Ελληνικά

ΠΕΜΠΤΗ 20 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • ΙΣΤ/ΒΜ/Μαθαίνω Σ99 (χωρίζοντας με υπογράμμιση πάνω στο βιβλίο τις διάφορες πληροφορίες).  Ανάγνωση στη Σ100 τα κείμενα για τις βραχογραφίες και τα σπήλαια.

Παρακολουθήστε απόσπασμα από το αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ του Βέρνερ Χέρτζογκ για τις εκπληκτικής ομορφιάς βραχογραφιές στο σπήλαιο του Chauvet (~32.000 χρόνια πριν).

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΓΕΡΙΝΟ ΜΠΑΛΟΥΡΔΟ

Χτες Πέμπτη είχαμε τη μεγάλη τιμή να έχουμε στην τάξη μας τον αγιογράφο και καραγκιοζοπαίκτη Αυγερινό Μπαλούρδο που πραγματικά δίδαξε και συγκίνησε την τάξη μας συζητώντας και δείχνοντας τις τέχνες που υπηρετεί.

ΓΛΩΣΣΑ

  • Γράφω στο ΓΛΩ/ΤΕ/Σ20 τη βιογραφία της παπαρούνας.
  • ΑΝΘΟ/Σ92/Ανάγνωση το Θούριο του Ρήγα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΒΜ/

  • Σ105,
  • Σ108 Α2, Α3
  • Σ109 Α4, Α5, Α6

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ40 & 41

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  • ΜΕΛ/ΒΜ/Σ73Α3
  • ΜΕΛ/ΤΕ/Σ28 Α12, Σ30 Α16.
  • Το ζωάκι σαμούρι ή ζιμπελίνα

 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 19/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΒΜ Αφού διαβάσω ξανά Σ56-57 Απαντώ στο κόκκινο 1 από τις 3 παρακάτω ερωτήσεις, όποια θέλω, σε 7-10 γραμμές

Α) Γατί να ήθελε ο βασιλιάς έναν σιδερένιο άνθρωπο;

Β) Γιατί να συμβούλεψε ο σοφός τον αρχισιδηρουργό να ζητήσει μαλλιά και δάκρυα;

Γ) Πώς ένιωσα με το τέλος της ιστορίας;

  • ΓΛΩ/Φυλλάδιο Αξιολόγησης 32+35 (μοιράστηκε στην τάξη).
  • Κλίνω στο κόκκινο: η είδηση, η μέθοδος
  • Ορθογραφία και αντιγραφή: κλίνω στο Αντιγραφής τη δεικτική αντωνυμία εκείνος-η-ο
  • (για την επόμενη Τετάρτη: από το φυλλάδιο Γραμματική 8 "Αντωνυμίες" την άσκηση στο τέλος της 3ης σελίδας.  Θα την δουλέψουμε και στην τάξη την ίδια ημέρα).

 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Προχωρήσαμε μερικές σελίδες στον Χέρμπε, και μέχρι την επόμενη Τετάρτη να έχουμε διαβάσει μέχρι τη Σελίδα 65.

 

 

ΤΡΙΤΗ 18/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/Κλίνω στο κόκκινο: η ψυχή, η νίκη, η γέφυρα, η ελευθερία

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ103 Το μοτίβο.
  • ΜΑΘ/ ΤΕ/ Σ38, 39.

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Μαθαίνω Σ98.

Για την επέτειο της 25ης Μαρτίου μάθαμε στην τάξη το τραγούδι "Λάμπει ο ήλιος στα βουνά (Των Κολοκοτροναίων").

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 17/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • Φυλλάδιο ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Κάθε παιδί ανέλαβε να μάθει μια στροφή, και να κάνει μια αντίστοιχη ζωγραφιά.
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ48 Α5, 8, 9
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ56-57 ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Ο & Α Σ.56 Ρώτησε όλους τους φίλους του, αλλά κανείς δεν ήξερε πώς φτιάχνεται ένας αληθινός άνθρωπος.
  • ΓΛΩ/Κλίνω στο κόκκινο: ο παππούς, ο λεκές, ο κουβάς

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο εμπλουτισμού, όσα δεν κάναμε στην τάξη ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ ΒΑΡΟΣ ΜΑΖΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΤΕ/Σ39 Α3,4,9.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 12/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

  • Μελετώ την πρώτη σελίδα και κυρίως τον πίνακα από την ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 8 ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ 1 και έχοντας μπροστά μου το φυλλάδιο κάνω τα quiz online
  • Κλίνω στο κόκκινο: ο πρόεδρος, ο ραψωδός. 
  • Φυλλάδιο με μικρούς γραπτούς λόγους "τα καπέλα"... κάνω όλο το φυλλάδιο.
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή από ΜΕΛ/ΒΜ/Σ69
    • Πλήρης: Η διαφορετική μορφή που έχουν τα φυτά ανάλογα με το περιβάλλον τους και ο τρόπος που λειτουργούν τα διάφορα μέρη τους, ώστε να επιβιώνουν, ονομάζεται προσαρμογή στο περιβάλλον. 
    • Σύντομη: Η διαφορετική μορφή που έχουν τα φυτά ανάλογα με το περιβάλλον τους και ο τρόπος που λειτουργούν τα διάφορα μέρη τους,

