Ελληνικά

ΔΕΥΤΕΡΑ 10/2/2025

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 34 ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ35 Ο & Α

ΜΕΓΑΛΗ     "Όλο το βράδυ …. ολόκληρα χρόνια"  ή     ΜΙΚΡΗ:    "Όλο το βράδυ …. κίτρινα μπαλόνια!"

  • ΓΛΩ/Κόκκινο.  Ποιο είναι το διπλό νόημα της φράσης «Θα περπατήσει στα 9»;
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ35 & 36 Κυκλώνω όλα τα ρήματα με θα… (τους μέλλοντες)

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ24 Α1 & Σ25 Α4 & Α5.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/Σ40.  Απαντώ στο κόκκινο: ποιος ο σκοπός της Θείας Λειτουργίας;

 

 

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/2/2025

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Προχωρήσαμε στην Ενότητα 34, με τα μέτρα, τα δέκατα, τα εκατοστά και τα χιλιοστά (του μέτρου).  Ωστόσο, την επόμενη εβδομάδα θα κάνουμε παράλληλα ξανά προβλήματα X10, X100, X1000  ή :10, :100, : 1000.

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/Πράσινο (τα υπόλοιπα)
  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ 86 την υπόλοιπη άσκηση, και Σ87 Α1,2,3.

ΓΛΩΣΣΑ

Γράψαμε πρωτόλεια γράμμα στον Γίγαντα μέσα στην τάξη (άσκηση του ΓΛΩ/ΤΕ/Σ70).

Για το σπίτι:

  • ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ: Ζωγραφίζω και περιγράφω μια Φανταστική Χώρα.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στην τάξη διαβάστηκε και συζητήθηκε (περίπου ... στο πνεύμα της κηπουρικής) το βιβλίο "ο Σπόρος της Αμφιβολίας".

Ένα μικρό αγόρι ζει με τον μπαμπά του σε μια όμορφη φάρμα. Αγαπάει πολύ την απλή ζωή στην εξοχή, αλλά τα βράδια ονειρεύεται τον κόσμο που απλώνεται πέρα απ' το μικρό τους αγρόκτημα. Έναν κόσμο όπου όλα είναι πιθανά κι όπου μπορεί κανείς να καταφέρει τα πάντα! Αλλά όσο το αγόρι μεγαλώνει, τα όνειρά του ξεθωριάζουν στο πέρασμα του χρόνου, καθώς ο σπόρος της αμφιβολίας φωλιάζει και μεγαλώνει μέσα στην καρδιά και το μυαλό του...
Άραγε θα βρει το μικρό αγόρι τη δύναμη να ξεπεράσει τους φόβους και να πραγματοποιήσει τα όνειρά του;
Μια δυνατή ιστορία που μας συγκινεί και μας εμπνέει. Μα πάνω απ' όλα μας θυμίζει να πιστεύουμε στον εαυτό μας και να μην ξεχνάμε ποτέ να κυνηγάμε τα όνειρά μας! (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Ξενόγλωσσος τίτλος                     THE SEED OF DOUBT

Εκδότης                                                ΒΙΒΛΙΟΣΚΟΠΙΟ

Συγγραφέας                                       ΜΠΡΙΓΚΝΟΥΛ ΙΡΕΝΑ

Εικονογράφηση                               JONES RICHARD

Μετάφραση                                         ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 6/2/2025

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ75 Ορθογραφία & Αντιγραφή

Πατέρα Δία κι εσείς οι υπόλοιποι θεοί, και τούτος δώστε,
ο γιος μου, όπως εγώ περίλαμπρος μέσα στους Τρώες να γίνει,
άντρας τρανός, και πολυδύναμα την Τροία να κυβερνήσει.

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ76 Μαθαίνω να αφηγούμαι τις 3 πρώτες παραγράφους.

ΙΣΤ/ΤΕ/Σ 29 Α1, 3 & 4

ΙΣΤ/ΤΕ/ Σ 30 Α4  & 5.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 5/2/2025

ΓΛΩΣΣΑ

Αφιερώσαμε χρόνο στην ανάγνωση &  στη γραμματική (στο κατηγορούμενο).

Για το σπίτι

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ29 Α 1,3,5,6.

