Η εξελιξη της τεχνολογιας

Η εξέλιξη της τεχνολογία

Στις μέρες μας, η τεχνολογία είναι αυτή που έχει αναπτυχθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη επιστήμη. Σκοπός μας είναι να σας παρουσιάσουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας στο χθες, το σήμερα και ποια προβλέπεται να είναι η ανάπτυξή της στο μέλλον. Θα αναφέρουμε εφαρμογές της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, την επιστήμη, την ιατρική, τη βιομηχανία και την επικοινωνία. Η παρουσίαση θα γίνει στο MS-PowerPoint σε συνδυασμό με εικόνες και πληροφορίες από το Διαδίκτυο. Θα αναλύσουμε τα θετικά και τα αρνητικά της τεχνολογίας και θα εκθέσουμε την άποψή μας για την επίδραση των εφαρμογών της τεχνολογίας στη ζωή μας στο μέλλον.

Λέξεις κλειδιά: ανάπτυξη τεχνολογίας, θετικά, αρνητικά

1. Εισαγωγή

Ο λόγος ο οποίος δημιουργήσαμε στο τμήμα μας ένα blog είναι γιατί θέλαμε να έχουμε ένα χώρο για να επικοινωνούμε τώρα, αλλά και μετά την αποφοίτησή μας. Επίσης, για να μάθουμε να χειριζόμαστε «το μέλλον μας», δηλαδή το internet. Ακόμη, εμάς τα παιδιά μας αρέσει να ασχολούμαστε με τον υπολογιστή και το internet, έτσι σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να περνάμε εργασίες, να δημοσιεύουμε εκδρομές, φωτογραφίες και το πώς περνάμε στο σχολείο μας στο ιστολόγιο της τάξης μας που μπορείτε να το δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://protypa90-st1.spaces.live.com/ .

2. Τεχνολογία

H τεχνολογία προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις τέχνη και λόγος, αλλά σημαίνει κάτι ευρύτερο από αυτές τις λέξεις. Η τεχνολογία μπορεί να αναφέρεται σε υλικά αντικείμενα, όπως μηχανές ή σκεύη, αλλά και σε κάποια συστήματα. Οι πρώτοι άνθρωποι ξεκίνησαν τη σχέση τους με τη τεχνολογία μετατρέποντας τις φυσικές πρώτες ύλες σε απλά εργαλεία. Για εκείνη την εποχή τεχνολογία ήταν η ανακάλυψη της φωτιάς ή το να φτιάξουν ένα μαγειρικό σκεύος. Πράγματα που τα θεωρούμε σήμερα δεδομένα, για την εποχή που ανακαλύφθηκαν ήταν σημαντικά τεχνολογικά επιτεύγματα. Στις μέρες μας υπάρχει η τάση αυτή η έννοια να αναφέρεται μόνο στην τεχνολογία υπολογιστών ή σημαντικών μηχανημάτων, ενώ τεχνολογία μπορεί να είναι και ένα μηχανικό μολύβι. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται τόσο για ειρηνικούς σκοπούς, προσφέροντας ανέσεις στην ανθρωπότητα, τόσο και για πολεμικούς σκοπούς, κατασκευάζοντας καταστροφικά όπλα και συστήματα.

3. Η εξέλιξη της τεχνολογίας στο μέλλον

3.1. Ιατρική

Είναι η λιγότερο κομπιουτεροποιημένη επιστήμη, επομένως αναμένονται ραγδαίες αλλαγές. Στις προβλέψεις για την Ιατρική δεν αναμένεται απλώς η από απόσταση διενέργεια επεμβάσεων και διοργάνωση ιατρικών συσκέψεων, που έτσι και αλλιώς ήδη είναι δυνατή, αλλά και η πλήρης 3-D απεικόνιση του σώματος ακόμη και σε ολόγραμμα, όπως και η συνταγογράφηση και διάγνωση μέσω υπολογιστή και χωρίς την παρέμβαση γιατρού.

3.2. Ευφυή αυτοκίνητα

Ως το 2020 τα αυτοκίνητα στον πλανήτη θα έχουν διπλασιαστεί. Ευτυχώς όμως, μέχρι το 2014 30% από αυτά θα διαθέτουν όχι μόνο GPS, αλλά και αυτόματα αυτόματα συστήματα πλοήγησης, παρκαρίσματος, ελέγχου διοδίων και αποφυγής συγκρούσεων. Ένα στα τρία αυτοκίνητα θα είναι υβριδικό.

