English

Τρελό καρναβάλι καλώς ήρθες!


Το τρελό καρναβάλι ήρθε ξανά! Τα παιδιά μεταμφιέζονται, φτιάχνουν μάσκες με φτερά και πούλιες, μάσκες πειρατών Και φυσικά χαρταετούς για την καθαρά Δευτέρα! Το πάρτι μας ήταν ξέφρενο με πολλά παιχνίδια χορού , αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια μιμησεων, τις χορογραφίες της κάθε τάξης και φυσικά το αγαπημένο μας γαϊτανάκι!

Στην ΕΥΔΑΠ …

Τα παιδιά επισκέφθηκαν το μουσείο της ΕΥΔΑΠ και ακολούθησαν τον Σταγονούλη στην πορεία του , στο πλαισίου του περιβαλλοντικού προγράμματος «Το ταξίδι του Σταγονούλη »
Μάθαμε για τις χρήσεις του νερού , ενημερωθήκαμε για την παγκόσμια έλλειψη του και ευαισθητοποιηθήκαμε σχετικά με την προστασία του . Κάναμε βουτιά στην ιστορία της ύδρευσης και ακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού με τρόπο διαδραστικό .
Τα παιδιά φεύγοντας πήραν μαζί τους δώρα αυτοκόλλητα και τα βιβλία του Σταγονούλη.

Happy Valentine’s Day

Τα παιδιά γιόρτασαν την γιορτή του Αγίου Βαλεντινου και την ημέρα της αγάπης φτιάχνοντας κάρτες και καρδιές . Τραγούδησαν για την αγάπη και την φιλία και ευχήθηκαν Happy Valentine’s Day.

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη


«Τα βιβλία είναι θησαυρός ». Μια φράση που λέμε συχνά στα παιδιά  , στη προσπάθεια μας να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον τους για το βιβλίο και την αγάπη τους για τις ιστορίες . Μέσα από τα  βιβλία ταξιδεύουμε , ονειρευόμαστε , μοιραζόμαστε ,φανταζόμαστε . Με το βιβλίο βλέπουμε στην «οθονη του μυαλού » χρώματα , ήρωες και παραμύθια .  Νιώθουμε και εκφραζόμαστε . Σε συνέχεια μιας προσπάθειας ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας τους και όχι μόνο, στο σχολείο μας , ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο να λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη για τις ομαδες προνηπίων και νηπίων . Τα παιδιά πήρανε στο σπίτι το συμβόλαιο της δανειστικής βιβλιοθήκης και αφού το «μελέτησαν » , υποσχέθηκαν να τηρούν τους κανόνες του υπογράφοντας ο καθένας το συμβόλαιο του . Έπειτα διάλεξαν το αγαπημένο τους βιβλίο και το έφεραν στο σχολείο για να φτιάξουμε όλοι μαζί την βιβλιοθήκη μας . Τα παιδιά με πολύ ενθουσιασμό δανείστηκαν βιβλία και επέστρεψαν φύλλα εργασίας σχετικά με το βιβλίο τους .

Φροντίζω το σώμα μου!

Τα παιδιά συζητούν για την υγιεινή διατροφή και εντοπίζουν τις τροφές που θρέφουν το σώμα και μας κάνουν δυνατούς .

Παίζουν  με τα τρόφιμα στην κουζίνα της τάξης και τα κατατάσσουν σύμφωνα με την αξία τους για το σώμα μας.


Έπειτα φτιάχνουν το δικό τους καλάθι με θρεπτικά φρούτα .


Τα παιδιά μας έβαλαν τις «τροφές της τάξης » στη διατροφική πυραμίδα και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους θρεπτικό γεύμα ! Τελος με αφορμή το βιβλίο «ο Σοκολακης και η Ζαχαρούλα » μιλάμε για την υγιεινή των δοντιών , την ύπαρξη μικροβίων και τη σημαντικό ρόλο της διατροφής  μας και για τα δόντια μας .
Κατόπιν  ,το σχολειο μας επισκέφθηκε η κυρία Βέρα Μπακαλα παιδο- οδοντίατρος .Η γιατρός αφού μας μίλησε για τους κανόνες υγιεινής των δοντιών και τη σημασία της υγιεινής διατροφής γενικότερα εξέτασε τα παιδιά μας και άφησε δώρο από μια οδοντόβουρτσα για τον κάθε έναν.

