Ελληνικά

21.10.2021

Για Παρασκευή

Γλώσσα: Μάθαμε το νέο μας γραμματάκι (ήδη γνωστό) Ττ.

Εργασίες: Ανάγνωση Β.Μ σελ 24 (σκιασμένο μέρος),

Γραφούλης σελ. με σπιτάκι (γράμμα Ττ).

Μαθαίνω για ορθογραφία τις λέξεις με καρδούλα στο Γραφούλη (Τιτίνα, τόπι, πατάτα)  και εννοείται τις παρεούλες τα , το, τι, τε

Μαθηματικά: Δουλεύουμε το να μετράμε ανά 2  και να βρίσκουν τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό. Δηλαδή 5. Προηγούμενος το 4 επόμενος το 5.

Κολλήσαμε χεράκια στα πράσινα τετράδια για να μας βοηθήσουν στις πράξεις.

Εργασίες: Τετράδιο Πρώτης Αρίθμησης σελ. 16-17

 

20.10.2021

Για Πέμπτη

Γλώσσα: Δεύτερη μέρα στο Αα. Σε κάθε γράμμα θα μένουμε 2 μέρες.

Εργασίες: Ανάγνωση το ίδιο. Τους έδωσα τις λέξεις της ανάγνωσης σε χαρτάκι να τις κόψετε και να τις διαβάζετε ανακατεμένες. Μπορείτε να το κάνετε αυτό σε κάθε νέο μάθημα σε ένα απλό χαρτί.

Μπλε τετράδιο. Ζωγραφίζω τον άγγελο (Αα). Ζωγραφίζω κάτι από α (μπορούν και περισσότερα) Γράφω το α δίπλα στα γράμματα και διαβάζω  τις συλλαβές. Διαβάζω την πρόταση. Συμπληρώνω όποιες λέξεις λείπουν από την πρόταση και την γράφω μια φορά μόνος.

Κόκκινο τετράδιο αντιγραφή την πρόταση       " Μαμά   έλα. "  4 φορές. Πάνω γράφω τη σύντομη ημερομηνία και κάτω το όνομά μου. Μαθαίνω την πρόταση για ορθογραφία.

Τα κίτρινα τετράδια θα τους τα δώσω αύριο.

Μαθηματικά: Συνεχίζουμε επαναλήψεις και προσθέσεις. Προσπαθούμε να μάθουμε να ανεβαίνουμε ανά 2 (0, 2,4,6,8,10). Το έχει το Β.Μ στο κεφάλαιο 8. Μέχρι τη Δευτέρα θα πρέπει να μπορούμε.

Εργασίες: Από Τ.Ε  (λεπτό) κεφάλαιο 8  (2, 5, 6 )

Διαβάσαμε το βιβλίο « Άουτς» με ένα σκατζόχοιρο. Με αφορμή την ιστορία κολλήσαμε πάνω του αντικείμενα από α και την ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Μπορούνε να ξανακούσουν το παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://video.link/w/4PwFc

19.10.2021

Για Τετάρτη 20.10.2021

Γλώσσα

B.M Αντίο Θάλασσα. Το πρώτο γράμμα που θα μάθουμε είναι το Αα (ήδη γνωστό βέβαια οπότε δε θα μας δυσκολέψει). Ανάγνωση έχουμε  πάντα μόνο το σκιασμένο μέρος. Διαβάζω με το χεράκι από κάτω για να ξέρω τι διαβάζω. Καλό είναι να τους δείχνετε μετά ανακατεμένες τις λέξεις γιατί συνήθως μαθαίνουν απέξω το κείμενο. Φορέσαμε τα βραχιολάκια μας για το Αα. Γράψαμε λέξεις σε ένα μεγάλο χαρτί που ξεκινούν από α. Ακούσαμε το τραγούδι "Αχινός" και είδαμε  "Ένα γράμμα μια ιστορία' . Ορθογραφία θα αρχίσουμε να γράφουμε από αύριο στο κίτρινο τετράδιο.