3.3. Διαστημικός τουρισμός και μετακινήσεις

Με μισό εκατομμύριο δολάρια όλοι θα μπορούν να ταξιδέψουν μέχρι το φεγγάρι ή τον Άρη ή και ακόμα μακρύτερα. Παράλληλα το 2020 το 30% των πτήσεων θα γίνεται από υπερηχητικά αεροπλάνα, που θα κάνουν την απόσταση στο 1/10 του χρόνου που απαιτείται σήμερα.

3.4. Διαστημική κηπουρική

Τα φυτά, ως γνωστόν, φωτοσυνθέτουν απελευθερώνοντας οξυγόνο και αυτό ακριβώς είναι το τελικό σχέδιο: η δημιουργία ατμόσφαιρας στον Άρη. Η φύτευση και η καλλιέργεια των φυτών θα γίνεται από ρομπότ τεχνολογίας Pathfinder (χαμηλού κόστους σε σχέση με μια επανδρωμένη αποστολή), ενώ σύμφωνα με το επίσημο site της NASA οι πρώτοι άποικοι υπολογίζεται πως θα μπορούν να εγκατασταθούν εκεί γύρω στο 2100 και εκτός από την ομάδα επιστημόνων θα είναι κατά κύριο λόγο βαρυποινίτες, οι οποίοι θα προσφέρουν κοινωνική εργασία.

3.5. Τηλεόραση

Εκτός από τις τηλεοράσεις που θα έχουν υψηλότερη ευκρίνεια από ποτέ, μια νέα τεχνολογία με την κωδική ονομασία V-Chip θα επιτρέπει στους γονείς να επιλέγουν ποια προγράμματα επιθυμούν να αποκλείονται από την τηλεόραση τους, προκειμένου να μην παρακολουθούν τα παιδιά τους ακατάλληλες εκπομπές βίας.

3.6. Μνήμη υπολογιστή-Δεδομένα

Όσο πιο πολύπλοκη ή πιο αναφορική γίνεται η πληροφορία και η χρήση της τόσο μεγαλύτερα μέσα αποθήκευσης χρειάζονται. Οι νέοι αποθηκευτικοί χώροι θα γεννήσουν και νέες μονάδες μέτρησης, πολύ πέρα από το Gigabyte ή το TeraByte που ήδη υπάρχουν. Έτσι θα μιλάμε πλέον για Exabyte (δισεκατομμύρια gigabytes). Φανταστείτε μια χωρητικότητα αντίστοιχη με εκείνη 40.000 βιβλιοθηκών σαν αυτή του Κογκρέσου των ΗΠΑ, σύμφωνα με μια εκτίμηση του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ για τη μελλοντική ροή των πληροφοριών και ειδήσεων.

3.7. Έξυπνες κάρτες

Η εισαγωγή της τεχνολογίας EMV Chip στην Ευρώπη θα οδηγήσει στη δημιουργία πιστωτικών καρτών με τσιπ μνήμης που θα επιτρέπουν να πραγματοποιείς πληρωμές σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο, απλώς κρατώντας την κάρτα μπροστά σε ένα τερματικό. Οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι αυτό θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και «ανέπαφες» συναλλαγές.

3.8. Έλεγχος της σκέψης

Ορισμένες ηλεκτρονικές περικεφαλίδες μπορούν να συλλάβουν εγκεφαλικά σήματα και στη συνέχεια να τα χρησιμοποιήσουνγια τον έλεγχο ηλεκτρονικών υπολογιστών ή για την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Μια εταιρεία έχει αναπτύξει ένα μηχανογραφημένο σύστημα, το BrainGate (Εγκεφαλική Πύλη), το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σε παράλυτους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν τη σκέψη τους για να χειριστούν τηλέφωνα, διακόπτες φωτός και άλλες συσκευές. Άλλα συστήματα επιτρέπουν σε ανθρώπους να πληκτρολογήσουν μέχρι 15 λέξεις το λεπτό επικεντρώνοντας το μυαλό τους στον κέρσορα ενός υπολογιστή.

