Posted on September 22, 2020
ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
ΤΑΞΗ Γ2
ΚΕΦ: 2
- Υπολογίζω όπως το παράδειγμα:
- 26 + 12 = * 50 + 11 = * 35 +27 =
26 +
10 + 2 =
36 + 2 = 38
- Λύσε οριζόντια τις προσθέσεις :
- 45 + 52 = * 37 + 42 = * 51 + 44 = * 32 + 47 =
- 100 + 200 = * 300 + 400 = * 600 + 200 = * 200 + 200 + 100 =
- Κάνω κάθετα τις προσθέσεις στο τετράδιο μαθηματικών( 100 φυλλο)
- 52 + 17 = * 28 + 87 = * 75 + 35 =
- 68 + 75 = * 391 + 615 = * 98 + 37 =
- 112 + 284 = * 285 + 155 = * 256 + 348 =
- 502 + 345 = * 632 + 354 = * 477 + 239 =
- 412 + 398 = * 54 + 71 = * 503 + 208 =
- Λύσε στο τετράδιο μαθηματικών ( 100 φυλλο) τα προβλήματα :
Α) Ο Γιάννης έχει 26 πράσινους βόλους και 17 κόκκινους βόλους. Πόσους βόλους έχει συνολικά;
Β) Μια κυρία ξόδεψε σε ένα κατάστημα ηλεκτρονικών 265 € και στο σούπερ
μάρκετ 176 €. Πόσα χρήματα ξόδεψε συνολικά;
Posted on September 22, 2020
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ-ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΡΗΜΑ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΚΕΦ: 1
ΤΑΞΗ : Γ2
«ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ»
ΘΕΜΑ: Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΡΗΜΑ
Η πρόταση είναι μια οργανωμένη ομάδα λέξεων που έχει ένα μόνο νόημα, απλό κι ολοκληρωμένο. Π.χ : Ο Πέτρος παίζει.
Μια πρόταση αποτελείται από δύο βασικά μέρη:
Α) Το υποκείμενο που η βασική λέξη είναι αυτή που απαντάει στην ερώτηση ποιος-ποια-ποιο ή ποιοι-ποιες-ποια ;
Β) Το ρήμα που είναι η λέξη σε κάθε πρόταση που απαντάει στην ερώτηση «Τί κάνει;- τί κάνουν;
- ΠΡΟΣΟΧΗ: Κάθε πρόταση έχει ένα μόνο ρήμα . Όταν έχουμε περισσότερα ρήματα έχουμε περισσότερες προτάσεις.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
- Να συμπληρώσεις τις επόμενες προτάσεις με τα ουσιαστικά(υποκείμενα) που υπάρχουν στην παρένθεση 🙁 τριανταφυλλιά, ο μαθητής, το καράβι, η νονά, ο ουρανός)
- --------------- μας φέρνει δώρα.
- ---------------μπαίνει στο λιμάνι
- --------------- άνθισε στην αυλή μας.
- Είναι καταγάλανος----------------
- Έκατσε ----------- στο θρανίο του.
- Να συμπληρώσεις τις παρακάτω προτάσεις με τα ρήματα που υπάρχουν στην παρένθεση( κελαηδάει, κλαδεύει, λάμπει, γαβγίζει, φροντίζει, χαϊδεύει.)
- Ο ήλιος -------------- στον ουρανό.
- Το παιδί -------------- τον σκύλο.
- Ο γιατρός-------------- τους αρρώστους.
- Το αηδόνι------------------ όμορφα.
- Ο κηπουρός----------------- τους θάμνους.
- Ο σκύλος--------------------- δυνατά.
- Οι επόμενες προτάσεις δεν έχουν σωστό νόημα. Να τις ξαναγράψεις συμπληρώνοντας τη λέξη που λείπει, ώστε το νόημά τους να είναι ολοκληρωμένο.
- Ο Δήμος -------------- ένα γράμμα στον παππού του.
- Το αυτοκίνητο-------------- με μεγάλη ταχύτητα.
- Σήμερα-------------- ένας δυνατός αέρας.
- Χθες η θάλασσα--------- πολύ ήρεμη.
- Στο σχολείο τα παιδιά------------- γράμματα.
- Να βάλεις στη σωστή σειρά τις επόμενες λέξεις που είναι ανακατεμένες για να φτιάξεις προτάσεις που να έχουν νόημα.
- Μαγειρεύει, η , νόστιμα, μητέρα, φαγητά.
- Πολύ, γήπεδο, το , κόσμο, έχει
- Μπάλα, πίσω, η, είναι, την, από, τραπεζαρία
- Στην, φέτος, Τρίτη, πάω, τάξη.