ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΠΛΟΥΜΗΣ

Στη ζωή σε κάθε μας βήμα, συναντούμε ένα πλήθος από προβλήματα.  Πρόβλημα είναι κάθε ζήτημα που απαιτεί σκέψη.  Όπως και στη πραγματικότητα π.χ. θέλω να πάω κάπου … πρέπει να σκεφτώ πως θα πάω (αμάξι, λεωφορείο), που θα σταθώ (πεζοδρόμιο), τι θα πάρω μαζί μου  (τηλέφωνο), και τι θα κάνω εκεί.    Στην αριθμητική τα προβλήματα είναι με αριθμούς.    Και πριν από τη λύση κάθετε να προσέχετε τα εξής:

 

α) Διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο το προβλήματος ώστε να το καταλαβαίνουμε.

 

β) Προσέχουμε τι ζητείται στο πρόβλημα

 

γ) Προχωράμε στη λύση του.

 

δ) Δίνουμε την απάντηση στο πρόβλημα.

 

 

 

 

ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

1χ1=1               2χ1=2                     3χ1=3

1χ2=2               2χ2=4                     3χ2=6

1χ3=3               2χ3=6                     3χ3=9

1χ4=4               2χ4=8                     3χ4=12

1χ5=5               2χ5=10                   3χ5=15

1χ6=6               2χ6=12                   3χ6=18

1χ7=7               2χ7=14                   3χ7=21

1χ8=8               2χ8=16                   3χ8=24

1χ9=9               2χ9=18                   3χ9=27

1χ10=10           2χ10=20                3χ10=30

 

 

 

 

 

 

4χ1=4                5χ1=5                                6χ1=6

4χ2=8                5χ2=10                              6χ2=12

4χ3=12              5χ3=15                              6χ3=18

4χ4=16              5χ4=20                              6χ4=24

4χ5=20              5χ5=25                              6χ5=30

4χ6=24              5χ6=30                              6χ6=36

4χ7=28              5χ7=35                              6χ7=42

4χ8=32              5χ8=40                              6χ8=48

4χ9=36              5χ9=45                              6χ9=54

4χ10=40           5χ10=50                            6χ10=60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7χ1=7                       8χ1=8                                9χ1=9

7χ2=14                     8χ2=16                              9χ2=18

7χ3=21                     8χ3=24                              9χ3=27

7χ4=28                     8χ4=32                              9χ4=36

7χ5=45                     8χ5=40                              9χ5=45

7χ6=42                     8χ6=48                              9χ6=54

7χ7=49                     8χ7=56                              9χ7=63

7χ8=56                     8χ8=64                              9χ8=72

7χ9=63                     8χ9=72                              9χ9=81

7χ10=70                  8χ10=80                           9χ10=90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10χ1=10                           11χ1=11                      12χ1=12

10χ2=20                           11=2=22                      12χ2=24

10χ3=30                           11χ3=33                      12χ3=36

10χ4=40                           11χ4=44                      12χ4=48

10χ5=50                           11χ5=55                      12χ5=60

10χ6=60                           11χ6=66                      12χ6=72

10χ7=70                           11χ7=77                      12χ7=84

10χ8=80                           11χ8=88                      12χ8=96

10χ9=90                           11χ9=99                      12χ9=108

10χ10=100                      11χ10=110                 12χ10=120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όπως είδατε στην προπαίδεια αν αλλάξετε τα νούμερα δεν θα αλλάξει καθόλου το αποτέλεσμα δηλαδή: 6χ2 ή 2χ6 το αποτέλεσμα είναι ίδιο: 2χ6=12 γιατί 6+6=12 ή 6χ2=12 γιατί 2+2+2+2+2+2=12.  Αυτό ισχύει και στον πολλαπλασιασμό (48Χ41=1968).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

3χ10=30                                                  75χ10=750

4χ100=400                                             89χ100=8900

5χ1000=5000                                         350χ1000=350000

 

750:10=75                                                486:10=48,6

750:100=7,5                                             4590:100=45,9

1750:1000=1,75                                     7680:1000=7,68

 

 

(25+25)χ2=100                                      (60+60)χ6=720

(30+30)χ3=180                                      (70+70)χ7=980

(40+40)χ4=320                                      (80+80)χ8=1280

(50+50)χ5=500                                      (90+90)χ9=1620

 

(50+50):5=20                                         (100+100):10=20

(60+60):6=20                                         (25+15):10=4

(70+70):7=20                                         (30+30):3=20

(80+80):8=20                                    (45+45):9=10

[(20-10)χ5]:50=1                             [(6χ100)+1400]:5=400

[(30χ4)+120]:4=60                          [(5χ80)+600]:4=250

[(100+900)-500]:2=250                 [(3χ100)+700]:100=10

[(2χ750):5]-280=20                        [(8χ100)+700]:50=30

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 

Ο πατέρας μου γεννήθηκε το 1969. Πόσο χρονών είναι αν τώρα έχουμε 2019;

2019-1969=50 χρονών

ΑΠΑΝΤΙΣΗ: Ο πατέρας είναι 50 χρονών.

 

Ο ανθοπώλης πουλάει γαρίφαλα λιγότερο από όσο τα αγόρασε.  Κέρδισε ή έχασε;

Έχασε

ΑΠΑΝΤΙΣΗ: Ο ανθοπώλης έχασε.