Εργασίες: Ανάγνωση από Β.Μ  (μπλε σκιασμένο μέρος) σελ. 22

Γραφούλης σελίδα με σπιτάκι ( διαβάζω όλες τις παρεούλες και τις λέξεις που έχει για αντιγραφή ο γραφούλης).  Προσοχή: στο κάτω μέρος έχει τον τρόπο γραφής κάθε γράμματος. Προσπαθώ  να το γράφω σωστά. Μαθαίνω όμως για ορθογραφία: παρεούλες πα, τα , να, λα, μα και τις  λέξεις μαμά, πάνα

Μαθηματικά

Ξεκινήσαμε  το επαναληπτικό Κεφ. 8 από Β.Μ (χοντρό).

Εργασίες: Τετράδιο Πρώτης Αρίθμησης σελ. 14 - 15 (προσθέσεις)

Όποιος έχει εφημερίδες και περιοδικά που δε χρειάζεται θα μας ήταν χρήσιμα στην τάξη για να βρίσκουμε και να κόβουμε τα γράμματα που μαθαίνουμε και να κάνουμε κολάζ.  

18.10.2021

Για Τρίτη 19.10.2021

Γλώσσα: Κάναμε επανάληψη σε όσα έχουμε μάθει (κατασκευή σαλιγκάρι, φύλλο εργασίας στον πίνακα στην τάξη, συλλαβές και δημιουργία λέξεων με κάρτες)

Β.Μ κάναμε σελ. 20. Επεξεργαστήκαμε την εικόνα και ακούσαμε το τραγούδι από Λάχανα Χάχανα

Εργασίες: Μπλε τετράδιο να σχηματίσουν τις λέξεις, να τις διαβάσουν και να προσπαθήσουν να βάλουν τόνο (μόνο στα φαντασματάκια έχουμε πει μπαίνει)

Φύλλο εργασίας (επαναληπτικό)

Μαθηματικά

Κάναμε Τ. Ε κεφ. 7 σελ. 22-23

Εργασίες:

Πράσινο τετράδιο προσθέσεις (ελεφαντάκι)

 

Μιλήσαμε για την οικογένεια . Διαβάσαμε το βιβλίο  «’Αρης το σαλιγκάρι»

 

14.10.2021

Για Παρασκευή 15.10.2021

Γλώσσα:  Γράψαμε στα πινακάκια μας λεξούλες. Πρώτα αυτές που είχαμε ένα και πανί και μετά και άλλες λεξούλες από τις συλλαβές που ξέρουμε. Μάθαμε τη νέα φωνούλα μ και φτιάξαμε τις παρεούλες (μα, μο, ,με, μι). Διαβάσαμε τις σελίδες 18 – 19 από Β.Μ. Παίξαμε ένα παιχνίδι σε ομάδες με συλλαβές και σχηματισμό γνωστών λέξεων.

Εργασίες: Ανάγνωση σελ. 18-19

Γραφούλης σελ. με σπιτάκι (με, πάμε)

Μαθαίνω να γράφω  πάμε, πινέλο, μέλι

Μπλε τετράδιο κάνω εξάσκηση στις φωνούλες και διαβάζω τις λέξεις από το δέντρο.

Μαθηματικά:  Είδαμε τα σπιτάκια μέχρι το 5 και μοιράσαμε καραμέλες στα άδεια.  Κάναμε προφορικά προσθέσεις μέχρι το 5 και τις εντοπίσαμε στις τούρτες με τα αθροίσματα (σαν τα σπιτάκια που έχουν στο τετράδιο) που έχουμε στην τάξη.

