English

ΤΕΤΑΡΤΗ 30/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Θυμηθείτε! Αύριο φέρνουμε το βιβλίο της Μελέτης του Περιβάλλοντος


ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής προχωρήσαμε στην Ανάγνωση του κειμένου από τη ΓΛΩ/ΒΜ/Σ40.  Στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα του Καβάφη "Σπίτι με κήπον" ΓΛΩ/ΒΜ/Σ46.  Μιλήσαμε για το ποίημα και το νόημά του, τον ποιητή και κάναμε τις δραστηριότητες στη ΓΛΩ/ΒΜ/Σ47.  Στη συνέχεια το ποίημα από ΓΛΩ/ΤΕ/Σ34.  Εξηγήσαμε τη χρήση της αποστρόφου και τα σχετικά "πάθη των φωνηέντων".

Για το σπίτι

  • (Για τη Δευτέρα) ΓΛΩ/ΤΕ/Σ34 Ορθογραφία & Αντιγραφή τους πρώτους 6 στίχους (με αποστρόφους)
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ31 & 32 όλα. 
  • ΓΛΩ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ "Η απόστροφος".  Το φυλλάδιο είναι αυτό (από την ιστοσελίδα filomathima με μικρές τροποποιήσεις).  Η ΑΠΟΣΤΡΟΦΟΣ.docx

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε τη ΜΕΛ/ΒΜ/Σ21 και λίγο την Σ22.

Για το σπίτι:

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ20.  Γράφω σύντομα για ένα πρόβλημα (όπως: Γιατί αργούν τα λεωφορεία;)  απαντώντας (κάποιες ή όλες από) τις ερωτήσεις του βιβλίου:

Ποιος είναι αρμόδιος να το λύσει; Ποιος μπορεί να το λύσει; Ποιος γνωρίζει; Ποιος θέλει;

ΤΡΙΤΗ 29/10/24 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την Ορθογραφία και τον έλεγχο της Αντιγραφής, διαβάσαμε και συζητήσαμε με ερωτήσεις κατανόησης το κείμενο της ΓΛΩ/ΒΜ/Σ40.  Το ΓΛΩ/ΤΕ έμεινε στο σχολείο για να ελεγχθεί ο γραπτός λόγος (περιγραφή παιχνιδιού).

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • δεσπόζω [ρήμα] = κυριαρχώ, εντυπωσιάζω περισσότερο
  • δεσπότης, ο [ουσ.] = αρχιερέας [αρχαία = βασιλιάς]

Για το σπίτι:

  • Ανάγνωση το κείμενο ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 40. 
  • Ορθογραφία & Αντιγραφή:  Στο τρίτο, το μικρότερο σπίτι, έμενε ο κυρ Φάνης, ο κουρέας, με τη γυναίκα του, την κυρία Οδύσσεια. Όλοι εξαιρετικοί άνθρωποι.
  • ΓΛΩ/ΒΜ/ Σ41 Α2 ΚΑΙ Α3
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ42 Α5 και Α6

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στην τάξη κάναμε μαζί στον πίνακα το φυλλάδιο προετοιμασίας για το τεστ της Παρασκευής.  Τα φυλλάδια εμπλουτισμού έμειναν στην τάξη για να ελεγχθούν.  Δεν ελέγχθηκαν οι ασκήσεις στο ΜΑΘ/ΒΜ και ΜΑΘ/ΤΕ. 

Προχωρήσαμε στο κεφάλαιο 14, ΜΑΘ/ΒΜ/Σ42-43.   Μιλήσαμε για τους λατινικούς αριθμούς. 

Για το σπίτι:

Δραστηριότητες 3, 4 & 5 από το ΜΑΘ/ΤΕ/Σ43. 

Στο πράσινο τετράδιο γράψαμε (με μικρές τροποποιήσεις εδώ):

Πολλαπλασιάζω αριθμούς με μηδενικά στο τέλος. 