Ένας έμπορος φόρτωσε 385 βαρέλια λάδι  που το κάθε ένα ζύγιζε 108 κιλά.  Πόσα κιλά λάδι φόρτωσε;

385χ108=41580 κιλά λάδι

ΑΠΑΝΤΙΣΗ: Ο έμπορας φόρτωσε 41580 κιλά λάδι.

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ:

25400χ10=2540                                          460:10=46

2540χ100=254000                                     1700:100=17

1254χ1000=1254000                                 28000:1000=28

 

 

 

0,8χ100=80                                                  487,5:100=  4,875

7,84χ1000=7840                                        526,30:10=52,83

3,04χ10=30,4                                              359,5:1000=0,3595

 

 

 

[(25χ8)+40]:10=24

[(20χ8)+40]:10=20

[(6χ100)+25]:100=6,25

 

[(375χ3)+375]:10=150

(0,35χ100):10=3,5

(2,5χ2,5χ2,5)χ100=1562,5

 

 

ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΘΟΝΗ

Οθόνη καλείται η συσκευή ή διάταξη συσκευών που επιτρέπει την προβολή εικόνων και πληροφοριών σε καθορισμένο χώρο στην επιφάνεια της. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι οθονών: αυτές που ανακλούν μια φωτεινή δέσμη όπως αυτή του κινηματογράφου ή ενός οικιακού συστήματος προβολής Home Theater και αυτές που εκπέμπουν φως χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρονική διάταξη και ειδικές επιστρώσεις στην επιφάνεια τους (τηλεοράσεις, οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών).

Η οθόνη του υπολογιστή  (αγγλικάmonitor) είναι μια ηλεκτρική συσκευή που απεικονίζει εικόνες δημιουργημένες από υπολογιστές. Οι περισσότερες σύγχρονες οθόνες αποτελούνται από μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, ενώ οι παλιότερες οθόνες βασίζονταν σε καθοδικό σωλήνα . Η οθόνη περιλαμβάνει την συσκευή απεικόνισης, καθώς και απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα για να παράγει και να διαμορφώνει την εικόνα από το ηλεκτρικό σήμα που στέλνεται από την πηγή, και ένα συνήθως πλαστικό κάλυμμα. Στον υπολογιστή, υπάρχει κύκλωμα γραφικών (συχνά σε μορφή κάρτας οθόνης), το οποίο παράγει οπτικό σήμα σε μορφή συμβατή με την οθόνη.

 

Βασικά χαρακτηριστικά

Βασικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την ποιότητα απεικόνισης είναι τα εξής:

  • Ανάλυση (resolution)
  • Συχνότητα ανανέωσης πλαισίων (refresh rate)
  • Γωνία θέασης (viewing angle)
  • Ομοιομορφία απεικόνισης (display uniformity)
  • Χρωματική πιστότητα
  • Φωτεινότητα (luminosity)
  • Λόγος αντίθεσης (contrast ratio)
  • Ευκρίνεια
  • Γεωμετρικά σφάλματα
  • Χρόνος απόκρισης (response time)

Η ανάλυση είναι το χαρακτηριστικό που περιγράφει τον μέγιστο αριθμό εκονοστοιχείων (πίξελ) που μπορεί να αεπικονίσει η οθόνη, σε κάθε μια από τις δύο διαστάσεις. Το χαρακτηριστικό αυτό μεταβάλλεται με τη χρησιμοποιούμενη συχνότητα ανανέωσης πλαισίων. Αυτό το τελευταίο φαινόμενο είναι ιδιαίτερα αισθητό στις οθόνες CRT, όπου οι μεγάλες αναλύσεις συνεπάγονται ιδιαίτερα χαμηλούς ρυθμούς ανανέωσης, με αποτέλεσμα να αρχίσει να γίνεται αισθητό το αναβόσβημα (flickering) της οθόνης. Όλες οι οθόνες υποστηρίζουν και χαμηλότερες αναλύσεις από τη μέγιστη που μπορούν να προβάλλουν.

Η συχνότητα ανανέωσης πλαισίων αφορά των αριθμό των εικόνων (πλαισίων) τις οποίες απεικονίζει η οθόνη μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Προκειμένου η οθόνη να μπορεί να απεικονίζει μεταβαλλόμενες εικόνες, ο υπολογιστής ανανεώνει την εικόνα πολλές φορές το δευτερόλεπτο, ώστε να προκαλεί στον ανθρώπινο εγκέφαλο την ψευδαίσθηση της αδιατάρακτης συνέχειας της κίνησης (μεταίσθημα). Σε σύγκριση όμως με τη συμβατική τηλεόραση και τον κινηματογράφο, ο αριθμός των πλαισίων που απεικονίζονται ανά δευτερόλεπτο σε μια οθόνη υπολογιστή είναι πολύ μεγαλύτερος. Έτσι στις οθόνες CRT μια αποδεκτή απεικονιση ξεκινά από τα 75 πλαίσια/δευτ., περίπου, ενώ στις οθόνες LCD είναι αρκετά τα 60 πλαίσια/δευτ. (λόγω διαφορετικού τρόπου σχηματισμού της εικόνας). Το χαρακτηριστικό αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με το χρόνο απόκρισης.

