ΠΕΜΠΤΗ 27/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • ΙΣΤ/ΒΜ/Σ87 Μαθαίνω να αφηγούμαι για τις Σειρήνες, την Σκύλλα και την Χάρυβδη.
  • ΙΣΤ/ΤΕ/Σ33 Α2 & Α3, Σ34 Α2 & Α3.

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ66 Α4, με οποιοδήποτε χαμηλό φυτό.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Είδαμε ένα τοπογραφικό μοντέλο μακέτα του Ολύμπου, και συζητήσαμε πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που να έχει ως ταμπλό μια παρόμοια κατασκευή (για τον επόμενο κύκλο εργαστηρίων).

Επίσης, φυτέψαμε είκοσι ακόμα μικρά γλαστράκια και παρατηρήσαμε τον φωτοτροπισμό στις φακές.

ΤΕΤΑΡΤΗ 26/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Αύριο φέρνουμε Μελέτη, Ιστορία και το κόκκινο τετράδιο!

ΓΛΩΣΣΑ

Γραμματική: καλύψαμε και το Αντικείμενο Άμεσο και Έμμεσο από το φυλλάδιο που έχουμε ήδη αρχίσει από καιρό (δηλαδή, αυτό -> Γραμματική #7 ) και από νέο που μοιράστηκε στην τάξη σήμερα: Γραμματική #7 συνέχεια ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ.

Για το σπίτι:

  • Φυλλάδιο επαναληπτικό "30-31" (μοιράστηκε στην τάξη)
  • Από το Φυλλάδιο Γραμματική #7 (τετρασέλιδο, βλ. πάνω) κάνω τις ασκήσεις στην τελευταία σελίδα.
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή ίδια με χτες.
  • ΑΝΘΟ/ Σ 115 - 117 Ανάγνωση το διήγημα "Χαρούμενοι χαρταετοί".

ΤΡΙΤΗ 25/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ / Σ160-163 ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΑΝΘΟ/Σ162 Ο & Α "Η ­πηγή­ έστελνε... μεγάλης­ στέρνας".  (Σύντομη: Η πηγή...φυσαλίδες).
  • ΑΝΘΟ/Σ164 Επιλέγω και απαντώ στο Κόκκινο την Α3 ή την Α4 (όποια θέλω).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Για την επόμενη φορά

  • Μελετώ πολύ καλά το φυλλάδιο προετοιμασίας για το ΤΕΣΤ που θα γίνει την Τετάρτη 5 Μαρτίου.  Το φυλλάδιο είναι αυτό, και οι Ασκήσεις στο τεστ θα είναι παρόμοιες, + 1 πρόβλημα με ευρώ ή μέτρα.

ΤΕΣΤ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΚΑΔΙΚΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

  • Αφού μελετήσω το φυλλάδιο αυτό, προσπαθώ στο μεγάλο φυλλάδιο να κάνω όσα κυκλώσαμε στην τάξη.

(Μεγάλο φυλλάδιο = ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΛΑΣΜΑ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΙΚΟ ΜΑΖΙ ΠΡΟΣΘΕΣΗ με κυκλωμένα)

Στα μαθηματικά μιλήσαμε και για

τη λωρίδα του Μέμπιους ή Ταινία του Μέμπιους (διεθνώς: Möbius strip)

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ 87 Μαθαίνω τις 2 πρώτες παραγράφους (κατάβαση στον Άδη).

Αρχίζω να δουλεύω το φυλλάδιο για τα χαϊκού της Οδύσσειας ΧΑΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 24/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ/Διαβάζω ξανά το ποίημα "Το τραγούδι του κλόουν" ΑΝΘΟ/Σ158 και απαντώ στο κόκκινο: Πώς φαντάζομαι την ιστορία των δύο ψίχουλων στην τσέπη του κλόουν; Πώς βρέθηκαν εκεί;  Τι απέγιναν μετά;  Γράφω διάφορες εκδοχές (2 παραγράφους, περίπου 15 γραμμές συνολικά).
  • Στο Κόκκινο γράψαμε τις οικογένειες λέξεων:

- όνομα - : ονομασία, ονομαστός, επώνυμο, συνώνυμο

- γεν/γενν - γεννάω, ξεγεννάω, γέννηση, γέννημα, γενέθλια, γενιά, γένος, γενέτειρα.

