Posted on September 24, 2025
24/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 15-17 Β.Μ. και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Αντ. (1 φορά) και Ορθ.: "Στο μοναδικό... που το πήρα" / σελ. 16 Β.Μ.
- Ανάγνωση: σελ. 16 Β.Μ.
- Άσκηση στο τετράδιο: Κλίνω στον Ενεστώτα τα ρήματα μπερδεύω, δροσίζω, μαθαίνω, στρώνω. Δεν είναι ανάγκη να γράφονται τα πρόσωπα μπροστά από κάθε ρήμα.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 14- 15 Β.Μ. και γράψαμε στο τετράδιο. Εστιάζουμε στην ονομασία και τη σωστή γραφή των αριθμών. Παράλληλα, επιμένουμε στην εκτέλεση προσθέσεων με τον νου.
Για το σπίτι:
- Ασκήσεις στο τετράδιο:
- Ονομάζω τους αριθμούς:
56:___________________________________________
98:___________________________________________
67:___________________________________________
129:_________________________________________
214:_________________________________________
972:_________________________________________
2. Εκτελώ τις πράξεις με τον νου:
59+32=
45+24=
83+16=
19+18=
37+36=
3. Εκτελώ κάθετα τις πράξεις:
α) 680+197 β) 103-28
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη. Εξασκούμαι στις προσθέσεις με τον νου.
Πώς κάνουμε πράξεις με τον νου; Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο εξηγήθηκε στα παιδιά. Καλό είναι να ακολουθηθεί κοινή γραμμή και στο σπίτι.
Έχουμε την πρόσθεση 84+13. Κρατάμε το 84 στο μυαλό και "σπάμε" το 13 σε 10 και 3. Στο 84 προσθέτω 1 δεκάδα (10) και, έτσι, πατάω στο 94. Τώρα στο 94 βάζω 3 και φτάνω στο 97.
Προσοχή! Η εκτέλεση πράξεων με τον νου δεν έχει καμία σχέση με την εκτέλεση πράξεων οριζόντια. Είναι 2 διαφορετικές ασκήσεις. Στη δεύτερη περίπτωση (οριζόντια εκτέλεση) οι προσθαφαιρέσεις γίνονται, προσθέτοντας ή αφαιρώντας, αντίστοιχα, μονάδες με μονάδες, δεκάδες με δεκάδες κλπ. Είναι σημαντικό, σε αυτήν τη φάση, τα παιδιά να εξασκηθούν στην εκτέλεση με τον νου, καθώς αυτό ενισχύει τη μαθηματική τους σκέψη.
Επιπλέον, κάναμε Θρησκευτικά και Μελέτη Περιβάλλοντος. Υπενθυμίζεται ότι τα βιβλία αυτά παραμένουν στην τάξη και τα παιδιά δεν έχουν σε αυτά τα μαθήματα καμία υποχρέωση.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, ΤΠΕ (Πληροφορική). Ενδέχεται να υπάρχουν αλλαγές, γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.
Ενημέρωση γονέων
Τη Δευτέρα 29/9 στις 13:20 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ενημερωτική συνάντηση. Στόχος της είναι να γνωριστούμε και να ενημερωθείτε για τον τρόπο που θα εργαστούμε φέτος. Θα χαρώ να σας δω όλους από κοντά!
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!