Η γωνία θέασης περιγράφει τη γωνία (ως προς την κάθετο στην επιφάνεια της οθόνης) από την οποία μπορεί ο χρήστης βλέπει το λόγο αντίθεσης της εικόνας να μειώνεται κατά συγκεκριμένο ποσοστό (συνήθως στο 1/10 της ονομαστικής τιμής). Η βέλτιστη γωνία θέασης είναι πάντοτε 0 μοίρες.

Η ομοιομορφία απεικόνισης περιγράφει την ομοιογένεια στο φωτισμό της οθόνης και ελέγχεται απεικονίζοντας μία και μοναδική απόχρωση στην οθόνη. Είναι χαρακτηριστικό πρόβλημα κυρίως των οθονών LCD, στις οποίες το εκπεμπόμενο φως προέρχεται από ένα συγκεκριμένο χώρο στο πίσω μέρος της οθόνης (backlight).

H xρωματική πιστότητα περιγράφει την απόκλιση φωτεινότητας χρωμάτων από τις στάθμες που ορίζει κάποιο πρότυπο απεικόνισης (στις οικιακές οθόνες, αυτό είναι το sRGB), για διάφορες στάθμες φωτεινότητας. Η απόκλιση αυτή μετριέται με ειδικά όργανα και λογισμικό, ανάλογα με αυτά που χρησιμοποιούνται για τη χρωματική ρύθμιση (καλιμπράρισμα) των οθονών.

Η  φωτεινότητα είναι σημαντική κυρίως κατά την παρακολούθηση πολυμέσων ή όταν ο περιβάλλων φωτισμός είναι πολύ ισχυρός. Εκφράζεται σε cd/m2.

Ο λόγος αντίθεσης  περιγράφει το λόγο φωτεινότητας μεταξύ του λευκού και του μαύρου που μπορεί να απεικονίσει η οθόνη. Θεωρητικά έπρεπε να είναι άπειρη, πρακτικά επηρεάζεται τόσο από τη φωτεινότητα του λευκού όσο και από το πόσο σκοτεινό είναι το μαύρο που προσπαθεί να απεικονίσει. Πχ μια οθόνη με αντίθεση 500:1 έχει λευκό με 500 φορές μεγαλύτερη φωτεινότητα από το μαύρο που μπορεί να απεικονίσει.

Η ευκρίνεια μετριέται με ειδικά τεστ (πχ ανάγνωση κειμένου και απεικόνιση ειδικών εικόνων με πολύ λεπτές κατακόρυφες και οριζόντιες γραμμές) και δεν πρέπει να συνδέεται μόνο με την ανάλυση γιατί επηρεάζεται και από άλλα κυκλωματικά χαρακτηριστικά της οθόνης.

Τα γεωμετρικά σφάλματα αφορούν αποκλειστικά τις οθόνες CRT και περιγράφουν τις γεωμετρικές παραμορφώσεις στην απεικόνιση. Τέτοια σφάλματα είναι πχ κύκλοι που απεικονίζονται ως ελλείψεις και παραλληλόγραμμα που εμφανίζονται με τραπεζοειδές σχήμα. Στα σφάλματα αυτά συγκαταλέγονται και τα σφάλματα σύγκλισης χρωμάτων.

Ο χρόνος απόκρισης είναι ανεξάρτητος του ρυθμού ανανέωσης και περιγράφει το χρόνο που χρειάζεται η οθόνη για να αλλάξει τη φωτεινότητά της από μια συγκεκριμένη στάθμη σε μία άλλη. Μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου (msec) και έχει σημαντικότερη επίδραση στα παιχνίδια δράσης.

Οι διαστάσεις του ορατού πλαισίου (συνήθως εκφράζονται με τη διαγώνιό του) καθορίζουν πόσο πραγματικά μεγάλη είναι η εικόνα. Στις CRT, οι ονομαστικές διαστάσεις διέφεραν σημαντικά από αυτές του ορατού πλαισίου.

Τέλος, ο λόγος διαστάσεων των δύο πλευρών (aspect ratio) του ορατού πλαισίου καθορίζει το πόσο «πλατιά» (wide) είναι μια οθόνη. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει τάση για όλο και πλατύτερες οθόνες.

Τεχνολογίες οθονών

Οθόνες καθοδικού σωλήνα (Cathode Ray Tube, CRT)

Οι οθόνες καθοδικού σωλήνα διαθέτουν καθοδικό σωλήνα (λυχνία). Η πρόσοψη σαρώνεται εσωτερικά από δέσμες ηλεκτρονίων που παράγονται από έναν έως τρεις (ανάλογα με το αν είναι μονόχρωμη ή έγχρωμη οθόνη), ηλεκτρονικούς εκτοξευτήρες (πυροβόλα). Η οδήγηση των δεσμών των εκτοξευτήρων στα κατάλληλα εικονοαστοιχεία επιτυγχάνεται με τη χρήση μαγνητικού πεδίου το οποίο παράγεται από πηνία κάθετης και οριζόντιας απόκλισης τα οποία περιβάλλον το λαιμό του καθοδικού σωλήνα.

Σήμερα η χρήση οθονών CRT στους υπολογιστές έχει υποχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, λόγω των πρακτικών πλεονεκτημάτων των οθονών υγρού κρυστάλλου.

