English

Ε2 11ου Δημ. Σχ. Π. Φαλήρου-Επιτραπέζια παιχνίδια

Γεια σας παιδιά!
Σας στέλνουμε τις φωτογραφίες από τα επιτραπέζια παιχνίδια που φτιάξαμε στο μάθημα της Γεωγραφίας. Αν σας αρέσουν μπορείτε να εμπνευστείτε και να φτιάξετε κι εσείς! Οι οδηγίες των παιχνιδιών είναι οι εξής:
1. Μονόπολη

Screenshot

Η Μονόπολη είναι παιχνίδι στρατηγικής όπου οι παίκτες κινούνται γύρω από το ταμπλό με ζάρια, αγοράζουν ιδιοκτησίες, χτίζουν σπίτια και ξενοδοχεία, και εισπράττουν ενοίκια για να αποκλείσουν τους αντιπάλους τους. Κάθε παίκτης ξεκινά με 1500 ευρώ και παίζει με τη σειρά. Όταν ένας παίκτης πατήσει σε ιδιοκτησία που δεν ανήκει σε κανέναν, μπορεί να την αγοράσει, αλλιώς βγαίνει σε δημοπρασία. Αν πατήσει σε ιδιοκτησία άλλου, πληρώνει ενοίκιο. Όταν έχεις όλα τα ακίνητα ενός χρώματος, μπορείς να χτίσεις. Υπάρχουν κάρτες τύχης και κοινότητας, φόροι, και η φυλακή.  Όποιος χρεοκοπήσει βγαίνει από το παιχνίδι, και νικητής είναι ο τελευταίος που έχει μείνει.
Στο δικό μας επιτραπέζιο όλες οι ερωτήσεις που φτιάξαμε στις κάρτες μας αφορούν τη Γεωγραφία (π.χ. Ποιο είναι το πιο ψηλό βουνό της Ελλάδας; Πόσα γεωγραφικά διαμερίσματα έχει η Ελλάδα; Πώς ονομάζεται ο χάρτης που δείχνει τα βουνά μιας χώρας;).
Εκτός από το ταμπλό, θα χρειαστεί να έχετε φτιάξει χαρτονομίσματα και πιόνια. Εμείς χρησιμοποιήσαμε χρωματιστά χαρτόνια για να φτιάξουμε τα χαρτονομίσματα διαφορετικής αξίας αλλά και τα πιόνια. Επίσης, με το χαρτόνι φτιάξαμε και τις κάρτες τύχης και ερωτήσεων. Τέλος, θα χρειαστείτε και ένα ζάρι.
2. Παιχνίδι ερωτήσεων

Screenshot

Όλοι οι παίχτες ξεκινούν με τα πιόνια τους από την Αφετηρία. Δε χρησιμοποιούν ζάρι για να προχωρήσουν, αλλά τραβούν κάρτες με ερωτήσεις Γεωγραφίας. Αν απαντήσουν σωστά στην ερώτηση προχωρούν ένα κουτάκι μπροστά. Αν απαντήσουν λάθος, μετακινούνται δύο βήματα πίσω. Για κάθε σωστή απάντηση συγκεντρώνουν όσους πόντους λέει η κάρτα με την ερώτηση που απάντησαν. Οι ερωτήσεις είναι άλλες πιο εύκολες, με λίγους πόντους (5 ή 10) και άλλες πιο δύσκολες με πολλούς πόντους (15 ή 20). Όποιος παίχτης φτάσει στον τερματισμό με τους περισσότερους πόντους, κερδίζει.
Εκτός από το ταμπλό, θα χρειαστείτε χαρτόνι για να φτιάξετε τις κάρτες με τις ερωτήσεις. Σε κάθε κάρτα πρέπει να γράφετε πόσους πόντους κερδίζει ο παίχτης, αν απαντήσει σωστά.
Μερικές ερωτήσεις που σκεφτήκαμε και βάλαμε στις κάρτες είναι αυτές: Ποιο είναι το μεγαλύτερο νησί των Δωδεκανήσων; Ποια είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ελλάδας; Πώς λέγεται το όργανο που χρησιμοποιούμε για να προσανατολιστούμε;
3. Στο κεφάλι το 'χω

Screenshot

Κάθε παίκτης τοποθετεί μια κάρτα στο μέτωπό του χωρίς να τη δει και προσπαθεί να μαντέψει τι γράφει. Για κάθε κάρτα που βάζει κάποιος στο κεφάλι του υπάρχει η αντίστοιχη κάρτα με μια ερώτηση γεωγραφίας. Η σωστή απάντηση στην ερώτηση είναι γραμμένη στην κάρτα που έχει ο παίκτης στο κεφάλι του. Αν βρει τη σωστή απάντηση στην ερώτηση, προχωράει έναν σταθμό στο ταμπλό. Νικάει όποιος μαντέψει σωστά περισσότερες κάρτες μέσα στον χρόνο που του δίνεται και προχωρήσει περισσότερο πάνω στο ταμπλό.
Μερικές κάρτες με λέξεις που φτιάξαμε είναι αυτές: Όλυμπος (Ερώτηση: Ποιο είναι το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας;), Κεφαλονιά (Ερώτηση: Σε ποιο νησί βρίσκεται το Αργοστόλι;)
Εκτός από το ταμπλό με τους σταθμούς που βλέπετε στη φωτογραφία, θα χρειαστείτε πιόνια από χαρτόνι και κόκκινο χαρτόνι για τις κάρτες με τις λέξεις που βάζουν οι παίχτες στο κεφάλι τους. Επίσης, μπλε χαρτόνι για τις κάρτες με τις ερωτήσεις. Για κάθε κόκκινη κάρτα με λέξη, αντιστοιχεί μια μπλε κάρτα με τη σχετική ερώτηση. Τέλος, χρειάζεστε στεφάνια για να βάζουν οι παίχτες στο κεφάλι τους και να τοποθετούν εκεί την κάρτα τους.
4. Φιδάκι

Screenshot

Στο παιχνίδι "Φιδάκι", οι παίκτες ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν τα πιόνια τους στο ταμπλό σύμφωνα με τον αριθμό που φέρνουν. Αν πέσουν σε σκάλα, ανεβαίνουν πιο ψηλά, ενώ αν πέσουν σε φίδι, κατεβαίνουν πιο χαμηλά. Νικητής είναι όποιος φτάσει πρώτος στο τελευταίο τετράγωνο.
Αν βρεθούν σε τετράγωνο με ερωτηματικό απαντούν σε μια ερώτηση γεωγραφίας που είναι γραμμένη σε μια κάρτα με τον αντίστοιχο αριθμό. Αν την απαντήσουν σωστά, ξαναρίχνουν το ζάρι. Αν την απαντήσουν λάθος, γυρνάνε πίσω πέντε τετράγωνα.
Εκτός από το ταμπλό που βλέπετε στη φωτογραφία, θα χρειαστείτε πιόνια από χαρτόνι, ένα ζάρι και κάρτες από χαρτόνι με ερωτήσεις Γεωγραφίας και τη σωστή απάντηση για να ελέγχετε αν απάντησε σωστά ο παίχτης. Κάθε κάρτα θα πρέπει να έχει γραμμένο τον αριθμό από το κουτάκι στο οποίο αντιστοιχεί.

Leave a Reply