Ελληνικά

Περιδιαβαίνω την πόλη, μαθαίνω την ιστορία της

 

Τίτλος δράσης / προγράμματος: Περιδιαβαίνω την πόλη, μαθαίνω την ιστορία της

Τάξη/μαθητική ομάδα: Μαθητέςτης Στ΄ Τάξης

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα-Διαθεματικότητα:

Η δράση εντάσσεται στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, με έμφαση στην τοπική ιστορία των Γιαννιτσών. Διαθεματικότητα μπορεί να προκύψει με τη σύνδεση με τη Γεωγραφία (μελέτη του αστικού χώρου), την Αρχιτεκτονική (παρατήρηση και ανάλυση των μνημείων), και την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (κατανόηση της ιστορικής εξέλιξης και των κοινωνικών μεταβάσεων).

Εισαγωγικά - Θεωρητικά ερείσματα:

  • Η δράση βασίζεται στις αρχές της μάθησης μέσω της εμπειρίας και της ανακάλυψης, καθώς οι μαθητές/τριες έρχονται σε άμεση επαφή με τα ιστορικά μνημεία.
  • Ενεργοποιούνται οι αισθήσεις μέσω της παρατήρησης, της συζήτησης και της βιωματικής σχέσης με τον χώρο.
  • Η διαλογική διερεύνηση των σταθμών της περιήγησης ενθαρρύνει την κριτική σκέψη και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

  • Σύνδεση των μαθητών/τριών με την ιστορία των Γιαννιτσών μέσα από την επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία.
  • Περιγραφή της ιστορίας των βασικών μνημείων και ένταξή τους στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο.
  • Αφήγηση της εξέλιξης και των μεταβάσεων της πόλης από τον 14ο έως τον 20ό αιώνα.
  • Ενεργοποίηση της συμμετοχικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • Καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και της τοπικής ταυτότητας.

Παιδαγωγικά αποτελέσματα/αναστοχασμός:

  • Το πρόγραμμα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εικόνα της ιστορικής πορείας της πόλης.
  • Αποδίδεται μια βιωματική προσέγγιση της ιστορίας, επιτρέποντας στους μαθητές να τη γνωρίσουν αυθεντικά, επισκεπτόμενοι τους ιστορικούς χώρους.
  • Η ενεργός συμμετοχή και η βιωματική προσέγγιση συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη μάθηση και στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στην ιστορία.
  • Η αξιολόγηση μέσω των φύλλων αξιολόγησης και των ερωτηματολογίων θα προσφέρει χρήσιμα δεδομένα για τη βελτίωση του προγράμματος.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν:

Μαυσωλείο Γαζή Εβρενός: Η περιήγηση ξεκινά από αυτό το μνημείο, το οποίο συνδέεται με τον ιδρυτή της πόλης και την ίδρυσή της. Οι μαθητές μαθαίνουν για το τοπίο του 14ου αιώνα και το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Επίσης, περιγράφεται το μνημείο και οι φάσεις της ιστορίας του.

Πύργος Ρολογιού: Εδώ, οι μαθητές παρατηρούν το κτήριο και την κτητορική επιγραφή. Γίνεται αναφορά στο οθωμανικό σύστημα μέτρησης του χρόνου σε σύγκριση με το σύγχρονο. Η περιήγηση γίνεται εξωτερικά.

Τουρμπές: Οι μαθητές εισέρχονται στον περιβάλλοντα χώρο και επισκέπτονται το ισόγειο. Περιγράφεται το κτήριο και η χρήση του.

Ναός Αγίου Γεωργίου: Οι μαθητές εισέρχονται στο πάρκο και παρατηρούν εξωτερικά τον σύγχρονο ναό. Γίνεται αναφορά στις τρεις φάσεις της ιστορίας του και στη σύνδεσή του με την εγκατάσταση των προσφύγων

Προτομή Κωνσταντίνου Α΄: Μέσα από την προτομή, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις για τη Μάχη των Γιαννιτσών και τους Βαλκανικούς Αγώνες. Περιγράφεται η προτομή, διαβάζεται η επιγραφή και γίνεται αναφορά στην Απελευθέρωση των Γιαννιτσών.

Οικία Εμίν Μπέη: Οι μαθητές φτάνουν στον περιβάλλοντα χώρο και περιγράφεται το μνημείο και η χρήση του. Δίνεται έμφαση στην ύστερη οθωμανική περίοδο και στη μεταγενέστερη χρήση του ως νοσοκομείο. Η επίσκεψη γίνεται εξωτερικά.

Στρατιωτικό Μουσείο Γιαννιτσών: Η περιήγηση ολοκληρώνεται με την επίσκεψη στο μουσείο. Μέσα από τα εκθέματα, οι μαθητές κατανοούν τον Μακεδονικό Αγώνα και τη Μάχη των Γιαννιτσών.

Αφήστε μια απάντηση