Updated on December 15, 2020
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 1
ΜΑΘΗΜΑ 14/12/2020
Καλημέρα σε όλους!
Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να παραλάβατε το υλικό που σας άφησα.
Αφού εντοπίσουμε στο ημερολόγιο του σπιτιού τη σημερινή μας ημερομηνία και τον αριθμό 14 θα πρέπει να βρούμε και αυτό τον αριθμό στο έντυπο με τις αποστολές και τα αυτοκόλλητα και να τον κυκλώσουμε.
Πρώτη αποστολή μας να γράψουμε, όσοι δεν γράψαμε, γράμμα στον Άγιο Βασίλη.
Ο Άγιος Βασίλης είναι ένας και μοναδικός και ζει σε ένα χωριό που ονομάζεται ΡΟΒΑΝΙΈΜΙ....μακριά πολύ μακριά από δω.....
Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον αριθμό
Κοιτάξτε προσεκτικά τους παρακάτω αριθμούς και προσπαθήστε να βρείτε τον αριθμό 1
Πάμε να παίξουμε ένα παιχνίδι....
Ας ακούσουμε και το τραγουδάκι του 1
ΕΡΓΑΣΙΑ
Θα κάνετε την εργασία με τον αριθμό 1 και θα ζωγραφίσετε έναν Άγιο Βασίλη.
Μπορείτε επίσης να κόψετε και να συνθέσετε τα κομμάτια του Άγιου Βασίλη που σας δόθηκε και να τον βάλετε όπου θέλετε εσείς.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε το 1 και τους άλλους αριθμούς πώς μεταμορφώνονται!
Posted on December 11, 2020
Η ιστορία της γέννησης
ΜΑΘΗΜΑ 11/12/2020
Καλημέρα σε μικρούς και μεγάλους!
Τα Χριστουγέννα πλησιάζουν και είναι στιγμή να μάθουμε τι γιορτάζουμε εκείνη τη μέρα....
Θέλετε να δούμε μαζί αυτή την όμορφη ιστορία;
Άρα τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε τη
ΓΕΝΝΗΣΗ του Χριστού ....
Παιχνίδι ερωτήσεων κατανόησης
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ
Η λέξη ΓΕΝΝΗΣΗ γωνάζει Γγγγγγγγγγ.....
Προσπαθήστε να θυμηθείτε όσες περισσότερες λέξεις μπορείτε από Γ γ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΡΙΣΚΩ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΟΥΝ γγγγγγγγ
Την νύχτα που γεννήθηκε ο Χριστούλης την ονομάζουμε Άγια Νύχτα....Πάμε να ακούσουμε ένα τραγουδάκι....
ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ
Updated on December 11, 2020
Γύρω απ’τ’αναμμένο τζάκι….
ΜΑΘΗΜΑ 10/12/2020
Καλημέρα σε όλους! Εύχομαι να είστε όλοι καλά!
Τι λέτε σήμερα να καθίσουμε δίπλα στο τζάκι και να στολίσουμε το δεντράκι στη τάξη μας;
Θέλετε να το κάνουμε;
Πατήστε τον παρακάτω μπλε σύνδεσμο και στολίστε το δεντράκι μας.
Επιλέξτε τα στολίδια αριστερά και τοποθετήστε τα στο δέντρο.
Για πείτε μου εσείς έχετε τζάκι στο σπίτι σας;
Πώς ζεσταίνεστε;
Έχετε κάποιο άλλο είδος θέρμανσης;
Ξέρετε....υπάρχουν πολλά!
Πάμε να τα δούμε!
( Los Ninos )
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1)ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ= ικανότητα οπτικής αναγνώρισης συγκεκριμένων λέξεων
2)ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πάμε να βοηθήσουμε ένα ζωάκι να ζεσταθεί.....
Ένας μεγάλος, θα σας διαβάζει μία λέξη κάθε φορά και εσείς θα προσπαθείτε να βρείτε ποιο μέσο θέρμανσης σας διάβασε και θα το τοποθετήσετε στη σωστή θέση αφού σας το υποδείξει ο ενήλικας.
ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΒΑΤΡΑΧΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΩΝΕΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε ένα λευκό χαρτί, μπορείτε να ζωγραφίσετε με τις νερομπογιές σας και τους μαρκαδόρους σας ένα τζάκι,ξύλα και φωτιά.
ή
Αν έχετε ένα χαρτόκουτο από οτιδήποτε, μπορείτε να κόψετε τετραγωνάκια, να "χτίσετε" το τζάκι σας και με τις νερομπογιές (κίτρινο, πορτοκαλί)να ζωγραφίσετε φωτιά.