Εργασία:  Γράφω στο πράσινο τετράδιο τους αριθμούς 1-5

13.10.2021

Για Πέμπτη 14.10.2021

Γλώσσα:  Μάθαμε  τη καινούρια φωνούλα Νν.  Τη βάλαμε δίπλα στα φωνήεντα που έχουμε μάθει και φτιάξαμε τις νέες παρεούλες (να, νο, νε , νι). Διαβάσαμε στη σελ. 18 το σύννεφο με τα λόγια του Άρη. Τις λέξεις Μαρίνα και με τις κυκλώσαμε γιατί δε ξέρουμε να τις διαβάζουμε και θα τις μάθουμε για αύριο οπτικά. Βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από ν. Κάναμε από Γραφούλη το να στο σχολείο για να τα δω. Προσοχή στο α γιατί πολλές φορές δε κάνουν καλά το μπαστουνάκι δίπλα και φαίνεται σαν οι ή γυρίζουν πολύ το μπαστουνάκι στο ι και φαίνεται σαν υ.

Εργασίες:  Ανάγνωση σελ. 18  (σύννεφο μόνο), γραφούλης  σελ. με σπιτάκι (ένα, πανί), φύλλο εργασίας με ν, να ξέρουν να γράφουν τις λέξεις:  να , ένα, πανί 

Μαθηματικά: Φτιάξαμε τα πράσινα τετράδια. Κολλήσαμε και άλλα σπιτάκια και μοιράσαμε στα δεύτερα σπιτάκια  (κενά) καραμέλες  (1 και 2) με διάφορους τρόπους.

Εργασία:  Θα είχαμε να μοιράσουν καραμέλες μόνο στο 5 αλλά δεν προλάβαμε στην τάξη το 3 και το 4. Όποιο παιδί καταφέρει μπορεί να κάνει όλα τα σπιτάκια με τις καραμέλες. Θα το κάνουμε όμως και αύριο μαζί στην τάξη. Αν κάποιος δυσκολευτεί να κάνει μόνο του 3. Στο 5 τους είπα  πως μπορούν να προσθέσουν - ζωγραφίσουν και δικά τους καλάθια (ή μπουκαλάκια) αν χρειαστεί.

Βολεύει να έχουν στην κασετίνα τους ξυλομπογιές, ψαλίδι και κόλλα στικ.

 

12.10.2021

Για Τετάρτη 13.10.2021

Γλώσσα:  Κάναμε εξάσκηση στις συλλαβές -παρεούλες που ξέρουμε. Σχηματίσαμε και γράψαμε σε χαρτί του μέτρου λέξεις. Κάναμε στο Τ.Ε (λεπτό) τις σελίδες 13- 14.

Εργασίες: Γραφούλης  σελ. με σπιτάκι (Λέλα – παλάτι).

Να ξέρουμε να γράφουμε τις λεξούλες παπί, πίτα, πατάτα, έλα, παλάτι

Μπλε τετράδιο ασκήσεις (γράφω όνομα  και επίθετο 1 φορά, κάνω τις ασκήσεις με ο ή η, λέω τις φωνούλες στον πίνακα συλλαβών και σχηματίζω τις λέξεις)

Μαθηματικά: Κάναμε στο Β.Μ (χοντρό) το κεφ. 7 . Μας έχει μείνει η τελευταία άσκηση.

Εργασίες: Πράσινο τετράδιο (κολλάω σπιτάκια αριθμών με τη σειρά 1, 2, 3 και διαβάζω τις προσθέσεις). Στο δεύτερο σπίτι δε κάνω κάτι θα το κάνουμε σχολείο.

