ΑΡΧΑΙΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος "Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο", σήμερα στη τάξη μας φιλοξενήσαμε φιλόλογο απο κοντινό Γυμνάσιο.

Οι δύο εκπ/κοί μπήκαν και στα δύο τμήματα της ΣΤ΄ και για ένα δίωρο οι αίθουσες τους πλημμύρισαν με ρητά και με  αρχαίες φράσεις . Μέσα από πολλά παιχνίδια, βίντεο και δραματοποίηση τα παιδιά γνώρισαν την καινούρια “γλώσσα” τα αρχαία , αλλά ταυτόχρονα έμαθαν και την σπουδαιότητά τους.

Και οι δύο φιλόλογοι κέρδισαν το δύσκολο και δύσπιστο κοινό  για τα αρχαία ,το κοινό της ΣΤ΄. Με απλό κατανοητό λόγο, με ωραία έξυπνα παιχνίδια και μέσα από βιωματικό τρόπο οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τα αρχαία.

Στην αρχή παίξαμε όλοι μαζί παιχνίδι γνωριμίας και μέσα από αυτό έμαθαν την ετυμολογία τους ονόματός τους. Στη συνέχεια ζωγράφισαν το περίγραμμα του σώματός συμμαθητή τους και κόλλησαν κάθε μέρος του σώματος στα αρχαία στα αντίστοιχα σημεία. Πολύ γέλιο ρίξαμε όταν  τα “ώτα” πήγαν να μπουν στα πόδια.

Ακούσαμε το τραγούδι ” Μα τον Δία” – διασκευή του γνωστού τραγουδιού “MAMMA MIA”  , έναν τραγούδι με αρχαίες φράσεις και στίχους.

Τα παιδιά δραματοποίησαν  διαλόγους και  χαιρέτησαν τους συμμαθητές τους στα αρχαία.

Λικνιστήκαμε στους ρυθμούς του ταγκό, όταν ακούσαμε ένα τραγούδι στα ισπανικά με αρχαίες λέξεις μέσα.

Μάθαμε για λέξεις των αρχαίων που χρησιμοποιούνται και σήμερα στο διεθνές λεξιλόγιο.

Παίξαμε με λεζάντες: Ποια λεζάντα στα αρχαία ταιριάζει με γεγονότα της καθημερινής μας ζωής.

Και στο τέλος κάθε παιδί τυχαία είχε χαρτάκι με ρήμα και φράσεις στα αρχαία και έπρεπε να τρέξουν να βρουν το ζευγαράκι τους στα αρχαία.

Και ξαφνικά όλα τα παιδιά αγάπησαν τα αρχαία. Ξαφνικά όλα χαριτολογώντας χαιρετούσαν στο διάλειμμα με τα      ” Χαίρε ω φίλοι, Ονομα μοι…εστί..” και το γέλιο έρρεε άφθονο.

Τα συναισθήματα που ακούστηκαν στο τέλος της διδασκαλίας ήταν : Χαρά, ανακούφιση, ενθουσιασμός για τα αρχαία, ανυπομονησία, ασφάλεια, ελπίδα, αυτοπεποίθηση.

Μέσω αυτού του άρθρου περιμένουμε τα σχόλια όλων των μαθητών μας και τους προβληματισμούς τους σχετικά με τη  γνωριμία μας με τα Αρχαία.

Περιμένουμε κάτω από το άρθρο: Σχόλια, ανησυχίες, απορίες και προτάσεις βελτίωσης.