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε για την προσαρμογή ανθρώπων και φυτών στο περιβάλλον τους.  Για το σπίτι, μελετώ προσεκτικά το Αξίζει να διαβάσουμε στη ΜΕΛ/Σ71.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Μάζα, όγκος, πυκνότητα

Για όποιον/α έχει όρεξη, μπορεί να εξερευνήσει τη μάζα (σε σχέση με τον όγκο και την πυκνότητα) στην προσομοίωση https://phet.colorado.edu/sims/html/density/latest/density_all.html?locale=el

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΘΡΥΛΟΙ

Στην τάξη ακούσαμε την παρακάτω διασκευή του θρύλου του Γουλιέλμου Τέλλου

 

PSAROLOCO ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Ένα φεστιβάλ που απευθύνεται σε νεότερους θεατές με επίκεντρο την περιέργειά τους και το πνεύμα της ανακάλυψης.

Στις 29 & 30 Μαρτίου 2025 θα γίνει το παραπάνω φεστιβάλ με θέμα "Ενσυναίσθηση το κλειδί της σύνδεσης". στο Μουσείο Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, Ερατοσθένους 13, Αθήνα 116 35 (στο Παγκράτι).

Για την ηλικία της τάξης μας είναι κυρίως τα

  • ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ (Α ΜΕΡΟΣ) Διάρκεια: 72 λεπτά Προτεινόμενες Ηλικίες: 7-9​​ 12:15 Σάββατο 29 Μαρτίου. ​Το πρόγραμμα προλογίζει η ηθοποιός Μαλαματένια Γκότση.
  • ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΙΚΡΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ  (Β ΜΕΡΟΣ) Διάρκεια: 72 λεπτά Προτεινόμενες Ηλικίες: 7-10   12:15 Κυριακή 30 Μαρτίου .  Το πρόγραμμα προλογίζει η Ελένη Γερουλάνου, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και ιδρυτικό μέλος του Library4all.

Επειδή τα εισιτήρια εξαντλούνται ή εξαντλήθηκαν έγινε κράτηση 9 θέσεων για το Σάββατο και 11 για την Κυριακή (για την Κυριακή φαίνεται ότι ήταν τα τελευταία. για το Σάββατο ίσως υπάρχουν μερικά ακόμα).   Αν υπάρχει ενδιαφέρον από πλευράς γονέων και κηδεμόνων της τάξης, ας γίνει μια συνεννόηση για τις ημέρες κ.λπ.  και ας έχουμε τελική συνεννόηση γύρω στις 26/3 για να διατεθούν τα εισιτήρια στα παιδιά.

Η παρουσία των παιδιών είναι προφανώς προαιρετική και η συγκεκριμένη δράση δεν είναι επίσημη εκδρομή του σχολείου, ενώ η ευθύνη και συνοδεία είναι των γονέων και κηδεμόνων. 

 

 

 

 

ΤΡΙΤΗ 11/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • (Ορθογραφία έχουμε την ίδια)
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ15 Α3

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Μέχρι την επόμενη Τρίτη, ας έχουμε διαβάσει μέχρι τη Σ42 του Χέρμπε.

Ο Τσβότελ, ο καλικάντζαρος της φιλαναγνωσίας, διαβάζει το βιβλίο του πάνω στη χαρουπιά της κάτω αυλής, ενώ γύρω του κι εμείς διαβάζουμε το βιβλίο μας...

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ34, 45, 36, 37

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • Μαθαίνω να αφηγούμαι ΙΣΤ/ΒΜ/Σ94
  • κάνω ΙΣΤ/ΤΕ/Σ37Α2.

ΔΕΥΤΕΡΑ 10/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 44 Α1,2,3,4,5 στο βιβλίο, Σ45 Α8
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ44 Ο&Α «Κύριε Δήμαρχε… σύννεφο».
  • Κλίνω στο κόκκινο: ο φοιτητής, ο μάγειρας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ 98 & Σ99 Α3.
  • ΜΑΘ/Πράσινο: από το μικρότερο στο μεγαλύτερο:
434 4.340 4,340 4.304,100
43,400 403,403 4,35  

 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.  Αντιγράφω στο κόκκινο τον μακαρισμό που με εντυπωσιάζει.

Οι μακαρισμοί είναι οι εξής:

Όταν είδε ο Ιησούς τα πλήθη του λαού, ανέβηκε στο όρος. Και όταν κάθισε, ήλθαν οι μαθητές αυτού κοντά του. Τότε άνοιξε το στόμα του και άρχισε να τους διδάσκει λέγοντας:

Μακάριοι είναι οι απλοί και ταπεινόφρονες, γιατί σ’ αυτούς ανήκει η Βασιλεία των ουρανών.

