Στη σελίδα αυτή θα βρείτε πληροφορίες αναφορικά με την προσβασιμότητα ατόμων με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η σελίδα όπως θα διαπιστώσετε, χωρίζεται σε 3 ενότητες:
Ενότητα 1η «Η έννοια και η σημασία της προσβασιμότητας των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εξαε»
Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζεται η έννοια της προσβασιμότητας και η σημασία της στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Περιλαμβάνεται ο σύνδεσμος προς πληροφοριακό υλικό και πηγές.
- Κατσαούνη, Σ., Βαλασίδου, Α., & Καλογιαννάκης, Μ. (2023). Ενίσχυση της μαθησιακής αυτονομίας και ανεξαρτησίας σε μαθητές με προβλήματα όρασης στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 12(2), 116-136. Doi: https://doi.org/10.12681/icodl.611
Ενότητα 2η «Ανασταλτικοί παράγοντες στην προσβασιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εξαε»
Στην ενότητα αυτή αναλύονται οι παράγοντες που εμποδίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Μακρής Α., Μάρκου Π. (2015). Οι νέες τεχνολογίες στην ειδική αγωγή. Scientific Journal Articles Παιδαγωγικής και Ανάπτυξης. Ανακτήθηκε στις 10/05/2024 από:https://www.scientific-journal-articles.org/greek/free-online-journals/education/education-articles/markou-paraskeui/paraskeui-markou-markos-athanasios.htm
- Μποσινάκος Ν. (2004), Άτομα με Ανικανότητες (ΑμεΑ) και Διαδίκτυο Προβλήματα προσβασιμότητας στο περιεχόμενο του Παγκόσμιου Ιστού και δυνατότητες διοικητικής παρέμβασης (Μεταπτυχιακή εργασία),. Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, Αθήνα. Ανακτήθηκε στις 10/05/2024 από: https://www.ekdd.gr/ekdda/files/ergasies_esdd/15/13/795.pdf
Ενότητα 3η «Πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εξαε»
Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζονται πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν για την άρση των ανασταλτικών παραγόντων που εμποδίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και εργαλεία χρήσιμα για την πρόσβασή τους.
- Γεροδιάκομος, Κ. (2004). Νέες Τεχνολογίες & Κινητική Αναπηρία. Αθήνα, 234-266. Αναρτήθηκε στις 10/05/2024μ από: https://prosvasimo.iep.edu.gr/docs/pdf/epimorfwtiko-uliko-kinhtikes/kinhtikes_4.pdf
- Διαμαντόπουλος Δ. (2015). Μαθητές με αναπηρίες και ΤΠΕ. Σύγχρονες εφαρμογές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας. Πληροφορική και Ειδική Αγωγή. Ανακτήθηκε στις 10/05/2024 από: http://users.sch.gr/ddiamanto/spedu/2016/02/04/modern-electronic-accessibility-applications/
- Σιδέρης Σ. (2023). Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων Με Αναπηρία Με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Ανακτήθηκε στις 10/05/2024 από:https://www.uowm.gr/dioikisi/dioikitikes-ypiresies/dieythynsi-akadimaikon-thematon-kai-foititikis-merimnas/monada-isotimis-prosvasis-atomon-me-anapiria-kai-atomon-me-eidikes-ekpaideytikes-anagkes/
Πρόσθετο υλικό
Παρακάτω προσφέρεται μια λίστα με επιπλέον πληροφορίες και πηγές σχετικά με την προσβασιμότητα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (χωρίς ημερομηνία). Ανακτήθηκε στις 11/05/2024 από: https://dide-new.kav.sch.gr/%CE%B5%CE%BE-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7
- Σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση- Δράση 10 (χωρίς ημερομηνία). Ανακτήθηκε στις 11/05/2024 από: https://education.ec.europa.eu/el/focus-topics/digital-education/action-plan/action-10
- Οδηγίες & Εργαλεία Ψηφιακής Προσβασιμότητας (χωρίς ημερομηνία). Ανακτήθηκε στις 11/05/2024 από: https://access.uoa.gr/services/e-access/guidelines/
Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή πληροφορία σχετικά με το θέμα της προσβασιμότητας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.