Οθόνες υγρού κρυστάλλου (Liquid Crystal Display, LCD)]

Μία οθόνη υγρών κρυστάλλων είναι ο συνδυασμός δύο φίλτρων πόλωσης και μίας διάταξης υγρών κρυστάλλων. Ένας υγρός κρύσταλλος είναι μία ελεγχόμενη από ηλεκτρικό πεδίο διάταξη, η οποία μπορεί να αλλάζει ή να μη αλλάζει την πόλωση του φωτός που περνά μέσα απ' αυτό. Επειδή η διάταξη αυτή δεν παράγει μόνη της φως, χρησιμοποιείται ανάκλαση φωτισμού (backlight) που παράγεται από λαμπτήρες φθορισμού και κατευθύνεται προς τους υγρούς κρυστάλλους.

Τα τελευταία χρόνια άρχισε η διάθεση στην αγορά οθονών LCD που χρησιμοποιούν φωτοεκπέμπουσες διόδους (LED) αντί των λαμπτήρων φθορισμού.

Οθόνες πλάσματος

Οι οθόνες πλάσματος χρησιμοποιούνται κυρίως στις τηλεοράσεις, αρκετές από τις οποίες διαθέτουν είσοδο για σύνδεση με υπολογιστή. .

Τρόποι σύνδεσης

Σήμερα, oι περισσότερες οθόνες υπολογιστή χρησιμοποιούν τους εξής τύπους σύνδεσης:

  • Υποδοχή VGA(Video Graphics Array). Είναι σύνδεση αναλογικού τύπου, 15 ακροδεκτών, η οποία υπάρχει από την εποχή των οθονών CRT. Διαθέτει 3 ζεύγη αγωγών, ένα για κάθε βασικό χρώμα (κόκκινο, πράσινο, μπλέ), καθώς και επιπλέον αγωγούς για τα σήματα κατακόρυφου και οριζόντιου συγχρονιμού των πλαισίων της εικόνας. Σε κάθε ένα από τα ζευγάρια αγωγών που μεταφέρουν αυτά τα σήματα, υπάρχει ηλεκτρικό σήμα με τάση που αυξομειώνεται ανάλογα με την ένταση του αντίστοιχου χρώματος. Επειδή όμως οι οθόνες LCD λειτουργούν με ψηφιακό τρόπο, χρησιμοποιούν μετατροπέα αναλογικού σε ψηφιακό σήμα, προκειμένου να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα αναλογικά σήματα της υποδοχής VGA. Αντίστοιχα, το κύκλωμα γραφικών του υπολογιστή έχει ήδη μετατρέψει την ψηφιακή πληροφορία εικόνας σε αναλογική, όπως απαιτεί το πρότυπο VGA.
  • Υποδοχή DVI-D(Digital Video Interface). Είναι ψηφιακή σειριακή σύνδεση, 19 ακροδεκτών, η οποία κερδίζει συνεχώς έδαφος σε βάρος της VGA. Κι εδώ η οπτική πληροφορία μεταφέρεται από 3 ζεύγη αγωγών που μεταφέρουν τα βασικά χρώματα, όμως το ηλεκτρικό σήμα έχει δύο μόνο δυνατές στάθμες, φέροντας έτσι πληροφορία κωδικοποιημένη στο δυαδικό σύστημα. Σε κάθε ένα από τα τρία αυτά ζεύγη αγωγών χρώματος αντιστοιχεί ένας ζεύγος αγωγών με σήμα χρονισμού (clock). Το πλεονέκτημά της DVI-D είναι ότι δεν υπάρχουν απώλειες ποιότητας σε μετατροπές από αναλογικό σε ψηφιακό σήμα και αντίστροφα, καθώς η ροή πληροφορίας από το κύκλωμα γραφικών του υπολογιστή μέχρι το κύκλωμα οδήγησης των υγρών κρυστάλλων είναι καθαρά ψηφιακή.
  • Υποδοχή DVI-D Dual-Link. Αυτή η παραλλαγή του DVI-D επιτυγχάνει διπλό εύρος ζώνης, χρησιμοποιώντας επιπλέον αγωγούς στο καλώδιο σύνδεσης. Έτσι είναι δυνατή η σύνδεση υπολογιστών με οθόνες πολύ υψηλών αναλύσεων (πχ τύπου WQXGA, με ανάλυση 2560x1600 εικονοστοιχείων).

Σε μερικά μοντέλα, συνυπάρχουν οι υποδοχές VGA και DVI-D.

Σε όλους τους σύγχρονους τρόπους σύνδεσης οθόνης με υπολογιστή υπάρχει πρόβλεψη αξιοποίησης των σημάτων αναγνώρισης οθόνης (δίαυλος DDC, Display Data Channel). Μέσω του διαύλου DDC, ο υπολογιστής μπορεί να διαβάσει τα χαρακτηριστικά της οθόνης (λειτουργία plug and play), ώστε:

  • να περιορίσει τις επιλογές ανάλυσης και ρυθμού ανανέωσης της εικόνας μέσα στα όρια που μπορεί να δεχτεί η οθόνη ή ακόμη και
  • να ρυθμίσει αυτόματα τα παραπάνω χαρακτηριστικά στις βέλτιστες τιμές τους.

