Αποστολή Νο 22: Η Γραφή (Δ’ μέρος)

Σήμερα θα κάνουμε ένα βηματάκι πίσω και θα ξαναπάμε στην αρχαία Αίγυπτο.
(
Κάποιο από το παρακάτω υλικό είναι από τον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου Λακώμματος)
 

1) Θυμάστε ότι στην αρχαία Αίγυπτο έγραφαν πάνω σε παπύρους. Σωστά; Ας δούμε σε ένα βίντεο πώς φτιάχνεται ο πάπυρος.

2) Οι Αιγύπτιοι έγραφαν με ιερογλυφικά. Οι λέξεις ήταν ζωγραφιές, γι αυτό δεν ήξεραν όλοι να γράφουν, μόνο οι γραφείς που ήταν καλοί στη ζωγραφική. Αυτοί δούλευαν για τον Φαραώ, τον βασιλιά τους.

 

Στην εικόνα βλέπεις κάποιες λέξεις στα ιερογλυφικά

Θα ήθελα στο τετράδιό σου να γράψεις στα ιερογλυφικά : Δίνω στον πατέρα ψωμί και νερό.
 
3) Στην εικόνα βλέπεις μια πρόταση στα Αιγυπτιακά.

Αυτή η πρόταση σημαίνει: Αν επιθυμείς να έχεις καλή συμπεριφορά,απομακρύνσου από το κακό.
Ήταν κάτι που έλεγαν συχνά μεταξύ τους οι Αιγύπτιοι.
Ποια σύμβολα αυτής της πρότασης αναγνωρίζεις;
 
 
4) Οι Αιγύπτιοι έγραφαν με Ιερογλυφικά, αλλά είχαν και ένα αλφάβητο για να τους βοηθάει. Το μάθαιναν οι μικροί Αιγύπτιοι στο σχολείο τους.

Στις εικόνες θα βλέπετε το αιγυπτιακό αλφάβητο με ελληνική μετάφραση και με αγγλική μετάφραση. Κάποια γράμματα δεν υπάρχουν, όπως θα δείτε.
 


  • Γράψτε με αιγυπτιακά στο τετράδιό σας το όνομά σας και τις λέξεις:  πολιτισμός και γραφή.
 
 
 
 
5) Το ξέρετε ότι τα ιερογλυφικά γράφονται από δεξιά προς τα αριστερά; Ή από πάνω προς τα κάτω; Αυτές κι άλλες πληροφορίες θα βρείτε παρακάτω.
Επίσης όσοι δουλεύετε με υπολογιστή μπορείτε να 'κατεβάσετε' δωρεάν αιγυπτιακή γραμματοσειρά για το word σας.
Πατήστε εδώ: Ιερογλυφικά

6) Θυμάστε όμως ότι γράψατε ένα κείμενο που έλεγε ότι οι περγαμηνές αντικατέστησαν τον πάπυρο; Για να δούμε το παρακάτω βίντεο που μας δείχνει πώς φτιάχνονται οι περγαμηνές από δέρμα ζώων και πώς γράφουμε σε αυτές.
Το βίντεο είναι στα αγγλικά, οπότε μπορείτε να το 'περνάτε' γρήγορα, βλέποντας μόνο τις εικόνες.
 
Πατήστε εδώ: Making Manuscripts
 
 
 
7) Όλες αυτές οι ζωγραφιές που σημαίνουν ολόκληρες λέξεις λέγονται ιδεογράμματα. Είναι μια σύνθετη λέξη που βγαίνει από τις λέξεις ιδέα+γράμμα.
 
Οι Φοίνικες όμως, που επισκεφτήκαμε χθες, είχαν μια πολύ πιο πρακτική ιδέα. Έφτιαξαν γράμματα που δεν σήμαιναν λέξεις, αλλά σήμαιναν ήχους. Όπως η δική μας αλφαβήτα δηλαδή. Όταν γράφεις Α βγάζεις με το στόμα σου τον ήχο ααααα.
 
 
Το αλφάβητο των Φοινίκων είχε 22 γράμματα και καθόλου φωνήεντα. Έγραφαν από δεξιά προς τα αριστερά χωρίς καθόλου απόσταση ανάμεσα στις λέξεις. 
 
Στην εικόνα θα δεις το φοινικικό αλφάβητο.
Γράψε στο τετράδιό σου την λέξη: ΘΑΛΑΣΣΑ και ΕΜΠΟΡΙΟ όμως από δεξιά στα αριστερά, όπως οι Φοίνικες!
 
 
 
...μέχρι εδώ με τη γραφή για σήμερα...
 
Οι δραστηριότητα 8 αφορά την Δ΄τάξη και η 9 την Γ΄τάξη.
 
 
8) Δ΄τάξη: Παρακολουθώ το πρόγραμμα της ΕΡΤ2 για τις εγκλίσεις, αν δεν το έχω παρακολουθήσει.

