Σε αυτή τη δραστηριότητα θα προσθέσουμε χρόνο στις ενέργειες που γίνονται κατά τα συμβάντα.

Στόχος: Να κατανοήσουν πώς μπορούν να καθυστερούν ή να ελέγχουν το χρόνο σε ένα συμβάν, χρησιμοποιώντας την εντολή "παύση" για να ορίζουν συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για την εκτέλεση εντολών.

1. Εισαγωγή στα Χρονικά Συμβάντα και την Εντολή "Παύση" (10 λεπτά)
Ξεκινήστε εξηγώντας ότι, όπως στη ζωή μας χρειαζόμαστε συχνά χρόνο για να ολοκληρώσουμε μια ενέργεια (π.χ., περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα για να αλλάξει το φανάρι), έτσι και στον προγραμματισμό μπορούμε να καθυστερούμε τις εντολές για λίγο.
Η εντολή "παύση" επιτρέπει στο πρόγραμμα να "περιμένει" για λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου ή παραπάνω πριν προχωρήσει στην επόμενη εντολή.
Συμβάντα με Παύση: Δείχνουμε στους μαθητές και στις μαθήτριες ότι μπορούμε να βάλουμε ένα χρονικό διάστημα στα συμβάντα που προγραμματίζουμε.

2. Δημιουργία του Πρώτου Χρονικού Συμβάντος

Προγραμματισμός για το Κουμπί Α με Χρονική Καθυστέρηση: Ανοίξτε το MakeCode και δημιουργήστε ένα νέο πρόγραμμα.

  1. Στην ενότητα "είσοδος", προσθέστε το μπλοκ "όταν πιεστεί το πλήκτρο Α".
  2. Μέσα στο μπλοκ, τοποθετήστε ένα μπλοκ "εμφάνιση εικονιδίου" και επιλέξτε μια εικόνα (π.χ., μια καρδιά).
  3. Προσθέστε ένα μπλοκ "παύση" (στην ενότητα "Βασικά") και ορίστε την παύση στα 1000 ms (1 δευτερόλεπτο).
  4. Προσθέστε μια άλλη εικόνα ή μήνυμα που θα εμφανιστεί μετά την παύση.
  5.  Μεταφορτώστε το πρόγραμμα και δοκιμάστε να πατήσετε το κουμπί Α. Παρατηρήστε πώς αλλάζει η εικόνα μετά από 1 δευτερόλεπτο.

3. Προσθήκη του Κουμπιού Β με Παύση (10 λεπτά)
Προγραμματισμός για το Κουμπί Β:

  1. Προσθέστε το μπλοκ "όταν πιεστεί το πλήκτρο Β. Στην αρχή, τοποθετήστε μια εικόνα ή μήνυμα, όπως ένα χαμόγελο.
  2. Προσθέστε μια παύση 500 ms (μισό δευτερόλεπτο). Αλλάξτε την εικόνα σε κάτι διαφορετικό (π.χ., ένα βέλος).
  3. Μεταφορτώστε το πρόγραμμα και δοκιμάστε να πατήσετε το κουμπί Β. Παρατηρήστε τη μικρή καθυστέρηση που γίνεται με την παύση.

4. Κάντε το ίδιο για τα κουμπιά Α+Β

 

Leave a Reply