  • Ο & Α: οι παραπάνω λέξεις από τις οικογένειες λέξεων.
  • Επιπλέον, όσοι/ες μαθήτριες δυσκολεύτηκαν στην σημερινή ορθογραφία, να την ξανακάνουν αντιγραφή, γιατί θα εξεταστεί ξανά αύριο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ93 Α4
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ28 Α3. Σ30 Α2

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ11.  Αφού διαβάσω το φύλλο ΓΛ#9 στο κόκκινο, γράφω την άσκηση στο ΓΛΩ/ΒΜ.
  • Φυλλάδιο προστακτικής
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή

ανεβαίνω ανέβα, ανεβείτε
κατεβαίνω κατέβα, κατεβείτε
μπαίνω μπες, μπείτε
βγαίνω βγες, βγείτε
έρχομαι έλα, ελάτε
μένω μείνε, μείνετε
φεύγω φύγε, φύγετε
πλένω πλύνε, πλύνετε ή πλύντε
βρίσκω βρες, βρείτε

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ85 Μαθαίνω να αφηγούμαι την παράγραφο για το νησί του Αιόλου και την Κίρκη (1η και 3η παράγραφο).

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στο μάθημα της Μελέτης και στην Ενότητα για το Ελαιόλαδο είδαμε βίντεο σχετικά με τη διαδικασία σε παραδοσιακό ελαιοτριβείο (Συλλογή και Καθαρισμός των ελιών, Άλεση, Μάλαξη, Πίεση, Διαχωρισμός) και σε σύγχρονο εργοστάσιο (Συλλογή και Καθαρισμός των ελιών, Άλεση, Μάλαξη, Φυγοκέντριση, Διαχωρισμός).  Προσπαθήσαμε να προσομοιώσουμε τόσο την άσκηση πίεσης για την εξαγωγή υγρού (με βρεγμένες χαρτοπετσέτες) και την φυγοκέντριση με πλαστικό δοκιμαστικό σωλήνα προσαρμοσμένο σε χειροκίνητο τρυπάνι (και άλλα μικρά πειράματα με εξοπλισμό πειραμάτων για παιδιά του εμπορίου).

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Παρατηρήσαμε ότι οι φακές έχουν αρχίσει να φυτρώνουν στα μεγάλα δοχεία που τα είχαμε φυτέψει.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ - Λέσχη Ανάγνωσης

Σχετικά με την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, ο τρόπος που θα το επιδιώξουμε είναι η Λέσχη Ανάγνωσης, με ανάγνωση του ίδιου βιβλίου από όλους τους/τις μαθητές/τριες και συζήτηση στην τάξη.  Το βιβλίο που προκρίναμε είναι βατό και γνωστό σε κάποιους/ες μαθητές/τριες.  (Σημείωση: όποιος/α μαθητής/τρια και η οικογένειά έχουν δυσκολία να προμηθευτούν ή όποιο δισταγμό για το συγκεκριμένο βιβλίο, μπορούν να αξιοποιήσουν όποιο άλλο παιδικό βιβλίο προτεινόμενο για τη συγκεκριμένη ηλικία - η συμμετοχή του παιδιού θα γίνει με λίγο διαφορετικό τρόπο, αλλά θα είναι ισότιμη). 

Το βιβλίο που προτείνεται είναι το:

ΧΕΡΜΠΕ, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΞΩΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΠΕΛΟ
Συγγραφέας: ΠΡΟΪΣΛΕΡ, ΟΤΦΡΙΝΤ
Εκδόσεις Κέδρος
(κοστίζει περίπου 7 ευρώ).