3.9. Τεχνητή νοημοσύνη

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μπορούν να νικήσουν κορυφαίους σκακιστές, να συνομιλήσουν με ανθρώπους, να καθοδηγήσουν ρομπότ... Ορισμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι κάποια μέρα οι μηχανές θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν εξ ολοκλήρου τους ανθρώπους. Αυτός ο αυτοματισμός της σκέψης εγείρει ένα από τα πιο κρίσιμα ερωτήματα της εποχής μας. Υπάρχει θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στην ανθρώπινη νοημοσύνη και στη νοημοσύνη των μηχανών;

3.10. Υβριδικός άνθρωπος

Πολλοί αναρωτιούνται ποια θα είναι η μορφή που θα έχει ο πολίτης του μέλλοντος. Οι περισσότεροι τον φαντάζονται υβρίδιο μεταξύ λογικού όντος και ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η εξέλιξη αυτή όχι μόνο δεν αποτελεί πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά ίσως είναι και αναπόφευκτη. Πιθανόν είναι αναπόφευκτο στο προσεχές μέλλον άνθρωποι και υπολογιστές να "ενωθούν" δημιουργώντας μια βιοτεχνολογική μορφή ζωής, η οποία θα έχει εντυπωσιακές ικανότητες και δυνατότητες. Ο αμερικανός μελλοντολόγος Κουρτσβάιλ πιστεύει πως "ως το 2020 ένας υπολογιστής 1000 δολαρίων θα έχει ισχύ ανάλογη με αυτήν του ανθρώπινου εγκεφάλου και ως το τέλος του 2020 θα έχει ξεκινήσει η διαδικασία επέμβασης και αλλαγής του ανθρώπινου εγκεφάλου".
Πώς θα είναι αυτός ο υβριδικός άνθρωπος; Θα είναι ένας υπερ-κλώνος ή ένας άνθρωπος με πολλά ηλεκτρονικά προσθετικά στο σώμα και γενικότερα στον οργανισμό του; Πιθανότατα οι μελλοντικοί άνθρωποι θα έχουν ενσωματωμένα διάφορα ηλεκτρονικά προσθετικά που θα αυξάνουν τις ικανότητές τους.

3.11. Ρομπότ

Ένα ιαπωνικό ρομπότ που λέγεται Asimo μπορεί να ανεβαίνει σκάλες, να τρέχει και να χορεύει. Ρομπότ «εργάζονται» ως ρεσεψιονίστ σε γραφεία, σερβιτόροι και φύλακες ασφαλείας. Ιάπωνες και Κορεάτες ειδικοί σχεδιάζουν στο άμεσο μέλλον να αναθέσουν σε ρομπότ σημαντικά πόστα γραφείων, να τα τοποθετήσουν σε σπίτια ως οικιακούς βοηθούς, ακόμη και στο χώρο της υγείας έως το 2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα οι άνθρωποι εμφανίζονται ιδιαίτερα «φιλικοί» στα ρομπότ και μπορούν εύκολα να συνηθίζουν στην παρουσία τους καθώς, αν μη τι άλλο, κάνουν τη δουλειά τους, είναι και ευγενικά! Ένας στους τρεις θα έχει ρομπότ στο σπίτι του έως το 2020. Ως το 2035 δε, οι στρατοί των κρατών θα αποτελούνται αποκλειστικά από ρομπότ. Γίνονται μάλιστα σκέψεις για το πώς θα μπορούσαν τα ρομπότ να αποκτήσουν ικανότητες που θα τα έκαναν πιο ανθρώπινα. Σε σχετική έρευνα ,που έκανε Βρετανός μελετητής της Τεχνητής Νοημησύνης, αναφέρεται πως μέχρι το 2025 οι άνθρωποι θα ερωτεύονται και θα παντρεύονται με ρομπότ!
Αυτή η εξέλιξη ενέχει και πολλούς κινδύνους. Από τη μια, θα είναι καλό, γιατί τα ρομπότ αυτά θα μπορούν να βοηθάνε άτομα με ανάγκες, όπως οι ηλικιωμένοι και άτομα με αναπηρίες. Από την άλλη όμως, αυτό σημαίνει αντικατάσταση του ανθρώπινου εργατικού δυναμικού με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες.

3.12. Εικονική πραγματικότητα

Ένας στους τρεις θα κάνει χρήση της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality): virtual TV (τρισδιάστατη, με ενεργοποίηση και άλλων αισθήσεων, όπως αφή και όσφρηση), virtual reality ιστοσελίδες-ιστόκοσμοι (όπως το Second Life), κ.ά.

