Δράσεις 2024 – 2025

Οι μαθητές της ΣΤ' Τάξης συμμετείχαν ενεργά σε μια σειρά από καινοτόμες και διεπιστημονικές δράσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επιδεικνύοντας ολιστική ανάπτυξη και εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Οι δράσεις αυτές κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων και δεξιοτήτων, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία, την κριτική σκέψη και την ενεργό συμμετοχή.

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη την Τεχνητή Νοημοσύνη μη φοβάσαι", οι μαθητές εισήχθησαν στις έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος "Από την Ιδέα στην Πράξη μέσω STEAM: Δημιουργία Ρομποτικού Χεριού με Spike Prime", εφάρμοσαν τις αρχές του STEAM στην πράξη, δημιουργώντας ένα ρομποτικό χέρι, ενισχύοντας την κατανόηση της ρομποτικής και της μηχανικής. Η ενσωμάτωση της ρομποτικής επεκτάθηκε και στη δράση "Ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος", αναδεικνύοντας τον ρόλο της τεχνολογίας στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.

Η πολιτιστική κληρονομιά και η διασύνδεση με την κοινότητα αναδείχθηκαν μέσα από τη "Δράση Ραδιοφωνικής Εκπομπής Κάλαντα: Διεπιστημονική Προσέγγιση στην Πολιτισμική Κληρονομιά", όπου οι μαθητές διερεύνησαν και παρουσίασαν τα παραδοσιακά κάλαντα. Επιπλέον, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning "Ο τόπος μας μέσα από φωτογραφίες" προώθησε τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην φιλαναγνωσία και τη δημιουργικότητα με το πρόγραμμα "Ένα Κινητό Εργαλείο Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικότητας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ", το οποίο ενθάρρυνε την αγάπη για το βιβλίο και την ελεύθερη έκφραση. Η "Αναβάθμιση και Ψηφιοποίηση της Σχολικής Βιβλιοθήκης ως Κόμβος Μάθησης και Πολιτισμού" συνέβαλε στη μετατροπή της βιβλιοθήκης σε ένα σύγχρονο κέντρο γνώσης.

Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον αστικό χώρο και την ιστορία του μέσα από το πρόγραμμα "Περιδιαβαίνω την πόλη, μαθαίνω την ιστορία της". Η προσαρμογή στο Γυμνάσιο υποστηρίχθηκε από τη δράση "Γέφυρες προς το Γυμνάσιο: Ανακαλύπτω και Προσαρμόζομαι", διευκολύνοντας την ομαλή μετάβαση.

Τέλος, η ανάπτυξη της κοινωνικής ευθύνης και του ενεργού πολίτη καλλιεργήθηκε μέσω του προγράμματος "Ενεργός Πολίτης: Συμμετέχω στα κοινά, ενημερώνομαι, ανακυκλώνω" και της δράσης "Υιοθετούμε Μαθητές της Α' Τάξης: Μεγαλώνουμε Μαζί", η οποία προώθησε την αλληλεγγύη και τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ηλικιακών ομάδων. Οι "Ποικίλες Δράσεις και Προγράμματα στη ΣΤ΄ Τάξη για την Ολόπλευρη Ανάπτυξη των Μαθητών" συμπλήρωσαν το πλαίσιο, προσφέροντας ένα πλούσιο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

Συνολικά, οι δραστηριότητες αυτές αναδεικνύουν μια προσέγγιση της εκπαίδευσης που υπερβαίνει τα παραδοσιακά όρια της τάξης, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τις προκλήσεις του μέλλοντος και διαμορφώνοντας ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες.