Εκδρομή στον Άγιο Μηνά Εμπορίου

Την Δευτέρα 6-11-2023 η Ε΄ και η ΣΤ΄τάξη του σχολείου μου, του 6ου Δημοτικού Πτολεμαΐδας επισκευτήκαμε το Εμπόριο. Εκεί πήγαμε στην εκκλησία του Αγίου Μηνά, καθώς επίσης και σε ένα ναό ο οποίος θεωρείται αντίγραφο της Αγίας Σοφίας. Αυτές οι δύο εκκλησίες ενώνονται με μία μικρή στοά, η οποία είναι κάτω από το δρόμο.  Στο ναό του Αγίου Μηνά υπάρχει το λεγόμενο βαπτιστήρι σε σχήμα σταυρού οπού εκεί βαπτίζονται οι ενήλικες. Αυτές τις πληροφορίες μας τις έδωσε μια ευγενική κυρία που μας περίμενε όταν φτάσαμε.

Αργότερα πήγαμε στο Καστανόδασος. Εκεί καθήσαμε να φάμε και να παίξουμε.

Πέρασα πολύ ωραία και ελπίζω να μας δωθεί η ευκαιρία να ξαναπάμε.

Μια εκδρομή στο εμπόριο

Την δευτέρα 6\11\2023 πήγαμε με την ΣΤ τάξη στο Εμπόριο. Επισκευτίκαμε την εκλλησία του Αγίου Μηνά η οποία επικοινωνή με την Αγία Σοφία  μέσω μιας υπόγειας στοάς. Η εκκλησία από μέσα έχει πολλές όμορφες αγιογραφίες και εικόνες και από έξω έχει ένα όμορφο συντριβάνι. Έπειτα από λίγη ώρα πήγαμε στο καστανόδασος οπού κάποιοι έπαιζαν  μπάλα και άλλα παιχνίδια και κάποιοι άλλοι κάθονταν κάτω στο γρασίδι. Στις 1 η ώρα περίπου γυρίσαμε στο σχολείο.Μου άρεσε πολύ η εκδρομή και θέλω να ξαναπάμε.

Η εκδρομή στον Άγιο Μηνά

Την Δευτέρα πήγαμε εκδρομή με το σχολείο στο Εμπόριο .
Εκεί επισκεφτήκαμε την εκκλησία του Άγιου Μηνά η οποία επικοινωνεί με μία κατακόμβη μέσω μίας υπόγειας στοάς. Επίσης είδαμε την Αγία Σοφία με εντυπωσιακές αγιογραφίες και με έναν μεγάλο τρούλο. Στον αύλειο χώρο υπάρχει ο πύργος του Γαλατά όπου μέσα έχει κειμήλια ανεκτίμητης αξίας. Έχει ένα μεγάλο συντριβάνι διακοσμημένο με λιοντάρια.
Στην συνέχεια πήγαμε στο Καστανόδασος και είχε μηλιές, καστανιές και ένα πολύ μεγάλο γήπεδο που παίξαμε ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να επισκεφθείτε το Εμπόριο και να θαυμάσετε τα αξιοθέατα του.

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Τη Δευτέρα 6-11-2023 πήγαμε εκδρομή στο Εμπόριο Εορδαίας. Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Μηνά. Ο Ναός έχει πολλές αγιογραφίες και εικόνες. Εκτός από τον ναό του Αγίου Μηνά υπάρχει και το αντίγραφο του Πύργου του Γαλατά της Κωνσταντινούπολης που είναι αντίγραφο της Αγίας Σοφίας. Εκεί είδαμε ένα τούνελ το οποίο ένωνε δύο εκκλησίες και το τούνελ είναι χτισμένο κάτω από το δρόμο.

Μετά την εκκλησία πήγαμε στο Καστανόδασος όπου φάγαμε, παίξαμε μπάλα, κρυφτό και άλλα παιχνίδια. Επισκεφτήκαμε επίσης ένα ποτάμι. Εκεί κοντά είχε μία βρύση με πολύ δροσερό νερό. Κατά τις 1 μπήκαμε στο λεωφορείο για την επιστροφή. Περάσαμε πολύ ωραία και θέλω πολύ να ξαναπάμε!