 

ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ

Η οθόνη αφής είναι μια συσκευή εισόδου κι εξόδου που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία και τη θέση από ένα άγγιγμα μέσα στην περιοχή της οθόνης. Ο όρος αναφέρεται γενικά στην αφή ή άγγιγμα της οθόνης της συσκευής με ένα δάχτυλο ή χέρι. Οι οθόνες αφής μπορούν επίσης να ανιχνεύσουν και παθητικά αντικείμενα, όπως μια γραφίδα. Ωστόσο, αν το αντικείμενο που ανιχνεύεται είναι ενεργό/σε δραστηριότητα, όπως με ένα στυλό λέιζερ/φωτός, ο όρος οθόνη αφής γενικά δεν ισχύει. Η ικανότητά του να αλληλεπιδρά κανείς άμεσα με μια οθόνη συνήθως υποδηλώνει την παρουσία μιας οθόνης αφής.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980, οι περισσότερες καταναλωτικές οθόνες αφής μπορούσαν να ανιχνεύσουν μόνο ένα σημείο επαφής σε κάθε στιγμή, και λίγες είχαν τη δυνατότητα να ανιχνεύσουν πόσο δυνατή ήταν η επαφή. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει με την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας πολύ-αφής.

Οι οθόνες αφής έχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά. Πρώτον, επιτρέπουν την απευθείας αλληλεπίδραση με τα στοιχεία που εμφανίζονται στην οθόνη, όπου και αν αυτή εμφανίζεται, και όχι έμμεσα όπως με ένα ποντίκι ή touchpad (πινακίδιο αφής). Δεύτερον, επιτρέπει σε κάποιον να το κάνει χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε συσκευή ενδιάμεσα, όπως π.χ. μια γραφίδα που πρέπει να κρατείται με το χέρι. Τέτοιες οθόνες μπορούν να συνδεθούν με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Επίσης, διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στο σχεδιασμό των ψηφιακών συσκευών, όπως οι προσωπικοί ψηφιακοί βοηθοί (PDA), οι δορυφορικές συσκευές πλοήγησης και τα κινητά τηλέφωνα.

Πίνακας περιεχομένων

Τεχνολογίες

Υπάρχουν διάφοροι τύποι τεχνολογίας οθονών αφής.

Αντιστασιακή (Resistive)

Μια επιφάνεια αντιστασιακής οθόνης αφής αποτελείται από πολλά στρώματα. Τα πιο σημαντικά είναι δύο λεπτές μεταλλικές ηλεκτραγώγιμες και αντιστάσιμες επιφάνειες, που χωρίζονται από λεπτό διάστημα. Όταν κάποιο αντικείμενο αγγίζει αυτό το είδος της επιφάνειας αφής, τα στρώματα συνδέονται σε ένα ορισμένο σημείο, και στη συνέχεια η επιφάνεια αντιδρά ηλεκτρικά παρόμοια με δύο διαιρέτες τάσης που συνδέονται με τις εκροές τους. Αυτό προκαλεί μια αλλαγή στο ηλεκτρικό ρεύμα και έχει καταχωρηθεί ως νέο γεγονός αφής και αποστέλλεται στον ελεγκτή για επεξεργασία.

Χωρητική (Capacitive)

Μια επιφάνεια χωρητικής οθόνης αφής είναι καλυμμένη με ένα υλικό, συνήθως οξείδιο ινδίου - κασσίτερου, που οδηγεί ένα συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα στον αισθητήρα. Ο αισθητήρας ως εκ τούτου παρουσιάζει ένα ακριβώς ελεγχόμενο πεδίο από αποθηκευμένα ηλεκτρόνια τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κατακόρυφο άξονα – επιτυγχάνει χωρητικότητα. Το ανθρώπινο σώμα είναι επίσης μια ηλεκτρική "συσκευή" η οποία έχει αποθηκεύσει ηλεκτρόνια και κατά συνέπεια παρουσιάζει χωρητικότητα. Οι αισθητήρες χωρητικότητας δουλεύουν βασισμένοι στην εγγύτητα, και δεν χρειάζεται να ακουμπηθούν άμεσα για να ενεργοποιηθούν. Είναι μια αξιόπιστη τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, όπως σημεία πώλησης, βιομηχανικοί έλεγχοι, καθώς και περίπτερα ενημέρωσης του κοινού. Έχει μεγαλύτερη ακρίβεια από την αντιστασιακή τεχνολογία, αλλά ανταποκρίνεται μόνο σε επαφή με δάχτυλο και δεν θα λειτουργήσει με ένα χέρι καλυμμένο σε γάντι ή με στυλό ή γραφίδα. Οι χωρητικές οθόνες αφής μπορούν επίσης να υποστηρίξουνπολυαφή (multitouch). Ένα καλό παράδειγμα αυτού του τύπου αποτελούν οι οθόνες των iPhone, iPad, και iPod Touch της Apple, καθώς και οι οθόνες των συσκευών που τρέχουν το Android.

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ

Η ιστορία των τηλεοράσεων-οθονών αρχίζει το 1930 από τον Τζών Λότζι.Οι πρώτες τηλεοράσεις ήταν αρκετά μεγάλες συσκευές με πολύ μικρή οθόνη και θολή εικόνα.

 

Στην συνέχεια έχουμε τηλεοράσεις με καλύτερη λήψη καθώς και μεγαλύτερη οθόνη.

 

Το 1940 σταματάει η επιστήμη αυτή λόγο του β΄ παγκοσμίου πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου ξεκινάει η ραγδαία ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας.

Με μεγαλύτερες οθόνες και καλύτερη λήψη εικόνας.

 

 

Το 1956 φτάσαμε σε έγχρωμες τηλεοράσεις

 

Στην συνέχεια προχωρήσαμε γρήγορα και σταθερά σε καλύτερες τηλεοράσεις.

