Ελληνικά

Volkswagen

Το Volkswagen Käfer, δηλαδή «Σκαθάρι» στα γερμανικά (αρχική επίσημη ονομασία : Volkswagen Typ 1) ή Volkswagen Beetle στις αγγλόφωνες χώρες, ήταν το πρώτο χρονολογικα αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen και γενικότερα του μετέπειτα Ομίλου Volkswagen, και παρήχθη από τον Αύγουστο του 1938 έως τις 30 Ιουλίου 2003. Κατά τη διάρκεια αυτής της μεγάλης χρονικής περιόδου, κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 αντίτυπα, με αποτέλεσμα το Σκαθάρι να γίνει, σε παγκόσμια κλίμακα, το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων υπό την ίδια πλατφόρμα. Στην Ελλάδα έγινε γνωστό και με τα λαϊκά ονόματα Σκαραβαίος (από την μετάφραση της αυθεντικής ονομασίας) και Κατσαριδάκι - το τελευταίο μάλιστα προήλθε από την μετάφραση της γνωστής σειράς ταινιών της Ντίσνεϋ με πρωταγωνιστή ένα Κατσαριδάκι ονόματι Χέρμπυ (Herbie).

Μέχρι το 2002, έφερε και τον τίτλο του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις υπό το ίδιο όνομα, οπότε το ξεπέρασε το Volkswagen Golf, που είναι de facto ο αντικαταστάτης του από το 1974, ο οποίος όμως σήμερα βρίσκεται στην 8-η γενιά του. Από το 1997 έως το 2010, επίσης, παρήχθη και το Volkswagen New Beetle, με σχεδίαση εμπνευσμένη από τον πρώτο Σκαραβαίο. Βασίστηκε στο σασί της τέταρτης γενιάς του Volkswagen Golf και ως αποτέλεσμα, σε αντίθεση με το «όλα πίσω» του Σκαθαριού, το New Beetle είχε τον κινητήρα στο μπροστινό μέρος, την κίνηση στους εμπρός τροχούς και το χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος. Τον Ιούνιο του 2011, εισήχθη στην παραγωγή η δεύτερη γενιά του σύγχρονου Σκαραβαίου και κυκλοφόρησε υπό την ονομασία Beetle σκέτο, ενώ παρήχθη έως τις 10 Ιουλίου 2019, χωρίς περαιτέρω διάδοχο. Βασίστηκε στο σασί της έκτης γενιάς του Volkswagen Golf και συγκεκριμένα της εκδοχής σεντάν (Volkswagen Jetta). Κατά συνέπεια, η διάταξη «κινητήρας μπροστά, εμπρόσθια κίνηση» διατηρήθηκε.

Το κλασικό Σκαθάρι του 1938, ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο οχημάτων που λανσαρίστηκαν λίγο πριν ή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και που παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες, όπως ήταν επίσης και το Citroën 2CV, το Mini, το Fiat 500, το αρχικό Jeep και η σειρά Land Rover. Επίσης, αν και το βασικό εξωτερικό ντιζάιν του κλασικού Σκαραβαίου δεν γνώρισε σημαντικές μεταβολές, συνολικά το μοντέλο σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής του υπέστη 78.000 βελτιωτικές αλλαγές και παρεμβάσεις.

Ο Σκαραβαίος κατέλαβε την 4-η θέση σε σχετική ψηφοφορία που διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 1999 στο Λας Βέγκας από διεθνείς ειδικούς για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, πίσω από το Ford Model T, το κλασικό Mini του 1959 και το Citroën DS (το γνωστό στην Ελλάδα ως «βάτραχος»).Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης

Lambo Sesto Elemento

Το Sesto Elemento είναι εξοπλισμένο με το 6τάχυτο αυτόματο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων "e-gear" της Lamborghini και ένα σύστημα τετρακίνησης, που συνδέεται με έναν κινητήρα V10 5,2 λίτρων δανεισμένο από το Gallardo Superleggera, που παράγει 570 PS (419 kW, 562 hp) και 540 N⋅m (398 lbf⋅ft) ροπής. Το πλαίσιο, το σώμα, ο άξονας κίνησης και τα εξαρτήματα ανάρτησης είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, μειώνοντας το συνολικό βάρος στα 999 κιλά (2.202 λίβρες), βάρος συγκρίσιμο με τα αυτοκίνητα που υποσυνδέονται. [1] Το Sesto Elemento ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε σφυρηλατημένη ίνα άνθρακα (στους βραχίονες σωληνώσεων και ανάρτησης), ένας νέος τύπος σύνθετου άνθρακα που αναπτύχθηκε από Lamborghini και Callaway Golf Company. 

Ο κινητήρας ψύχεται μέσω 10 διακριτικών εξαγωνικών οπών στο κάλυμμα του κινητήρα, ενώ δύο προσλήψεις διοχετεύουν δροσερό αέρα στο μεσαίο διαμέρισμα του κινητήρα και οι σωλήνες εξάτμισης τοποθετούνται στο πίσω φτερό. Lamborghini ισχυρίζεται ένα χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h (0-62 mph) 2.5 δευτερόλεπτα,[3] 0-200 km/h (0-124 mph) χρόνος 8.0 δευτερολέπτων,[4] και μια τελική ταχύτητα που υπερβαίνει 356 km/h (221 mph).Lamborghini Sesto Elemento: the lightest few-off of all

Πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία αυτοκινήτων.

To Nio EP9 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της εταιρείας και πρόδρομος των συγχρόνων ηλεκτρικών αυτοκίνητων στο αγωνιστικό υπόβαθρο. Από αυτό έχουν παραδειγματιστεί εταιρείες όπως η Tesla  στα καινούργια τους μοντέλα.

Nio to sell 10 more EP9 supercars priced from $1.48M each