Α) Πολλαπλασιάζω Χ10, Χ100, Χ1000

Τι κάνω; Γράφω τον αριθμό με όσα μηδενικά είχα στο τέλος.

Π.χ. : 23 Χ 10 =  23 0

Β) Πολλαπλασιάζω αριθμούς με μηδενικά στο τέλος (όχι μόνο Χ10 κ.λπ.)

Τι κάνω; "Ξεχνάω για λίγο τα μηδενικά" και τα βάζω στο τέλος.

Π.χ. 5 Χ 30 = 5 Χ 3 0 =  150

8 Χ 50 = 40 0

Γιατί; 8 Χ 50 = 8 Χ 5 Χ 10 = 40 Χ 10 = 400

Για το σπίτι:

55 Χ 10=

7 Χ 30 =

20 Χ 12 =

13 Χ 20 =

40 Χ 80 =

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Δεν υπήρχε χρόνος για να ελεγχθούν οι ασκήσεις (εκτός από απορίες συγκεκριμένων μαθητών) ούτε οι χρωμοσελίδες.

Προχωρήσαμε στην ΙΣΤ/ΒΜ/Σ33. 

Για το σπίτι: Μαθαίνω να αφηγούμαι την Σ33. 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

  • Στην τάξη μιλήσαμε πρωτόλεια για την ιδέα δημιουργίας εφημερίδας της τάξης.  Θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση. 
  • Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου εκτός απροόπτου θα γράψουμε τεστ Ιστορίας στις ενότητες για τον Θησέα.   Θα υπάρξει και κάποιο έκτακτο μάθημα ιστορίας εμβόλιμα μέχρι τότε. 

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 24/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Εξετάσαμε τα προηγούμενα και γράψαμε μετάφραση στο "Αγαπώ τα Αρχαία".  Για το σπίτι:

  • ΙΣΤ/ΤΕ/Σ12 Α2 και Α3.  ΙΣΤ/ΤΕ/Σ13 Α1.
  • ΧΡΩΜΟΣΕΛΙΔΕΣ

Μοιράστηκαν χρωμοσελίδες από έργα του Willy Pogany, για το σπίτι.  Από ΙΣΤ/ΒΜ/ Σ17 και Σ18 βρίσκω πληροφορίες για το ρόδι της Περσεφόνης και το Άλογο του Ποσειδώνα, για να γράψω λεζάντες.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μοιράστηκε το φυλλάδιο προετοιμασίας για το τεστ.

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Σε μια ρώγα από σταφύλι" είδαμε και συζητήσαμε σύντομα το βίντεο

 

ΤΡΙΤΗ 22/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Αφού γράψαμε την ορθογραφία & ελέγξαμε την αντιγραφή, κάναμε στο ΓΛΩ/ΒΜ/Σ42 Α3.  Στη συνέχεια και ενόψει της 28ης Οκτωβρίου διαβάσαμε από το Ανθολόγιο το απόσπασμα από το "Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου" που περιέχεται στο βιβλίο. 

Για το σπίτι:

(Τα παρακάτω είναι για την επόμενη Τρίτη 29/10).

  • Από ΓΛΩ/ΒΜ/Σ43 κάνω την Άσκηση.
  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ και ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ.  Γράφω μία φορά όλες τις λέξεις της Σ43 (τις βλέπω και από τη Σ44).  Μετά επιλέγω 10 που τις θεωρώ τις πιο δύσκολες και τις γράφω άλλη μία φορά.  (Στην τάξη θα γράψουμε ορθογραφία 10 λέξεις τυχαία επιλεγμένες από τη λίστα). 
  • Από ΓΛΩ/ΤΕ/Σ30.  Γράφω σύντομα για το αγαπημένο μου παιχνίδι (μπορεί να με βοηθήσει και η περιγραφή στη Σ29 για να καταλάβω τι και πόσο πρέπει να γράψω). 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Είδαμε ασκήσεις που είχαμε για το σπίτι, κάναμε αφαιρέσεις από το ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ #2.