Το ολυμπιακό μουσείο !


Τα παιδιά του νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν το Ολυμπιακό μουσείο της Αθήνας . Σαν σε ένα ταξίδι στο χρόνο ,τα παιδιά μας ταξίδεψαν στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και συνδέθηκαν με τις αξίες που  πρεσβεύουν . Ήρθαν σε επαφή με τη σημαντικότητα της σωματικής και πνευματικής άσκησης και την διαπολιτισμικότητας του αθλητισμού και της ευγενούς άμιλλας . Παρακολούθησαν μαγεμένα αποσπάσματα από τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας του 2004 ,γνώρισαν τον Φοίβο και την Αθηνά και έφτιαξαν στεφάνια ελιάς .

«Το ουράνιο τόξο της ειρήνης »

Η διαδραστική παράσταση «το ουράνιο τόξο της ειρήνης» ήρθε στη Χαρούμενη Πολιτεία .


Η διαδραστική παράσταση με τα εντυπωσιακά φώτα και τα εφέ  , τα λατρεμένα τραγούδια και τα μηνύματα αγάπης έκανε τα παιδιά να χορέψουν , να τραγουδήσουν και να χαρούν . Ο ουρανός του δάσους της ιστορίας μας γέμισε σύννεφα και τα ζώα της ιστορίας δυσκολεύονται . Τα παιδιά του σχολείου μας , βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας , προβληματίζονται , δίνουν ιδέες , δημιουργούν λύσεις και ταυτίζονται με τους χαρακτήρες .

Μουσείο Βορρέ

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας επισκέπτονται το Μουσείο Βορρέ .
Τα παιδιά περιηγήθηκαν στον κήπο του μουσείου  ενώ άκουσαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την δημιουργία του.
 
Παρακολουθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις περιγραφές των έργων τέχνης και θαύμασαν τα έργα μοναδικής ομορφιάς και δημιουργικής εκφράσης .   Σαν μικροί καλλιτέχνες ,ανακύκλωσαν καθημερινά υλικά ,δίνοντας τους ζωή μέσα από την δημιουργία, τον πειραματισμό και την φαντασία .

«Πες και εσύ όχι ! »

«Πες και εσύ όχι » είναι ο τίτλος του σχεδίου δράσης του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2024-2025 . Με αφορμή τα αυξανόμενα περιστατικά βίας και σχολικού εκφοβισμού αποφασίσαμε να αναπτύξουμε ένα σχέδιο δράσης ώστε να ευαισθητοποιήσουμε παιδιά και γονείς  σχετικά με το θέμα και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν  ήπιες δεξιότητες σχετικά με την αντιμετώπιση τέτοιας φύσεως ζητημάτων .
Αρχικά διερευνήσαμε την επαφή των παιδιών με τα συναισθήματα τους και την ικανότητα τους να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που έχουν και να τα εκφράζουν .


Έπειτα διαχωρίσαμε τα συναισθήματα σε θετικά και αρνητικά ενώ συζητάμε για την σημαντικότητα όλων των συναισθημάτων .


Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και με την βοήθεια της κούκλας των συναισθημάτων μιμούμαστε τον θυμό , την λύπη, την έκπληξη , την χαρά , τον φόβο . Στο πλαίσιο της διερεύνησης του επιπέδου ενσυναίσθησης των παιδιών δείχνουμε στα παιδιά εικόνες και εκείνα διαλέγουν το συναίσθημα που ταιριάζει.


Στη συνέχεια , εκθέσαμε με την βοήθεια εικόνων τα παιδιά μας σε πιθανά σενάρια . Ζητήσαμε από τα παιδιά να περιγράψουν τι βλέπουν στην εικόνα και να εκφράσουν τι νιώθουν για αυτό. Έπειτα τα παιδιά έβαλαν την αντίστοιχη φατσούλα . Κόκκινη για ότι μου προκαλεί  λύπη και δεν είναι αποδεκτό  , πράσινη για ότι μου προκαλεί χαρά και είναι θεμιτό και πορτοκαλί για ότι δεν με νοιάζει και δεν έχει τόση σημασία . Καταγράψαμε τις απόψεις τους και τις συζητήσαμε μαζί τους. 

