Posted on June 11, 2024
Posted on June 11, 2024
Διδασκαλία τραγουδιού
Η διδασκαλία του τραγουδιού στους μαθητές του δημοτικού έχει κάποιες ιδιαιτερότητες τις οποίες ο εκπαιδευτικός οφείλει να λάβει υπόψη. Η επιλογή τραγουδιού, η διδακτική προσέγγιση για την καθοδήγηση των μαθητών είναι σημαντικοί παράμετροι. Συντελούν στη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος στην τάξη, δημιουργούν αίσθηση ευχαρίστησης στους μαθητές και ικανοποίησης στον εκπαιδευτικό.
Η ώρα του μαθήματος της μουσικής, κατά πολλούς, λειτουργεί ως βαλβίδα αποφόρτισης των μαθητών. Τα παιδιά του δημοτικού καθημερινά καλούνται να αφομοιώσουν μεγάλη ποσότητα από διαφορετικού είδους πληροφορίες. Η πολύωρη παραμονή στο χώρο του σχολείου είναι επίσης παράγοντας κόπωσης. Οι εκπαιδευτικοί των μαθημάτων της λεγόμενης αισθητικής αγωγής καλούνται να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση. Από τη μία να διδάξουν το αντικείμενό τους και από την άλλη να καταφέρουν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών.
Η εκμάθηση ενός τραγουδιού θέτει τους μαθητές σε ρόλο ερμηνευτή. Τα παιδιά από παθητικοί δέκτες γίνονται ενεργητικά άτομα. Λειτουργούν επίσης σε ομάδα. Το τραγούδι το οποίο καλούνται να μάθουν χρειάζεται να τους τραβήξει το ενδιαφέρον και να "μιλάει" τη γλώσσα τους. Να μην είναι αναχρονιστικό και μακριά από τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Το μουσικό κείμενο του τραγουδιού επίσης να είναι εφικτό να αποδοθεί από τα παιδιά, να μην υπερβαίνει τις δυνατότητες της φωνής τους.
Η διδασκαλία είναι μία τέχνη. Ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα της μουσικής έχει στη διάθεσή του πολλά και διαφορετικά εργαλεία. Μπορεί να αξιοποιήσει τον τονισμό της φωνής και τις εκφραστικές κινήσεις του σώματος. Τα σημεία που παρουσιάζουν παραπάνω δυσκολία είναι σημαντικό να αφομοιώνονται επαρκώς από τους μαθητές.
You must be logged in to post a comment.
Υπάρχει δυνατότητα μελλοντικά να εμπλουτιστεί το παραπάνω κείμενο ώστε να γίνουν βαθύτερα κατανοητά τα ζητήματα που πραγματεύονται.