ή να κολλήσετε χρωματιστά χαρτάκια.Για ξύλα μπορείτε να κολλήσετε ξύλα κανέλας ή μικρά κομμάτια ξύλου.
Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από την εικόνα που ακολουθεί....
Θέλετε να κλείσουμε όμως τη μέρα μας με ένα παραμύθι;
Για να το θυμηθώ, πρέπει να μου πείτε την κόκκινη κλωστή....
Κόκκινη κλωστή δεμένη
στην ανέμη τυλιγμένη
δωσ' της κλώτσο να γυρίσει
παραμύθι ν' αρχινίσει......
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας παπάς.....
Ωχ......το ξέχασα.......
Βοηθήστε με να το συνεχίσω......
Updated on December 9, 2020
Μια φορά και ένα καιρό…..
ΜΑΘΗΜΑ 9/12/2020
Καλημέρα σε όλους!
Βροχερή η σημερινή ημέρα και ομιχλώδης!
Ο,τι πρέπει για παρέα και παραμύθι!
Τι λέτε;Θέλετε να πούμε παραμύθι;
Για να το θυμηθώ όμως θέλω να με βοθήσετε λέγοντας την κόκκινη κλωστή....
"Κόκκινη κλωστή δεμένη,
στην ανέμη τυλιγμένη,
δώσ΄της κλώτσο να γυρίσει,
παραμύθι να αρχινίσει"
Παραμύθι μύθι μύθι,
το κουκί και το ρεβίθι,
εμαλώνανε στη βρύση.
Και περνάει η φακή
και τα βάζει φυλακή.
Μα η φάβα της φωνάζει:
"Φακή, ασ'τα, δεν πειράζει."
Και περνάει το μακαρόνι
και όλους τους ξελευθερώνει.
Και περνάει το κεράσι και τους λέει
"Κάποιος από δω θα περάσει!"
Και περνάει το πορτοκάλι
και τους λέει θα γυρίσω πάλι,
και περνάει το σταφύλι
και τους λέει "Θα γίνουμε φίλοι;"
Και περνάει το φασόλι
και τους λέει "Φτου κακά σας όλοι"
Και περνάει και το ρύζι
και τους λέει "Κάτι εδώ μου μυρίζει.""
Και περνάει το αυγό και φωνάζει
"Σ΄ΑΓΑΠΩΩΩΩΩ"
Και περνάει το πιπέρι
και τους λέει "Πάω σ' άλλα μέρη"
Και περνάει και ο κεφτές και τους λέει
"ΕΣΥ ΦΤΑΙΣ!"
Και περνάει.......ποιος;
Σκεφτείτε κάτι να συνεχίσουμε εμείς το παραμυθοτράγουδο......
Ας ξεκινήσει το παραμύθι μας....
Μια φορά και ένα καιρό
μπήκε η γάτα στο χορό
και δεν χόρεψε καλά
και της κόψαν την ουρά!
Και τη πήγαν στο παλάτι
και της βάλανε αλάτι
Και την πήγανε στη Κρήτη
και της βγάλανε τη μύτη,
και τη πήγαν στη Βαγδάτη
και της κλείσανε το μάτι!
Και τη πήγαν στην Αθήνα
και την είπανε Χριστίνα
και τη πήγανε στη Τρύφο
και........
Σας ξεγέλασα δεν ήταν αυτό το παραμύθι που θέλω να σας πω!
Εντάξει, εντάξει ......ξεκινάω
Παραμύθι, μύθαρος
η κοιλιά σας πίθαρος!
Παραμύθι, μυθαράκι,
η κοιλιά σας πιθαράκι!
Σας την έφερα πάλι!
Τώρα όμως θα ξεκινήσω....Είστε έτοιμοι;
Πάμε λοιπόν πάλι μια βόλτα στο δάσος......
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
- Ποιοι είναι οι ήρωες του παραμυθιού;Ποιούς βλέπουμε στο παραμύθι μας;
- Σε ποια εποχή είμαστε;
- Τι ζήτησε ο σκαντζόχοιρος από τον λαγό;
- Γιατί του το ζήτησε;Τι θα συμβεί;
- Πώς λέμε τον ύπνο του σκαντζόχοιρου;
- Τι έκανε ο σκαντζόχοιρος για να μην το ξεχάσει ο λαγός;
- Πως είναι ο χειμώνας;Τι είπε ο φίλος μας ο λαγός;
- Εσείς θα λέγατε κάτι άλλο στον σκαντζόχοιρο;
- Πώς νιώθει ο λαγός που δεν θα βλέπει το φίλο του;
- Ο λαγός θυμήθηκε να κάνει αυτό που του ζήτησε ο σκαντζόχοιρος;
- Πότε ξύπνησε ο σκαντζόχοιρος;Ποια εποχή;
ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε ένα λευκό χαρτί, γράφω τον τίτλο του παραμυθιού
ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
και ζωγραφίζω μια εικόνα από το παραμύθι, ό,τι μου έκανε περισσότερο εντύπωση!
