Στο συγκεκριμένο άρθρο θα σας παρουσιάσω συνοπτικά κάποιες από τις οργανωμένες δραστηριότητες που κάναμε τις πρώτες βδομάδες στο νηπιαγωγείο.
Τις πρώτες μέρες στο σχολείο μιλήσαμε για τα μικρόβια και τους κανόνες υγιεινής όπως και τη σημασία που έχει το καλό πλύσιμο των χεριών για την υγεία μας. Διαβάσαμε πληροφορίες από ένα βιβλίο, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι και μεταμορφωθήκαμε σε μικρόβια που προσπαθούν να μπουν στο σώμα μας αλλά τα κυνηγάει το σαπούνι και εξαφανίζονται.
Ζωγραφίσαμε τα μικρόβια όπως τα φαντάζεται ο καθένας και προσπαθήσαμε να γράψουμε τη λέξη ΜΙΚΡΟΒΙΑ μόνοι μας. Κάναμε ένα πείραμα με χρυσόσκονη για να δούμε πώς περίπου το αντισηπτικό απομακρύνει τα μικρόβια από τα χέρια μας.
Μπορείτε να δείτε βιντεάκι από το πείραμά μας εδώ:πείραμα
Όταν δουλεύουμε ένα θέμα στο νηπιαγωγείο προσπαθούμε να το προσεγγίσουμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να το καταλάβουμε καλύτερα!
Φτιάξαμε επίσης μαζί τους κανόνες για το παιχνίδι στην αυλή και τους κανόνες της τάξης μας για να μπορούμε να είμαστε όλοι χαρούμενοι, ασφαλείς αλλά και για να συνεργαζόμαστε καλύτερα!
Ετοιμάσαμε ένα δωράκι για τον παππού και τη γιαγιά γιατί είχαν τη γιορτή τους!!
Γιορτάσαμε την Ημέρα Αθλητισμού παίζοντας αθλήματα στην αυλή!
Φτιάξαμε αφηρημένη τέχνη για να διακοσμήσουμε την τάξη μας
Εξήγησα στα παιδιά ότι συχνά οι ζωγράφοι δημιουργούν πίνακες αφηρημένης τέχνης όπου μπορεί ο καθένας να φανταστεί ό,τι θέλει. Ο δικός μας πίνακας τι μπορεί να δείχνει; Τότε ξεκίνησε μία συζήτηση με μεγάλο ενθουσιασμό όπου το κάθε παιδί έλεγε τη γνώμη του και ακούστηκαν 25 διαφορετικές ιδέες για τον πίνακά μας. Μοιάζει με χρωματιστό χιόνι, με σαπουνόφουσκες, με κάτι πράσινο, με κυκλάκια, με πάρτυ. Φαίνεται σαν… (προφορικός λόγος).
Εσείς τι βλέπετε στον πίνακά μας;
Στη συνέχεια τους είπα ότι κάθε πίνακας έχει και ένα τίτλο. Πρότεινα εγώ έναν, πρότεινε κι ένας μαθητής και περάσαμε σε ψηφοφορία (πρώτα βήματα στη δημοκρατία!). Μετρήσαμε τις ψήφους και συγκρίναμε τους αριθμούς (μαθηματικά). Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μας έδειξε ότι ο τίτλος του Α. κερδίζει και έτσι το έργο μας ονομάστηκε «Ο πίνακας με τους κύκλους» και διακοσμεί πλέον τον τοίχο της τάξης μας.
Σιγά σιγά ο καιρός άλλαξε, ήρθε το φθινόπωρο! Μιλήσαμε για τις αλλαγές του φθινοπώρου, για τις βροχές και τα κίτρινα φύλλα, μάθαμε φθινοπωρινά τραγούδια, φτιάξαμε τις δικές μας ομπρέλες και πολλά άλλα.
Ένα φθινοπωρινό τραγούδι που μας ενθουσίασε:
Με τα παράθυρα ανοιχτά ονειρευόμαστε!