Η Nintendo Co., Ltd. είναι ιαπωνική πολυεθνική εταιρία ηλεκτρονικών και βιντεοπαιχνιδιών, που ιδρύθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου του 1889 στο Κιότο από τον Φουσατζίρο Γιαμαούτσι, αρχικά για να παραγάγει τις χειροποίητες κάρτες χανάφουντα, του ομώνυμου ιαπωνικού παιχνιδιού καρτών. Στα μέσα του εικοστού αιώνα, η επιχείρηση δοκίμασε διάφορες μικρές δραστηριότητες, όπως ένα ξενοδοχείο αγάπης και ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Με τη πάροδο του χρόνου, η Nintendo έγινε μια επιχείρηση βιντεοπαιχνιδιών, και έχει αναδειχθεί σήμερα ως μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στη βιομηχανία.
Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2014, η Nintendo σημείωσε πωλήσεις οι οποίες, αθροιστικά, αγγίζουν τα 670.43 εκατομμύρια κομμάτια υλικού και 4.23 δισεκατομμύρια αντίγραφα λογισμικού.[2] Η εταιρεία έχει δημιουργήσει και διανέμει μερικά από τα πιο γνωστά και με μεγαλύτερες πωλήσεις franchises, όπως τα Mario, Pokémon, Metroid, The Legend of Zelda και Donkey Kong. Στα Βαλκάνια, επίσημος αντιπρόσωπος της Nintendo είναι η CD Media, από την 1 Οκτωβρίου του 2016.[3]
Οικιακές κονσόλες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Color TV-Game[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Color TV-Game κυκλοφόρησε το 1977, και είναι η κονσόλα πρώτης γενιάς με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιαπωνία, όπου κυκλοφόρησε αποκλειστικά, πουλώντας 3 εκατομμύρια κομμάτια.[4]
Nintendo Entertainment System[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Nintendo Entertainment System (εναλλακτικά: NES) είναι κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών 8-bit, που κυκλοφόρησε στη βόρεια Αμερική το 1985, και στην Ευρώπη μεταξύ 1986 και 1987. Η κονσόλα κυκλοφόρησε αρχικά στην Ιαπωνία, ως Family Computer (ή Famicom) το 1983. Θεωρείται η καλύτερη κονσόλα της εποχής της.[5] Με το NES, η Nintendo υιοθέτησε ένα επιχειρηματικό μοντέλο χαμηλών προδιαγραφών, με το οποίο αδειοδότησε third-party developers ώστε να παράγουν και να διανέμουν τίτλους για την κονσόλα.[6] Το NES κυκλοφόρησε ως πακέτο μαζί με το Super Mario Bros., ένα από τα παιχνίδια με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, και κυκλοφόρησαν σε αυτό τα πιο δημοφιλή arcade παιχνίδια της Nintendo.[7] Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2014, η Nintendo ανέφερε πωλήσεις 61.91 εκατομμυρίων κομματιών NES, και 500.01 εκατομμύρια αντίγραφα λογισμικού NES, παγκοσμίως.[2]
Super Nintendo Entertainment System[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Super Nintendo Entertainment System (εναλλακτικά: Super NES ή SNES) είναι κονσόλα 16-bit, που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 1990 ως Super Famicom, υιοθετώντας το συμπτυγμένο όνομα του προκατόχου του στην καθομιλουμένη. Η κονσόλα παρουσίασε βελτιωμένα γραφικά και ηχητικές ικανότητες σε σχέση με τις κονσόλες της τότε εποχής. Σύντομα, η ανάπτυξη διαφόρων βελτιωμένων