8.10.2021

Για Τρίτη 12.10.2021

Γλώσσα: Σήμερα μάθαμε νέες φωνούλες. Το φωνακλάδικο Εε φαντασματάκι (ξέρουν τα παιδιά) και το σιωπηλό αστεράκι Λλ. Κάναμε ασκησούλες στον πίνακα για το ε (να το εντοπίσουν και να το κυκλώσουν ανάμεσα σε άλλα γράμματα, να βρουν αντικείμενα που ξεκινούν από αυτό κ.λπ). Το ίδιο κάναμε και με την παρεούλα λα.  Προσοχή στη γραφή του λ. Δυσκολεύτηκαν αρκετά παιδιά στην τάξη. Θυμάμαι να ξεκινάω από πάνω. Δεν πειράζει αν η γραμμή είναι ευθεία κάτω Ι ή λοξή βροχούλα \. Μετά φτιάχνω το ποδαράκι. Το πιο συνηθισμένο λάθος και θέλει προσοχή είναι να φτιάχνουν ένα Λ  και μετά να βάζουν το πάνω μέρος. Προσοχή σε αυτό. Δε θέλουμε έτσι.

Δείξαμε πως να βάζουμε και χαμόγελο κάτω από τις παρεούλες για να τις ξεχωρίζουν. ¨Όποιο παιδί δυσκολεύεται βοηθάει. Μπορείτε να χρησιμοποιείται και ξυλομπογιές και να φτιάχνετε άλλο χρώμα χαμόγελο σε κάθε συλλαβή. Θα τραβήξω μια φωτογραφία την Τρίτη να σας δείξω.

Εργασίες: Ανάγνωση σελ. 17 και επανάληψη σε όλες τις άλλες σελίδες. Τις διαβάζουν με τη σειρά μια φορά να χαρούν γιατί σίγουρα θα τα καταφέρουν πιο εύκολα και μετά τους δείχνω τυχαία συννεφάκια ή καρτέλες.

Φύλλο εργασίας για ε , λα, έλα

Γραφούλης ε, λα, έλα

Καρτελάκια με φωνούλες- παρεούλες να τα κόψουν.

Συμβουλές για καρτελάκια: Αφού δουλέψω με τις νέες φωνούλες- παρεούλες (ε, λ, α, λα, ΄έλα) χρησιμοποιώ και όλα τα προηγούμενα καρτελάκια (αν έχετε χάσει κάποια φτιάξτε μόνοι σας σε απλό χαρτί με μαρκαδάρο)

  1. Χωρίζω φωνούλες- γράμματα (α,ο, ε, τ, π, λ) που είναι μόνα τους από τις συλλαβές - παρεούλες (τα, πα, πο, το, λα κ.λπ).

2. Λέω ξεχωριστά κάθε φωνούλα - γράμμα (α, ο , ε, ι τ, π ....) και μετά φτιάχνω με ένα ήσυχο αστεράκι (π, τ, λ) και ένα φωνακλάδικο φαντασματάκι (α, ο, ε) παρεούλες : πα , πο, πε

3. Στη συνέχεια χρησιμοποιώ τις έτοιμες παρεούλες - συλλαβές (πα, πι, πο, το .....) και φτιάχνω λέξεις. Στην αρχή του φτιάχνετε εσείς λέξεις να διαβάσει και μετά σχηματίζει μόνο του.

Λέξεις εύκολες: παπί, πίτα, πατάτα, τόπι, έλα (τις έχει το βιβλίο οπότε τις έχουν διαβάσει και δει)

Λίγο πιο δύσκολες: ποτό, ποτά, πίπα, πιπίλα (σχηματίζονται από συλλαβές των παραπάνω λέξεων)

Δυσκολότερες: παλάτι, τίποτα, ποτέ ή πότε (σε αυτές θα χρειαστεί να κάνουν σύνθεση φωνών που ξέρουν αλλά δεν έχει το βιβλίο δηλ. : τ     ε    = τε  και γι αυτό θα χρειαστούν και τις καρτέλες με τις απλές φωνούλες - γραμματάκια)

Αν καταφέρουν μέχρι τις "λίγο πιο δύσκολες" είμαστε μια χαρά.

Θέλω να ασχοληθούν πολύ με τις καρτούλες. Σαν παιχνίδι...

