Ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος
Τίτλος δράσης / προγράμματος: Ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος
Τάξη/μαθητική ομάδα: Μαθητές Στ΄ Τάξης
Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα-Διαθεματικότητα:
- Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της εκπαίδευσης STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά).
- Προωθεί τη διαθεματικότητα συνδέοντας γνώσεις και πρακτικές από διάφορους τομείς μάθησης.
- Αξιοποιεί τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών).
Εισαγωγικά - Θεωρητικά ερείσματα:
Η εκπαίδευση STEAM αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση που στοχεύει στην προετοιμασία των μαθητών για τον σύγχρονο κόσμο.
Βασίζεται στον κονστρουκτιβισμό, όπου ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και οι μαθητές οικοδομούν τη γνώση μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και της επίλυσης προβλημάτων.
Η ρομποτική αποτελεί ένα εργαλείο που ενισχύει τη βιωματική μάθηση, την ομαδική εργασία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Παιδαγωγικοί στόχοι:
- Βελτίωση του σχολικού κλίματος μέσω της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης και της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως ο προγραμματισμός, η λογική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η καινοτομία.
- Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
- Σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και προετοιμασία των μαθητών για τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Παιδαγωγικά αποτελέσματα/αναστοχασμός:
- Η χρήση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία συμβάλλει στη δημιουργία ενός θετικού, συνεργατικού και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
- Οι μαθητές συμμετέχουν με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες ρομποτικής, αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες και βελτιώνουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση.
- Η ρομποτική ενθαρρύνει τη μάθηση χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές αισθάνονται ότι ανήκουν και μπορούν να συνεισφέρουν.
- Η επιτυχία της ενσωμάτωσης της ρομποτικής απαιτεί την κατάλληλη υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αλλαγή της διδακτικής πρακτικής προς μια πιο μαθητοκεντρική προσέγγιση.




