Ενημερώθηκε στις 2 Ιουνίου, 2020
26 Σεπτεμβρίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
ή
Europäischer Tag der Sprachen
είναι μια πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης
και εορτάζεται από το 2001 κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου
μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή!
Παράλληλα τρέχουν σχετικές δράσεις και διαγωνισμοί καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Εξερευνήστε τη σελίδα: https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/el-GR/Default.aspx
Πάρτε μέρος στις δράσεις και στους διαγωνισμούς!
Δημοσιεύτηκε στις 23 Μαΐου, 2020
Τα ψηφιακά βιβλία για το μάθημα των Γερμανικών στο φωτόδεντρο
Που θα βρείτε τα ψηφιακά βιβλία και διαδραστικά βιβλία για την Α' Β΄ και Γ' τάξη του Γυμνασίου;
Τα ψηφιακά βιβλία, μπορείτε να τα κατεβάσετε και να τα αποθηκεύσετε.
Τα διαδραστικά βιβλία, είναι εμπλουτισμένα, και περιέχουν διαδραστικές ασκήσεις, που λύνονται online.
Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A110/569/3711,16172/ |
|
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A110/748/4877,22306/ |
Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B116/741/4852,22135/ |
|
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B116/746/4875,22284/ |
Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C118/742/4853,22146/ |
|
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C118/745/4876,22295/ |
Ενημερώθηκε στις 23 Μαΐου, 2020
e-me assignments – Πώς απαντώ;
Ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τον τρόπο υποβολής απαντήσεων στις εργασίες στο e-me assignments:
E me assignments για μαθητές, υποβολή εργασίας
Ενημερώθηκε στις 23 Μαΐου, 2020
Μαθήματα Γερμανικών – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ, ΡΗΜΑΤΑ:
http://www.edutv.gr/index.php/mathainoume-sto-spiti/mathainoume-spiti-germanika-st1
Α-Β & ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
http://www.edutv.gr/index.php/mathainoume-sto-spiti/mathainoume-spiti-germanika-e1
Ενημερώθηκε στις 2 Ιουνίου, 2020
Εκπαιδευτικό λογισμικό πακέτο! “Anne-Maries Welt” Εξασκηθείτε στα Γερμανικά με διαδραστικές ασκήσεις και παιχνίδια! (Παίξτε on line ή κατεβάστε το – 24ΜΒ) http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/282
"Anne-Maries Welt" - "Ο κόσμος της Anne Marie"
http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/282
Ο κόσμος της Anne-Marie είναι ένα διαδραστικό λογισμικό και αποτελεί υποστηρικτικό υλικό για την διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Καλύπτει τα επίπεδα Α1 και Α2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς και είναι εναρμονισμένο με το νέο Α.Π.Σ.
Έχουν σχεδιαστεί 21 συνολικά μαθήματα, τα οποία αναπτύσσονται προοδευτικά (7 Μαθήματα ανά τάξη). Κάθε μάθημα αποτελείται από 11, κατά μέσο όρο, ενότητες (Συνολικά 271 ενότητες).
Tο λογισμικό σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται από τους μαθητές είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι, μέσω του διαδικτύου. Επειδή στη χώρα μας οι συνδέσεις είναι χαμηλής ταχύτητας, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο να είναι ελαφρύ, 24 μόλις MB.
Για να καλυφθεί και η περίπτωση έλλειψης σύνδεσης, το λογισμικό σχεδιάστηκε και σε μία έκδοση για τοπική εκτέλεση σε υπολογιστή. Η πλήρης όμως αξιοποίηση του λογισμικού και της βάσης δεδομένων αξιολόγησης γίνεται διαδικτυακά.
Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιηθήκαν είναι το Adobe Flash και οι Open Source PHP και My SQL.
Σενάριο
Η πλοκή της ιστορίας, οι κύριοι χαρακτήρες της και τα μέρη όπου αυτή λαμβάνει χώρα, συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να κεντρίζουν την προσοχή του μαθητή και να οδηγούν σε καλύτερη αφομοίωση της γνώσης.
Αυτό που καθιστά το συγκεκριμένο λογισμικό διαφορετικό από τα άλλα στην κατηγορία του είναι ότι όλες οι ασκήσεις είναι ενσωματωμένες σε μια ιστορία, στην οποία εισάγεται σταδιακά ο χρήστης. Έρευνες της Νευρο-Διδακτικής έδειξαν ότι το περιεχόμενο της διδασκαλίας αποτυπώνεται πολύ καλύτερα όταν διεγείρει συναισθηματικά.
Οι βασικοί πρωταγωνιστές είναι δύο μαθητές, η Anne-Marie και ο Alex. Ο Alex ζει στην Ελλάδα και η Anne-Marie ζει στην Γερμανία και έχει Γερμανό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα.