chip που ενσωματώθηκαν στο ταμπλό του κυκλώματος της κασέτας κάποιων παιχνιδιών, βοήθησε στην πρόοδο του SNES ως μία ανταγωνιστική κονσόλα. Ενώ τα τρισδιάστατα γραφικά, ακόμα και τα ακατέργαστα, υπήρχαν σπανίως στις οικιακές κονσόλες,[8] τα chips βελτίωσης του SNES δημιούργησαν μία νέα γκάμα ποιοτικών παιχνιδιών, που περιείχαν τα όλο και πιο εκλεπτυσμένα ψευδή τρισδιάστατα εφέ, όπως φαίνονται στο Pilotwings (1991) και το Super Mario Kart (1992). Η Argonaut Games ανέπτυξε το Super FX chip, με σκοπό το SNES να αναπαράξει τα τρισδιάστατα γραφικά της σειράς Starglider για τα Atari ST και Amiga (ειδικά, το Starglider 2),[9] ξεκινώντας με το Star Fox το 1993. Το SNES είναι η κονσόλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εποχής 16-bit, παρά τις αρχικές αργές πωλήσεις και τον έντονο ανταγωνισμό με το Sega Mega Drive. Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2014, η Nintendo ανέφερε πωλήσεις 49.10 εκατομμυρίων κομματιών SNES και 379.06 εκατομμύρια αντίγραφα υλικού SNES, παγκοσμίως.[2]
Nintendo 64[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Nintendo 64 κυκλοφόρησε το 1996, περιλαμβάνοντας ικανότητες rendering τρισδιάστατων μοντέλων με πολύγωνα και ενσωματωμένο multiplayer έως τέσσερις παίκτες. Το χειριστήριο της κονσόλας σύστησε τον αναλογικό μοχλό και αργότερα το Rumble Pak, ένα αξεσουάρ για το χειριστήριο που παράγει δυνάμεις με τα συμβατά παιχνίδια. Και τα δύο ήταν τα πρώτα χαρακτηριστικά του gaming σε οικιακές κονσόλες, που τελικά έγιναν de facto παράγοντες στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.[10]
GameCube[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το GameCube (επίσημο όνομα: Nintendo GameCube, εναλλακτικά: NGC στην Ιαπωνία και GCN στη βόρεια Αμερική) είναι κονσόλα έκτης γενιάς που κυκλοφόρησε το 2001 στην Ιαπωνία και τη βόρεια Αμερική, και το 2002 παγκοσμίως. Πρόκειται για τον αντίζηλο του PlayStation 2 της Sony, το Xbox της Microsoft και το Dreamcast της Sega. Το GameCube είναι η πρώτη κονσόλα της Nintendo που χρησιμοποίησε οπτικούς δίσκους ως το βασικό του μέσο αποθήκευσης, αντί για κασέτες. Οι δίσκοι είναι παρόμοιοι με αυτούς μορφής miniDVD, αλλά το σύστημα δεν ήταν σχεδιασμένο να αναπαράγει standard DVDs ή ηχητικά CDs. Η Nintendo σύστησε μία πληθώρα ρυθμίσεων συνδεσιμότητας με το GameCube. Η βιβλιοθήκη των παιχνιδιών της κονσόλας έχει μικρή υποστήριξη διαδικτυακού gaming, ένα στοιχείο που απαιτεί τη χρήση του ανεπίσημου Nintendo GameCube Broadband Adapter και Modem Adapter. Το GameCube υποστηρίζει συνδεσιμότητα στο Game Boy Advance, προσφέροντας στον παίκτη πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο εντός παιχνιδιού, με τη χρήση του GBA ως δεύτερη οθόνη και χειριστήριο. Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2014, η Nintendo ανέφερε πωλήσεις 21.74 εκατομμυρίων κομματιών GameCube και 208.57 εκατομμύρια αντίγραφα υλικού GameCube, παγκοσμίως.[2]
