Στο Αττικό Μετρό

Οι περισσότεροι από εσάς θα έχετε χρησιμοποιήσει το μετρό. Αν όχι δείτε αυτό το  βίντεο για να πάρετε μία γεύση.

Δες αυτό το βίντεο από το Τόκιο για να καταλάβεις γιατί τόσοι επιβάτες επιλέγουν το μετρό καθημερινά.

Δες αυτό και αυτό το βίντεο για να καταλάβεις γιατί το μετρό στην Αθήνα είναι ένα έργο πολιτισμού.

Βρες περισσότερες πληροφορίες για το Αττικό Μετρό στην σελίδα του στο ίντερνετ του.

Τώρα είστε έτοιμοι να απαντήσετε αυτές τις ερωτήσεις.

Μετοχές Ενεργητικής φωνής

(Πηγή: Η Τάξη της Κυρίας Γεωργίας)

Ας εξασκηθούμε στην ορθογραφία:

Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3

Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία!

Οι δασκάλες της τάξης:

Αγγελική Βασιλοπούλου- Ελένη Χατζηπέτρου

Παζλ, πλακόστρωτα και μωσαϊκά

(Πηγή: Περί... Παιδείας)

Για να λύσεις πιο εύκολα τις παρακάτω ασκήσεις παρακολούθησε αυτό το βίντεο:

Άσκηση 1  Άσκηση 2  Άσκηση 3 

Στον ελεύθερό μου χρόνο μου αρέσει να παίζω ένα επιτραπέζιο που λέγεται Ubongo και εξασκεί τις παραπάνω δεξιότητες.

Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία.

Οι δασκάλες της τάξης:

Αγγελική Βασιλοπούλου- Ελένη Χατζηπέτρου.

Το ηλιακό λεωφορείο

Το ποίημα "Το ηλιακό λεωφορείο" ,που μόλις διάβασες, είναι τραγούδι και περιέχεται στον δίσκο "Εδώ Λιλιπούπολη", που ξέρω ότι κάποιοι από εσάς το έχετε και ακούτε τα τραγούδια. Παρακολουθήστε το  βίντεο που έφτιαξαν κάποιοι μαθητές της Γ' τάξης ενός σχολείου, ζωγραφίζοντας το ηλιακό λεωφορείο, σύμφωνα με όσα διάβασαν παραπάνω.

Εργασία: Ζωγραφίζω και εγώ αυτό το αλλιώτικο  ηλιακό λεωφορείο ακολουθώντας τις οδηγίες που βρίσκω από το ποίημα. Δημοσιοποιήστε τις ζωγραφιές σας στα σχόλια της δημοσίευσης του Τοίχου.

Αλφαβητική σειρά

(πηγή: Περί... Παιδείας)

Βάζω σε αλφαβητική σειρά

Ας κάνω λίγη εξάσκηση στην ορθογραφία:

Άσκηση 1  Άσκηση 2  Άσκηση 3

Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία.

Οι δασκάλες της τάξης:

Αγγελική Βασιλοπούλου- Ελένη Χατζηπέτρου

Άντζελμαν

Διαβάζω από το Ανθολόγιό μου το κείμενο του Ντιντιέ Λεβύ "Άντζελμαν" . Αν δεν έχω το Ανθολόγιο μου το διαβάζω ΕΔΩ ή το ακούω ΕΔΩ

Στη συνέχεια λύνω τις παρακάτω ασκήσεις:

Στο e- me assignments θα βρείτε την επόμενη εργασία σας με τίτλο Άντζελμαν!

Καλή συνέχεια σε όλους!

Μηχανές του Μέλλοντος

Η δημιουργία διαφόρων ρομπότ, για την εξυπηρέτηση καθημερινών αναγκών μας πλέον δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά μία αλήθεια.

Ας κάνουμε λίγη εξάσκηση στην ορθογραφία.

Άσκηση 1   Άσκηση 2   Άσκηση 3

Στο e- assignments θα βρείτε την καινούρια σας εργασία!

Καλή συνέχεια με υγεία!

Οι δασκάλες της τάξης:

Αγγελική Βασιλοπούλου- Ελένη Χατζηπέτρου.

Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο.

Διαβάζω από το βιβλίο της Γλώσσας μου ή από ΕΔΩ το κείμενο "Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο" και "Ο χάλκινος γίγαντας".

Ξαναθυμάμαι την Ιστορία του Χάλκινου Γίγαντα της Κρήτης.

Τώρα απάντησε τις παρακάτω ερωτήσεις:

Οριστικά και Αόριστα Άρθρα.

Ας θυμηθούμε τα Άρθρα.