Σας αποχαιρετώ με ένα αγαπημένο
μου χριστουγεννιάτικο τραγούδι!
Θέλετε να το χορέψουμε παρέα......;
Άααααααντεεεεεε.....σηκωθείτε.......Χορεύω και κάνω στροφές, χοροπηδώ,αγκαλιάζω τη μαμά,το μπαμπά, τα αδέρφια μου,χορεύουμε όλοι μαζί!
Posted on December 8, 2020
ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ
ΜΑΘΗΜΑ 8/12/2020
Καλή σας ημέρα!Εύχομαι να είστε όλοι υγιείς και να έχετε καλή διάθεση!
Θα σας υποδεχθώ με το παιχνιδοτράγουδο που κάναμε στη τάξη μας
"Θα πάω για αρκούδες"
Ας θυμηθούμε πάλι τις έννοιες δεξιά και αριστερά.
Με τη βοήθεια των γονιών σας, δέστε ένα σχοινάκι ή κορδέλα στο δεξί σας χεράκι και πάμε να κάνουμε τα παρακάτω ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας.
ΔΕΞΙΑ
ΑΡΙΣΤΕΡΑ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΑ ΒΕΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΔΕΞΙΑ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΑ ΒΕΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Τι λέτε σήμερα να κάνουμε μια επίσκεψη στο δάσος και να δούμε τι συμβαίνει τώρα το χειμώνα εκεί;Ακούσατε αυτό που άκουσα;
Σσσσσσσσσσ κάντε ησυχία να ακούσετε και εσείς...
Ακούσατε ένα ροχαλητό;
Μα ποιος κοιμάται;
Bλέπω μια σπηλιά.....Θέλετε να πλησιάσουμε.........Με προσοχή....Σσσσσσσσ..
Ωχ....τι βλέπουν τα ματάκια μου.....Μια αρκούδα.......Mια ακούδα που κοιμάται....χμμμμμμ....
Οι αρκούδες κοιμούνται τώρα το χειμώνα;
Το γνωρίζατε;
Άραγε, υπάρχουν και άλλα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα;
Τι λέτε;
Ας προχωρήσουμε πιο μέσα στο δάσος.....
Προσέξτε.....μια μπάλα....Εεεεεε......Όχι αυτό δεν είναι δεν μπάλα....Τι είναι μέσα στο χώμα ανάμεσα στα φύλλα;
Είναι μια χελώνα!Μάλλον θα κοιμάται και εκείνη!
Παιδιά ελάτε να δείτε μέσα σε αυτό το δέντρο.....
Είναι ένας......Πώς το λένε το ζωάκι αυτό;
Αχ,ναι!Είναι ένας σκιούρος!
Κοιμάται και αυτός.....
Πολύ νύστα έχει πέσει μέσα στο δάσος....
Κοιτάξτε κια σε αυτή τη κουφάλα του δέντρου....
Ωωωωω.....κοιτάξτε εκεί μια λίμνη.....
Πάμε πιο κοντά;Προσέξτε όμως μην γλιστρήσετε.....
Βλέπετε εκει;.....Εκεί.....Τι είναι;
Παναγίτσα μου ....τι είναι αυτό εκει;
Κοιτάξτε και αυτά εδώ.....Σας αρέσει να τα ψάχνετε και στο σχολείο μας....
Και αυτό εκεί πέρα....
Τα ζώα που είδαμε όπως και ορισμένα άλλα ....
τώρα το χειμώνα κοιμούνται.....πέφτουν σε χειμερία νάρκη ....
Ας δούμε τι θυμόμαστε στα παρακάτω ηλεκτρονικά φύλλά εργασίας
ΠΟΙΑ ΖΩΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ;
Ας παίξουμε και ένα παιχνίδι με χελώνες
ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε ένα λευκο χαρτί θα γράψετε τις λέξεις
ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ
θα ζωγραφίσετε τρια ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και θα γράψετε το όνομά τους.
Updated on December 7, 2020
ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
ΜΑΘΗΜΑ 7/12/2020
Καλημέρα σε όλους!Ελπίζω να είστε όλοι καλά!
Σήμερα θα σας υποδεχθώ μ΄ένα παραμύθι...ένα παραμύθι από μια άλλη χώρα...απο την Ουκρανία...ενα ουκρανικό παραμύθι που έχει τίτλο "Το μαγικό γάντι"
Σας άρεσε το παραμύθι;
Τι σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση;Τι σας άρεσε περισσότερο;
Με ποια σειρά μπήκαν μέσα στο γάντι τα ζώα;
Θυμήσου και προσπάθησε να τα βάλεις στη σειρά στο ηλεκτρονικό φύλλο εργασίας που ακολουθεί.
