Ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος

Τίτλος δράσης / προγράμματος: Ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος

Το κανάλι Youtube

Τάξη/μαθητική ομάδα: Μαθητές Στ΄ Τάξης

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα-Διαθεματικότητα:

  • Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της εκπαίδευσης STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά).
  • Προωθεί τη διαθεματικότητα συνδέοντας γνώσεις και πρακτικές από διάφορους τομείς μάθησης.
  • Αξιοποιεί τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών).

Εισαγωγικά - Θεωρητικά ερείσματα:

Η εκπαίδευση STEAM αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση που στοχεύει στην προετοιμασία των μαθητών για τον σύγχρονο κόσμο.

Βασίζεται στον κονστρουκτιβισμό, όπου ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και οι μαθητές οικοδομούν τη γνώση μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και της επίλυσης προβλημάτων.

Η ρομποτική αποτελεί ένα εργαλείο που ενισχύει τη βιωματική μάθηση, την ομαδική εργασία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

  • Βελτίωση του σχολικού κλίματος μέσω της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης και της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως ο προγραμματισμός, η λογική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η καινοτομία.
  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
  • Σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και προετοιμασία των μαθητών για τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Παιδαγωγικά αποτελέσματα/αναστοχασμός:

  • Η χρήση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία συμβάλλει στη δημιουργία ενός θετικού, συνεργατικού και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
  • Οι μαθητές συμμετέχουν με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες ρομποτικής, αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες και βελτιώνουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση.
  • Η ρομποτική ενθαρρύνει τη μάθηση χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές αισθάνονται ότι ανήκουν και μπορούν να συνεισφέρουν.
  • Η επιτυχία της ενσωμάτωσης της ρομποτικής απαιτεί την κατάλληλη υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αλλαγή της διδακτικής πρακτικής προς μια πιο μαθητοκεντρική προσέγγιση.

Leave a Reply