Ελληνικά

8.10.2021

Για Τρίτη 12.10.2021

Γλώσσα: Σήμερα μάθαμε νέες φωνούλες. Το φωνακλάδικο Εε φαντασματάκι (ξέρουν τα παιδιά) και το σιωπηλό αστεράκι Λλ. Κάναμε ασκησούλες στον πίνακα για το ε (να το εντοπίσουν και να το κυκλώσουν ανάμεσα σε άλλα γράμματα, να βρουν αντικείμενα που ξεκινούν από αυτό κ.λπ). Το ίδιο κάναμε και με την παρεούλα λα.  Προσοχή στη γραφή του λ. Δυσκολεύτηκαν αρκετά παιδιά στην τάξη. Θυμάμαι να ξεκινάω από πάνω. Δεν πειράζει αν η γραμμή είναι ευθεία κάτω Ι ή λοξή βροχούλα \. Μετά φτιάχνω το ποδαράκι. Το πιο συνηθισμένο λάθος και θέλει προσοχή είναι να φτιάχνουν ένα Λ  και μετά να βάζουν το πάνω μέρος. Προσοχή σε αυτό. Δε θέλουμε έτσι.

Δείξαμε πως να βάζουμε και χαμόγελο κάτω από τις παρεούλες για να τις ξεχωρίζουν. ¨Όποιο παιδί δυσκολεύεται βοηθάει. Μπορείτε να χρησιμοποιείται και ξυλομπογιές και να φτιάχνετε άλλο χρώμα χαμόγελο σε κάθε συλλαβή. Θα τραβήξω μια φωτογραφία την Τρίτη να σας δείξω.

Εργασίες: Ανάγνωση σελ. 17 και επανάληψη σε όλες τις άλλες σελίδες. Τις διαβάζουν με τη σειρά μια φορά να χαρούν γιατί σίγουρα θα τα καταφέρουν πιο εύκολα και μετά τους δείχνω τυχαία συννεφάκια ή καρτέλες.

Φύλλο εργασίας για ε , λα, έλα

Γραφούλης ε, λα, έλα

Καρτελάκια με φωνούλες- παρεούλες να τα κόψουν.

Συμβουλές για καρτελάκια: Αφού δουλέψω με τις νέες φωνούλες- παρεούλες (ε, λ, α, λα, ΄έλα) χρησιμοποιώ και όλα τα προηγούμενα καρτελάκια (αν έχετε χάσει κάποια φτιάξτε μόνοι σας σε απλό χαρτί με μαρκαδάρο)

  1. Χωρίζω φωνούλες- γράμματα (α,ο, ε, τ, π, λ) που είναι μόνα τους από τις συλλαβές - παρεούλες (τα, πα, πο, το, λα κ.λπ).

2. Λέω ξεχωριστά κάθε φωνούλα - γράμμα (α, ο , ε, ι τ, π ....) και μετά φτιάχνω με ένα ήσυχο αστεράκι (π, τ, λ) και ένα φωνακλάδικο φαντασματάκι (α, ο, ε) παρεούλες : πα , πο, πε

3. Στη συνέχεια χρησιμοποιώ τις έτοιμες παρεούλες - συλλαβές (πα, πι, πο, το .....) και φτιάχνω λέξεις. Στην αρχή του φτιάχνετε εσείς λέξεις να διαβάσει και μετά σχηματίζει μόνο του.

Λέξεις εύκολες: παπί, πίτα, πατάτα, τόπι, έλα (τις έχει το βιβλίο οπότε τις έχουν διαβάσει και δει)

Λίγο πιο δύσκολες: ποτό, ποτά, πίπα, πιπίλα (σχηματίζονται από συλλαβές των παραπάνω λέξεων)

Δυσκολότερες: παλάτι, τίποτα, ποτέ ή πότε (σε αυτές θα χρειαστεί να κάνουν σύνθεση φωνών που ξέρουν αλλά δεν έχει το βιβλίο δηλ. : τ     ε    = τε  και γι αυτό θα χρειαστούν και τις καρτέλες με τις απλές φωνούλες - γραμματάκια)

Αν καταφέρουν μέχρι τις "λίγο πιο δύσκολες" είμαστε μια χαρά.

Θέλω να ασχοληθούν πολύ με τις καρτούλες. Σαν παιχνίδι...

Μια καλή ιδέα επίσης είναι όποιος έχει όρεξη να φτιάξει μαζί με τα παιδιά μπισκότα - κουλουράκια στο σχήμα γραμμάτων και να σχηματίσουν μόλις ψηθούν λέξεις π.χ παπί . Τους αρέσει πολύ! Το είχαμε κάνει μια φορά σε τάξη και ήταν τέλεια. Δε ξέρω φέτος λόγω συνθηκών αν μπορούμε.

Μαθηματικά: Δυστυχώς δεν προλάβαμε σήμερα λόγω προγράμματος  να ξεκινήσουμε τα σπιτάκια με τα ζευγαράκια (πρόσθεση) των αριθμών (η Παρασκευή θα γίνει μάλλον η αγαπημένη τους μέρα...έχουμε μόνο 2 ώρες μαζί..χα χα χα)

Τους έδωσα πρόγραμμα μαθημάτων με εικόνες για να ξέρουν μόνα τους τι έχουν κάθε μέρα. Δεν προλάβαμε να το κολλήσουμε σε χαρτόνι σε όλα τα παιδιά. Να το έχουν μαζί τους την Τρίτη γιατί θέλω να κολλήσουμε στο πίσω μέρος οδηγίες για το διάβασμα.

Θα απεργήσω τη Δευτέρα όπως καταλάβατε.

 

Αφήστε μια απάντηση