Στο σενάριο εμφανίζονται πολλά κοινά σημεία με τους μαθητές όπως ηλικία, ενδιαφέροντα, φιλία κ.α. τα οποία οδηγούν στην ταύτισή τους με τους χαρακτήρες.
Παράλληλα με τους πρωταγωνιστές, ο χρήστης γνωρίζει τις οικογένειές και φίλους τους που προέρχονται από διαφορετικές χώρες και μιλάνε διαφορετικές γλώσσες. Στοιχεία που προωθούν την πολυγλωσσία, την πολυπολιτισμικότητα και την εξάλειψη των προκαταλήψεων.
Γραφικό περιβάλλον και καλλιτεχνική επιμέλεια
Αναφορικά με την αισθητική παρουσίαση του λογισμικού, επιδιώξαμε να προκαλέσουμε έντονα συναισθήματα για εντυπωσιασμό του χρήστη μέσα από το γραφικό περιβάλλον.
Το λογισμικό περιλαμβάνει 50 βίντεο διάρκειας 1-2 λεπτών το καθένα.
Οι τοποθεσίες στις οποίες εξελίσσεται το σενάριο και το γραφικό περιβάλλον των ασκήσεων αλλάζουν συνεχώς, ώστε να διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητή και να μην πλήττει.
Το γραφικό περιβάλλον και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο συνδέονται στενά. Τα γραφικά δεν αποτελούν μια απλή εικονογράφηση αλλά μεταφέρουν πληροφορίες εννοιολογικής φύσης.
Εύχρηστο περιβάλλον
Ο χρήστης νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα ευχάριστο, οικείο και χαλαρωτικό περιβάλλον. Η πλοήγηση είναι εύκολη στην κατανόηση και την εκτέλεσή της.
Η πρόσβαση στα κεφάλαια, τις ασκήσεις και τις πρόσθετες παροχές, όπως το λεξικό, γίνεται εύκολα μέσα από τις επιλογές του μενού.
Το λογισμικό κατευθύνει το χρήστη αυτόματα με μια συγκεκριμένη ακολουθία μαθημάτων και ασκήσεων.
Παρόλα αυτά ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει όποια σειρά αυτός επιθυμεί.
Όταν ο χρήστης ξανατρέξει το λογισμικό, συνεχίζει από το ίδιο σημείο που σταμάτησε την τελευταία φορά.
Σε όλο το λογισμικό, ένα μικρό κείμενο, που εμφανίζεται υπό μορφή υποτίτλων, κατευθύνει το μαθητή και του δείχνει ποια πλήκτρα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει. Το κείμενο αυτό είναι γραμμένο στα Ελληνικά για την πρώτη τάξη και στα γερμανικά για τη δεύτερη και τρίτη τάξη.
Εάν ο μαθητής εξακολουθεί να έχει απορίες, θα μπορεί να διαβάσει στην οθόνη του υπολογιστή του την πλήρη περιγραφή της άσκησης στα Ελληνικά, πατώντας απλώς το πλήκτρο της βοήθειας.
Υπάρχει ακόμα α) το βιβλίο καθηγητή με πολλές ιδέες και προτάσεις για τον εκπαιδευτικό (LHB.pdf) και β) ένα τεύχος με προτεινόμενα σχέδια εργασίας (PROJEKTE.pdf), τα οποία προσφέρουν επιπλέον ερεθίσματα διαθεματικής προσέγγισης.
Τα αποτελέσματα όλων των ασκήσεων αποθηκεύονται στην βάση δεδομένων και είναι προσβάσιμα στον καθηγητή (στην διαδικτυακή έκδοση του λογισμικού).
Διάδραση
Το αίσθημα της συμμετοχής γίνεται πιο έντονο όταν αυξάνεται η διάδραση. Κάθε μαθητής που εισέρχεται στο λογισμικό για πρώτη φορά καταχωρείται στο σύστημα ως χρήστης με τον δικό του, προσωπικό λογαριασμό.
Αυτή η καταχώρηση αποθηκεύεται στη βάση δεδομένων χρηστών. Από εδώ και πέρα το λογισμικό απευθύνεται πια στο χρήστη με το ψευδώνυμο που ο ίδιος έχει ορίσει.
Το λογισμικό επικοινωνεί με τον χρήστη είτε απευθυνόμενο σε αυτόν ονομαστικά είτε «μιλώντας» του στο δεύτερο ενικό.
Ο βαθμός δυσκολίας ορισμένων ασκήσεων ελαττώνεται ανάλογα με τις επιδόσεις του χρήστη.
