English

Δράσεις για την γραφή των Μινωιτών από τους μαθητές της Γ’ Δημοτικού

Πρώτη επαφή των μαθητών με την Γραμμική Γραφή Α'

Πινακίδες από πηλό γραμμένες σε Γραμμική Α'

Ιδεογράμματα της Γραμμικής 'Α και 'Β

Οι μαθητές ανακαλύπτουν την Γραμμική Α'

Ώρα για... Γραμμική γραφή Ά

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Δημοτικού «ταξίδεψαν» στο χρόνο και μεταμορφώθηκαν για λίγο σε εμπόρους της μινωικής εποχής! Άλογα, βοοειδή, λάδι, κρασί, αμφορείς, τροχοί είναι κάποια από τα προϊόντα που εμπορεύτηκαν! Οι μαθητές δημιούργησαν τις δικές τους πινακίδες από πηλό, όπου έγραψαν το όνομά τους με τα συλλαβογράμματα της Γραμμικής Γραφής Α’ και κατέγραψαν τα προϊόντα τους. Πραγματοποίησαν μάλιστα και έκθεση στα διαλείμματα , στο πλαίσιο της οποίας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους συμμαθητές και τους δασκάλους τους τις πινακίδες με τα ονόματά τους.

Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν την εξέλιξη της γλώσσας, τις συνθήκες και τις ανάγκες που επέβαλαν τη χρήση της συλλαβικής γραφής, καθώς και να εξοικειωθούν με τα φυσικά υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι ίδιοι οι Μινωίτες.
Η δράση αυτή έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ιστορίας της γ' τάξης Δημοτικού με βάση την ενότητα 9 και συγκεκριμένα το κεφάλαιο 4 που αναφέρεται στην γραφή των Μινωιτών.

Αναπαράσταση Μινωικής ζωής -Θεατρική παράσταση από τους μαθητές της Γ’ Δημοτικού

Θεατρική παράσταση - Η καθημερινή ζωή των Μινωιτών

Παρουσίαση θεατρικής παράστασης

Θεατρική Παράσταση- Η καθημερινή ζωή των Μινωιτών

Προετοιμασία των αυτοσχέδιων στολών της θεατρικής παράστασης

Αναπαράσταση της ζωής μιας μινωίτισσας γυναίκας

Στα πλαίσια του μαθήματος της ιστορίας (Γ' δημοτικού Ενότητα 9 - Κεφάλαιο 3)οι μαθητές της Γ' τάξης δημοτικού, οργάνωσαν μια μικρή θεατρική παράσταση, αναπαριστώντας σκηνές από την καθημερινή ζωή των Μινωιτών, τις τελετουργίες και τις γιορτές τους. Μάλιστα τα παιδιά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς κατασκεύασαν αυτοσχέδιες μινωικές στολές από σεντόνια, πανιά και κορδέλες που τράβηξαν τα βλέμματα όλων των θεατών. Η χαρά και ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος καθώς και το μεράκι της δημιουργίας ήταν διάχυτο. Τα παιδιά το απόλαυσαν και χειροκροτήθηκαν από μαθητές και δασκάλους.

Κατασκευή μινωικών κεραμικών ειδών απο τους μαθητές της Γ’ Δημοτικού

Πρώτη επαφή με πηλό

Δείγματα μινωικών κεραμικών ειδών

Κατασκευή μικρών κεραμικών αγγείων

Οι μαθητές της Γ' τάξης Δημοτικού ήρθαν πρώτη φορά σε επαφή με τον πηλό για την δημιουργία μινωικών κεραμικών ειδών. Η κατασκευή αυτών είναι σημαντική για τους μαθητές του Δημοτικού καθώς τους βοηθά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους στην τέχνη. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της χειροτεχνίας και της υπομονής, ανακαλύπτοντας παράλληλα την ιστορία του μινωικού πολιτισμού. Κατανοούν καλύτερα την αρχαία καθημερινή ζωή, ενώ ενισχύουν την αισθητική τους αντίληψη και τη συνεργασία με τους συμμαθητές τους. Η δράση αυτή έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ιστορίας της γ' τάξης Δημοτικού με βάση την ενότητα 9 και συγκεκριμένα το κεφάλαιο 5 που αναφέρεται στην τέχνη των Μινωιτών.

Επίσκεψη των μαθητών στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας Γ' δημοτικού που σχετίζεται με τον Μινωικό Πολιτισμό, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και ξεναγήθηκαν στους διάφορους χώρους.  Ήρθαν σε επαφή με αυθεντικά αρχαιολογικά ευρήματα του Μινωικού πολιτισμού δίνοντας έτσι στα παιδιά την ευκαιρία να δουν και να αγγίξουν την ιστορία τόσων χρόνων. Αυτό τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα το παρελθόν και να συνειδητοποιήσουν τη διαχρονικότητα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Η δράση αυτή έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ιστορίας της γ' τάξης Δημοτικού με βάση την ενότητα 9 και συγκεκριμένα τα Κεφάλαια 1 και 2 που αναφέρεται στην Μινωική Κρήτη και τα σπάνια ευρήματα της περιόδου αυτής.