Παιχνιδοκεντρική Mάθηση

                                                                              «Παχνιδοκεντρική Μάθηση»

Με λίγα λόγια ορίζεται ως μία διαδικασία μάθησης βασισμένη στη δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών, όπου στόχος τους είναι να παρακινήσουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων. Ο εκπαιδευτικός είναι αναγκαίο να κατέχει διαφορετικό είδος εφαρμογών λογισμικού για την εφαρμογή της, καθώς και οι εκπαιδευόμενοι να έχουν στη διάθεσή τους ηλεκτρονικό υπολογιστή και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Άρα, εφαρμόζοντάς την στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση προωθείται η μαθητοκεντρική μάθηση και παραγκωνίζεται η παραδοσιακή δασκαλοκεντρική. Για ακόμη μία φορά σημαντικό ρόλο έχει ο εκπαιδευτικός. Βασικός του στόχος είναι να διευκολύνει, να υποστηρίζει και να καθοδηγεί τον εκπαιδευόμενο. Ωστόσο, πρέπει να είναι σωστά καταρτισμένος και ενημερωμένος, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ακολούθως, τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι σημαντικό να διέπονται από κανόνες, να έχουν συγκεκριμένο σκοπό και στόχο, να προσφέρουν καταστάσεις ανταγωνισμού και προκλήσεων, να υπάρχει διαδραστικότητα και ανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτικό στον εκπαιδευόμενο. Επομένως, με την εφαρμογή τους αυτομάτως αυξάνουν τα κίνητρα του εκπαιδευόμενου για μάθηση, ενισχύουν τις μνημονικές του ικανότητες και εδραιώνουν τις γνώσεις του.

Το συγκεκριμένο ιστολόγιο απευθύνεται σε Μεταπτυχιακούς φοιτητές, του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Τεχνολογία σε συστήματα εξ Αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης – Επιστήμες της Αγωγής».

Στόχος του είναι οι εκπαιδευόμενοι:

  1. να έρθουν σε έμμεση επαφή με την έννοια της παιχνιδοκεντρικής μάθησης.
  2. να γνωρίσουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης μάθησης, όπως χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών.
  3. να εξοικειωθούν ακόμα περισσότερο με τα τεχνολογικά και τα ψηφιακά μέσα.
  4. να ξεφύγουν από την στερεοτυπική διδασκαλία.
  5. να διαπιστώσουν για ακόμη μία φορά τα οφέλη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  6. να κατανοήσουν τη σημαντικότητα ρόλου του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Παρουσίαση ενός πρωτότυπου βίντεο μέσω της εφαρμογής Canva:

Παρουσίαση ενός πρωτότυπου διαδραστικού βίντεο μέσω της εφαρμογής e-me content:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin.php?page=h5p&task=show&id=1328664

Παρουσίαση ενός διαδραστικού παιχνιδιού μέσω της εφαρμογής e-me content:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin.php?page=h5p&task=show&id=1328466

Παρουσίαση μίας ψηφιακής αφήγησης μέσω της εφαρμογής Canva:

Παρουσίαση ενός εργαλείου προσβασιμότητας μέσω της εφαρμογής Canva:

Συμπλήρωση φόρμας αξιολόγησης από τους εκπαιδευόμενους:

https://forms.gle/btoi929KfF7HXDDL8

Προτεινόμενος οδηγός περαιτέρω μελέτης:

https://hellanicus.lib.aegean.gr/bitstream/handle/11610/21552/%CE%91%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%20%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%84%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82%20%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%20%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CF%8E%CE%BD.pdf?sequence=1&isAllowed=y