Οριζόντιος Πολλπλασιασμός: Μπορείτε να δείτε τα πρώτα λεπτά αυτού του βίντεο ώστε να καταλάβετε καλύτερα γιατί π.χ. 24 Χ 10 = 240.

(Τα παρακάτω είναι για την επόμενη Τρίτη 29/10.  Όσα παιδιά δουλέψουν ήδη αυτές τις μέρες, μπορούν να φέρουν απορίες να τις λύσουμε την Πέμπτη στο περιθώριο των άλλων μαθημάτων).

ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ:

ΜΑΘ/ΒΜ/

  • Σ37Α3
  • Σ38 Α2
  • Σ39Α5 & Α6

ΜΑΘ/ΤΕ/

  • Σ30 Α1
  • Σ32 Α1
  • Σ34 Α2 και Α3

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ #2: Α11

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ #1: Α1, Α2,Α3, Α4,Α6,Α7, Α11.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αφού εξετάσαμε το προηγούμενο κεφάλαιο, Προχωρήσαμε στην ΙΣΤ/ΒΜ/Σ30. 

Στο σπίτι, επιλέγω έναν από τους 3 άθλους και μαθαίνω να τον αφηγούμαι. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

  • Η επόμενη μας εκδρομή θα είναι τη Δευτέρα 11/11 στην Έκθεση για την Αρχαία Ελλάδα (μυθολογία και ιστορία) στο Γουδή. 
  • Η μεθεπόμενη στις 2/12 στο Θέατρο Αλίκη, "Ματίας ο Πρώτος".  
  • Από την επόμενη εβδομάδα θα χρειαστούμε το Β' τεύχος τετράδιο εργασιών μαθηματικά.
  • Επίσης θα χρειαστούμε έναν απλό διαβήτη για να σχεδιάζουμε κύκλους! 
  • Την επόμενη Τρίτη θα μοιραστεί στα παιδιά φύλλο προετοιμασίας για το τεστ Μαθηματικών της Παρασκευής 1/11. 

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 21/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Αφού διαβάσαμε τον γραπτό λόγο μαθητή, ο οποίος έκανε και παρουσίαση για αγαπημένο του λούτρινο ζωάκι (και μιλήσαμε λίγο για την ψυχολογική σημασία αυτών των παιχνιδιών), κάναμε ορθογραφία και ελέγξαμε την αντιγραφή.

Στη συνέχεια είδαμε ένα βίντεο με αληθινούς ήχους φάλαινας, μιλήσαμε για το πλαγκτόν, και στη συνέχεια η τάξη έκανε ανάγνωση το "Τραγούδι της Φάλαινας" (ΑΝΘΟ/Σ.15-16).  Συζητήσαμε αρκετά το νόημα του κείμενου. 

Σκιτσάρετε (αν θέλετε) φάλαινες...

Για το σπίτι:

  • Ορθογραφία & Αντιγραφή: ΑΝΘΟ/Σ17

Πέρασαν πολλά λεπτά, μπορεί και ώρες. Ξαφνικά, η Λίλη ένιωσε το παγωμένο αεράκι να διαπερνά το νυχτικό της, να ’χουν ξυλιάσει τα γυμνά της πόδια. Ανατρίχιασε κι έτριψε τα μάτια της.

  • ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ τετράδιο γράφω μια απάντηση (1-2 παραγράφους) για το ερώτημα: πώς χαρακτηρίζετε τον θείο και πώς τη γιαγιά της Λίλης;

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • ρεαλιστής/τρια [ουσ.]: αυτός που δε βλέπει πέρα από την άμεση πραγματικότητα.
  • ρομαντικός-ή-ό [επιθ.]: αυτός που πιστεύει σε ιδανικά (ομορφιά, αλήθεια, δικαιοσύνη, ελευθερία).
  • ιδανικός-ή-ό [επιθ.]: ο καλύτερος δυνατός.
  • κυνικός-ή-ό [επιθ.]: αυτός που δεν πιστεύει σε ιδανικά.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ελέγξαμε ασκήσεις στο ΜΑΘ/ΒΜ.  Από ΜΑΘ/ΤΕ/Σ. 31 Α5 & Α6.