Παραμυθιά

Η Παραμυθιά είναι κωμόπολη που ανήκει στην Δήμο Σουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, της Ηπείρου. Το όνομά της προέρχεται από την ονομασία της Παναγίας της Παραμυθιάς (στα αρχαία ελληνικά σημαίνει Παρηγορήτισσα), όπως και μεγάλη εκκλησία που σώζεται σε άριστη κατάσταση στο κέντρο της πόλης.

 

Η περιφέρεια της πόλης φτάνει τα 31.680 στρέμματα, ενώ ο πληθυσμός της τους 10.000 κατοίκους. Σήμερα, η πόλη είναι η έδρα του δήμου Σουλίου έπειτα από το πρόγραμμα Καλλικράτης και απαρτίζεται από τους παλαιότερους δήμους Παραμυθιάς, Αχέροντα καθώς και την κοινότητα Σουλίου. Είναι κτισμένη στη θέση της αρχαίας Εύροιας, που κατέστρεψαν το 551 μ.Χ. οι Γότθοι του Τωτίλα. Πολιούχος Άγιος της πόλης είναι ο Αγ. Δονάτος.

Η Παραμυθιά ήταν μια μικρή βυζαντινή πόλη, κτισμένη το 1.000 π.Χ. Βρίσκεται αμφιθεατρικά στο υψόμετρο των 350μ, στους πρόποδες του Γκορίλα (Γκορίλας, Γορίλας αλλά και Κουρίλας, προέρχεται από το παλαιοσλαβικό Gor που σημαίνει βουνό, π.χ. Za-gor [Ζαγόρι] πίσω από το βουνό), ανάμεσα στους ποταμούς Αχέροντα που πηγάζει από τα όρη του Σουλίου και εκβάλλει στο Ιόνιο Πέλαγος κοντά στο χωριό Σπλάντζα και του Καλαμά. Η οροσειρά Κορύλα (υψ. 1.658 μ) βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της πόλης.

Στη δυτική πλευρά βρίσκονται οροσειρές που την χωρίζουν από την πόλη της Ηγουμενίτσας, του Μαργαριτίου και άλλων περιοχών. Στα όρια της πόλης βρίσκεται ο ποταμός Κωκυτός, γνωστός από την μυθολογία σαν το ποτάμι που δημιουργήθηκε από τα δάκρυα των συγγενών των νεκρών, όταν ο Άδης οδηγούσε τις ψυχές στον Άδη μέσω της Αχερουσίας λίμνης. Ανάμεσα στα αξιοθέατα του χωριού μπορούμε να δούμε τα Βυζαντινά Λουτρά, το κάστρο Κούλια, το κάστρο της Παραμυθιάς και το κάστρο της Ελέας, το μοναδικό για την κατασκευή του ρολόι, ενώ αξέχαστη θα σας μείνει η ορεινή Θεσπρωτία, στο χωριό Σούλι, αλλά και οι γύρω παραθαλάσσιες περιοχές στην ΠάργαΣύβοταΠέρδικα. Χαρακτηριστική αρχιτεκτονική παρουσιάζουν τα κτίσματα στο κέντρο της πόλης με την πλακόστρωτη αγορά. Το μεγαλύτερο μέρος του δήμου -με εξαίρεση τις κοιλάδες των ποταμών Καλαμάς και Κωκυτός- είναι ορεινό και ήμιορεινό με τις υψηλότερες κορυφές Χιονίστρα (1.644μ) και Κορύλα (1.658μ) ΒΑ και Α της Παραμυθιάς. Η κοιλάδα της Παραμυθιάς είναι μια από τις μεγαλύτερες της Θεσπρωτίας και η σημαντικότερη οικιστική και πολιτιστική περιοχή στην Ήπειρο.

Η περιοχή είναι πλούσια σε κοιτάσματα Ουρανίου, (περιοχές Νεράϊδας, Μενίνας) μέτρησης 9.550 Μπεκερέλ ανά κυβικό μέτρο (όριο επιφυλακής 150 Μπεκερέλ) συνολικού αποθέματος τουλάχιστον 50.000 τόνων, τα οποία παραμένουν ανεκμετάλλευτα. (Εμπορική αξία αναλόγως πυκνότητας: 1.000 - 27.000 δολάρια Η.Π.Α. το γραμμάριο).[1]

Κατά μια άλλη εκδοχή, το όνομα προέρχεται απο την τοπικό προσδιορισμό (παρα του Θύαμη = δίπλα απο τον καλαμά = Παραμυθιά)

 

Το κάπνισμα σκοτώνει

Τι είναι το κάπνισμα;

 

Κάπνισμα ονομάζεται η πρακτική της εισπνοής καπνού προερχόμενου από την καύση φύλλων του φυτού καπνός. Η καύση γίνεται συνήθως σε τσιγάρο, πούρο Αβάνα ή με άλλο τρόπο. Η πρακτική αυτή ήταν συνήθεια των κατοίκων της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, πριν ακόμα αυτές ανακαλυφθούν από τους Ευρωπαίους. Η συνήθεια μεταφέρθηκε στην Ευρώπη και την Ασία μετά το 1556.

