Ελληνικά

ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥΣ

Έφτιαξα μια διδακτική παρέμβαση για τους δεινόσαυρους γιατί τους αγαπούν πολύ τα παιδιά. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμη!

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ:
ΤΙΤΛΟΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ- ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΟΥΣ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ: ΒΙΝΤΕΟΔΙΑΣΚΕΨΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ
Θεματική ενότητα
: Παιδί και Θετικές Επιστήμες- Φυσικές
Επιστήμες
/Τέχνες/Τ.Π.Ε.
Θεματική Υποενότητα: Ζωντανοί οργανισμοί-Ενδιαίτημα και
προσαρμογή των ζωντανών οργανισμών
/Εικαστική μορφή και
Σύνθεση
/Επεξεργασία της πληροφορίας και έκφραση με δημιουργικό
τρόπο αξιοποιώντας το ψηφιακό περιβάλλον
Στόχοι: Να αξιοποιούν στοιχεία από τη μορφολογία των ζωντανών
οργανισμών για να κάνουν υποθέσεις για το είδος τους, το μέρος και
τον τρόπο που ζουν
/ Να συνθέτουν πρωτότυπα έργα συνδυάζοντας
υλικά με δημιουργικό τρόπο
/Να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της
ψηφιακής τεχνολογίας για την παραγωγή μιας εικαστικής δημιουργίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Θέμα συζήτησης μεταξύ των παιδιών: Οι Δεινόσαυροι και πού ζουν.
Τίθεται το ερώτημα: Θέλετε να φτιάξουμε μια μακέτα με τους
δεινόσαυρους και το μέρος που ζουν; Ξέρω ότι στο Νηπιαγωγείο μιας
συναδέλφου μου τα παιδιά είχαν τον ίδιο προβληματισμό κι έφτιαξαν
μια τέτοια μακέτα. Να συνδεθούμε μαζί τους με βιντεοδιάσκεψη, να τα
ρωτήσετε και να σας καθοδηγήσουν στις ομάδες σας τι να κάνετε για
την κατασκευή της μακέτας;

Γίνεται η βιντεοκλήση και επικοινωνούμε με το νηπιαγωγείο. Αφήνουμε
τα παιδιά να αλληλεπιδράσουν και να εκφράσουν τις απορίες τους αλλά
και να λάβουν απαντήσεις και κατευθύνσεις.
Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες
στα τραπέζια και συγκεντρώνουμε τα υλικά που μας υπαγορεύουν τα
παιδιά του άλλου νηπιαγωγείου. Αν μας λείπουν κάποια τα παιδιά
πρέπει να βρουν εναλλακτικές λύσεις.
Σε πραγματικό χρόνο τα παιδιά συνεργάζονται αλλά και ακολουθούν
οδηγίες ταυτόχρονα. Χωρίζουν ρόλους και αρμοδιότητες. Η πρώτη
ομάδα κατασκευάζει δεινόσαυρους με πλαστελίνη. Η δεύτερη ομάδα
κατασκευάζει δέντρα. Η τρίτη διαμορφώνει το έδαφος με χώμα, βράχια
κ.λ.π.
Οι τρεις ομάδες ενώνουν τις κατασκευές τους στην τελική σύνθεση. Το
έργο μας παρουσιάζεται στα παιδιά του άλλου σχολείου και
συγκρίνεται με τη δική τους κατασκευή ως προς το μέγεθος, τα υλικά
κ.λ.π.
Φωτογραφίζουμε και στέλνουμε στους συνεργάτες μας με email το
αποτέλεσμα της δουλειάς μας.

Αφήστε μια απάντηση