3.13. Νέα Γλώσσα

Σύμφωνα με τις πληθυσμιακές εκτιμήσεις, η γλώσσα που θα μιλιέται περισσότερο στον πλανήτη το 2050 θα είναι τα κινέζικα, με δεύτερη τα ινδικά και τρίτη τα αραβικά. Καθώς όμως ένας δυτικός άνθρωπος είναι δύσκολο να μάθει την κινέζικη γλώσσα με τα ιδεογράμματα της, το πιθανότερο, σύμφωνα με τους μελετητές, θα είναι να δημιουργηθεί μια νέα γλώσσα που θα συνδυάζει ιδεογράμματα και αγγλικές λέξεις, ώστε να βρει εφαρμογή τόσο στο εμπόριο όσο και στον κατεξοχήν χώρο ψηφιακής επικοινωνίας με emoticons, το ίντερνετ.

4. Οι ευεργετικές επιδράσεις της τεχνολογίας

Η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, η αύξηση του μέσου όρου ζωής, η μείωση του σωματικού μόχθου, η μείωση του χρόνου εργασίας και η βελτίωση της μετάδοσης γνώσεων και ιδεών.

5. Οι αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή του ανθρώπου

Η απειλή καταστροφής, η αλλοτρίωση, η μόλυνση και η ρύπανση, η ψυχική φθορά, η νεύρωση και το άγχος, αυξημένη ανεργία, άρα και πολλή-παρανομία..

Πηγη: https://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=279&cid=36

Τι ειναι πληροφορικη;

Η πληροφορική είναι η επιστήμη που ερευνά την κωδικοποίηση, διαχείριση και μετάδοση συμβολικών αναπαραστάσεων πληροφοριών. Εξετάζει τη σχεδίαση, υλοποίηση και βελτιστοποίηση αυτοματοποιημένων διατάξεων, συσκευών συστημάτων συλλογής, αποθήκευσης, επεξεργασίας και ανταλλαγής των αναπαραστάσεων. Ως επιστημονικό πεδίο, η πληροφορική περίπου ταυτίζεται με την επιστήμη υπολογιστών.

          Η αυτοματοποιημένη υλοποίηση των μεθόδων της πληροφορικής βασίστηκε από την πρώτη στιγμή στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ωστόσο έχει έναν ευρύτερο σκοπό που δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένες τεχνολογικές επιλογές. Για παράδειγμα, ο αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης μπορεί να εφαρμοστεί και σε τηλεφωνικό κατάλογο χειρωνακτικά, ενώ ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας μπορεί να εφαρμοστεί ακόμη και σε σήματα καπνού. Η πληροφορική επομένως, αναλόγως με το επίπεδο αφαίρεσης, μπορεί να μελετηθεί είτε ανεξάρτητα από τις τεχνολογικές της συνιστώσες, είτε ως ένα ενιαίο με αυτές επιστημονικό πεδίο.

Η ιστορία της πληροφορικής ξεκινά με ποικίλες προσπάθειες κατασκευής υπολογιστικών μηχανών με στόχο την αυτοματοποίηση αριθμητικών υπολογισμών, πολύ πριν από την ανάπτυξη των σύγχρονων ψυφιακών υπολογιστών. Η επιστήμη υπολογιστών εμφανίστηκε ως πεδίο των διακριτών μαθηματικών κατά τη δεκαετία του 1930. Στη συνέχεια, ο ENIAC (1946) υπήρξε ο πρώτος αναπρογραμματιζόμενος ηλεκτρονικός υπολογιστής γενικού σκοπού.

Σήμερα η πληροφορική ασχολείται με ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η ανάπτυξη αλγορίθμων για την αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων, η κατασκευή και βελτίωση συστημάτων λογισμικού και υλικού υψηλής απόδοσης, η ταχεία και ασφαλής διακίνηση πληροφοριών μέσω τηλεπικοινωνιακων δικτύων, η δημιουργία συστημάτων διαχείρισης δεδομένων, η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο ο άνθρωπος διατυπώνει συλλογισμούς, η προσομοίωση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου κλπ. Έτσι, η πληροφορική συνδέεται άμεσα με όλες τις θετικές επιστήμες, αλλά και με πολλές άλλες όπως η φιλοσοφία, η ψυχολογία, η γλωσσολογίας, η νομική, η ιατρική, τα οικονομικά και η διοίκηση επιχειρήσεων.

Πηγη : https://sites.google.com/site/hplhroforikhsthnekpedeysh/ti-einai-e-plerophorike