Updated on March 21, 2025
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου από το 1902 έως το 1908
Η πρώτη βιομηχανική γραμμή μαζικής παραγωγής οχημάτων έγινε πραγματικότητα το 1902 απο την εταιρία Ransom Olds, όμως βασικό πρόβλημα της παραγωγής του αυτοκινήτου ήταν το υψηλό κόστος.
Έτσι, Ο Henry Ford, πήρε μια σημαντική απόφαση στην ιστορία του αυτοκινήτου, να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο, που ο μέσος πολίτης θα μπορούσε να αποκτήσει και να χρησιμοποιήσει σε καθημερινή βάση. Το 1908 παράγεται και διοχετεύεται στην αγορά το αυτοκίνητο – ιστορικός σταθμός της αυτοκίνησης, είναι το Ford Model-T, το οποίο στοίχιζε μόνο 950 δολάρια.
Η ιστορική εξέλιξη των αυτοκινήτων χάνεται πίσω στο χρόνο, ανακαλύφθηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα, ενώ η εξέλιξή των οχημάτων στην μορφή που γνωρίζουμε σήμερα βασίζεται στην ανάπτυξη της μηχανής εσωτερικής καύσης τις δεκαετίες του 1860 και 1870 στη Γαλλία και τη Γερμανία.
Updated on March 21, 2025
Το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα στον κόσμο
Το πότε ξεκινά η ιστορία του αυτοκινήτου είναι μία διφορούμενη υπόθεση. Οι περισσότεροι, και μάλλον σωστά, εστιάζουν στο 1886 και το Βenz patent Motorwagen, το οποίο ήταν και το πρώτο που είχε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για άλλους όμως η αρχή της αυτοκίνησης (για την ακρίβεια της απαλλαγής από τα άλογα για την κίνηση των αμαξών) πηγαίνει πολύ πιο πίσω, στο 1769. Εκεί ο Nicholas-Josef Cugnot κατασκεύασε το ατμοκίνητο "τέρας' που βλέπετε στα video και το οποίο θεωρείται σήμερα η απαρχή της αυτοκίνησης.
Όπως βλέπουμε είναι κάτι περισσότερο σε φορτηγό ή μία μεγάλη άμαξα παρά ένα αυτοκίνητο όπως το εννοούμε σήμερα. Και μάλιστα τρίκυκλο, καθώς εμπρός είχε μόνο έναν τροχό για λόγους ευελιξίας. Ο λόγος της σχεδίασης ενός ατμοκίνητου οχήματος ήταν ο πατέρας των πάντων, ο πόλεμος. Ο Cugnot έφτιαξε αυτό το όχημα για να μεταφέρει ένα πολύ βαρύ κανόνι, το οποίο θα χρειαζόταν πολλά άλογα για να το μετακινήσουν.
Όπως βλέπουμε στις εικόνες, το όχημα αυτό είχε ένα τεράστιο boiler να κρέμεται στο εμπρός μέρος, το οποίο παρήγαγε τον ατμό που ήταν απαραίτητος για να κινηθούν τα μηχανικά μέρη. Η μετάδοση της κίνησης γινόταν στον εμπρός τροχό, ενώ το "αυτοκίνητο" είχε και ειδικό χώρο για την μεταφορά των ξύλων που ήταν απαραίτητα για την δημιουργία του ατμού.
Το τελικό αποτέλεσμα ζύγιζε πάνω από δύο τόνους και η ταχύτητά του δεν ξεπερνούσε τα 5 km/h. Χρειαζόταν γύρω στα 45 λεπτά να καίγονται τα ξύλα ώστε να δημιουργηθεί ατμός πίεσης έως και 35 PSI, ενώ η αυτονομία του δεν ήταν παραπάνω από 100 μέτρα μέχρι να χρειαστεί να εφοδιαστεί ξανά με ξύλα και νερό για την δημιουργία ατμού. Ο οδηγός επίσης δεν ήταν ο ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο, καθώς όλη η κάπνα και ο ατμός έπεφταν επάνω του.
Όπως βλέπουμε στις εικόνες, το όχημα αυτό είχε ένα τεράστιο boiler να κρέμεται στο εμπρός μέρος, το οποίο παρήγαγε τον ατμό που ήταν απαραίτητος για να κινηθούν τα μηχανικά μέρη. Η μετάδοση της κίνησης γινόταν στον εμπρός τροχό, ενώ το "αυτοκίνητο" είχε και ειδικό χώρο για την μεταφορά των ξύλων που ήταν απαραίτητα για την δημιουργία του ατμού.
Το τελικό αποτέλεσμα ζύγιζε πάνω από δύο τόνους και η ταχύτητά του δεν ξεπερνούσε τα 5 km/h. Χρειαζόταν γύρω στα 45 λεπτά να καίγονται τα ξύλα ώστε να δημιουργηθεί ατμός πίεσης έως και 35 PSI, ενώ η αυτονομία του δεν ήταν παραπάνω από 100 μέτρα μέχρι να χρειαστεί να εφοδιαστεί ξανά με ξύλα και νερό για την δημιουργία ατμού. Ο οδηγός επίσης δεν ήταν ο ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο, καθώς όλη η κάπνα και ο ατμός έπεφταν επάνω του.