Μακάριοι είναι εκείνοι, που πενθούν, γιατί αυτοί θα παρηγορηθούν.

Μακάριοι είναι οι πράοι, γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη.

Μακάριοι είναι εκείνοι που πεινούν και διψούν τη δικαιοσύνη, γιατί αυτοί θα χορτάσουν.

Μακάριοι είναι οι ελεήμονες, γιατί αυτοί θα ελεηθούν.

Μακάριοι είναι εκείνοι που έχουν καθαρή καρδιά, γιατί αυτοί θα δουν το Θεό.

Μακάριοι είναι οι ειρηνοποιοί, γιατί αυτοί θα ονομαστούν παιδιά του Θεού.

Μακάριοι είναι εκείνοι, που καταδιώκονται για χάρη της δικαιοσύνης, γιατί σ’ αυτούς ανήκει η Βασιλεία των ουρανών.

Μακάριοι θα είστε, όταν θα σας υβρίσουν και σας καταδιώξουν και πουν εναντίον σας κάθε κακό λόγο, λέγοντας ψέματα εξαιτίας μου.

Τότε να χαίρεστε και να αγαλλιάστε, γιατί η ανταμοιβή σας θα είναι μεγάλη στους ουρανούς. Έτσι ακριβώς κυνήγησαν τους προφήτες, που έζησαν πριν από σας.

ΠΕΜΠΤΗ 6 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ολοκληρώσαμε το Μάθημα 4 και το Μάθημα 5 από την Οδύσσεια, μέχρι και την ΙΣΤ/ΒΜ/Σ 93.  Για το σπίτι: ΙΣΤ/ΤΕ/Σ35 & 36 όλες τις ασκήσεις.

ΓΛΩΣΣΑ

  • (Εκτός από το φυλλάδιο "-είτε, είται, -είστε, -ίστε, -ήστε" έχουμε και...)
  • ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ 9β.  Στην τάξη συζητήσαμε με καταιγισμό ιδεών τα θετικά και αρνητικά των γραπτών τεστ στο σχολείο.  Το φύλλο εργασίας συμπληρωμένο με τις ιδέες της τάξης είναι αυτό Γραπτός Λόγος #9β συμπληρωμένο με ιδέες τάξης Στο σπίτι διαβάζω οπωσδήποτε το φύλλο αυτό με τις οδηγίες + το φύλλο Γραπτός Λόγος 9 (για να θυμηθώ πώς γράφω κείμενο Επιχειρηματολογίας), και γράφω στο Κόκκινο τον γραπτό λόγο.
  • Στο κόκκινο κλίνω το ουσιαστικό ο ναύτης. 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Στην ωραία "βεράντα" έξω από την τάξη διαβάσαμε τα 2 πρώτα κεφαλαιάκια από τον "Χέρμπε".  Μέχρι την επόμενη Παρασκευή έχουμε να διαβάσουμε στο σπίτι μέχρι τη Σελίδα 24.  Θα διαβάζουμε λίγο στο σχολείο και λίγο στο σπίτι, και στο σχολείο θα συζητάμε όσα έχουμε διαβάσει.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ31 Α5, και Σ32 & 33 όλες τις ασκήσεις.

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στην τάξη ελέγξαμε την άσκηση ΜΕΛ/ΒΜ/Σ65 και κάναμε και τις Σ767 & 68.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

  • Για το σπορείο μας, σήμερα σημειώσαμε στο Φυλλάδιο Κηπουρικής τις παρατηρήσεις που είχαμε κάνει τις προηγούμενες εβδομάδες για την ανάπτυξη των φυτών.
  • Προχωρήσαμε αρκετά στην κατασκευή του "Επιτραπέζιου - Μακέτα" που θα συνδυάζει γεωγραφικούς και ακτογραφικούς όρους με γραμματική, δεξιότητες κατασκευών και ψηφιακής αφηγηματικότητας.   Ολοκληρώσαμε την κατασκευή των βουνών και των λόφων, και τα βάψαμε με ακρυλικό, όπως και επιφάνειες που θα είναι πεδιάδα και θάλασσα.

 

Καλή επιτυχία αν κάποιος/α μαθητής/τρια συμμετάσχει στην Χαρισμάθεια-Out of the Box! 

 

 

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 5/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩΣΣΑ/Φυλλάδιο "είτε / είται" κ.λπ. (για τη Δευτέρα)

Για την Παρασκευή:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 49 - 50 ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ51-52 Α4, Σ52 Α5 & Α6, Α7 & Α8
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ18 & 19 ΟΛΑ.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 4/3/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ42 Ανάγνωση
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ42 Ο & Α: "Τέσσερα ... κανέλα".
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 41Α3, Σ42Α6.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/ Σ89 Μαθαίνω να αφηγούμαι τις 2 πρώτες παραγράφους.