 

  • Ορθογραφία για τη Δευτέρα θα δοθεί αύριο, από το μάθημα της ιστορίας
  • Την Παρασκευή θα ελεγχθεί το κόκκινο τετράδιο.

ΜΕΛΕΤΗ

Φυλλάδιο quiz γεωγραφικών και ακτογραφικών όρων - όσα δεν προλάβαμε στην τάξη.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/Σ37 Ανάγνωση "Μια άλλη ιστορία από τα βυζαντινά χρόνια"

 

 

ΤΡΙΤΗ 4/2/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΑΝΑΓΝΩΣΗ  /  ΒΜ/Σ27-28 ή Σ86-87 ανάλογα με την ομάδα του/της μαθητή/τριας.

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ28 Ορθογραφία και αντιγραφή

Ήταν στ’ αλήθεια ένας πολύ εγωιστής Γίγαντας.  Τα καημένα τα παιδιά δεν είχαν πια πού να παίξουν. Προσπάθησαν να παίξουν στον δρόμο, όμως ο δρόμος ήταν πολύ σκονισμένος και γεμάτος τραχιές πέτρες και δεν τους άρεσε.

Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια βρει μεγάλες δυσκολίες στην ορθογραφία, μπορεί να μάθει πολύ καλά μόνο το εξής:

Ήταν στ’ αλήθεια ένας πολύ εγωιστής Γίγαντας.  Τα καημένα τα παιδιά δεν είχαν πια πού να παίξουν.

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • αυτάρκης/ες [επιθ.] = αυτός που αρκείται σε αυτά που έχει
  • ακέραιος/η/ο [επίθ.] = ολόκληρος | τίμιος

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο / Πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις Χ10, 100, 1000, τη δεύτερη σελίδα (των διαιρέσεων).

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΤΕ/Σ28 Α2.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ στην τάξη μας.

Σήμερα έγινε στην τάξη μας από την Ψυχολόγο και τον Κοινωνικό Λειτουργό του σχολείου μας ομαδική δραστηριότητα μέσα από αφήγηση και συζήτηση ιστορίας για το θέμα "προστατεύω το σώμα μου".

ΔΕΥΤΕΡΑ 2/2 /2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Γράψαμε τεστ.  Στους δεκαδικούς θα γράψουμε ένα ακόμα.
  • Θα χρειαστεί να δώσουμε έμφαση στη λύση προβλημάτων.

Για το σπίτι:

ΜΑΘ/Φυλλάδιο πολλαπλασιάζω και διαιρώ με 10, 100, 1000.  Την πρώτη σελίδα.  Η ενότητα δεν έχει διδαχθεί αλλά το φυλλάδιο παρέχει καθοδήγηση. Θα διδαχθεί αύριο αναλυτικά.

ΓΛΩΣΣΑ

  • ΓΛΩ/Φυλλάδιο: Περίληψη αφήγησης
  • ΓΛΩ/Ο & Α "Το τρίτο... κι άλλα φύλλα".

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Διαβάσαμε στην τάξη τις σκέψεις των παιδιών για την Αγία Μελανγκέλ & τα ρητά των Τριών Ιεραρχών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Για την επόμενη Τρίτη, από το φυλλάδιο για την Ιλιάδα, κάθε παιδί έχει να μάθει την περίληψη μιας συγκεκριμένης ραψωδίας.   ΠΕΡΙΛΗΨΗ 24 ΡΑΨΩΔΙΩΝ ΙΛΙΑΔΑΣ και να ζωγραφίσει (αν θελει) σχετικές χρωμοσελίδες.

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/Ορθογραφία & Αντιγραφή:

  • (ξανά) το επίθετο πολύς-πολλή-πολύ
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ25 τη 2η στροφή του ποιήματος

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ25 Α3.  Γράφω στο κόκκινο με αυτόν τον τρόπο τις ανθρωπομορφικές εκφράσεις:

1η στροφή 2ος στίχος: οι σπόροι "κοιμούνται κάτω απ'το χιόνι".

