Updated on September 16, 2025
16/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Ολοκληρώσαμε το χθεσινό φυλλάδιο και συνεχίσαμε στο τετράδιο.
Για το σπίτι:
- Ανάγνωση: σελ. 10 Β.Μ. (Θέλουμε τα παιδιά να εξοικειώνονται με την ανάγνωση, γι΄ αυτό θα έχουν για αύριο το ίδιο κομμάτι με χθες, αν και δεν προχωρήσαμε στα βιβλία)
- Αντιγραφή 1 φορά και Ορθογραφία τη 2η στροφή του ποιήματος της σελ. 10 Β.Μ. ("Να ΄χα... σβηστήρι") --> Στο τετράδιο αντιγραφής (το κόκκινο) γράφουμε πάντα ολοκληρωμένη ημερομηνία και τον τίτλο του μαθήματος. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο να έχουμε ένα ευανάγνωστο γραπτό. Όταν έχουμε να κάνουμε με ποίημα (όπως στο σημερινό μάθημα), κρατάμε την ίδια μορφή με το βιβλίο (αλλάζουμε, δηλαδή, σειρά, όταν τελειώνει ο κάθε στίχος).
- Ασκήσεις στο τετράδιο:
- Γράφω 5 δικά μου ουσιαστικά.
- Κυκλώνω τα ουσιαστικά: κορίτσια, βιβλίων, γράφει, δυνατές, δυνάμεις, βγάζω, θρανία, Νίκη, κίτρινους
- Βάζω σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις: αγορά, αγόρι, ψωνίζω, σακούλα, σακούλες
- Μελετώ το χθεσινό φυλλάδιο και το τετράδιο, καθώς και λαθάκια που μπορεί να έγιναν στην ορθογραφία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Προχωρήσαμε στο χθεσινό φυλλάδιο και συνεχίσαμε με επαναληπτικές ασκήσεις στο τετράδιο. Δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμα το φυλλάδιο, οπότε παραμένει στην τσάντα.
Για το σπίτι:
- Άσκηση στο τετράδιο--> Εκτελώ κάθετα τις πράξεις: 89+89, 104+99, 356+187, 600+399, 503+19, 286+262 (Φροντίζω να γράφονται ξεκάθαρα οι Μονάδες κάτω από τις Μονάδες, οι Δεκάδες κάτω από τις Δεκάδες και οι Εκατοντάδες κάτω από τις Εκατοντάδες. Ενθάρρυνα, επιπλέον, τα παιδιά να αρχίσουν να γράφουν τα κρατούμενα στο πλάι (αντί για πάνω), γιατί, μόλις καταπιαστούμε με πολυψήφιους αριθμούς, θα αλλοιώνεται η εικόνα του γραπτού τους και αυτό θα έχει επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα της κάθε πράξης. Ωστόσο, θα κάνουμε πολλή εξάσκηση πάνω σε αυτό και δε χρειάζεται να πιέσουμε κάποιο παιδί, αν ακόμα δε βολεύεται με τον συγκεκριμένο τρόπο.
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα και Μαθηματικά. Το πρώτο διάστημα στόχος είναι να ασχοληθούμε κυρίως με επανάληψη πάνω στην ύλη της Β΄ Δημοτικού στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, καθώς αυτό θα κάνει τη μετάβαση στην ύλη της Γ΄ Δημοτικού πιο ομαλή. Με τα υπόλοιπα μαθήματα θα ασχοληθούμε από βδομάδας. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά καθημερινά μια μικρή επανάληψη σε όλες τις προπαίδειες (Η επανάληψή τους να μην ξεπερνά τα 15 λεπτά σε ημερήσια βάση. Στόχος είναι να έρχονται απλά καθημερινά σε επαφή με τον πολλαπλασιασμό, τον οποίο δουλεύουμε ήδη στην τάξη).
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Αύριο που η τσάντα των παιδιών θα είναι πιο ελαφριά φέρνουμε μαζί μας και το Ανθολόγιο, το οποίο θα παραμείνει προς το παρόν στην τάξη. Όταν θα καταπιαστούμε με αυτό, θα επιστρέψει σπίτι, για να μπορούν να εργαστούν τα παιδιά.
Καλή συνέχεια!!!