Από το ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ #2

Α1, Α2, Α3, Α4 (προαιρετικά, θα επεξηγηθεί στην τάξη), Α5, Α6, Α7 & Α8.

(Σημείωση: Τα φυλλάδια εμπλουτισμού που θα δίνονται στους μαθητές είναι επιλεγμένες σελίδες από τα διδακτικά εγχειρίδια μαθηματικών της Κύπρου που συχνά προσφέρουν μια διαφορετική ή συμπληρωματική προσέγγιση.  Διαθέσιμα εδώ: ΒΙΒΛΙΑ ΚΥΠΡΟΥ).

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Αρχίσαμε να συζητάμε από ΘΡΗ/Σ114 για τους Ψαλμούς του Δαβίδ. 

ΠΕΜΠΤΗ 17/10/2024 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/10 2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αφού ελέγξαμε ασκήσεις από το ΙΣΤ/ΤΕ και κάναμε μετάφραση στο φυλλάδιο "Αγαπώ τα Αρχαία", προχωρήσαμε στους άθλους της Λερναίας Ύδρας και του Ερυμάνθιου Κάπρου.  

Για το σπίτι:

    • Μαθαίνω να Αφηγούμαι όποιον από τους 2 άθλους θέλω, από ΙΣΤ/ΒΜ/Σ28.
    • Προαιρετικά (αν θέλω): διαβάζω και την ΙΣΤ/ΒΜ/Σ29, και κάνω μετάφραση από το φυλλάδιο "αγαπώ τα αρχαία" τους δύο αυτούς μύθους.

ΓΛΩΣΣΑ

Ελέγξαμε ασκήσεις και γράψαμε στο αλφαβητικό ευρετήριο:

  • απογραφή, η [ουσ.]= επίσημη μέτρηση πληθυσμού
  • αχανής - ής - ές [επιθ.] = απέραντος, ατέλειωτος.

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ

Διαλέγω και αναπτύσσω σε μια σελίδα ένα από τα δύο θέματα που έχουμε ήδη συζητήσει σε ασκήσεις στο ΓΛΩ/ΤΕ.

Θέμα 1. Το σχολείο με τα μάτια των παιδιών. Γράφω για το αγαπημένο μου μέρος στο σχολείο.  (Έχω ήδη κάνει σημειώσεις στη Σ15 του ΓΛΏ/ΤΕ).

Θέμα 2. Σαν εμένα, σαν εσένα! Γράφω για τον/την φίλο/φίλη μου.  (Έχω ήδη κάποιες σημειώσεις στη Σ24 του ΓΛΩ/ΤΕ).

Στα παιδιά στην τάξη μοιράστηκε και εξηγήθηκε η ακόλουθη δομή, για να τα βοηθήσει.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Αφού ελέγξαμε ασκήσεις από το ΤΕ και το φυλλάδιο, προχωρήσαμε από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ33 κι έπειτα σε αφαιρέσεις με τριψήφιους, και ειδικά με μειωτέους με μηδενικά. 

Για το σπίτι:

  • 2 φυλλάδια (με οριζόντιες και κάθετες αφαιρέσεις). 
  • από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ34 Δρ. 1 και Σ35 Δρ2. 

Μιλήσαμε επίσης για τις διαφορετικές "στρατηγικές" που έχουν τα ζώα προκειμένου να επιβιώνουν οι γόνοι τους. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο πλαίσιο του Εργαστήριου Δεξιοτήτων κάναμε συμβούλιο τάξης και διακοσμήσαμε τη χαρουπιά έξω από την τάξη με τα ζωγραφιστά πτηνά που είχαν φτιάξει τα παιδιά προ ημερών.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ TOY THEATER ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

 

Καλό Σαββατοκύριακο!