Πατήστε εδώ: Δ’ Τάξη | Γλώσσα – Εγκλίσεις των ρημάτων

  • Κλίνω στο τετράδιό μου το ρήμα γνωρίζω σε όλες τις εγκλίσεις του Ενεστώτα και του Αορίστου. (Οριστική, Υποτακτική, Προστακτική)
Παιχνίδια:
9) Γ΄τάξη:
  • Άνοιξε το ΒΜ των μαθηματικών στις σελίδες 104- 105, διάβασέ τες προσεκτικά και λύσε τες. 
Σου θυμίζω ότι ο άξονας συμμετρίας είναι η γραμμή που χωρίζει το σχέδιο σε δυο συμμετρικά σχέδια, δηλαδή αν τα διπλώσεις θα πέφτει το ένα ακριβώς πάνω στο άλλο.
 
 
  • Έπειτα άνοιξε το ΤΕ μαθηματικών στις σελίδες 40 - 41 κάνε όποιες μπορέσεις! 
 
Παιχνίδια συμμετρίας:

Αποστολή Νο 7: Ο Δράκος που έφαγε τον ήλιο

1)Σε αυτήν την ψηφιακή βιβλιοθήκη κάποια από τα βιβλία που βλέπεις, αν τα πατήσεις, θα αρχίσουν να σου διηγούνται την ιστορία τους. Κάπου στη μέση, δίπλα από δύο πουά αυγά, υπάρχει ένα κοντό γαλαζοπράσινο βιβλίο.
Πάτα το και θα ακούσεις την ιστορία: " Ο Δράκος που έφαγε τον ήλιο"
 
 
 
2) Αφού ακούσεις την ιστορία, θα ήθελα να φανταστείς και να περιγράψεις τον δράκο. Η περιγραφή σου θα έχει τρεις παραγράφους. 
  • Πρώτη Παράγραφος: Περιγραφή του κεφαλιού του
  • Δεύτερη Παράγραφος: Περιγραφή του σώματός του
  • Τρίτη Παράγραφος: Πώς είναι ο χαρακτήρας του και τι κάνει 
Η κάθε παράγραφος θα έχει τουλάχιστον τρεις προτάσεις με τελεία.
 
 
3) Αφού περιέγραψες τον δράκο, θέλω και να τον ζωγραφίσεις σύμφωνα με την περιγραφή σου.
 
 
4) Στην χώρα της Ανοησίας πίστευαν ότι ένας δράκος τρώει τον ήλιο.
Εμείς σήμερα γνωρίζουμε πώς αυτό λέγεται έκλειψη ηλίου. Για να δούμε όμως τι είναι το φαινόμενο αυτό! Παρακολούθησε τα δύο παρακάτω βίντεο:
...και δείτε πώς φαίνεται στην πραγματικότητα
 
5)Περιηγήσου στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και άκουσε μια δεύτερη ιστορία, όποια σου αρέσει.
 
 
6) Κάνε επανάληψη στην τελευταία ενότητα της Γλώσσας μου και συμπλήρωσε τις παρακάτω ασκήσεις.
 
Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να σταλεί σε εμένα σήμερα και αύριο και τη θέλω από όλους! Γράψε τις ασκήσεις στο τετράδιό σου και φωτογράφισέ τες!
 
Για όποιον δεν έχει το ΒΜ και το ΤΕ της Γλώσσας μαζί του μπορεί να τα βρει στις παρακάτω διευθύνσεις: 
 
Βιβλίο Μαθητή (σελ.64-73):
http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/glossa_c/c_mat_1.pdf
Τετράδιο Εργασιών (σελ.46-53):
http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/glossa_c/c_erg_1.pdf
 

Αποστολή Νο 4: Παίζοντας με τη λογοτεχνία

Λοιπόν... η σημερινή αποστολή θα σας πάρει αρκετό χρόνο! Πάνω από 2 ώρες, έτσι όπως τα έχω υπολογίσει. Γι αυτό μη χάσετε την υπομονή σας!

Αποτελείται από 10 'μικρο-αποστολές'. Από αυτές θέλω να μου στείλετε μόνο δύο: την 3 και την 10.

Αρχίζουμε...

1) Ακούω την ιστορία "Ο μικρός ζωγράφος των βράχων" από τον Μικρό Αναγνώστη πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip49/Default.html

2) 

3)
Τι νομίζεις ότι ζωγράφισε ο Ποκ με το καρβουνάκι του στους τοίχους της σπηλιάς του;

Γράψε και φωτογράφισε την απάντησή σου, πληκτρολόγησέ την ή ηχογράφησέ την.