ΤΡΙΤΗ 18/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ13 Α2 & Α3*
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ14 Α4
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ14 Ο & Α: (μεγάλη=) "Μελίνα, θα πάρεις… άνηθο", (σύντομη=) "Μελίνα, θα πάρεις... τα πλύνεις πολύ καλά".
  • Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:
    • περισυλλογή, η [ουσ.]= μάζεμα | βαθιά σκέψη
    • περίφημος-η-ο [επιθ.] = διάσημος, αυτός για τον οποίο μιλούν πολλοί, πασίγνωστος
    • περιβόητος-η-ο ~ διαβόητος-η-ο [επιθ.]= διάσημος για κακό λόγο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ 26 Α2, Σ27 Α5
  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ90 υπόλοιπα

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ83-84 Γράφω στο κόκκινο σε 7-10 γραμμές περιληπτικά την ιστορία με τον Κύκλωπα.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 17/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΒΜ Σ39 & 40 ανάγνωση
  • ΓΛΩ/ΒΜ Σ39 ζωγραφίζω το ξωτικό
  • ΓΛΩ/ΒΜ Σ40  Ο & Α "Ο Κώστας πετάχτηκε … πρωινό".
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ40 Α2 στο κόκκινο 3-4 γραμμές.

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

    • αναδεύω [ρ.] = ανακατεύω
    • σαστίζω [ρ.] = ξαφνιάζομαι, μένω έκπληκτος/άφωνος
    • συνθλίβω [ρ.] = λιώνω, ξεζουμίζω, κομματιάζω

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/Φυλλάδιο 35

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/ Παραβολή του Ασώτου, βλέπω τις εικόνες ΒΜ/Σ23, 24, 25 και γράφω την Σ25 Α1 στο κόκκινο (4-5 προτάσεις).

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/Ο + Α από ΙΣΤ/ΒΜ/Σ82

Ο Οδυσσέας έφυγε … χώρα των Κικόνων.

  • ΓΛΩ/ Διαβάζω προσεκτικά φυλλάδιο Γραπτός Λόγος #8 και
    • βελτιώνω το Γράμμα στο Γίγαντα.
    • Μετά, χαρακτηρίζω με μια πρόταση το γράμμα μου: είναι επίσημο, φιλικό, απολογητικό, παρακλητικό, επικριτικό, αυστηρό, με επιχειρήματα  ή κάτι άλλο….; 

κάπως έτσι!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ88 Α1, Σ89 Α2 & 3 τα υπόλοιπα.
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ23 Α4 & 5

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ 82 Μαθαίνω να Αφηγούμαι 2 πρώτες παραγράφους.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ στο ΣΧΟΛΕΙΟ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σήμερα μαζί με το Γ1 παρακολουθήσαμε την διαδραστική παράσταση "Άμπα και Λήδα, δύο γάτες σε μια μαγική ιστορία" με θέμα το ξεπέρασμα του εγωισμού.  Επίσης μαζί με το Γ1 κάναμε πολύ δουλειά ως προς τη φύτευση των σπόρων μας, και κάναμε το πρώτο πότισμα στο μικρό μας θερμοκήπιο-σπορείο τάξης.

ΤΕΤΑΡΤΗ 12/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ +

ΓΛΩΣΣΑ

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Για το σπίτι: ΜΕΛ/ΒΜ/Σ57

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Με αφορμή το κεφάλαιο του ΘΡΗ/ΒΜ για την Κυριακή ημέρα, μιλήσαμε για το Κεφάλαιο Γένεσις της Παλαιάς Διαθήκης (τη δημιουργία του κόσμου).

3D printable ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ online και πολλά άλλα

Γονείς και κηδεμόνες, αν έχετε χρόνο και όρεξη για ψηφιακές δημιουργίες, αυτό είναι ένα εξαιρετικό πρόγραμμα με καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα:

TINKERCAD - Δημιουργήστε 3d αντικείμενα και δείτε τα σαν 3d printables, minecraft, lego και άλλα! Επίσης "ηλεκτρικά" κυκλώματα & κώδικα!

ΤΡΙΤΗ 11/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ / Ο & Α / Το παρακάτω:

  • ΓΛΩ / ΤΕ / Σ 8 & 9

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ / ΦΥΛΛΑΔΙΟ "Γιατί μαθαίνω…." τα υπόλοιπα που δεν προλάβαμε στην τάξη.

Εξερευνήστε τα δεκαδικά κλάσματα (και πάρτε μια πρώτη ιδέα για τους δεκαδικούς) με την εφαρμογή:

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • ΙΣΤ/ΒΜ/Σ78 - 79 (μέχρι  "παιδιά του...") ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΑΦΗΓΟΥΜΑΙ
  • ΙΣΤ/ ΤΕ / Σ 31 Α3