 

ΤΡΙΤΗ 15/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής, προχωρήσαμε στο μικρό κείμενο ΓΛΩ/ΒΜ/Σ29 και μιλήσαμε για τους παράγοντες που καθιστούν ένα αντικείμενο πολύτιμο και συλλεκτικό.  

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ39 τις ασκήσεις.
  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ & ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ
    • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ39 Μη χάσετε τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσετε αυτά τα πανέμορφα συλλεκτικά κομμάτια.
    • + οικογένεια λέξεων "γραφ/γραπ" βλέπε εδώ οικογένεια λέξεων γραφ- / γραπ-

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στην τάξη εξερευνήσαμε τα γεωμετρικά στερεά σώματα τα οποία είχαν φτιάξει οι μαθητές στο σπίτι, και είδαμε εστιασμένα τις έδρες, τις ακμές και τις κορυφές τους. 

Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο βιβλίο ΜΑΘ/ΒΜ/Σ32 στην κάθετη αφαίρεση χωρίς δανεικό και με δανεικό με τους τρόπους που αναλύονται στο βιβλίο.  Με το φυλλάδιο που μπορείτε να βρείτε εδώ ΦΥΛΛΟ ΓΙΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ εργαστήκαμε στον πίνακα και με τους δύο τρόπους (που κωδικά τα παιδιά έμαθαν ως ο τρόπος με το ελεφαντάκι και ο τρόπος με τον ζογκλέρ).  Για το σπίτι:

  • στο Πράσινο Τετράδιο κάνουμε τις αφαιρέσεις, και με τους 2 τρόπους, και μετά πρόσθεση αφαιρετέου και διαφοράς για επαλήθευση.
  • από ΜΑΘ/ΤΕ/Σ28 Α2 & Α3, και Σ29 Α5 & Α6.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Κάναμε στην τάξη ανάγνωση τον άθλο του Λιουνταριού της Νεμέας, το φύλλο από το "Αγαπώ τα Αρχαία".

Για το σπίτι:

  • ΙΣΤ/ΤΕ/Σ11 Α1 & 2.
  • Από ΙΣΤ/ΒΜ/Σ27 ΕΡΩΤΗΣΗ 3 στο Κόκκινο Τετράδιο.

Αύριο στην εκδρομή φέρνουμε καπέλο, παγούρι και μικρή τσάντα με φαγητό. 

 

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 14/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ψηφιακές εφαρμογές που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη.

Nets of solids (3-D shapes)

polypad αναπτύγματα σε στερεά και το αντίστροφο

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ26 κολλάω στο σπίτι το φωτοτυπημένο ανάπτυγμα που μοιράστηκε στην τάξη, ώστε να γίνει στερεό.

ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ27.

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ26

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ25 Α5 κ 6

ΜΑθ/ΤΕ/Σ 22Α3

ΜΑΘ/ΒΜ/Σ 28/Α1

 

ΓΛΩΣΣΑ

Προχωρήσαμε ΓΛΩ/ΤΕ/Σ15

Ελέγξαμε ΓΛΩ/ΤΕ/Σ24

 

ΓΛΩΣΣΑ/ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΛΕΞΕΩΝ / 14/10/2024

-| γραφ-  & γραπ-  | -

Γράφω

Γραφή

Γραπτό ≠ άγραφο

Εγγραφή

Συγγραφέας

Γράφημα

Διάγραμμα

Απογραφή

Γράφω 5 προτάσεις με λέξεις της οικογένειας -γραπ- στο κόκκινο τετράδιο.

 

ΠΕΜΠΤΗ 10/10/2024 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Η ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ & ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ (βλ. εδώ) είναι για την Τρίτη. 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ανάγνωση τις ΙΣΤ/ΒΜ/Σ 26 - 27.

