Loading...
Χωρίς κατηγορία

ιστορία της τέχνης

Την σχολική χρονιά 2010-11 δούλεψα στο μουσικό σχολείο Άρτας, που τότε διάνυε τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του και είχε μόνο δύο τάξεις, την πρώτη και τη δεύτερη του γυμνασίου. Για μια από τις δύο το αναλυτικό πρόγραμμα για τα μουσικά σχολεία προέβλεπε το μάθημα της ιστορίας της τέχνης. Όμως διδακτικό εγχειρίδιο, βιβλίο δηλαδή, δεν υπήρχε. Προκειμένου λοιπόν, να έχω έναν οδηγό για το μάθημα, χρησιμοποιώντας την βιβλιογραφία (που μπορείτε να βρείτε στο συνημμένο αρχείο που θα ανοίξει πατώντας τον δεύτερο σύνδεσμο), έγραψα μια εξαιρετικά σύντομη -μόλις 37 σελίδες- ιστορία της τέχνης, τα πολύ βασικά. Η γλώσσα είναι απλή και εύκολα κατανοητή και από παιδιά της έκτης δημοτικού. Πολλές φορές χρησιμοποιώ την ιστορία αυτή για να συστήσω στα παιδιά καλλιτεχνικά ρεύματα και καλλιτέχνες και να συνδέσω το μάθημα των εικαστικών με το μάθημα της ιστορίας, που μου αρέσει επίσης πολύ. Τα κεφάλαια της ιστορίας συνοδεύονται στην τάξη από ασκήσεις εμπνευσμένες από αυτά. Π.χ το μάθημα για τις σπηλαιογραφίες της προϊστορίας ακολουθεί άσκηση ζωγραφικής με χώμα και κόλλα ή εργασία με τον πηλό εξ αφορμής της "Αφροδίτης του Βίλεντoρφ", το μάθημα της Αναγέννησης συνδυάζεται με την εξοικείωση με την προοπτική και τα σημεία φυγής, κ.α.

https://en.wikipedia.org/wiki/Venus_of_Willendorf

 

ιστορία της τέχνης:

https://files.e-me.edu.gr/s/Sk39BaS9riRLCkD

 

Leave a Reply