Τα άρθρα είναι οι μικρές λεξούλες που μπαίνουν μπροστά από:

  • Ουσιαστικά : ο ελέφαντας
  • Επίθετα: μία χαμογελαστή
  • Μετοχές που κλίνονται: το ζαλισμένο
  • Ορισμένες αντωνυμίες: η δική μου

Τα άρθρα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Τα οριστικά Άρθρα Τα αόριστα Άρθρα
ο, η, το ένας, μία, ένα

Στην αρχή ήταν ένα οποιοδήποτε σκυλάκι και όχι ένα συγκεκριμένο σκυλάκι. ένα. το. Εδώ το σκυλάκι είναι γνωστό. Είναι το σκυλάκι που είδε πριν. ένα. Αυτό το αυτοκίνητο του είναι άγνωστο. Το αυτοκίνητο αυτό είναι του πατέρα του. Είναι ένα αυτοκίνητο που γνωρίζει. το.

Για να θυμηθείς καλύτερα τα άρθρα, δες το ΒΙΝΤΕΟ

Τώρα είσαι έτοιμος και έτοιμη να λύσεις τις παρακάτω ασκήσεις:

Άσκηση 1     Άσκηση 2

Πως ξεχωρίζω όμως τα άρθρα από τους αδύναμους τύπους των προσωπικών αντωνυμιών;

Δες αν το κατάλαβες λύνοντας την Άσκηση

Επίθετα

Τα επίθετα είναι οι λέξεις που συνοδεύουν τα ουσιαστικά και βρίσκονται σε τρεις πτώσεις, δες το ΒΙΝΤΕΟ για να τα θυμηθείς.

Μελέτησε τους παραπάνω πίνακες και κάνω τις παρακάτω ασκήσεις:

Άσκηση 1  Άσκηση 2  Άσκηση 3

Περισσότερες ασκήσεις θα βρείτε στη δημοσίευση της Κ. Αγγελικής!

Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία!

Οι δασκάλες της τάξης:

Αγγελική Βασιλοπούλου- Ελένη Χατζηπέτρου.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2020 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Σλοβενίας (Slovenská sekcia IBBY). Το φετινό μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina, μεταφράστηκε στα ελληνικά, όπως κάθε χρόνο, από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς ενώ η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Σλοβένο εικονογράφο Damijan Stepančič.

Το υπέροχο μήνυμα του Peter Sventina:

“Εκεί που μένω, οι θάμνοι πρασινίζουν αργά τον Απρίλη ή νωρίς τον Μάη και σύντομα γεμίζουν με κουκούλια από πεταλούδες. Αυτά τα κουκούλια μοιάζουν με μπαλίτσες από βαμβάκι ή με κουφέτα και οι νύμφες τους καταβροχθίζουν φύλλο το φύλλο μέχρι που οι θάμνοι απογυμνώνονται. Όταν όμως οι νύμφες γίνουν πεταλούδες και πετάξουν, οι θάμνοι δεν είναι κατεστραμμένοι. Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ξαναγίνονται πράσινοι πάλι και πάλι.

Έτσι μοιάζει ο συγγραφέας, έτσι μοιάζει ο ποιητής. Κατασπαράζονται, μένουν κατάστεγνοι από ιστορίες και ποιήματα, που, όταν ολοκληρωθούν, πετούν μακριά, μπαίνουν μέσα σε βιβλία και βρίσκουν τους αναγνώστες τους. Αυτό γίνεται πάλι και πάλι.

Και τι συμβαίνει με εκείνα τα ποιήματα και τις ιστορίες;

Ξέρω ένα αγόρι που έπρεπε να κάνει κάποια εγχείρηση στο μάτι του. Για δύο εβδομάδες μετά την εγχείρηση, έπρεπε να ξαπλώνει μόνο από τη δεξιά πλευρά και μετά δεν έπρεπε να διαβάζει τίποτα για έναν μήνα. Όταν τελικά ξαναπήρε στα χέρια του ένα βιβλία έπειτα από ενάμιση μήνα, ένιωσε σαν να κατάπινε λέξεις μ’ ένα κουτάλι από μια γαβάθα. Σαν να τις έτρωγε. Πραγματικά τις έτρωγε.

Ξέρω κι ένα κορίτσι που, όταν μεγάλωσε, έγινε δασκάλα. Μου είπε: “Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”.

Οι λέξεις στα ποιήματα και στις ιστορίες είναι τροφή. Όχι τροφή για το σώμα, όχι τροφή που μπορεί να γεμίσει το στομάχι σου. Τροφή όμως για το πνεύμα και τροφή για την ψυχή.

Όταν πεινάει κάποιος ή διψάει, το στομάχι του γουργουρίζει και το στόμα του στεγνώνει. Οι πεινασμένοι γυρεύουν να φάνε κάτι, ένα κομμάτι ψωμί, ένα πιάτο ρύζι ή δημητριακά, λίγο ψάρι ή μια μπανάνα. Όσο περισσότερο πεινούν, τόσο στενεύει ο οπτικός τους ορίζοντας, ώσπου παύουν να βλέπουν ό,τι δεν είναι τροφή για να τους χορτάσει.

Η πείνα για λέξεις εκδηλώνεται διαφορετικά. Μοιάζει με θλίψη, με λήθη, με αυθάδεια. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από τέτοιου είδους πείνα δε νιώθουν πως η ψυχή τους τρέμει από το κρύο κι ότι προσπερνούν τους εαυτούς τους χωρίς να το προσέχουν. Ένα μέρος του κόσμου τους εξαφανίζεται χωρίς να το γνωρίζουν.

