English

Αλήθεια ή Ψέμα; Ιστορίες Παραπληροφόρησης

Δραστηριότητα 1 

Επισκεφθείτε τον ιστότοπο http://ellinikahoaxes.gr/ και επιλέξτε μια είδηση της αρεσκείας τους. Για αυτή την είδηση θα πρέπει να εντοπίσετε και να καταγράψετε

  • Μια εικόνα που ακολουθεί την είδηση
  • Τον ψευδή ισχυρισμό της είδησης
  • 1 ή περισσότερες πηγές που αναπαρήγαγε τον ισχυρισμό
  • Το συμπέρασμα κατάρριψης της ψευδούς είδησης
  • Το σκοπό (εμπορικός/ πολιτικός)

 

Θα καταγράψετε  τα αποτελέσματα της έρευνάς σας στην παρακάτω φόρμα.

https://forms.gle/uYxgEUEcua5Mzcs58

Δραστηριότητα 2

Αναζητείστε στο διαδίκτυο και επιλέξτε μια είδηση της αρεσκείας σας και αναρτήστε την ως υπερσύνδεσμο στο padlet ----> ΕΔΩ

Έπειτα επιλέξτε μια ανάρτηση των συμμαθητών σας και διερευνήστε με οποιονδήποτε τρόπο την αλήθεια της είδησης. Καλείστε να βαθμολογήσετε την είδηση στην εξής κλίμακα για το βαθμό αληθοφάνειας της είδησης με βαθμολογία

1 (σίγουρα ψευδής)

2 (πιθανότατα ψευδής)

3 (δε διακρίνεται)

4 (πιθανότατα αληθής)

5 (σίγουρα αληθής)

και να αιτιολογήσετε τη βαθμολογία σας. Μην ξεχάσετε τα κριτήρια ΠΟΙΟΣ, ΠΟΥ,ΠΟΤΕ,ΓΙΑΤΙ,ΠΩΣ

Υπάρχει αναρτημένο παράδειγμα!

 

Δραστηριότητα για το σπίτι

Δημιουργήστε μια ψευδή είδηση της αρεσκείας σας! Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας και φροντίστε να την κάνετε αρκετά αληθοφανή.

Μπορείτε να παραδώσετε την είδησή σας σε γραπτή ή έντυπη μορφή.

 

Όλα τα παραδοτέα των δραστηριοτήτων θα εκτεθούν στην εκδήλωση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, οπότε βάλτε τα δυνατά σας και φυσικά διασκεδάστε το!

😉

 

 

Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ανέλυσε τον καλλιτέχνη

 

Δραστηριότητα 1

Καλείστε να δημιουργήσετε 2 υποφακέλους στο φάκελο της ομάδας σας. Ονομάστε τους με τα ονόματα των δύο καλλιτεχνών Vincent Van Gogh και Pablo Picasso.  Εκεί θα αποθηκεύσετε έργα των καλλιτεχνών που θα αναζητήσετε στο διαδίκτυο.

Δραστηριότητα 2

Παρατηρώντας τις εικόνες επιλέξτε για τον κάθε καλλιτέχνη τα χαρακτηριστικά που διέπουν τα έργα του:

Δραστηριότητα 3

Xρησιμοποιήστε το ψηφιακό εργαλείο Canva Magic Studio και συγκεκριμένα το «Text to image». Καλείστε να δώσετε προτροπές για την παραγωγή εικόνων στις οποίες θα ζητάτε να έχουν:

  • Στυλ Picasso
  • Στυλ Van Gogh

 

Π.χ.

Προτροπή: τοπίο με βουνά στυλ Picasso Προτροπή: τοπίο με βουνά στυλ Van Gogh

Άλλα παραδείγματα:

«Τοπίο στη θάλασσα στυλ Van Gogh»,  «βάρκα σε στυλ Picasso», «ο μικρός πρίγκιπας σε στυλ Picasso» κ.α.

Φροντίστε να αποθηκεύετε τα δημιουργήματα στον αντίστοιχο φάκελο με τα αυθεντικά έργα του καλλιτέχνη. Τι παρατηρούμε;

Δραστηριότητα 4

Αλλάξτε θέσεις με τον συμμαθητή δίπλα σας και βρείτε τους φακέλους που έχει δημιουργήσει. Προσπαθήστε να αναγνωρίστε τα αυθεντικά έργα από τα δημιουργήματα της ΤΝ.

Είναι μια εύκολη υπόθεση; Τα πλαστά έργα έχουν τα χαρακτηριστικά που διακρίνατε στη δραστηριότητα 2; Ποια είναι τα συμπεράσματά σας;

To εσωτερικό του Υπολογιστή

Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο σίγουρα χρησιμοποιείτε κάποιον υπολογιστή -  σταθερό (Personal Computer ή PC όπως θα τον αποκαλείτε) ή φορητό (Laptop).

Πιθανότατα χειρίζεστε ένα πληκτρολόγιο κι ένα ποντίκι και βλέπετε τις "αντιδράσεις" του υπολογιστή σας μέσω της οθόνης του.