 

Το τσιγάρο (παλιότερα, σιγαρέτο) αποτελείται από μικρά κομμάτια επεξεργασμένου καπνού που είναι τυλιγμένα σε χαρτί. Έχει κυλινδρικό σχήμα και μπορεί να έχει στο ένα του άκρο επιστόμιο με φίλτρο. Το μήκος του δεν υπερβαίνει τα 120 χιλιοστά και η διάμετρός του τα 10 χιλιοστά. Το τσιγάρο χρησιμοποιείται για το κάπνισμα. Για αυτόν το σκοπό το ένα του (άφιλτρο) άκρο αναφλέγεται καθώς το άλλο τοποθετείται στο στόμα του καπνιστή, από όπου εισπνέεται περιστασιακά ο καπνός που παράγεται. Το κάπνισμα τσιγάρων αυξάνει την πιθανότητα για προβλήματα υγείας, όπως είδη καρκίνων, με σημαντικότερο αυτόν του πνεύμονα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν στο θάνατο.

 

 

Ιστορικά

 

Τη δεκαετία του 1920, Γερμανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το κάπνισμα είναι βλαβερό για την υγεία, αλλά η παγκόσμια κοινότητα αναγνώρισε το πρόβλημα σταδιακά μόνο μετά το 1950. Στα επόμενα χρόνια, έγινε κατανοητό ότι το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο (του πνεύμονα αλλά και άλλες μορφές καρκίνου) καθώς και άλλα προβλήματα υγείας. Τα κράτη έλαβαν μέτρα για το κάπνισμα και ανάλογα με τη χώρα τα μέτρα για τη συνήθεια του καπνίσματος μπορεί να περιλαμβάνουν απαγόρευση της διαφήμισης των προϊόντων καπνού, απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, προκειμένου να αποφευχθεί το παθητικό κάπνισμα, υποχρεωτική σήμανση στα προϊόντα καπνού και άλλα.

 

Το τσιγάρο (παλιότερα, σιγαρέτο) αποτελείται από μικρά κομμάτια επεξεργασμένου καπνού που είναι τυλιγμένα σε χαρτί. Έχει κυλινδρικό σχήμα και μπορεί να έχει στο ένα του άκρο επιστόμιο με φίλτρο. Το μήκος του δεν υπερβαίνει τα 120 χιλιοστά και η διάμετρός του τα 10 χιλιοστά. Το τσιγάρο χρησιμοποιείται για το κάπνισμα. Για αυτόν το σκοπό το ένα του (άφιλτρο) άκρο αναφλέγεται καθώς το άλλο τοποθετείται στο στόμα του καπνιστή, από όπου εισπνέεται περιστασιακά ο καπνός που παράγεται. Το κάπνισμα τσιγάρων αυξάνει την πιθανότητα για προβλήματα υγείας, όπως είδη καρκίνων, με σημαντικότερο αυτόν του πνεύμονα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν στο θάνατο.

 

Ανησυχίες γύρω από το παθητικό κάπνισμα έχουν διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη συζήτηση για τις βλαβερές συνέπειες και τους νόμους που αφορούν τα προϊόντα καπνού. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, η βιομηχανία καπνού έχει δει τη δημόσια ανησυχία για το παθητικό κάπνισμα ως μια σοβαρή απειλή για τα συμφέροντα των επιχειρήσεων της. Οι βλάβες στους παρευρισκόμενους κατά την εισπνοή του καπνού ήταν αντιληπτές ως ένα κίνητρο για την αυστηρότερη ρύθμιση των νόμων όσον αφορά τα προϊόντα καπνού. Παρά την ευαισθητοποίηση του κλάδου των καπνοβιομηχανιών για τις συνέπειες του παθητικού καπνίσματος από τη δεκαετία του 1980, η βιομηχανία καπνού συντόνισε μια επιστημονική διαμάχη, με στόχο να καθυστερήσει την επιβολή αυστηρότερων νόμων για τα προϊόντα τους

 

 

 

 

Ο καπνός είναι μονοετές, ποώδες φυτό και ανήκει στο γένος Νικοτιανή (Nicotiana), το οποίο καλλιεργείται για τα φύλλα του, τα οποία μετά από κατάλληλη επεξεργασία χρησιμοποιούνται για την παραγωγή καπνικών προϊόντων, όπως τσιγάρα κλπ.

 

 

Ο Ναργιλές είναι ασιατικής επινόησης για πιο άνετο και ταυτόχρονα ευχάριστο κάπνισμα. Η ονομασία του προέρχεται από τη περσική λέξη "ναργκίλ" (= είδος καρύδας που εντοπίζεται στην περιοχή Λιανάμμο Πετριών ), από την οποία στην αρχή κατασκευαζόταν πριν χρησιμοποιηθεί αργότερα γυάλινη σφαίρα.

 

Η ορθότερη προφορά του όρου είναι αμφιλεγόμενη, καθώς υποστηρίζεται ότι είναι αργιλές έναντι του ναργιλές χωρίς όμως η υπόθεση αυτή να τεκμηριώνεται από έτυμο σε αντίθεση με την αντίθετη. Αυτό έχει την εξής γραμματική εξήγηση, που υποστηρίζεται, παλαιότερα έλεγαν "τον αργιλέ", με τα χρόνια, όμως, ο όρος αυτός "ενώθηκε" κι έτσι προέκυψε ο όρος ναργιλές ο οποίος κι επικράτησε.

Μπορούμε να κατανοήσουμε την αλλαγή αυτή με το εξής διάγραμμα: τον αργιλέ - το-ν-αργιλέ - το[ν] ν-αργιλέ - τον ναργιλέ > ναργιλές.