Wii[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Wii κυκλοφόρησε τη θερινή περίοδο του 2006 παγκοσμίως. Η κονσόλα περιλαμβάνει το χειριστήριο Wii Remote, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φορητή συσκευή δείκτη, και εντοπίζει κίνηση σε τρεις διαστάσεις. Άλλη μία αξιοσημείωτη λειτουργία της κονσόλας είναι το WiiConnect24, η οποία ενεργοποιεί τη λήψη μηνυμάτων και ενημερώσεων μέσω διαδικτύου σε κατάσταση αδράνειας.[11] Διαθέτει, επίσης, μία υπηρεσία "κατεβάσματος" παιχνιδιών με το όνομα Virtual Console, η οποία εξομοιώνει παιχνίδια προηγούμενων συστημάτων. Έχουν προκύψει πολλές περιφερικές συσκευές από την κυκλοφορία του Wii, συμπεριλαμβανομένων των Wii Balance Board και Motion Plus, και πολλές επανακυκλοφορίες. Η εκδοχή Wii Family Edition είναι ίδια με το αρχικό μοντέλο, αλλά έχει σχεδιαστεί ώστε να στέκεται οριζόντια, και δεν διαθέτει συμβατότητα με το GameCube. Το Wii Mini είναι ένα μικρότερο, επανασχεδιασμένο μοντέλο Wii, από το οποίο επίσης λείπει η συμβατότητα με το GameCube, η διαδικτυακή συνδεσιμότητα, η θύρα για κάρτα SD και η υποστήριξη Wi-Fi, και διαθέτει μόνο μία θύρα USB, σε αντίθεση με τις δύο θύρες των προηγούμενων μοντέλων.[12] Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2016, η Nintendo ανέφερε πωλήσεις 101.63 εκατομμυρίων κομματιών Wii και 914.28 εκατομμύρια αντίγραφα λογισμικού παγκοσμίως, πράγμα που το κάνει την οικιακή κονσόλα της Nintendo με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.[13]
Wii U[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Wii U κυκλοφόρησε κατά τη θερινή περίοδο του 2012 παγκοσμίως. Είναι η πρώτη κονσόλα της Nintendo που υποστηρίζει γραφικά υψηλής ανάλυσης (HD). Το βασικό χειριστήριο του Wii U είναι το Wii U GamePad, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένη οθόνη αφής. Κάθε τίτλος σχεδιάζεται με τρόπο τέτοιο, ώστε να προσαρμόζεται στην οθόνη αφής επιπρόσθετα με την βασική οθόνη, ή και αυτόνομα, χωρίς άλλη οθόνη τηλεόρασης. Η κονσόλα είναι backward compatible, καθώς υποστηρίζει τα περισσότερα από τα χειριστήρια και τα αξεσουάρ του Wii, καθώς και το προαιρετικό Wii U Pro Controller. Η κονσόλα διαθέτει διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες που "τρέχουν" από το Nintendo Network, περιλαμβανομένων των Nintendo eShop και Miiverse. Μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2016, η Nintendo ανέφερε πωλήσεις 12.80 εκατομμυρίων κομματιών Wii U και 84.04 εκατομμύρια αντίγραφα λογισμικού παγκοσμίως, πράγμα που το κάνει την οικιακή κονσόλα της Nintendo με τις λιγότερες πωλήσεις μετά το virtual boy.[13]
Nintendo Switch[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Nintendo Switch είναι υβριδική οικιακή κονσόλα που κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 3 Μαρτίου του 2017.[14] Όταν ήταν στο στάδιο της παραγωγής, είχε το κωδικό όνομα NX.[15] Πρόκειται για οικιακή αλλά και φορητή κονσόλα. Διαθέτει δύο αποσπώμενα χειριστήρια με το όνομα Joy-Con, τα Joy-Con L και Joy-Con R, αλλά και το προαιρετικό Nintendo Switch Pro Controller.