Πάμε να δούμε πόσο παρατηρητικοί είμαστε....
Βρες ποιο ζωάκι λείπει στο παρακάτω ηλεκτρονικό φύλλο εργασίας
Εσείς έχετε γάντια;
Πόσα γάντια έχετε;Είναι ίδια μεταξύ τους;
Πού τα βάζουμε τα γάντια;
Πότε τα φοράτε και γιατί;
Ας δούμε μερικά γάντια που φοράμε το χειμώνα, μικροί και μεγάλοι!
Τα γάντια λοιπόν τα φοράμε στα χέρια μας και λέμε ότι έχουμε ένα ζευγάρι γάντια.Όταν κάτι είναι ζευγάρι είναι και ίδιο.Έχει το ίδιο χρώματα και το ίδιο σχήμα.
Τα γάντια είναι αξεσουάρ που φοράμε το χειμώνα στα χέρια μας για να μην κρυώνουν.Τα προστατεύουμε από το κρύο.
Το ένα γάντι το φοράμε στο δεξί μας χέρι και το άλλο στο αριστερό μας.
Ποιο είναι όμως το δεξί μας και ποιο το αριστερό μας χέρι;
Ας τα ξεχωρίσουμε δένοντας ένα σχοινάκι,
μια κορδέλα στο δεξί μας χέρι....
Αριστερό Δεξί
Η λέξη αριστερό φωνάζει Ααααααα και η λέξη δεξί φωνάζει Δδδδδδδδδ......
Οι έννοιες δεξί-αριστερό, δυσκολεύουν τα παιδιά.Για αυτό με παιγνιώδη τρόπο μπορούμε να τις προσεγγίσουμε.Η έννοια της αμφιπλευρικότητας δεν κατακτάται σε μια ημέρα.
Κάνε ό,τι λένε τα τραγούδια!
Σηκωθείτε όλοι στο σπίτι!Βοηθήστε οι μεγάλοι τα παιδιά και διασκεδάστε μαζί τους!
Παιχνίδια στο σπίτι
1)Πάμε να πιάσουμε το δεξί μας αυτί...το δεξί μας πόδι...τη δεξιά μας πατούσα....Να αγγίξουμε το δεξί μας μάτι, το δεξί μας φρύδι, το δεξί μας ρουθούνι στη μύτη
Πάμε τώρα να πιάσουμε το αριστερό μας αυτί....το αριστερό μας πόδι και τη δεξιά μας πατούσα.
Προσπάθησε να κλείσεις το δεξί σου μάτι.Σήκωσε ψηλα το δεξί σου χέρι και κάνε κουτσό με το δεξί σου πόδι.
Να αγγίξουμε το αριστερό μας μάτι,το αριστερό μας φρύδι, το αριστερό ρουθούνι στη μύτη μας.
Προσπάθησε να κλείσεις το αριστερό σου μάτι.Σήκωσε ψηλα το αριστερό σου χέρι και κάνε κουτσό με το αριστερό σου πόδι.
Μπορείτε να κάνετε στο σπίτι αγώνες με κουτσό.
2) Κάνε ό,τι κάνει ο κλόουν!
(εικόνες από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΗ ΧΑΝΗ )
3)Μπορείτε να κάνετε αγώνες με γάντια, με κάλτσες και παπούτσια.
Μια κλεψύδρα ή ένα χρονόμετρο στο κινητό, ο χρόνος ξεκινά και προσπαθώ να βάλω πρώτα το δεξί και έπειτα το αριστερό.
Παίζω ξανά ξεκινώντας με το αριστερό και έπειτα με το δεξί.
ΕΡΓΑΣΙΑ
Αρχικά θα κάνετε τις εργασίες που έχουν τον τίτλο "Τα γάντια" για να κάνουμε διάκριση των εννοιών.
ΕΡΓΑΣΙΑ
Κόβετε τα χρωματιστά, βελουτέ γάντια που σας δόθηκαν και τα κολλάτε στη σωστή
πλευρά...δεξιά ή αριστερά.
ΕΡΓΑΣΙΑ
"Βάλε γάντια στα χέρια σου"
Σε λευκό χαρτί, αφού το διπλώσετε στη μέση ώστε να φανεί η διαχωριστική γραμμή, γράφουν οι γονείς τις λέξεις ΑΡΙΣΤΕΡΟ και ΔΕΞΙ στην αντίστοιχη πλευρά.
Τα παιδιά αντιγράφουν τις λέξεις από κάτω.