Αυτού του είδους η πείνα χορταίνεται με ποίηση και ιστορίες.

Υπάρχει όμως ελπίδα για όσους δεν έχουν ποτέ αφεθεί ν’ απολαύσουν τις λέξεις, για να χορτάσουν αυτή την πείνα;

Υπάρχει! Το αγόρι που είπαμε διαβάζει κάθε μέρα. Το κορίτσι έγινε δασκάλα και διαβάζει στους μαθητές της. Κάθε Παρασκευή. Κάθε βδομάδα. Αν κάποια φορά το ξεχάσει, της το θυμίζουν τα παιδιά.

Και τι γίνεται με τον συγγραφέα και τον ποιητή; Καθώς έρχεται το καλοκαίρι, θα πρασινίσουν πάλι. Και πάλι θα στεγνώσουν από ιστορίες και ποιήματα, που θα πετάξουν μακριά προς κάθε κατεύθυνση. Πάλι και πάλι.”

Αυτή είναι η φετινή αφίσα:

Αφού διάβασες όλα τα παραπάνω στοιχεία ήρθε η ώρα να λύσεις τις παρακάτω ασκήσεις:
Πριν μία εβδομάδα διάλεξες το δικό σου βιβλίο να διαβάσεις ήρθε η ώρα να μας το παρουσιάσεις!

Πάτα εδώ, κατέβασε το αρχείο στον υπολογιστή σου, επεξεργάσου το, συμπλήρωσε τις πληροφορίες και περίμενε οδηγίες (πηγή: taximagiki)

Αν δεν έχεις υπολογιστή και δυσκολεύεσαι να το κάνεις από το κινητό σου ή το tablet, πάρε μία άσπρη κόλλα χαρτί και φτιάξε το μόνο σου και μόνη σου και συμπλήρωσε τις πληροφορίες.

Καλή συνέχεια σε όλους με υγεία!

Το χαρούμενο Λιβάδι

Πήγαινε στη σελίδα 49 του βιβλίου της γλώσσας και διάβασε το κείμενο: "Το χαρούμενο λιβάδι".

Εναλλακτικά πάτα ΕΔΩ για να το διαβάσεις από το ηλεκτρονικό βιβλίο.

Μπορείς να παρακολουθήσεις την διήγηση και να ακούσεις τραγούδια πατώντας ΕΔΩ και ΕΔΩ

Μόλις τελειώσεις πάτα ΕΔΩ και απάντα τις ερωτήσεις.

Συντακτικό

Υποκείμενο- Ρήμα- Αντικείμενο

Ας θυμηθούμε:

Πάτα ΕΔΩ για να δεις θεωρία και παραδείγματα.

Στη συνέχεια πάτα ΕΔΩ   και ΕΔΩ για να λύσεις τις ασκήσεις.

Ας κάνουμε και λίγη εξάσκηση στην ορθογραφία! Πάτα ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ για να λύσεις τις ασκήσεις.

Καλή συνέχεια σε όλους σας με υγεία!

Οι χρόνοι των ρημάτων

Ας ξεκινήσουμε με τους χρόνους των ρημάτων στην Οριστική Έγκλιση.

Στην Οριστική Έγκλιση, όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα, έχουμε  χρόνους οι οποίοι χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:

Παρόν Παρελθόν Μέλλον
Ενεστώτας- τώρα Παρατατικός- χθες συνέχεια Εξακολουθητικός Μέλλοντας- αύριο συνέχεια
Παρακείμενος- μέχρι τώρα Αόριστος- χθες μία στιγμή Στιγμιαίος Μέλλοντας- αύριο μία στιγμή
Υπερσυντέλικος- μέχρι χθες Συντελεσμένος Μέλλοντας- μέχρι αύριο

Πάτα ΕΔΩ και ΕΔΩ για να δεις παραδείγματα.

Πάτα στον παρακάτω σύνδεσμο για να δεις καλύτερα τη θεωρία.

 Οι χρόνοι του ρήματος (Οριστική Έγκλιση)

Ήρθε η ώρα για λίγη εξάσκηση.

Άσκηση 1 (Πάτα πάνω)

Άσκηση 2

Άσκηση 3- Χρονική αντικατάσταση

 

 

Εγκλίσεις

Οι εγκλίσεις είναι τρεις. 

Παρατήρησε προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες και στη συνέχεια πάτα εδώ για εξάσκηση!               

Οι εγκλίσεις είναι τρεις

 

Οριστική

Παράδειγμα όταν θέλω να πω τι έκανα χθες, τι κάνω σήμερα και τι θα κάνω αύριο.

 

 

 

Υποτακτική

Έχει λέξη κλειδί το ΝΑ

Προστακτική

Έχει μόνο 2 πρόσωπα! ΕΣΥ ΕΣΕΙΣ