Σημείωση: στα παιδιά μοιράστηκε ένα φύλλο εργασίας για τους πρώτους άθλους του Ηρακλή το οποίο προέρχεται από το "ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ" της Τουτουντζή Ουρανίας, το οποίο εξοικειώνει παιδιά ηλικίας δημοτικού με κατάλληλο τρόπο με τη γλώσσα και τη γραφή των αρχαίων ελληνικών.  Καθαρά για λόγους εμπλουτισμού του μαθήματος θα αφιερώνουμε στις ενότητες των άθλων του Ηρακλή 5-10 λεπτά στο σχετικό φύλλο στην τάξη (θα διαβάζουμε και θα μεταφράζουμε μια φράση) για να έχουμε και αυτή τη διάσταση.  Δε θα είναι κάποια εργασία με υποχρεωτικό χαρακτήρα (αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον!). 

ΓΛΩΣΣΑ

Ελέγξαμε ασκήσεις και κάναμε και ένα on-line quiz (καταλήξεις ενεργητικής και παθητικής φωνής).  

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Αφού ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε για το σπίτι, προχωρήσαμε σε δραστηριότητες και ασκήσεις από την Ενότητα 9. 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ
Στο πλαίσιο της συμφωνίας που κάναμε με τα παιδιά, και με κριτήριο την απόδοσή τους στην προπαίδεια, δε θα έχουν δουλειά για το σπίτι αυτό το Σαββατοκύριακο.
Στις προσεχείς εβδομάδες, θα δώσουμε έμφαση στα μαθηματικά, αλλά και ιδιαίτερη έμφαση στο να βελτιώσουμε τα γράμματα που κάνει ο καθένας, και στην ορθογραφία (που αυστηροποιείται λίγο). 

ΤΕΤΑΡΤΗ 9/10/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ

(Η ανάρτηση έγινε καθυστερημένα λόγω γενικού τεχνικού προβλήματος στην πλατφόρμα.)

ΓΛΩΣΣΑ

Δουλέψαμε στην τάξη τα επίθετα, τα γένη τους και τους βαθμούς τους. 

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις εξής λέξεις:

αρμόδιος-α-ο [επιθ.] = υπεύθυνος για μια δουλειά

άφθονος-η-ο [επιθ.] = σε μεγάλη ποσότητα

εικασία, η [ουσ.] = μαντεψιά, φαντασία.

Επίσης το ΦΥΛΛΑΔΙΟ #2 της γραμματικής (και ένα online quiz για το συλλαβισμό).

Για το σπίτι:

(για την επόμενη εβδομάδα, Δευτέρα ή Τρίτη). ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ & ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ

Εκείνο το σπίτι ενοικιάζεται σε μια οικογένεια από τον Οκτώβριο.

Εσείς ενοικιάζετε εδώ;

"Αρμόδιος" σημαίνει υπεύθυνος για μια δουλειά. 

Στα εικαστικά μιλήσαμε για την εικονογράφηση.

(για την Παρασκευή)

  • ΓΛΩ/Φυλλάδιο #2 ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ37 Α1
  • ΓΛΩ/ΤΕ
    • Σ22 Α2
    • Σ23 Α3
    • Σ24 Α5

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

(για την επόμενη Τρίτη, όχι για την Παρασκευή)

Στο Κόκκινο Τετράδιο γράφω 3-4 σειρές με τις σκέψεις μου για το εξής ερώτημα (με βάση και τη ΜΕΛ/ΒΜ/Σ17 και τη συζήτηση στην τάξη).

Γιατί μπορεί κάποιοι άνθρωποι (ή κι εγώ) να μην νοιάζονται για κάποια κοινά προβλήματα;

Χρησιμοποιώ και το ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΟΛΥΒΙ από το εσώφυλλο του κόκκινου τετραδίου για να βρω χρήσιμες συνδετικές λέξεις.

 

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ:

  • Την Παρασκευή είμαστε καλά προετοιμασμένοι/ες για την Προπαίδεια.
  • Έχουμε στην κασετίνα ένα απλό χάρακα.
  • Φέρνουμε το Ανθολόγιο για να το έχουμε διαθέσιμο στην τάξη.
  • Δήλωση σχολικών γευμάτων
  • Δήλωση εκδρομής