Ένας από τους βασικούς λόγους που έχει μειωθεί η επαφή των μαθητών με το διάβασμα είναι η συνεχής εξάπλωση της τεχνολογίας και η ευρεία χρήση ψηφιακών πλατφορμών. Οι μαθητές έχουν πλήρη πρόσβαση σε ατελείωτες πηγές ψυχαγωγίας μέσω του διαδικτύου, όπως τα κοινωνικά δίκτυα, τα βιντεοπαιχνίδια και το YouTube. Οι εφαρμογές και οι πλατφόρμες αυτές, αν και παρέχουν χρήσιμη γνώση, συχνά υπερκαλύπτουν τον χρόνο που θα αφιέρωναν παραδοσιακά για διάβασμα. Τα οπτικά μέσα και η αμεσότητα της πληροφορίας που προσφέρονται μέσω αυτών των πλατφορμών δημιουργούν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την άμεση ικανοποίηση της ανάγκης για πληροφορίες, σε αντίθεση με το διάβασμα που απαιτεί περισσότερο χρόνο και συγκέντρωση.

 

Η τεχνολογία σίγουρα έχει και θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στο διάβασμα των μαθητών. Ενώ από τη μία πλευρά έχει καταστήσει την πληροφορία πιο προσιτή και εύκολα διαθέσιμη, από την άλλη έχει δημιουργήσει συνθήκες που ευνοούν τη βραχυπρόθεσμη ικανοποίηση και την αποφυγή της βαθύτερης, πιο απαιτητικής διαδικασίας του διαβάσματος. Ο στόχος πρέπει να είναι η ισορροπία μεταξύ της χρήσης των τεχνολογικών εργαλείων και της ενίσχυσης της παραδοσιακής εμπειρίας του διαβάσματος, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να εκμεταλλευτούν τα οφέλη και των δύο κόσμων.

Leave a Reply