Φορητές κονσόλες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Game & Watch
Gameboy
Gameboy Colour
Gameboy Advanced
Gameboy Micro
Gameboy Advanced SP
DS
DS Lite
DSi
3DS
2DS
N3DS
N3DS XL/LL
N2DS XL
Σημαντικά βιντεοπαιχνίδια[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- Super Mario Bros. - 1985
- The Legend of Zelda - 1986
- Super Mario Bros. 2 - 1987
- Zelda II: The Adventure of Link - 1988
- Super Mario Bros. 3 - 1989
- Super Mario World - 1992
- The Legend of Zelda: A Link to the Past - 1992
- Super Metroid - 1994
- Super Mario World 2: Yoshi's Island - 1995
Για το Nintendo 64 (1997-2002):
- Super Mario 64 - 1997
- WaveRace 64 - 1997
- Mario Kart 64 - 1997
- Lylat Wars (StarFox 64) - 1997
- Goldeneye 007 - 1997
- Diddy Kong Racing - 1997
- Yoshi's Story - 1997
- F-ZERO X - 1998
- Pokemon Stadium (Pocket Monsters' Stadium) - 1998
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time - 1998
- Banjo-Kazooie - 1998
- Hey You, Pikachu! - 1998
- Mario Party - 1998
- Super Smash Bros. - 1999
- Pokemon Snap - 1999
- Pokemon Stadium (Pocket Monsters' Stadium 2) - 1999
- Mario Golf 64 - 1999
- Ogre Battle 64 - 1999
- Custom Robo - 1999
- Donkey Kong 64 - 1999
- Mario Party 2 - 1999
- Kirby 64: The Crystal Shards - 2000
- The Legend of Zelda: Majora's Mask - 2000
- Excitebike 64 - 2000
- Mario Tennis (Mario Tennis 64) - 2000
- Perfect Dark - 2000
- Custom Robo V2 - 2000
- Banjo-Tooie - 2000
- Mario Party 3 - 2000
- Pokemon Stadium 2 (Pokemon Stadium: Kin Gin) - 2000
Για το Nintendo GameCube (2002-2006):
- Metroid Prime - 2002
- Super Mario Sunshine - 2002
- The Legend of Zelda: The Wind Waker - 2003
- Metroid Prime 2: Echoes - 2004
- The Legend of Zelda: Twilight Princess - 2006
Για το Nintendo Wii (2006-2012):
- The Legend of Zelda: Twilight Princess - 2006
- Metroid Prime 3: Corruption - 2007
- Super Mario Galaxy - 2007
- New Super Mario Bros. Wii - 2009
- Metroid: Other M - 2010
- Super Mario Galaxy 2 - 2010
- The Legend of Zelda: Skyward Sword - 2011
Για το Nintendo Wii U (2012-2016)
- The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 2012
- New Super Mario Bros. U - 2012
- Super Mario 3D World - 2013
- Donkey Kong Country: Tropical Freeze - 2014
- Hyrule Warriors - 2014
- Super Smash Bros. for Wii U - 2014
- Bayonetta 2 - 2014
- Splatoon - 2015
- The Legend of Zelda: Twilight Princess HD - 2016
- Pokkén Tournament - 2016
- Super Mario Land - 1990
- Tetris - 1990
- Metroid II: Return of Samus - 1992
- Super Mario Land 2 - 1992
- Kirby's Dreamland - 1992
- The Legend of Zelda: Link's Awakening - 1993
- Wario Land: Super Mario 3 - 1994
- Pokémon Red, Green, and Blue - 1999
Για το Game Boy Color (1998-2001):
- Link's Awakening DX - 1998
- Wario Land 2 - 1999
- Wario Land 3 - 2000
- The Legend of Zelda: Oracle of Seasons - 2001
- The Legend of Zelda: Oracle of Ages - 2001
Για το Game Boy Advance (2001-2005):
- Super Mario Advance - 2001
- Wario Land 4 - 2001
- Super Mario World: Super Mario Advance 2 - 2001
- Metroid Fusion - 2002
- Yoshi's Island: Super Mario Advance 3 - 2002
- The Legend of Zelda: Four Swords - 2003
- A Link to the Past & Four Swords - 2003
- Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 - 2003
- Mario & Luigi: Superstar Saga - 2003
- Metroid: Zero Mission - 2004
- The Legend of Zelda :The Minish Cap - 2004
Για το Nintendo DS (2005-2011):
- Super Mario 64 DS - 2004
- Metroid Prime Hunters - 2006
- Super Princess Peach - 2006
- New Super Mario Bros - 2006
- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - 2007
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks - 2009
- The Legend of Zelda: Four Swords Anniversary Edition - 2011
Για το Nintendo 3DS (2011- παρόν):
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D - 2011
- The Legend of Zelda: Four Swords Anniversary Edition - 2011
- Super Mario 3D Land - 2011
- New Super Mario Bros. 2 - 2012
- Fire Emblem Awakening - 2013
- The Legend of Zelda: A Link Between Worlds - 2013
- Super Smash Bros. for Nintendo 3DS - 2014
- The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D - 2015
- Fire Emblem Fates - 2016