει το δικό του σχολικό κλίμα, το οποίο το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα. Η βελτίωση του σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα των σχολείων.
Ένα θετικό σχολικό κλίμα επηρεάζει την εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης. Ο όρος "παιδαγωγικό κλίμα" περιγράφει σε ένα στενότερο επίπεδο τη σύνθεση της ψυχοκοινωνικής ατμόσφαιρας και του φυσικού περιβάλλοντος μιας σχολικής αίθουσας, όπου λαμβάνει χώρα η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και των μαθητών μεταξύ τους.

Πόροι για τη θεματική.

  • Από τη σχολική αποτελεσματικότητα στην ποιότητα της σχολικής ζωής: εμπειρική προσέγγιση στο ελληνικό σχολείο.  Κουτούβελα, Χριστίνα.  https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/36864.
  • Η συναισθηματική νοημοσύνη σε σχέση με το κλίμα της τάξης και τη σχολική επίδοση των παιδιών.  Αλεξανδράτου, Βαρβάρα.  https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/39119