Ελληνικά

Ιστορικά

Μοριάς ή Πελοπόννησος;

Πώς πήρε άραγε το όνομά του ο Μοριάς; Ένα ενδιαφέρον άρθρο μας αποκαλύπτει πολλά...

χάρτης Πελοποννήσου

https://www.mixanitouxronou.gr/apo-poy-pire-i-peloponnisos-to-onoma-moreas-kai-morias-ti-moyria-to-fyllo-toy-platanoy-i-ti-thalassa/

ΕΥΚΟΛΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ

Οι πλανήτες, η κίνησή τους γύρω από τον ήλιο, οι ονομασίες τους και η θέση τους στο διάστημα τα έχουν ενθουσιάσει τα παιδιά της Στ΄ τάξης. Μια ιδέα για να κατασκευάσουν το ηλιακό μας σύστημα, είναι κι αυτή. Εύκολο στην κατασκευή και με απλά υλικά:

  • ένα χάρτινο καπάκι από κουτί παπουτσιών
  • μαύρο και μπλε χαρτόνι κάνσιον
  • χρώματα (μαρκαδόροι, κηρομπογιές, ξυλομπογιές ή τέμπερες)
  • ασημί- χρυσός μαρκαδόρος
  • κόλλα, ψαλίδι, διαβήτης

https://stranamasterov.ru/node/719594

Δημιουργία μικρών βιβλίων/ Ιδέες

Όμορφες ιδέες για να δημιουργήσουν τα παιδιά στην τάξη ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά μικρά βιβλιαράκια, εύκολα, γρήγορα και με λίγα φτηνά υλικά. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως notebooks ή για μικρές εργασίες που θα εμπλουτίσουν τη μελέτη τους.

https://justonemomtrying.blogspot.com/2011/07/diy-instant-paper-books.html

https://www.kitchentableclassroom.com/easy-bookbinding-for-kids/?utm_medium=social&utm_source=pinterest&utm_campaign=tailwind_tribes&utm_content=tribes&utm_term=797041104_33196124_302929

https://teachbesideme.com/easy-folded-book/

 

Με τη βοήθεια ενός ενήλικα μπορούν να ράψουν τις σελίδες ώστε το σημειωματάριό τους να είναι σα μικρό βιβλιαράκι... Ενδιαφέρον και δημιουργικό!

http://koritsiagiaspiti.blogspot.com/2013/05/tutorial.html?m=1

οδηγίες κατασκευής ηλιακού ρολογιού

Υλικά:

Ένα χαρτί/χαρτόνι τετράγωνο

Μολύβι ή ξυλομπογία

Κόλλα/πιστόλι σιλικόνης

Πιατάκι μίας χρήσης

1 μαρκαδόρο

Εκτέλεση:

1. Πάνω στο χαρτί/χαρτόνι, τοποθετούμε το πιατάκι μίας χρήσης ή αν δεν έχουμε τοποθετούμε ένα πιάτο και σχεδιάζουμε έναν κύκλο. Ζητάμε από το παιδί να τοποθετήσει το ρολό στο κέντρο του κύκλου.

2. Βρίσκουμε ένα σημείο (μπαλκόνι-ταράτσα) το οποίο να λούζεται από φως τις περισσότερες ώρες της ημέρας και τοποθετούμε το ρολόι μας.

3. Η μέτρηση της ώρας καλό θα ήταν να ξεκινήσει ακριβώς (1, 2, 3). Ζητάμε λοιπόν από το παιδί να σημειώσει τον αριθμό που βλέπει στο ρολόι, στο σημείο του κύκλου που πέφτει η σκιά από το μολύβι

. Αυτό μπορεί να το επαναλαμβάνει κάθε μία ώρα, ή κάθε μισή (αν είναι μεγαλύτερης ηλικίας και γνωρίζει την έννοια του μισού)

4. Την επόμενη μέρα που θα θέλετε να μάθετε την ώρα, ρωτήστε το παιδί!

Στόχοι:

  • Έννοια του χρόνου (περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο)
  • Μαθαίνει την ώρα με διασκεδαστικό τρόπο

Tip:

Πριν την κατασκευή θα μπορούσαμε να δώσουμε στο παιδί μερικές πληροφορίες σχετικά με το ηλιακό ρολόι, και πως λειτουργεί.

Ηλιακό Ρολόι

Στη διάρκεια της ημέρας παρατηρούμε ότι η ώρα περνάει λόγω του Ήλιου σ

τον ουρανό. Επειδή η Γη ολοκληρώνει μία

περιστροφή γύρω από τον άξονά της στη διάρκεια μίας ημέρας, ο Ήλιος εμφανίζεται να ανατέλλει στην Ανατολή στο ξεκίνημα της μέρας, να σκαρφαλώνει ψηλά στον ουρανό το μεσημέρι και στη συνέχεια να εξαφανίζεται το βράδυ στον ορίζοντα στη δύση. Οι Βαβυλώνιοι παρατήρησαν αυτήν την κίνηση του Ήλιου και κατασκεύασαν το ηλιακό ρολόι, το οποίο είναι ο προπάτορας των σύγχρονων ρολογιών. Χρησιμοποιώντας το φως του ήλιου και το ηλιακό ρολόι, οι Βαβυλώνιο διαίρεσαν τη μέρα σε ώρες.

Η ώρα στο ηλιακό ρολόι φαίνεται από μια σκιά που δημιουργείται από έναν γνώμονα και η οποία πέφτει σε μια επιφάνεια που ονομάζεται επιφάνεια του ρολογιού ή ωρολογόπλακα. Λόγω της σχετικής θέσης μας προς τον Ήλιο, ένα ηλιακό ρολόι που χρησιμοποιείται στο βόρειο ημισφαίριο πρέπει να γυρίσει ανάποδα για να χρησιμοποιηθεί στο νότιο ημισφαίριο.

πηγή: https://www.littleyogis.gr/blog/kataskeyh-ths-hmeras-hliako-roloi