Επειτα τα παιδιά βάζουν το αριστερό τους χέρι στην αριστερή πλευρά και σχεδιάζουν περιμετρικά ένα γάντι.Το ίδιο κάνουν και με το δεξί χέρι.Τοποθετούν το δεξί χέρι στη δεξιά πλευρά και σχεδιάζουν περιμετρικά του χεριού τους ένα γάντι.
Μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά και στη συνέχεια σε ένα άλλο χαρτί να βοηθήσουν εκείνα εσάς να σχεδιάσετε τα δικά σας γάντια!
Για να εμπεδώσουν τα παιδιά τις έννοιες σιγά σιγά, μπορείτε να τους ζητάτε κάτι αναφέροντας τη λέξη αριστερό ή δεξί...Για παράδειγμα:"Πιάσε με το δεξί σου χέρι το βιβλίο και φέρτο μου" ή "Πιάσε με το αριστερό σου χέρι το τουβλάκι και τοποθέτησέ το στο πύργο"
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Αληθεια γνωρίζετε από τι υλικό φτιάχνονται
τα γάντια μας;
Γνωρίζετε άλλα χειμωνιάτικα αξεσουάρ;
Το κασκολ, ο σκούφος, τα ακουστικά είναι και αυτά αξεσουάρ.
ΚΑΣΚΟΛ
ΣΚΟΥΦΟΣ
ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ
Το χειμώνα δε φοράμε βέβαια μόνο αξεσουάρ αλλά και ρούχα.
Γνωρίζετε χειμερινά ρούχα;
Πάμε να δούμε εικόνες
ΠΟΥΛΟΒΕΡ
ΠΑΛΤΟ
ΜΠΟΥΦΑΝ
ΖΑΚΕΤΑ
Με αυτά προστατεύουμε το σώμα μας.
Στα πόδια μας φοράμε χοντρες κάλτσες και μπότες
ΚΑΛΤΣΕΣ
ΜΠΟΤΕΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ
Κολλήστε στη ντουλάπα που σας δόθηκε,τα ρούχα στη σωστή τους θέση! Να συμβουλεύεστε τον πίνακα αναφοράς των λέξεων που σας δόθηκε.
ΕΡΓΑΣΙΑ
Ζωγραφίζω τον εαυτό μου με χειμερινά ρούχα και αξεσουάρ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Posted on December 4, 2020
ΧΕΙΜΩΝΑΣ-ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Χ χ
ΜΑΘΗΜΑ 4/12/2020
Καλημέρα σε όλους!
Σήμερα θα μάθουμε να γράφουμε και να αναγνωρίζουμε το γράμμα Χ χ του χειμώνα.
Το μεγάλο Χ μοιάζει με το μικρό χ.Γράφονται με τον ίδιο τρόπο. Το ένα όμως είναι πιο μεγάλο από το άλλο.
Μπορώ να το φτιάξω με το σώμα μου,τα χέρια μου,τα δάχτυλά μου;
(φωτο από ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΕΝΤΟΥΚΑΚΙ )
Μπορώ να το φτιάξω με πλαστελίνη;
(φωτό από shape.gr)
Μπορώ να φτιάξω το γράμμα Χ χ με αντικείμενα;
Μπορείτε να πάρετε καλαμάκια, οδοντογλυφίδες,κουτάλια,πιρούνια,μαρκαδόρους και ο,τι άλλο εσείς μπορείτε να φανταστείτε και να το δημιουργήσετε.
Μπορείτε να το γράψετε μέσα σε ένα ταψί με αλεύρι ή αλάτι ή σιμιγδάλι.
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Αν μπροστά από το όνομά σας υπήρχε το γράμμα Χ πώς θα σας φώναζαν;
(όπου υπάρχει σύμφωνο το αντικαθιστούμε με το Χ και όπου υπάρχει φωνήεν προσθέτουμε το Χ)
ΑΝΤΩΝΗΣ- ΧΑΝΤΩΝΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ-ΧΑΣΙΛΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ-ΧΙΑΝΝΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΣ-ΧΑΜΠΡΟΣ
ΣΤΑΘΗΣ-ΧΤΑΘΗΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ-ΧΤΕΦΑΝΟΣ
Κάντε το ίδιο με τα ονόματα της οικογένειάς σας και διασκεδάστε.Τίνος το όνομα ακούγεται πιο αστείο;
ΕΡΓΑΣΙΑ
Στο φύλλο εργασίας που σας δόθηκε, θα γράψετε τη λέξη ΧΑΡΤΟΠΕΤΣΕΤΑ και θα δημιουργήσετε το Χ χ με χαρτοπετσέτα.
Μπορείτε να τη σκίσετε, να την στρίψετε, να την κόψετε κομμάτια και έπειτα να την κολλήσετε.