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.     Την προηγούμενη Δευτέρα πήγαμε η Ε΄ τάξη και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας εκδρομή στο Εμπόριο. Μόλις κατεβήκαμε από το λεωφορείο είδαμε το πόσο ωραίο ήταν το χωριό. Καθώς κατευθυνόμασταν προς την πλατεία βλέπαμε τις ομορφιές του χωριού. Επισκευθήκαμε τις 2 εκκλησίες του Αγίου Μηνά και της Αγίας Σοφίας. Μπήκαμε μέσα στο τούνελ που ενώνει και της 2 εκκλησίες και για ακόμη μια φόρα θαυμάσαμε τα πάντα. Μετά που βγήκαμε από το τούνελ μας μίλησε μία κυρία και μας εξήγησε για την ιστορία των εκκλησιών. Μετά πήγαμε σε ένα διπλανό χωριό και παίξαμε όλες τις ώρες που μας έμειναν.                          Περάσαμε πολύ ωραία και θα ήθελα να ξαναπάμε σύντομα.

Η εκκλησία του Αγίου Μηνά

Τη Δευτέρα 6/11/2023 κάποιες τάξεις από το σχολείο μου πήγαν μια εκδρομή στο Εμπόριο που δυστυχώς εγώ δεν μπόρεσα να συμμετέχω. Για αυτό θα σας μεταφέρω λίγες πληροφορίες για την εκκλησία του Αγίου Μηνά.

Ο ναός φέρει το όνομα του Αγίου Μεγαλομάρτυρα Μηνά και γιορτάζει στις 11 Νοεμβρίου και χτίστηκε στα θεμέλια παλαιού ναού το έτος 1815 .

Ο ρυθμός του ναού είναι τρίκλιτη Βασιλική με ξύλινη στέγη.
Ο μεγαλύτερος πλούτος του ναού είναι οι αγιογραφίες του που διακρίνονται σε κινητές και ακίνητες και χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες.
α)Βυζαντινής τεχνοτροπίας που χρονολογούνται από το 1540 έως το 1574.
β)Μακεδονικής τεχνοτροπίας δηλαδή ανάμεικτης βυζαντινής τέχνης και αναγεννησιακής τεχνοτροπίας, είναι οι εικόνες του τέμπλου που χρονολογούνται από το 1815 έως το 1850.
γ)Εικόνες που έφεραν οι πόντιοι πρόσφυγες το 1924 από την Αργυρούπολη του Πόντου και χρονολογούνται από το 1905 έως το 1906.
δ)Εικόνες από το 1930 και μετά με ρυθμό βυζαντινό.

Σήμερα εκτός από τον Ιερό ναό του Αγίου Μηνά υπάρχει και πιστό αντίγραφο του Πύργου του Γαλατά της Κωνσταντινούπολης, πιστό αντίγραφο του Ναού της του Θεού Σοφίας (Αγία – Σοφία) της Κωνσταντινούπολης, παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας εντός του ναού του Αγίου Μηνά.
Τα έργα αυτά πραγματοποιούνται από τον Αρχιμανδρίτη π. Ναθαναήλ Φίλιο.

ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Την Δευτέρα 6-11-23 πήγαμε μια ωραία εκδρομή στο Εμπόριο. Στην εκδρομή αυτή συμμετείχαν : το Ε1΄, το Ε2΄ και η και η ΣΤ΄.

Πήγαμε σε 2 ωραίες εκκλησίες που φαίνονται σαν μία, του Αγίου Μηνά και της Αγίας Σοφιάς. Μόλις φτάσαμε, κατεβήκαμε από το λεωφορείο και πήγαμε στην εκκλησία. Εκεί μπήκαμε στον ψηλό πύργο της εκκλησίας όπου μας ξενάγησε μια ευγενικότατη κυρία, η οποία μας πήγε σε ένα υπόγειο με πολλές στοές όπου οδηγούσαν στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας.

Εκεί μας εξήγησε την ιστορία αυτής της εκκλησίας και μετά ξανά από τις υπόγειες στοές πήγαμε στην εκκλησία του Αγίου Μηνά, όπου προσκυνήσαμε τα λείψανά του.

Έπειτα μας άφησαν να φάμε, γιατί ήμασταν κουρασμένοι, καθώς όλη την ώρα την περάσαμε όρθιοι.

Αφού φάγαμε περπατήσαμε μέχρι το καστανόδασος, όπου και μας άφησαν να παίξουμε.

Ύστερα από πολλή ώρα παιχνιδιού, πήραμε το λεωφορείο για την επιστροφή.

Εμένα μου άρεσε πολύ αυτή η εκδρομή και εύχομαι να μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάμε.