Τα πλήκτρα Α και Β
Σε αυτή τη δραστηριότητα θα χρησιμοποιήσουμε τα πλήκτρα Α και Β της πλακέτας.
Στόχος: Να κατανοήσουν τα "συμβάντα" και να μάθουν να χρησιμοποιούν τα κουμπιά Α και Β του Microbit.
Υλικά:
Πλακέτα Microbit για κάθε ομάδα (ιδανικά 2-3 μαθητές ανά ομάδα)
Ένας υπολογιστής ή tablet για κάθε ομάδα
Εφαρμογή ή σύνδεση στο MakeCode (για προγραμματισμό)
1. Εισαγωγή στα Συμβάντα
Συζήτηση για τα Συμβάντα: Ξεκινήστε με έναν σύντομο διάλογο για το τι είναι τα "συμβάντα". Εξηγήστε ότι τα "συμβάντα" είναι σαν σήματα ή ενέργειες που περιμένει ο υπολογιστής για να συμβούν, όπως το πάτημα ενός κουμπιού ή η κίνηση της συσκευής.
Παράδειγμα από την καθημερινή ζωή: Ρωτήστε τους τι συμβαίνει όταν χτυπάει το κουδούνι στο σχολείο (συμβάν), και τι κάνουμε (αντίδραση). Έτσι, καταλαβαίνουν ότι το κουδούνι είναι ένα συμβάν που τους ειδοποιεί να αντιδράσουν.
2. Χρήση εικονιδίων (10 λεπτά)
Θα χρησιμοποιήσουμε την εντολή "εμφάνιση εικονιδίων"
- Όταν πατήσουμε το κουμπί Α τότε να εμφανίζεται το εικονίδιο της χαρούμενης φατσούλας
- Όταν πατήσουμε το κουμπί Β να εμφανίζεται το εικονίδιο της λυπημένης φατσούλας
- Όταν πατήσουμε το Α και το Β μαζί τότε να εμφανίζεται μία καρδιά.
3. Εμφάνιση κειμένου
Δοκιμάστε να εμφανίσετε τα γράμματα Α, Β και Α+Β όταν πατηθούνε τα αντίστοιχα κουμπιά με την εντολή "εμφάνισε συμβολοσειρά"
4. Σχεδιάζω με τα leds
Δοκιμάστε να σχεδιάσετε μόνοι σας τα γράμματα Α, Β με την εντολή "show leds"
Ανακεφαλαίωση: Συζητήστε τι έμαθαν οι μαθητές για τα συμβάντα και πώς τα χρησιμοποιούμε.
Ρωτήστε τους πώς πιστεύουν ότι χρησιμοποιούνται τα συμβάντα σε άλλες συσκευές, όπως τα tablets ή τα κινητά τηλέφωνα.