(Καλό είναι να κάνω και φωναχτή ανάγνωση το ποίημα).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Τη Δευτέρα που μας έρχεται 3/2 θα γράψουμε ένα μικρό τεστ στα μαθηματικά, στα παρακάτω:

  • Κάθετη Πρόσθεση έως και 4ψήφιου με 4ψήφιο. Προβλήματα. Επαλήθευση με αφαίρεση.
  • Κάθετη αφαίρεση έως και 4ψήφιου μείον 4ψήφιο. Προβλήματα. Επαλήθευση με πρόσθεση ή αφαίρεση.
  • Κάθετος πολλαπλασιασμός μονοψήφιου με 2ψήφιο και 3ψήφιο.  Προβλήματα.
  • Κάθετος πολλαπλασιασμός 2ψήφιου με 2ψήφιο και 3ψήφιο. Προβλήματα.

Εκτός από το τεστ:

  • ΜΑΘ/Φυλλάδιο τη σελίδα με τις Ασκήσεις
  • ΜΑΘ/ ΒΜ Σ78 Α2, Σ79 Α4, Σ80 Α2 & Σ81 Α5.

Είναι προβλήματα και ασκήσεις που παρόμοια θα υπάρχουν και στο τεστ. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο Εργαστήριο Δεξιότητων χρησιμοποιώντας εργαλεία, κάνοντας τους κατάλληλους υπολογισμούς και μετρήσεις, και καθαρίζοντας και αξιοποιώντας χρησιμοποιημένα υλικά (κάψουλες εσπρέσο) προχωρήσαμε αρκετά στην κατασκευή του μικρού θερμοκηπίου-σπορείου.

ΤΕΤΑΡΤΗ 29/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ για Παρασκευή Φυλλάδιο "πολύς-πολλή-πολύ" :  κλίνω  "ο πολύς χώρος, η πολλή προπόνηση, το πολύ φορτίο" + την άσκηση.  Αυτά και Ορθογραφία & Αντιγραφή (1 φορά στο Αντιγραφής.

ΓΛΩ/ Φυλλάδιο 1η Άσκηση Κατηγορούμενου,

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Μελετώ ΜΕΛ/ΒΜ/Σ43-46 και γράφω στο κόκκινο τη σημασία των όρων:

όρος-όρη, ποτάμι,
πηγές, λίμνη, πεδιάδα, νησί, κόλπος, χερσόνησος, ακρωτήρι, ισθμός, διώρυγα, πορθμός

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Γράφω στο κόκκινο τις σκέψεις μου για όποιο θέλετε από τα ρητά των 3 Ιεραρχών

Όπως οι μέλισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα λουλούδια, έτσι κι εσείς να διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα καλά και τα ωφέλιμα.

Πλούσιος δεν είναι εκείνος που έχει πολλά, αλλά εκείνος που δεν έχει ανάγκη από τίποτα

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 27/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Στην τάξη γράψαμε στο κόκκινο για τις οικογένειες λέξεων:

  • - καιρός - : ευκαιρία, επίκαιρος, καιροφυλακτώ
  • - ισχύς - : ισχυρός ≠ ανίσχυρος, υπερισχύω, κατισχύω, ενισχύω

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • σφοδρός-ή-ό [επιθ.] = δυνατός και άγριος
  • επιδείνωση, η [ουσ.] = χειροτέρεμα

ΓΛΩ/ΤΕ/Σ68 Ορθογραφία και αντιγραφή: τα 3 χαϊκού

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ24 Α5 & Α7

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ 19 Α4, Σ20 Α2, Σ21 Α 6

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στο πλαίσιο συζήτησης που ξεκίνησε με θέμα τη μετεωρολογία, είδαμε βίντεο αναφορικά με το σφαιρικό σχήμα της γης και την... ακτίνα της πατάτας.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ20 Αντιγραφή & Ορθογραφία "Χειμώνας σε .... γέλια παιδιών."

ΓΛΩ/Φυλλάδιο Γ/Λ Περίληψη αφήγησης.

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • επίτευγμα, το [ουσ.] = κατόρθωμα, άθλος
  • λυσσομανάω [ρ.] = κάνω άγριο ξέσπασμα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Λύνω  κάθετα στο πράσινο.

  • 55Χ90=          900Χ55=                       375Χ3=
  • Προαιρετικά:  55+333-127+58+ Χ =500.  Χ=?

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ17 Α5 & Α7

ΜΕΛΕΤΗ

Φύλλο εργασίας ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ->ΧΑΡΤΗ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ71 Ανάγνωση 2. Η ασπίδα του Αχιλλέα