ΨΑΧΝΩ ΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΟΥ
Διαλέγω το αγαπημένο μου παραμύθι και προσπαθώ να βρω το γράμμα χ όσες περισσότερες φορές μπορώ
.
(φωτο από ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΕΝΤΟΥΚΑΚΙ )
ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε λευκό χαρτί σχεδιάζετε τρεις κύκλους με ένα ποτήρι και σε κάθε κύκλο ζωγραφίζετε κάτι που φωνάζει χ.
Έπειτα η μαμά ή ο μπαμπάς θα σας δείχνει πως γράφεται η κάθε λέξη που αντιστοιχεί στη κάθε σας ζωγραφιά με ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ και εσείς θα την αντιγράφετε κάτω από τους κύκλους,κοντά στους κύκλους, όπου σας βολεύει στο χαρτί σας και όπως μπορεί ο καθένας!
Παιχνίδια-ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας
Ποιες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα Χ χ; (1)
Ποιες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα Χ χ;(2)
Σήμερα θα σας αποχαιρετίσω με ένα παραμυθοτράγουδο που έχει τίτλο "ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ"
Updated on December 3, 2020
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 3/12/2020
Καλημέρα σε όλους!
Ελπίζω και εύχομαι να είστε όλοι καλά.
Σήμερα 3 Δεκεμβρίου, όπως και κάθε χρόνο τέτοια ημέρα, είναι η
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Ας παρακολουθήσουμε το βίντεο που ακολουθεί και ας συζητήσουμε....
Οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί.Δεν έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα στα μαλλιά μας, στα μάτια μας.Δεν είμαστε όλοι ψηλοί ή όλο κοντοί,αδύνατοι ή στρουμπουλοί......
Ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός, αλλά όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα.
Μπορείτε να δειτε και έναν διαφορετικο τρόπο που λένε τις ημέρες οι κωφάλαλοι...
Θέλετε να διαβάσουμε ένα παραμύθι για έναν διαφορετικό χιονάνθρωπο;
Ο χιονάνθρωπος που δεν
ηθελε να λιώσει
Μια φορά κι έναν καιρό, στην κορυφή ενός ψηλού, χιονισμένου βουνού, ζούσε ένας χιονάνθρωπος.
Για μάτια είχε δυο κουκουνάρια, για μύτη ένα βελανίδι, τα χέρια του ήταν δυο ξερά κλαριά από πεύκο, το στόμα του —μια φούντα θυμαριού — το είχε χάσει. Ήταν χειμώνας, έκανε κρύο πάνω στο βουνό κι ένας τέτοιος καιρός άρεσε πολύ στον χιονάνθρωπο.
Μα κάποιος αγριοκούνελος τον πληροφόρησε πως σε λίγο θα τελείωνε ο χειμώνας, θα ερχότανε η άνοιξη με τον ήλιο της και το χιόνι θα έλιωνε.
“Που να πάω για να σωθώ;” ρώτησε ο χιονάνθρωπος τον αετό. Αυτός άπλωσε τη φτερούγα του και του έδειξε κατά το βοριά. Βρήκε ο χιονάνθρωπος ένα ζευγάρι παλιά, ξεχασμένα πέδιλα του σκι, τα φόρεσε και κίνησε προς τα εκεί που του έδειξε ο αετός. Έφτασε σε μια πολιτεία, τον είδανε τα παιδιά που παίζανε στην πλατεία, τον πήρανε μαζί τους. “Δες τα μάτια του!” φώναξε η Κατερίνα.
“Τι αστεία χέρια που έχει!” γέλασε ο Στέφανος.
Κι ο Κωστής του κόλλησε ένα καπάκι από Κόκα Κόλα για στόμα.
Ο χιονάνθρωπος διασκέδαζε με τα καμώματα των παιδιών, μα δεν ξεχνούσε πως έπρεπε να συνεχίσει το ταξίδι του. Σα νύχτωσε, λοιπόν, κι άδειασε η πλατεία, πήρε πάλι τους δρόμους.
“Από εδώ πάνε για το βοριά;” ρώτησε ένα λεωφορείο.
“Πήγαινε στο λιμάνι και τα καράβια θα σου πούνε!” του απάντησε το λεωφορείο. Ο χιονάνθρωπος έψαξε για το λιμάνι, το βρήκε, είδε τα αραγμένα καράβια, τα ρώτησε αν ξέρουν πώς πάνε στα βορινά. “Θα σε πηγαίναμε εμείς, μα έχει τρικυμία αυτές τις μέρες και δε σαλπάρουμε” τον απογοήτεψαν τα καράβια.
