ΠΑΛΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ;;;

Για όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς που κατανοούμε ότι ο παραδοσιακός τρόπος ελέγχου της ορθογραφίας δεν είναι αρκετός και ερευνούμε νέες ιδέες, παραθέτω μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα την οποία μπορείτε να εφαρμόσετε σε όλα τα επίπεδα με μικρές παραλλαγές.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα προσομοιάζει σε τηλεπαιχνίδι και βασίζεται στις αρχές της παιχνιδοποίησης, της  επίλυση προβλήματος και της γλωσσικής και της προφορικής εξάσκησης. Το τμήμα εργάζεται σε ομάδες.

Πριν την δραστηριότητα, αποφασίστε το λεξιλόγιο που θέλετε να ελέγξετε και δημιουργήστε πλαστικοποιημένες κάρτες με τις αντίστοιχες εικόνες. Για να εφαρμόσετε την δραστηριότητα, τοποθετήστε ένα θρανίο στο έμπροσθεν κεντρικό σημείο της αίθουσας. Χωρίστε τους μαθητές σε δύο ομάδες και ζητήστε από την κάθε ομάδα να σταθεί αριστερά και δεξιά του θρανίου, ο ένας πίσω από τον άλλο. Πρέπει να φροντίσετε ώστε οι ομάδες να μην έχουν αποκλίσεις στα χαρακτηριστικά τους, δηλαδή να υπάρχει ίσος αριθμός αγοριών και κοριτσιών στο μέτρο του δυνατού σύμφωνα και με τον συνολικό αριθμό των μαθητών του τμήματος, αλλά να είναι μικτών ικανοτήτων. Τοποθετήστε πάνω στο θρανίο μια ειδική συσκευή με ενσωματωμένο κουδούνι, όπως αυτές που περιέχουν τα επιτραπέζια παιχνίδια. Εξηγήστε στους μαθητές ότι θα τους δείχνετε κάρτες αντικειμένων/εννοιών ενώ εκείνοι θα πρέπει να χτυπούν την συσκευή κι αφού ακούν τον ήχο,  μετά να λένε το εικονιζόμενο αντικείμενο στα Αγγλικά, να γράφουν την λέξη στον πίνακα (για μεγαλύτερα επίπεδα μπορούν να γράφουν μια πρόταση) και τέλος να παραχωρούν την θέση τους στον επόμενο. Ορίστε ένα χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οφείλουν να απαντήσουν και ενημερώστε τους ότι αν απαντήσουν χωρίς να πατήσουν την συσκευή χάνουν έναν πόντο. Μπορείτε είτε εσείς είτε κάποιος/α μαθητής/μαθήτρια να μετράτε τους πόντους κάθε ομάδας ώστε στο τέλος να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.

Μέσα από την παιχνιδοποίηση, την διδακτική αξιοποίηση εικόνας και την μέθοδο της πλήρους φυσικής ανταπόκρισης, οι μαθητές σας αναμένεται να επαναφέρουν στην μνήμη τους γνώσεις που απόκτησαν πρόσφατα, να ονομάσουν και να προσδιορίσουν λεξιλόγιο, να διορθώσουν αστοχίες και να αξιολογήσουν την πρόοδο τους. Κυρίως θα διασκεδάσετε όλοι μαζί και το τμήμα θα αποκτήσει ένα ακόμα κίνητρο για μελέτη!

Γράψτε στα σχόλια τις εντυπώσεις σας ή άλλες ωραίες ιδέες!

Leave a Reply