Μια καλή ιδέα επίσης είναι όποιος έχει όρεξη να φτιάξει μαζί με τα παιδιά μπισκότα - κουλουράκια στο σχήμα γραμμάτων και να σχηματίσουν μόλις ψηθούν λέξεις π.χ παπί . Τους αρέσει πολύ! Το είχαμε κάνει μια φορά σε τάξη και ήταν τέλεια. Δε ξέρω φέτος λόγω συνθηκών αν μπορούμε.

Μαθηματικά: Δυστυχώς δεν προλάβαμε σήμερα λόγω προγράμματος  να ξεκινήσουμε τα σπιτάκια με τα ζευγαράκια (πρόσθεση) των αριθμών (η Παρασκευή θα γίνει μάλλον η αγαπημένη τους μέρα...έχουμε μόνο 2 ώρες μαζί..χα χα χα)

Τους έδωσα πρόγραμμα μαθημάτων με εικόνες για να ξέρουν μόνα τους τι έχουν κάθε μέρα. Δεν προλάβαμε να το κολλήσουμε σε χαρτόνι σε όλα τα παιδιά. Να το έχουν μαζί τους την Τρίτη γιατί θέλω να κολλήσουμε στο πίσω μέρος οδηγίες για το διάβασμα.

Θα απεργήσω τη Δευτέρα όπως καταλάβατε.

 

7.10.2021

Για Παρασκευή 8.10.2021

Γλώσσα: Κάναμε στο Τ.Ε (λεπτό) τις σελ. 10 - 12 (επανάληψη πατάτα, πο) και νέα λέξη τόπι.

Εξηγήσαμε για το ύψος των γραμμάτων (να είναι στο ίδιο περίπου μέγεθος όταν γράφω) και για τα κενά ανάμεσα σε λέξεις (1 δάχτυλο περίπου του χεριού τους).

Στο Β.Μ είδαμε τη σελ. 16.

Εργασίες: Διαβάζω από Β.Μ (χοντρό) σελ. 16

Γραφούλης σελ. με σπιτάκι (τόπι)

Μαθαίνω να γράφω τόπι και κάνω επανάληψη στις λεξούλες παπί, πίτα, πατάτα

Μαθηματικά: Γνωρίσαμε τη μάγισσα Προσθετόλ που της αρέσει να τα βάζει όλα μαζί και το σύμβολό της. Είπαμε ότι στα μαθηματικά δε μας αρέσουν τόσο οι λέξεις γι' αυτό το και έχει σύμβολο +

Κάναμε προφορικά προσθέσεις και δείξαμε πως χρησιμοποιούμε τα δάχτυλα μας για βοήθεια

Εργασίες: Πράσινο τετράδιο θυμάμαι τα γεωμετρικά σχήματα και στερεά

Φύλλο εργασίας αριθμός 10

  • Μιλήσαμε για τους σεισμούς και πως δημιουργούνται.

 

6.10.2021

Για Πέμπτη 7.10.2021

Γλώσσα: Γράψαμε την ορθογραφία μας στο ατομικό μας πινακάκι και διαβάσαμε. Προχωρήσαμε στο Β.Μ (χοντρό) σελ.15. Θυμηθήκαμε το ο που μπαίνει και στην αρχή σε κάποιες λεξούλες (αρσενικά) και το η (θηλυκά).

Εργασίες για σπίτι:

Διαβάζω Β.Μ σελ.15 (άσπρα συννεφάκια, άσπρες ταμπέλες).

Γραφούλη κάνω σελ. με σπιτάκι (ο, πο, το)

Μαθαίνω να γράφω τις παρεούλες πο και το.

Επανάληψη στις λεξούλες παπί, πίτα, πατάτα

Μαθηματικά:  Προφορικά αντίστροφη μέτρηση από το 5. Φύλλο εργασίας (να βρουν τους αριθμούς και ζωγραφιά να ενώσουν τους αριθμούς μέχρι το 10).

Εργασίες για σπίτι: Μαθαίνω να μετράω αντίστροφα από το 10