Για ακόμα μια χρονιά επέλεξα να αφήσω λίγο την κανονική ροή των μαθημάτων μας και να αφήσω τα παιδιά να παίξουν και να δημιουργήσουν μέσα από τον προγραμματισμό. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και με εντυπωσίασαν πάρα πολύ οι μαθητές της Β΄ τάξης που τα πήγαν περίφημα στον προγραμματισμό της γατούλας (προηγούμενη ανάρτηση). Καλό βέβαια θα ήταν να υπήρχε κάποιο υλικό ώστε να μπορούσαμε να δημιουργήσουμε πολύ περισσότερα χωρίς να χρειάζεται να ψάχνουμε ώρες ατέλειωτες να βρούμε υλικό να δημιουργήσουμε μόνοι μας...
Μήνας: Οκτώβριος 2014
Άσκηση συμπλήρωσης και σωστού- λάθους σχετικά με το λογισμικό
Εδώ δημιούργησα μια ασκησούλα για τους μαθητές μου για να δούμε πόσο κατανόησαν τις έννοιες λογισμικό εφαρμογών και λογισμικό συστήματος. Μπορείτε να το κατεβάσετε!
Άσκηση για το υλικό του υπολογιστή και για τις συσκευές εισόδου- εξόδου
Ας δούμε αν κατανοήσαμε αυτά που μάθαμε μέχρι τώρα σχετικά με το υλικό του υπολογιστή και τις συσκευές εισόδου και εξόδου!
Άσκηση συμπήρωσης κενού για εξάσκηση στο πληκτρολόγιο
Βραβείο για την ώρα του κώδικα
Φωτόδεντρο: Η γάτα και το τυράκι! (Μαθαίνω να προγραμματίζω)
Μια εφαρμογή για προγραμματισμό για τους μικρούς μας φίλους που μπορεί να υλοποιηθεί αυτή την εβδομάδα!
Ημέρα Αθλητισμού στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αλιάρτου
Στις 9/10/2014 οργανώσαμε την Ημέρα Αθλητισμού στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αλιάρτου. Οι μαθητές όλων των τάξεων παίξανε και περάσανε υπέροχα με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους. Οι μεγαλύτερες τάξεις παίξανε μπάσκετ ενώ οι μικρότερες σκυταλοδρομία. Πολύ γέλιο και υπέροχες εικόνες στο παρακάτω βίντεο από τα παιδιά που συμμετείχαν. Παράλληλα προβλήθηκαν ταινίες σχετικές με το ρατσισμό.
6η Οκτωβρίου- Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού- Αφίσες
το πληκτρολόγιο
ένα πληκτρολόγιο για συζήτηση στην τάξη
Το πληκτρολόγιο είναι δημιουργία της συναδέλφου Αρβανίτη Βιβής από το 5ο Δημοτικό Κορυδαλλού
Μπορείτε να εκτυπώσετε την εικόνα σε τρία φύλλα Α4- κατακόρυφη διάταξη εκτυπώνοντας το παρακάτω pdf
Οι κανόνες του εργαστηρίου πληροφορικής
Γιατί παντού υπάρχουν κανόνες. Και όταν αυτοί διασφαλίζουν την ασφάλεια των παιδιών και του χώρου τότε ακόμα καλύτερα!
ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Οι μαθητές:
· αφήνουν νερό και φαγητό έξω από το εργαστήριο για αποφυγή καταστροφής των υπολογιστών.
· προσέρχονται στην αίθουσα ήσυχα, χωρίς να τρέχουν, για αποφυγή ατυχημάτων.
· διατηρούν το χώρο καθαρό (θρανία, καρέκλες, πάτωμα κτλ).
· προσέχουν τα χέρια τους να είναι καθαρά και στεγνά γιατί μετά θα έρθουν και άλλοι μαθητές να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές
· κάθονται πάντα στον ίδιο υπολογιστή εκτός και αν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος και μετά από συνεννόηση με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Η θέση αυτή καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής θέσεων μαθητών.
· Φέρουν πάντα το τετράδιό τους και ένα μολύβι. Πριν το μάθημα μπορούν να τα αφήνουν έξω από το εργαστήριο στα ειδικά διαμορφωμένα κουτιά.
· Είναι υπεύθυνοι για τον υπολογιστή τους και τις περιφερειακές συσκευές. Σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα σε μηχάνημα θα πρέπει να ενημερώσουν άμεσα τον εκπαιδευτικό καθώς και όταν εμφανιστεί κάποιο μήνυμα στην οθόνη. Μην προσπαθείτε να διορθώσετε το μήνυμα ακόμα και αν πιστεύετε ότι το γνωρίζετε.
· Προσέχουν να αποθηκεύουν τις εργασίες τους στο φάκελό τους διαφορετικά δεν θα είναι σε θέση ο εκπαιδευτικός να τις ελέγξει.
· Προσέχουν να μην ανοίγουν σε καμία περίπτωση και να επεξεργάζονται φακέλους και εργασίες άλλων τμημάτων.
· Δεν ανοίγουν το ίντερνετ παρά μόνο αν έχει ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό και μόνο σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες.
· Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται ιστοσελίδες με παιχνίδια, κοινωνικής δικτύωσης ή οποιαδήποτε που μπορεί να περιέχει άσεμνο περιεχόμενο ή ακατάλληλο για την ηλικία τους. Σε αυτή την περίπτωση απομακρύνονται από τον υπολογιστή και ενημερώνεται ο διευθυντής και οι κηδεμόνες των μαθητών.
· Όταν τελειώνουν μια εργασία ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό πριν την κλείσουν.
· Κατά την αποχώρηση φροντίζουν να μαζεύουν τις εργασίες τους και να τις τοποθετούνε στον ειδικό χώρο πάνω στην κεντρική μονάδα και να μαζεύουν τις καρέκλες τους.
· Εξέρχονται ήσυχα από την αίθουσα και με τη σειρά που κάθονται.