Εμπλουτίζεται με νέες υπηρεσίες - Στο πλαίσιο του προγράμματος «Αιγίς» θα τρέξει διαγωνισμός €27 εκατ. για νέο λογισμικό με δυνατότητες από τηλεδιάσκεψη μέχρι μελλοντική μεταφορά σε Κυβερνητικό Νέφος (Cloud-ready)
Εχει αποδειχθεί σωτήριο σε εκατοντάδες περιπτώσεις έκτακτων καταστάσεων, όπως πυρκαγιές ή πλημμύρες, διαμορφώνοντας μια πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι σε τέτοια φαινόμενα που λόγω της κλιματικής αλλαγής θα γίνονται όλο και συχνότερα. Παράλληλα, πάμπολλα περιστατικά όπου συνάνθρωποί μας βρέθηκαν σε κίνδυνο για τη ζωή τους αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία.
Ο λόγος για το γνωστό μας πλέον 112, το οποίο, όπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», εξοπλίζεται με νέες δυνατότητες προκειμένου να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, το νέο 112 προβλέπεται ότι θα παρέχει πλήθος υπηρεσιών, από βιντεοκλήσεις και επικοινωνία σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής, αλλά μόνο WI-FI μέχρι ένα βελτιστοποιημένο και διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον επικοινωνίας προσαρμοσμένο στις ανάγκες των ΑμεΑ, Silent Βutton για τη σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (π.χ. σε περιπτώσεις ομηρίας), αλλά και οδηγίες προστασίας ακόμα κι όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου. Πρόκειται για ένα σύνθετο και απαιτητικό εγχείρημα για το οποίο ήδη τρέχει διαγωνισμός από την Κοινωνία της Πληροφορίας συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων του δικαιώματος προαίρεσης και του ΦΠΑ).
Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για τον διαγωνισμό λήγει στις 27 Μαΐου, ενώ η διάρκεια της σύμβασης είναι 21 μήνες από την υπογραφή της. Κάτι που σημαίνει ότι το νέο 112 προβλέπεται να λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου δύο χρόνια. Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας «Αιγίς» και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Τι έρχεται με τον διαγωνισμό
Παρά τη σημαντική συνεισφορά του, το σύστημα του 112 χρήζει αναβάθμισης για πολλούς λόγους και κυρίως γιατί το υφιστάμενο λογισμικό του βρίσκεται εκτός υποστήριξης, ενώ οι τεχνολογίες στις οποίες βασίζεται έχουν καταστεί παρωχημένες.
Ετσι, με την υλοποίηση του έργου που προβλέπει ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός θα περάσουμε στο Next Generation 112.
Ο διαγωνισμός γίνεται με κριτήριο «την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής» και αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, παραμετροποίηση και εγκατάσταση σύγχρονου Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων Εκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (NG-ECMS-112) για 400 χρήστες.
Θα αποτελείται από λογισμικό διαχείρισης κλήσεων 112 Επόμενης Γενιάς, από τηλεφωνικό κέντρο IP-PBX, από λογισμικό γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών και από γεωγραφικά δεδομένα και θα παρέχει τη δυνατότητα σε τηλεφωνητές πρώτου και δευτέρου επιπέδου να πραγματοποιούν συνδιαλέξεις φωνής, βίντεο, επικοινωνία με άμεσα μηνύματα σε πραγματικό χρόνο με πολίτες και ΑμεΑ (Real-Time Text - RTT), επικοινωνία με SMS, λήψη δεδομένων eCall και ταυτόχρονο γεωεντοπισμό, όπου αυτό είναι εφικτό. Το εν λόγω σύστημα θα εγκατασταθεί στα δύο υφιστάμενα Κέντρα Δεδομένων (Data Center) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν τηλεπικοινωνιακά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας σε διάταξη υψηλής διαθεσιμότητας έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται:
- Τηλεφωνικό κέντρο μεγάλης επεξεργαστικής ισχύος για την κάλυψη των αναγκών των παρεχόμενων υπηρεσιών. Θα είναι εύκολα επεκτάσιμο και με μεγάλες χωρητικότητες τόσο σε αριθμό χρηστών όσο και σε αριθμό γραμμών αστικού δικτύου.
- Οριακός ελεγκτής συνόδου (SBC).
- Κέντρο εξυπηρέτησης (Call Center).
- Σύστημα IVR (Interactive Voice Response).
- Σύστημα καταγραφής κλήσεων (Call Recording).
- Σύστημα διαχείρισης (NMS).
- Σύστημα υπηρεσίας eCall.
- Τηλεφωνικές συσκευές και λογισμικά softphones.
Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται η προμήθεια και εγκατάσταση 400 σταθμών εργασίας και παρελκόμενου εξοπλισμού. Με την υλοποίησή του θα παρέχονται ηλεκτρονικές πολυκαναλικές υπηρεσίες τόσο προς το ευρύτερο κοινό κατά περίπτωση όσο και προς τους εσωτερικούς χρήστες. Ειδικότερα, το σύστημα θα μπορεί να παρέχει πληροφορίες μέσα από διαφορετικά κανάλια στους τελικούς χρήστες, όπως ενδεικτικά:
- εισερχόμενες κλήσεις 112,
- εισερχόμενα μηνύματα μέσω SMS,
- εισερχόμενες βιντεοκλήσεις με δυνατότητα εναλλαγής ή παράλληλης ανταλλαγής μηνυμάτων βάσει του προτύπου Real-Time Text
- εισερχόμενα emails,
- πρόσβαση από διαφορετικές πλατφόρμες καθώς το σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης (access) σε επιλεγμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες από κινητές πλατφόρμες (tablet devices, iOS και Android smartphones).
Μετά την ολοκλήρωσή του το project θα προσφέρει μια σειρά από νέες ειδικότερες δυνατότητες. Μεταξύ άλλων:
- Θα παρέχει υπηρεσίες γεωεντοπισμού over SIP.
- Θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες eCall, προκειμένου να υποστηρίζονται μέσω τεχνολογιών SIP.
- Θα μπορεί να υποστηρίξει την κλιμάκωση των υπηρεσιών σε περίπτωση μεγάλου συμβάντος.
- Θα παρέχει βασικές λειτουργικότητες μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα και tablets).
- Η γραφική διεπαφή θα υποστηρίζει draggable παράθυρα και πολλαπλές διατάξεις παρουσίασης (layouts).
- Θα παρέχεται η δυνατότητα video conference μεταξύ των χρηστών του NG-ECMS-112-SW με σύγχρονη τεχνολογία WebRTC.
- Θα ενσωματώνει το πρότυπο PEMEA (Pan-European Mobile Emergency Application) μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητά τερματικά και για τη διασφάλιση της περιαγωγής εφαρμογών έκτακτης ανάγκης που έχουν αναπτυχθεί εντός Ε.Ε. και λοιπών υπηρεσιών που θα διευκολύνουν την πρόσβαση ΑμεΑ.
- Θα υποστηρίζει την αυτόματη εναλλαγή ρόλων χρηστών χωρίς να απαιτείται αποσύνδεση από την εφαρμογή (logout).
- Θα υποστηρίζει αναζήτηση διευθύνσεων, σταυροδρομιών, τοπωνυμίων και σημείων ενδιαφέροντος από δεδομένα διαφορετικών παρόχων με εύκολη ανανέωση των δεδομένων.
- Θα παρέχει δυνατότητα αντίστροφης συσχέτισης των συντεταγμένων του καλούντος με οδούς και σημεία ενδιαφέροντος και τρέχοντα συμβάντα προκειμένου να είναι δυνατές η συσχέτιση και η ομαδοποίησή τους.
- Θα υποστηρίζει τεχνολογίες Big Data για την ανάλυση δεδομένων κλήσεων και γεωεντοπισμού παρελθόντων ετών.
- Θα παρέχει αυτοματοποιημένη χαρτογραφική στατιστική απεικόνιση 24ώρου προς τους πολίτες μέσω των κατάλληλων διεπαφών στον ιστοχώρο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης.
- Θα είναι Cloud-ready για μελλοντική μεταφορά σε Κυβερνητικό Νέφος.