“Και τώρα τι θα κάνω;” δάκρυσε ο χιονάνθρωπος κι έκανε μια γκριμάτσα και ξεκόλλησε το καπάκι της Κόκα Κόλα κι έμεινε ξανά χωρίς στόμα. Τον είδε έτσι λυπημένο μια βαρκούλα –ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ- τη λέγανε.
“Άντε να σε πάω εγώ!” του είπε κι ο χιονάνθρωπος καταχάρηκε. Βολεύτηκε κάπου στην πλώρη κι ανοίχτηκαν στο πέλαγο. Η φουρτούνα ήταν δυνατή. Να κάτι θεόρατα κύματα χτυπάγανε τη βάρκα κι έτριζαν τα γέρικα ξύλα, “κριτς!” ράγισε το σκαρί. Μπήκαν νερά. Πάει, βούλιαξε η ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ, βρέθηκε στο βυθό ο χιονάνθρωπος. Τον είδανε τα ψάρια, τα μικρά τρομάξανε, τα πιο μεγάλα ξαφνιαστήκανε. Ήταν κι ένας καρχαρίας που όρμηξε και “χαπ!” κόβει ένα κομμάτι από την κοιλιά του χιονάνθρωπου. Μα ήταν παγωμένη η μπουκιά και του πονέσανε οι αμυγδαλές και το ‘βαλε στα πόδια ο καρχαρίας.
Ο χιονάνθρωπος κοιτούσε γύρω με τα δυο κουκουναρομάτια του, κοιτούσε και χάζευε τα ψάρια, τα φύκια, τα όστρακα και τα κοχύλια. Μετά, άρχισε να λιώνει. “Βοήθεια!” φώναξε, αλλά δεν υπήρχε κανείς στον βυθό που θα μπορούσε να τον σώσει. Έλιωσε, λοιπόν, κι έγινε νερό. Ένα αυλάκι παγωμένο, που κάποτε ήταν χιονάνθρωπος. Πέρασαν πολλές μέρες, πέρασαν μήνες και το νερό αυτό που κάποτε ήταν χιονάνθρωπος, βρέθηκε σε μιαν άλλη παραλία. Το έριξαν τα κύματα στα βράχια, κύλησε σε μια λακκούβα κι έμεινε εκεί. Βγήκε ο ήλιος και το ζέστανε, το έκανε μικρές σταγόνες, π’ ανασηκώθηκαν ψηλά, μέχρι τον ουρανό φτάσανε, ενώθηκαν όλες μαζί, φτιάξανε ένα σύννεφο. Ο άνεμος έσυρε μαζί του το σύννεφο, το έφερε πάνω από το βουνό το χιονισμένο, απ’ όπου ο χιονάνθρωπος είχε ξεκινήσει κι εκεί το σύννεφο έπεσε σα χιόνι πάνω στην κορυφή.
Κάτι περαστικοί ορειβάτες άρχισαν τον χιονοπόλεμο και μετά φτιάξανε ένα χιονάνθρωπο. Του βάλανε δυο κουκουνάρια για μάτια, ένα βελανίδι για μύτη, δυο ξερά κλαριά από πεύκο για χέρια. Μετά φύγανε και ξεχάσανε το στόμα.
Μα αυτό δεν στενοχώρησε τον χιονάνθρωπο. Ήταν τόσο χαρούμενος, που δεν χάθηκε ούτε στην πλατεία, ούτε στη μανιασμένη θάλασσα, ούτε και στο βυθό με τα κοχύλια του, τα ψάρια του κι εκείνον τον απαίσιο, τον κακό καρχαρία του.
Μπορείτε να ακούσετε και το παραμύθι από τον συγγραφέα του, εκείνον δηλαδή που έγραψε το παραμύθι.Το όνομά του είναι Μάνος Κοντολέων....Ας τον ακούσουμε.....
ΕΡΓΑΣΙΑ
Ζωγραφίζω σε ένα λευκό χαρτί, ο,τι μου άρεσε από το παραμύθι.
Ας θυμηθούμε
Θυμάστε που αναφέραμε σε προηγούμενο μάθημα πως το νερό όταν παγώσει γίνεται χιόνι και πάγος και πως αν ζεσταθεί θα λιώσει;
Συνέβη το ίδιο με τον χιονάνθρωπο στο παραμύθι;
Από τι είναι είναι φτιαγμένος;
Όταν σταματήσει να κάνει κρύο και βγει ο ήλιος τι θα του συμβεί;
ΕΡΓΑΣΙΑ
Ας δούμε τις παρακατω εικόνες και ας προσπαθήσουμε να φτιάξουμε
μια μικρή ιστορία....
Κολλήστε τις εικόνες με τη σειρά στο χαρτί σας και στη συνέχεια ζωγραφίστε και εσείς όπως μπορείτε αυτή τη μικρή ιστορία......Επειδή άσπρο χρώμα, δεν έχουμε για το χιόνι και τον χιονάνθρωπο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το γκρι χρώμα φυσικά!