Ποιές είναι όμως οι συσκευές μέσα στο κυρίως σώμα του υπολογιστή, αυτό που ονομάζουμε Κεντρική Μονάδα ή αλλιώς πύργο;

Ποιά είναι εξαρτήματα που μετατρέπουν το ηλεκτρικό σήμα σε πληροφορία, την αποθηκεύουν, την επεξεργάζονται και μας την προσφέρουν είτε ως εικόνα (σταθερή ή κινούμενη), είτε ως ήχο αλλά και με τόσες άλλες ευφάνταστες μορφές;

Θα τα γνωρίσουμε μέσα από την παρακάτω παρουσίαση:

Άσκηση 1

Καλείστε να κάνετε μια σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο για τα 5 βασικά εξαρτήματα του υπολογιστή και να συμπληρώσετε τον εννοιολογικό χάρτη που θα βρείτε ΕΔΩ

Πηγές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:

  1. Το σχολικό βιβλίο
  2. Να συγκρίνετε εξαρτήματα στο e-shop όπου μπορείτε να κατασκευάσετε τον δικό σας Η/Υ
  3. Να ενημερωθείτε από ένα site τεχνολογίας
  4. Να περιηγηθείτε στον ιστό με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά

 

Άσκηση 2

Έπειτα καλείστε να χωριστείτε σε ομάδες των 3 ατόμων και να αναλάβετε μια λεπτομερέστερη παρουσίαση 3-5 διαφάνειων για ένα από τα παρακάτω θέματα. Η εργασία αυτή μπορεί να ολοκληρωθεί στο σπίτι:

Τροφοδοτικό

Μητρική πλακέτα

Επεξεργαστής

Μνήμη RAM

Σκληρός δίσκος

 

Αγαπάμε τη γνώμη σας ! Απαντήστε στο ερωτηματολόγιο ----> ΕΔΩ. Η γνώμη σας μετράει!

Ανακαλύψτε τον Κόσμο του Προγραμματισμού με το Pencil Code

Γνωρίστε το "Pencil Code", το πιο διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι προγραμματισμού! Tο "Pencil Code" είναι ένα παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί για να διδάξει στα παιδιά τις βασικές αρχές του προγραμματισμού με έναν ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες,  θα μάθετε να γράφετε κώδικα, να επιλύετε προβλήματα και να σκέφτεστε λογικά.

Ξεκινήστε Σήμερα!

Tο "Pencil Code" είναι εύκολο να ξεκινήσετε και κατάλληλο για όλα τα επίπεδα εμπειρίας. Είτε είστε αρχάριοι είτε έχετε ήδη κάποιες γνώσεις προγραμματισμού, το παιχνίδι προσαρμόζεται στις ανάγκες σας και σας βοηθά να προχωρήσετε.

https://pencilcode.net/edit/first

Οι κανόνες του Εργαστηρίου Πληροφορικής

Καλώς Ήρθατε στο Εργαστήριο Πληροφορικής!

Αγαπητά παιδιά, καλώς ήρθατε στο μαγικό κόσμο της πληροφορικής! Εδώ θα μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές, να προγραμματίζουμε και να εξερευνούμε τον συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας. Πριν ξεκινήσουμε, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε και να ακολουθούμε μερικούς βασικούς κανόνες για να είμαστε όλοι ασφαλείς και να απολαμβάνουμε το μάθημα.

Με την τήρηση αυτών των κανόνων, το εργαστήριο πληροφορικής θα είναι ένα ασφαλές και ευχάριστο μέρος για όλους. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε μαζί και να ανακαλύψουμε τον κόσμο της τεχνολογίας!

Με αγάπη,

Η δασκάλα σας

 

Η πρώτη δραστηριότητα αυτής της χρονιάς είναι: "Δημιουργία κόμιξ" !

Καλείστε να διαλέξετε έναν κανόνα απο τους παραπάνω και να δημιουργήσετε ένα σχετικό κόμιξ.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε μια εύχρηστη διαδικτυακή τοποθεσία :

https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator 

Επίσης μπορείτε να εμπνευστείτε και να πάρετε ιδέες από το υπέροχο blog των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Μονεμβασιάς:

https://tpe-dimotiko-monemvasias.weebly.com/deltasigma-muomicronnuepsilonmubetaalphasigma943alphasigmaf/7785584

Καλή επιτυχία!

Καλωσήρθατε!

Ονομάζομαι Ζήση Χριστίνα, καθηγήτρια πληροφορικής ΠΕ86 και λατρεύω τη διδασκαλία αλλά και την τεχνολογία. Σκοπός αυτού του ιστολογίου είναι να μοιραστώ μαζί σας τις γνώσεις μου, εμπειρίες και πόρους που θα βοηθήσουν τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο της πληροφορικής.

Εδώ θα βρείτε άρθρα, οδηγούς, εκπαιδευτικά υλικά και συμβουλές για να κάνετε τη διδασκαλία της πληροφορικής μια διασκεδαστική και δημιουργική εμπειρία. Θα εξερευνήσουμε μαζί τις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας, θα ανακαλύψουμε νέες μεθόδους διδασκαλίας και θα ενθαρρύνουμε την καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ας ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι στη γνώση και την τεχνολογία! Ανυπομονώ να μοιραστώ μαζί σας αυτό το συναρπαστικό ταξίδι και να ανταλλάξουμε ιδέες και απόψεις.

Καλώς ήρθατε στην κοινότητά μας!

Με εκτίμηση, Χριστίνα