ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM

Το ακρωνύμιο «STEM» δηλώνει τη συνύπαρξη τεσσάρων διαφορετικών πεδίων -Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά- σε έναν ενιαίο τίτλο (όρο). Χρησιμοποιείται επίσης και ως  ορισμός της «Εκπαίδευσης STEM», αναγνωρίζοντας τον όρο «STEΜ» τόσο από τα επιμέρους πεδία που το συνθέτουν, όσο και ως γενική περιγραφή κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής και διδακτικής προσέγγισης και εφαρμογής  που αναφέρεται σε ένα ή περισσότερα πεδία του όρου «STEM» (Bybee, 2010).

S cience (Επιστήμες - Φυσικές Επιστήμες)
T echnology (Τεχνολογία)
E ngineering (Μηχανική)
M athematics (Μαθηματικά)

 

Science

Η διδασκαλία της επιστήμης μέσω της «Εκπαίδευσης STEM» διαφέρει αρκετά από την παραδοσιακή και μπορεί να προάγει τον επιστημονικό γραμματισμό. Προωθεί, από μικρή ηλικία, την ανάπτυξη ικανοτήτων που επιτρέπουν στα παιδιά να αποκτήσουν επιστημονικές δεξιότητες. Εστιάζει στη λύση προβλήματος μέσω πειραματικών δραστηριοτήτων διερώτησης, η οποία περιλαμβάνει προγραμματισμό, σχεδιασμό και δραστηριότητες που εμπλέκουν τα παιδιά, κατά προτίμηση στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου θεωρητικού πλαισίου. Επιπρόσθετα, περιστρέφεται γύρω από συγκεκριμένες ιδέες οι οποίες είναι απαραίτητες ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν, να απολαύσουν και να θαυμάσουν το φυσικό κόσμο (Harlen, 2010). Μέρος της λύσης σε ένα βαρυφορτωμένο και τεμαχισμένο αναλυτικό πρόγραμμα επιστήμης, το οποίο συχνά δεν είναι ενδιαφέρον για τα παιδιά, αποτελεί η δημιουργία στόχων επιστήμης ως υποχρεωτικό περιεχόμενο, όχι όσον αφορά τη γνώση μιας σειράς γεγονότων και θεωριών, αλλά ως μια σταδιακή πρόοδο προς την κατανόηση θεμελιωδών ιδεών –‘μεγάλες ιδέες’ – που να είναι σημαντικές για τη ζωή των παιδιών κατά και μετά το σχολείο.

Leave a Reply