Μουσικοκινητικό παιχνίδι
Τώρα θα μεταμορφωθείτε σε χιονάνθρωπο...Θα βάλετε το τραγούδι που ακολουθεί,να ακούγεται και κάθε φορά που ένας χιονάνθρωπος λιώνει, θα λιώνετε και εσείς!
Κατασκευή-Χιονάνθρωπος
Μπορείτε σε λευκό χαρτί να σχεδιάσετε δύο ή τρεις κύκλους με το μολύβι σας και με τη βοήθεια κυκλικών αντικειμένων, αν θέλετε.
Θα φτιάξετε έναν μεγάλο κύκλο, έναν μεσαίο και έναν μικρό.
Θα τους κόψετε και θα τους κολλήσετε με τη σειρά για να φτιάξετε έναν χιονάνθρωπο.
Στη συνέχεια θα ζωγραφίσετε δύο κλαδιά για χέρια, δύο μαύρα μάτια, μια μύτη πορτοκαλί καρότο,κουμπιά και αν θέλετε κασκολ,σκούφο και γάντια!
(The story museum) (St. Lious post) ( pine tree)
Παιχνίδια
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ποιος θα καταφέρει να φτιάξει πρώτος τον χιονάνθρωπό του;
Θα χρειαστείτε λευκά χαρτιά, μαρκαδόρους και ένα ζάρι!
Με τη σειρά ρίχνετε το ζάρι και ζωγραφίζετε αυτό που αντιστοιχεί στον κάθε αριθμό.
Αν κάποιος φέρει στη ζαριά του κάτι που έχει φέρει ξανά, παίζει ο επόμενος.
Μπορείτε και εσείς οι ίδιοι να αποφασίσετε από κοινού τι θα ζωγραφίζετε στον κάθε αριθμό.
Θα σας απόχαιρετήσω με ένα τραγουδάκι....για τον Φρόστυ τον Χιονάνθρωπο
Updated on December 2, 2020
Α Α Α..ΑΡΧΙΖΕΙ ΠΑΓΩΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 2/12/2020
Καλημέρα σε όλους με δύο χειμωνιάτικα παιδικά τραγούδια!
(εικόνα από τραγούδι dreamkindergarten)
Ποιες εικόνες έρχονται στο μυαλό μας όταν ακούμε τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ;
(φωτο από ptolemeos)
Φτιάχνουμε το ιδεόγραμμά μας....Τι μας φέρνει δηλαδή στο μυαλό η λέξη χειμώνας.....
(εικόνες από dreamskindergarden)
Εργασία
Ας δούμε τώρα πώς οι ζωγράφοι ζωγράφισαν τον χειμώνα.....
Και πώς ο Διονύσης Σαββόπουλος τραγούδησε για τον χειμώνα....
(εικονογραφημένο τραγούδι από ΤΑΝΙΑ ΜΑΝΕΣΗ )
Εργασία
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Updated on December 1, 2020
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑΜΕ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ-ΓΡΑΜΜΑ Φ
ΜΑΘΗΜΑ 1/12/2020
1)Σήμερα θα αποχαιρετίσουμε το φθινόπωρο με ένα φθινοπωρινό ανεμούριο.
Είναι ο χρωματιστός κύλινδρος που σας δόθηκε με τις κορδέλες.Θα τον στολίσουμε και εσείς θα κολλήσετε τα φθινοπωρινά φύλλα.
Το ανεμούριο μας δείχνει προς τα πoύ φυσάει ο αέρας...
2)Τι φωνάζει το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ μπροστά;
Φωνάζει Φφφφφφφφφ.......
Πάμε να δούμε ένα βίντεο με το γράμμα Φ φ
3)Κάνετε τις εργασίες με το Φ φ.
(εικόνα από kindergarten stories)
4)Κάνετε την εργασία στο χρωματιστό φύλλο με το Φ φ όπου θα το δημιουργήσετε με φασόλια!
Πάμε όμως να θυμηθούμε τι είδαμε το φθινόπωρο......
(εικόνα από ΛΗΔΑ ΜΑΜΑΝΟΥ )
(εικόνες από kindergarten stories)
5)Μέσα στα φύλλα θα ζωγραφίσετε εικόνες φθινοπωρινές
6)Πάμε να βρούμε και τα γράμματα από τους μήνες του φθινοπώρου.
(εργασίες μηνών από ΔΗΜΙΟΥΡΓΏΝΤΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)
Σημείωση:Δεν καταφερα να σας εκτυπώσω όλους τους μήνες του φθινοπώρου λόγω έλλειψης μελανιού στο εκτυπωτικό μηχάνημα.