4)
Τώρα θα παίξουμε παιχνίδια με λογοτεχνικά βιβλία. Δε θα είναι τόσο εύκολα, μη σε ξεγελάνε! Γι αυτό χρειάζεται όλη η προσοχή σου!!! Δες ποια σε ενδιαφέρουν περισσότερο και παίξε για όσο θες! Θα ήθελα όμως να τα δοκιμάσεις όλα!

Μπαίνω στον παρακάτω σύνδεσμο. Διαλέγω ένα χαρακτηριστικό από κάθε κατηγορία και έτσι φτιάχνω τον ήρωά μου!

http://www.e-istories.gr/games/myhero/index.html

5)
Βρίσκω το κοινό χαρακτηριστικό των ηρώων στον παρακάτω σύνδεσμο.

http://www.e-istories.gr/games/gallery/index.html

6)
Συνδυάζω τον ήρωα με το όνομά του και το απόσπασμα απ'το βιβλίο του ώστε να σχηματιστεί η σωστή τριάδα.

http://www.e-istories.gr/games/whoami/index.html

7)
Ενώνω την εικόνα με το κείμενο που αναφέρεται σε αυτή.

http://www.e-istories.gr/games/memory/index.html

8)
Διαβάζω προσεκτικά και βρίσκω την απάντηση.

http://www.e-istories.gr/games/fishing/index.html

9)
Βάζω τις λέξεις στη σωστή κατηγορία.

http://www.e-istories.gr/games/words/index.html

10)
...και τέλος μια άσκηση γραμματικής. Μπορείς να συμπληρώσεις το κείμενο πληκτρολογώντας τις απαντήσεις.
Συμπλήρωσε ΜΟΝΟ τους χρόνους που ξέρεις! Κάθε στήλη είναι για ένα ρήμα.

https://55b0f44d-2715-436a-99c3-9ae2ae4bf609.filesusr.com/ugd/b14893_6c5b4cd5ff324ac4b8584d559670a2aa.pdf

 

 

Αποστολή Νο 3: Ο Μίνωας, τα ανάκτορα της Κνωσού και ο Λαβύρινθος

Ο βασιλιάς Μίνωας ζούσε και βασίλευε στην Κρήτη. Έμενε στα εντυπωσιακά ανάκτορα της Κνωσού.
Διάβασε το παρακάτω άρθρο. Στο τέλος του άρθρου θα βρεις ένα βίντεο που 'ξαναχτίζει' το ανάκτορο της Κνωσού. Παρακολούθησέ το!

To Παλάτι της Κνωσού σε μια εντυπωσιακή τρισδιάστατη απεικόνιση

Έπειτα μπορείς να παρακολουθήσεις μια τρισδιάστατη αναστήλωση του παλατιού από ένα δημιουργό βιντεοπαιχνιδιών.

Ο βασιλιάς Μίνωας όμως, εκτός απ'το παλάτι του, είχε ζητήσει απ' τον σπουδαίο Δαίδαλο να του σχεδιάσει και να κατασκευάσει τον περίφημο Λαβύρινθο, για να κρατάει φυλακισμένο τον Μινώταυρο.

Η αποστολή σου για σήμερα είναι να κατασκευάσεις με υλικά του σπιτιού σου έναν Λαβύρινθο και να τον φωτογραφίσεις.

Τα υλικά σου μπορεί να είναι: κουτιά από διάφορα υλικά μαγειρικής, μαρκαδόροι και ξυλομπογιές στη σειρά, γλωσσοπίεστρα, ξυλάκια, βιβλία και ό,τι άλλο φανταστείς!

Αποστολή Νο 2: Ο κόσμος των εντόμων

Παρακάτω θα βρεις τρία βίντεο για τα έντομα. Παρακολούθησε όποιο και όσο θέλεις.

Αν ήσουν έντομο θα προτιμούσες τη ζωή μιας μέλισσας ή ενός μυρμηγκιού;
Περίγραψέ μου μια ημέρα σου απ' το πρωί ως το βράδυ, ως το έντομο που διάλεξες.
Μπορείς να φωτογραφίσεις το γραπτό σου, να το πληκτρολογήσεις στο word ή να το ηχογραφήσεις καθώς το διηγείσαι!

Αποστολή Νο 1: Κινέζικος πολλαπλασιασμός

Από την Κίνα δεν έρχεται μόνο ο κορονοϊός αλλά και ο κινέζικος πολλαπλασιασμός!!!
Παρακολούθησε το βίντεο και κάνε τους πολλαπλασιασμούς: 14 Χ 21 και 12 Χ 32
και για δύσκολους λύτες: 122 Χ 13

Ερωτηματολόγιο για τον γραπτό λόγο

Στα πλαίσια της διδασκαλίας του γραπτού λόγου δίνεται το παρακάτω
ερωτηματολόγιο για τον γραπτό λόγο. 

Τόποι της Πατρίδας μου, Μελέτη Β΄Δημοτικού

Skip to toolbar