Μεγάλος αριθμός διδακτικών ενοτήτων
Το λογισμικό προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία από τύπους ασκήσεων. Συνολικά υπάρχουν 141 ασκήσεις, χωρισμένες σε 15 ομάδες:
• Memory
• Πολλαπλών επιλογών
• Διάταξης με Γράμματα, Λέξεις, Προτάσεις
• Αντιστοίχησης
• Ταξινόμησης
• Σωστό - Λάθος
• Συμπλήρωσε τα κενά
• Πληκτρολόγησε τη λέξη
• Ψαρεύοντας γράμματα
• Ορθογραφία
• Φωνητική αναγνώριση
• Πες την ώρα
• Καθοδηγούμενη γραφή
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές μιας άσκησης σε καθεμιά από τις παραπάνω κατηγορίες. Για παράδειγμα, στην κατηγορία «Αντιστοίχιση» υπάρχουν συνολικά 13 παραλλαγές.
Η φυσική διαδικασία μάθησης είναι μέσα από παιχνίδια, εμπειρίες και βιώματα. Στη διαδικασία αυτή συμμετέχουν τα περισσότερα κανάλια επικοινωνίας δηλαδή Όραση, Ακοή, Ομιλία και Κίνηση.
Η τυχαία επιλογή βοηθάει στη διατήρηση του ενδιαφέροντος του μαθητή και λαμβάνει χώρα σε δύο επίπεδα. Για παράδειγμα κάθε φορά που ο μαθητής παίζει μία άσκηση, το λογισμικό επιλέγει τυχαία 8 από τις 10 έως 15 διαθέσιμες λέξεις. Επιπλέον αυτές τις 8 λέξεις τις παρουσιάζει κάθε φορά με διαφορετική σειρά. Με αυτόν τον τρόπο, όσες φορές κι αν επαναλάβει ο μαθητής μια άσκηση, αυτή δε θα είναι ποτέ η ίδια.
Το λογισμικό ανταποκρίνεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με τις επιλογές του μαθητή.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση γίνεται αυτόματα από το λογισμικό και παρουσιάζεται ως σκορ ακολουθώντας τους κανόνες ενός παιχνιδιού. Η βαθμολογία δίδεται άμεσα μετά το τέλος κάθε άσκησης από τον Πέτρο τον κάβουρα, αλλά εμφανίζεται και συγκεντρωτικά.
Τα αποτελέσματα που πέτυχε ο μαθητής στις ασκήσεις έχουν αποθηκευτεί, και οι μαθητές ανταμείβονται με Smilies. Οι βαθμολογίες που διατηρούνται ανά άσκηση είναι η καλύτερη (High Score) και η τελευταία.
Ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης υπάρχει στο παράρτημα του βιβλίου καθηγητή. Η αυτοαξιολόγηση στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με την πρόοδό τους.
Πρόσθετο υλικό
Ένας μεγάλος αριθμός συνδέσμων (Links) παροτρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν περισσότερο με κάποια θέματα. Όλοι οι σύνδεσμοι δίνονται από το γλάρο Ιωνάθαν, τον ταχυδρόμο.
Η βιβλιοθήκη είναι ένας χώρος όπου μπορεί κάποιος να βρει όλα τα κείμενα του λογισμικού.
Στο συνοδευτικό υλικό υπάρχει και ένα γλωσσάρι, όπου ο μαθητής μπορεί να αναζητήσει και να βρει κάθε λέξη που χρησιμοποιείται στο λογισμικό, όπως επίσης πληροφορίες και βοήθεια σχετικά με τη Γραμματική και τη χρήση της.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πληθώρα προτάσεων για επιπλέον δραστηριότητες. Στα Werkstätte (Εργαστήρια) ο μαθητής παροτρύνεται να μελετήσει και να πειραματιστεί και με άλλες ασκήσεις ή σχέδια εργασίας.
Συμπέρασμα
Οι μαθητές στις μέρες μας αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να συγκεντρωθούν. Καθώς είναι δέκτες πολλών και ποικίλων ερεθισμάτων, βαριούνται εύκολα και κουράζονται γρήγορα.
Η αξιοποίησή των νέων τεχνολογιών προσφέρει μια εναλλακτική δυνατότητα εκμάθησης που κινητοποιεί τους μαθητές. Η καλλιέργεια της προσωπικότητας του σύγχρονου μαθητή απαιτεί πλέον μια διαφορετική προσέγγιση.
Απαιτεί να μάθει ο μαθητής:
• «πως» να μαθαίνει πέρα από το «τι»,
• να αυτονομηθεί,
• να αυτενεργήσει,
• να αναπτύξει στρατηγικές μάθησης και
• να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του στη φιλοσοφία της «δια βίου μάθησης».
Ήταν μια πρόκληση για όλη την ομάδα, ένα στοίχημα που - με τη βοήθεια σας - θα φανεί αν το κερδίσαμε.
Τελειώνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Ανέττε Φόσβινκελ η οποία, από την πλευρά του Π.Ι., μας στήριξε και βοήθησε στην δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τη σωστή λειτουργία της ομάδας.