 

Χρησιμοποιήσαμε βιβλία θησαυρούς όπως «Πες όχι στο πείραγμα» , «Η μέρα που έγινα λύκος», «Η Μέλπω η μοναδική», «Όταν ζηλεύω». Αλλά και τραγούδια: « Όπου υπάρχει αγάπη», « Εγώ κι εσύ μαζί», «Εγώ είμαι εγώ » .

Με τη βοήθεια της κούκλας των συναισθημάτων της τάξης μας εκφραστήκαμε , συνδεθήκαμε, αναγνωρίσαμε συναισθήματα, τα μιμηθήκαμε.

Σε επόμενο στάδιο μιλάμε για την πληγωμένη καρδιά .Τι πληγώνει την καρδιά μας και ποτέ συμβαίνει αυτό . Αυτό είναι πείραγμα; Πως νιώθουμε γι’ αυτό; Τα παιδιά ,μας λένε τι πιστεύουν και εμείς καταγράφουμε τις σκέψεις τους . Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν το «σενάριο » που πληγώνει την καρδιά τους και προτείνουν λέξεις-φάρμακο που κάνουν πάλι την καρδιά σου να γελάει.


•Είσαι φίλος •Χαμόγελο •Φιλιά •Βοήθεια •Αγκαλιά • Σε αγαπάω

Τα παιδιά μας συζητούν και συμφωνούν για τους κανόνες των τάξεων . Γράφουν το κοινό συμβόλαιο τάξεων προνηπιου και νηπιαγωγείου και «υπογράφουν » γράφοντας το όνομα τους .


Τα παιδιά μας δραματοποίησαν σενάρια από το βιβλίο «Πες όχι στο πείραγμα»,ανέλαβαν ρόλους, ξεχώρισαν σωστό και λάθος, αποδεκτό και μη αποδεκτό, και ακολουθούν βήματα-λύσεις με βιωματικό, βγαλμένο μέσα από τον κόσμο τους τρόπο. Κατασκευάσαμε το Ξενοδοχείο των συναισθημάτων.

.
Τα παιδιά μας γιορτάζουν την ημέρα κατά της σχολικής βίας Φτιάχνοντας χειροτεχνίες με μπογιές από το αποτύπωμα του χεριού τους και αναμνηστικά μπλουζάκια φωνάζοντας stop bullying.


Τα παιδιά μας παίζουν στον υπολογιστή του σχολείου online παιχνίδια πολλαπλών επιλογών σχετικά με τα συναισθήματα, τις αποδεκτές συμπεριφορές, τα πειράγματα και τις λύσεις που μπορούν να δώσουν.

  1. Online παιχνίδια για να παίξετε στο σπίτι: https://wordwall.net/el/resource/5868546/%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7%CF%82  
  2. https://wordwall.net/el/resource/92912069/%CF%80%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%83%CF%85-%CE%BF%CF%87%CE%B9
  3. https://wordwall.net/el/resource/7069057/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

Το σχολείο μας φιλοξενεί την  θεατρική παράσταση «Τενεκεδούπολη» .Τα παιδιά συζητούν ,προβληματίζονται , ταυτίζονται ,προτείνουν λύσεις .


Σε συνέχεια του προγράμματος μας , ετοιμάζουμε το αποτύπωμα από το χεράκι μας και το στολίζουμε με χρώματα και γράμματα για να διακοσμήσει την αφίσα μας. Την στολίσαμε στο χώρο του σχολείου.


Στο πλαίσιο της σωστής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων του σχολείου μας , διοργανώσαμε με την βοήθεια της παιδοψυχολόγου συνεργάτη μας ,επιμορφωτικό σεμινάριο σχετικά με την πρόληψη της σχολικής βίας .
.

Happy Halloween

Τα παιδιά μας γιόρτασαν το Halloween . Τραγούδησαν για κολοκύθες , μπαλαρίνες φαντασματακια και μικρά τερατάκια. Άνοιξαν μια κολοκύθα και έβγαλαν τα σπορακια της για να φτιάξουν ενα  jack o’ lantern ! Ήρθαν μεταμφιεσμενοι και χόρεψαν το Happy Halloween και φυσικά έπαιξαν trick or treat .