Ελληνικά

Λογοτεχνικές Διαδρομές (Θανάσης Χατζόπουλος)

Η πρώτη επικοινωνία με τον λογοτέχνη Θανάση Χατζόπουλο έγινε τον Απρίλιο του 2022. Ανανεώθηκε τον Σεπτέμβρη του 2022, ορίστηκε η ημερομηνία (11 Νοεμβρίου) της επίσκεψής του στον χώρο του Γενικού Λυκείου Αυλωναρίου και το γενικό πλαίσιο της εκδήλωσης. Κατά τη διάρκεια τριών διδακτικών ωρών, την ίδια εβδομάδα στις αρχές Οκτωβρίου, ενημερώθηκαν αντίστοιχα οι μαθητές/τριες των τριών τάξεων του Λυκείου για την επικείμενη επίσκεψη του λογοτέχνη από τη συντονίστρια εκπαιδευτικό, δόθηκαν τα απαραίτητα βιογραφικά του στοιχεία, τον'ιστηκε η καταγωγή του από την περιοχή μας και πληροφορήθηκαν αδρομερώς για το λογοτεχνικό του έργο. Παράλληλα, συζητήθηκε ο  ορισμός του γενικού πλαισίου προετοιμασίας της εκδήλωσης.  Τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου αφιερώθηκαν δυο εξωδιδακτικές ώρες με σκοπό τον χωρισμό των μαθητών/τριών που συμμετέχουν ενεργά στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης, σε ομάδες και την ανάθεση ρόλων. Δημιουργήθηκαν τέσσερις μεικτές ομάδες των πέντε μαθητών/τριών και αποφασίστηκε η συμμετοχή πέντε μαθητών/τριών στην απαγγελία ποιημάτων και τεσσάρων μαθητριών στη διατύπωση ερωτήσεων προς τον λογοτέχνη. Την τρίτη εβδομάδα, σε τρεις εξωδιδακτικές ώρες, η πρώτη ομάδα ερεύνησε στο διαδίκτυο με σκοπό να ανιχνεύσει τα βιογραφικά στοιχεία του Θανάση Χατζόπουλου και η δεύτερη ομάδα έψαξε υλικό για το έργο του. Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με την εύρεση φωτογραφικού υλικού και η τέταρτη ομάδα  αναζήτησε κριτικές που έχουν γραφτεί για το έργο του. Καταχώρισαν το υλικό και  το αποθήκεθσαν σε φακέλους στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Η συντονίστρια εκπαιδευτικός καθοδήγησε τα παιδιά σχετικά με τις ιστοσελίδες που  χρησιμοποιούν και για τη διάκριση των κύριων από τα δευτερεύοντα στοιχεία του υλικού. Πέντε μαθητές/τριες  επέλεξαν τα ποιήματα για απαγγελία και οι υπόλοιποι σκέφτηκαν με τη συντονίστρια το περιεχόμενο των ερωτήσεων που πρόκειται να απευθυνθούν στον λογοτέχνη. Κρατήθηκαν σημειώσεις.Την τέταρτη και πέμπτη εβδομάδα του Οκτωβρίου αφιερώθηκαν έξι ώρες, τρεις διδακτικές και τρεις εξωδιδακτικές, για να δημιουργηθεί από τα παιδιά ένα αρχείο power point στο οποίο παρουσιάζεται η ζωή και το έργο του λογοτέχνη. Παράλληλα, η συντονίστρια άκουσε τις απαγγελίες των ποιημάτων από τα πέντε παιδιά και εργάστηκε στην οριστική διατύπωση ερωτήσεων με τις μαθήτριες που έχουν αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο.  Δημιουργήθηκε από τα παιδιά  πρόσκληση στην εκδήλωση, με στόχο τη διάχυση της δραστηριότητας και την εμπλοκή των γονέων και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης στο γεγονός. Την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου έγιναν οι τελικές πρόβες και  "ανέβηκε" η πρόσκληση στα μέσα κινωνικής δικτύωσης του σχολείου. Στις 11 Νοεμβρίου  πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, με τη συμμετοχή  του συλλόγου διδασκόντων, των μαθητών/τριών, γονέων και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η διευθύντρια υποδέχτηκε τον ποιητή στο σχολείο κι έκανε την εισαγωγή. Η συντονίστρια εκπαιδευτικός τον παρουσίασε  στο κοινό με βάση τα στοιχεία του powerpoint. Ακολούθησαν απαγγελίες ποιημάτων από τα παιδιά κι ερωτήσεις προς τον καλεσμένο, προσχεδιασμένες αλλά και απροσχεδίαστες. Ο καλεσμένος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών και διαλέχτηκε μαζί τους. Στο τέλος διάβασε κι ο ίδιος αποσπάσματα από τα έργα του και συζήτησε πάνω σε αυτά με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Την επόμενη εβδομάδα  μοιράστηκε  ερωτηματολόγιο, για να φανεί η μεταβολή της συμπεριφοράς των παιδιών απέναντι στο μάθημα της λογοτεχνίας....

Αφήστε μια απάντηση