Άλλοι ωστόσο υποστηρίζουν πως εφόσον η λέξη αυτή είναι ξένη μπορεί να υπάρξει επιείκεια με τον τρόπο γραφής και προφοράς. Η πιο διαδεδομένη προφορά ωστόσο είναι ναργιλές.

Η γυάλινη φιάλη φέρει καθαρό νερό συνήθως μέχρι τη μέση. Μετά την αεροστεγή σύνδεση με τον κατακόρυφο σωλήνα τοποθετείται στη πάνω κατάληξή του, που ονομάζεται λουλάς, χαρμάνι καπνού που πωλείται στο εμπόριο και είναι αρκετά πιο ακίνδυνος σε σχέση με τον καπνό του τσιγάρου (ο καπνός αυτός παράγεται ειδικά για ναργιλέ).  ). Στη συνέχεια, με μια μεταλλική μικρή τσιμπίδα τοποθετούνται πάνω στο χαρμάνι, που προηγουμένως έχει συμπιεσθεί ελαφρά με το χέρι, τεμάχια αναμμένου κάρβουνου. Έτσι μόλις ο καπνιστής αρχίζει να ρουφά, μειώνεται η ποσότητα του εντός της φιάλης αέρα, δημιουργείται υποπίεση, και ο καπνός από τον καιόμενο καπνό (συνήθως ποικιλίας "τουμπεκί") μαζί με αέρα εισέρχεται δια του κατακόρυφου σωλήνα στη φιάλη προκαλώντας φυσαλίδες και αναταραχή στο νερό με υπόκωφο θόρυβο, το λεγόμενο "γουργουρητό". Το πέρασμα αυτό του καπνού μέσα από το νερό που τον φιλτράρει τον ψύχει και αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό το οποίο διαφοροποιεί τον ναργιλέ από άλλες συσκευές καπνίσματος.

 

Περιγραφή  Ναργιλέ

Τα βασικά μέρη του ναργιλέ είναι τα ακόλουθα τέσσερα:

  1. η γυάλινη σφαίρα (φιάλη),
  2. το μεταλλικό στέλεχος (διπλός σωλήνας),
  3. η εστία ("λουλάς")
  4. ο εύκαμπτος σωλήνας ("μαρκούτσι")

Βλάβες που προκαλεί

 

Όταν ένας άνθρωπος δοκιμάζει πρώτη φορά το κάπνισμα τότε ο εγκέφαλος  παραξενεύεται  τη δεύτερη φορά κάπως αρχίζει και το συνηθίζει και ο εγκέφαλος εθίζετε  και όλο λέει ότι θα το σταματήσει αλλά δεν το κάνει. Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία καρβουνιάζοντας τα πνευμόνια.

 

Το παθητικό κάπνισμα είναι η εισπνοή του καπνού έμμεσα από κάποιον που καπνίζει δίπλα μας ή άμεσα από τον καπνό των τσιγάρων του περιβάλλοντος χώρου, από άλλα πρόσωπα εκτός του ενεργού καπνιστή. Αυτό συμβαίνει όταν ο καπνός διαπερνά οποιοδήποτε περιβάλλον, προκαλώντας την εισπνοή του από τους ανθρώπους μέσα σε αυτό. Η έκθεση σε παθητικό καπνό μπορεί να προκαλέσει ασθένειες, αναπηρία και το θάνατο. Οι κίνδυνοι για την υγεία του παθητικού καπνίσματος είναι ένα ζήτημα επιστημονικής συναίνεσης. Οι κίνδυνοι αυτοί είναι ένα μείζον κίνητρο για τους νόμους απαγόρευσης του καπνίσματος στους χώρους εργασίας και τους εσωτερικούς δημόσιους χώρους, όπως εστιατόρια, μπαρ και νυχτερινά κέντρα, καθώς και ορισμένες ανοιχτούς δημόσιους χώρους.

 

 

 

Προσπάθειες για να το κόψει κανείς

 

Μην μπερδεύετε  το τσιγάρο με το ηλεκτρονικό το τσιγάρο καίει τα φίλα του καπνού ενώ το ηλεκτρονικό «βοηθάει»  αυτούς που θέλουν να κόψουν το τσιγάρο.

 

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο (ή ακριβέστερα Ατμιστής) είναι μία συσκευή χειρός που λειτουργεί με μπαταρία και προσομοιάζει με το κάπνισμα. Στην πραγματικότητα πρόκειται για άτμισμα διότι αντί καπνού εισπνέεται και εκπνέεται ατμός με τη μορφή αερολύματος (aerosol) και λειτουργεί χωρίς φυσική φλόγα, χρησιμοποιώντας μικροηλεκτρονική τεχνολογία.

 

 

Τι γίνεται στην Ελλάδα;

 

Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες κοπεί το τσιγάρο στην Ελλάδα και τον Νοέμβριο του 2019 η ελληνική αστυνομία πήρε δραστικά μέτρα, δηλαδή σε όποιον καπνίζει κλειστούς χώρους βάζει πρόστιμο 500€, οπότε εφόσον η ελληνική αστυνομία έλαβε αυτά τα μέτρα έχουν μειωθεί οι καπνιστές. Επίσης το Νοέμβριο του2019 έφτιαξαν το νούμερο 1142 που όταν το καλείς μπορείς να καταγγείλεις παράνομους καπνιστές.