ΜΙΚΡΟΒΙΑ (2)

ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΒΙΑ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ)

Η λαίμαργη μαγιά

Μέσα από αυτό το πείραμα μπορούμε να δούμε με τι τρέφεται ένα μικρόβιο και πως μεγαλώνει. Κάπως έτσι λειτουργεί και η τερηδόνα αλλά δεν τη βλέπουμε.

Υλικά

  • 2 φακελάκια ξηρή μαγιά
  • 2-3 κουταλιές σούπας ζάχαρη
  • Νερό
  • 2 τάπερ με καπάκι (Καλό θα ήταν να είναι ίδια)

Η μαγιά είναι ένα «ωφέλιμο» μικρόβιο που ανήκει στους ζυμομύκητες.

Εκτέλεση

  1. Ρίχνουμε σε κάθε τάπερ από μία κούπα νερό (δοκιμάστε και με χλιαρό) και από ένα φακελάκι μαγιά.
  2. Στο ένα μείγμα προσθέτουμε τη ζάχαρη κι ανακατεύουμε με ένα κουτάλι.
  3. Στο άλλο μείγμα ΔΕΝ ρίχνουμε ΤΙΠΟΤΑ κι ανακατεύουμε με ΑΛΛΟ κουτάλι, ΚΑΘΑΡΟ.
  4. Κλείνουμε τα καπάκια και περιμένετε για 15’-30’.
  5. Κάνουμε υποθέσεις.

Νικήτας: https://youtu.be/FECaaUrKHZU

   

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ - ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ:

Η μαγιά είναι ένας ζυμομύκητας που λατρεύει τη ζάχαρη! Τρέφεται με αυτήν και μεγαλώνει και φουσκώνει. Γι’ αυτό αν βάλετε στη ζύμη σας λίγη ζάχαρη θα φουσκώσει. Όμως, δεν αγαπά το αλάτι, οπότε στις ζύμες το βάζουμε στο τέλος.

 

ΜΙΚΡΟΒΙΑ (1)

Πρόγραμμα STEAM … συνεχίζουμε το πρόγραμμα μας και από το σπίτι

ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΒΙΑ

Αφού ανιχνεύσουμε τι ξέρουν οι μαθητές/τριες για τα μικρόβια, θέτοντας κάποιες ερωτήσεις όπως:

  • Μέχρι τώρα είχατε σκεφτεί τι σημαίνει η λέξη «Μικρόβιο;»
  • Πού υπάρχουν μικρόβια;
  • Τα μικρόβια μας κάνουν κακό! Μύθος ή αλήθεια;
  • Τα μικρόβια μπορούμε να τα δούμε;
  • Πώς λέγεται αυτός που μελετάει τα μικρόβια;
  • Εσείς ξέρετε κανένα γνωστό μικρόβιο; Για σκεφτείτε πού μπορεί να ζει και τι κάνει; Άραγε πώς να είναι;
  • Τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατευτούμε από τα βλαβερά μικρόβια;

παρακολουθούν τα παρακάτω βίντεο για τα μικρόβια και για τη μετάδοση του κορονοϊού:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=LK1hHoHLVb0

2. Προσοχή είναι στο facebook: https://www.facebook.com/latengocua/videos/3661632110545445/

Στη συνέχεια οι μαθητές εκτελούν ένα πείραμα με πιπέρι:

Υλικά: 1 πιάτο με νερό,  2 κουταλιές σούπας μαύρο πιπέρι, απορρυπαντικό πιάτων

Περιγραφή:

  • Γεμίστε το πιάτο με νερό και ρίξτε το πιπέρι, που συμβολίζει τα μικρόβια.
  • Παρατηρείστε τι κάνει το πιπέρι. Επιπλέει, βυθίζεται; …
  • Βουτήξτε αν θέλετε και το δάχτυλο. Θα δείτε ότι επιπλέει.
  • Βάλτε τώρα το δάχτυλο σας μία σταγόνα απορρυπαντικό και ακουμπήστε την επιφάνεια του νερού.
  • Παρατηρείστε τι συνέβη και διατυπώστε υποθέσεις.

Μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε αναλυτικά

ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=iwhYgJEykVY    ή

ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=KKPFIZAWKzA

Το πείραμα αυτό μπορείτε να το συνδέσετε με το πόσο αναγκαίο είναι να πλένουμε πολύ καλά και σχολαστικά τα χέρια μας για να προστατευόμαστε από τα μικρόβια. Στην πραγματικότητα, σχετίζεται με τη σύνθεση των μικροβίων, που όμως δεν την γνωρίζουμε επαρκώς …

Εκτέλεση πειράματος από τους μαθητές της Γ2 του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου

Νικήτας: https://youtu.be/S8hY9RcKRmA

Γκέρι: https://youtu.be/5cz-8sGQoUM

Εμμανουέλα

   

 

 

Νίκησε τον Ιό

Συνημμένα σας προωθώ ένα διασκεδαστικό, επιμορφωτικό παιχνίδι "Νίκησε τον Ιό", που δημιούργησαν η κυρία Βερόνικα Σαμαρά μαζί με την κυρία Janice Richardson για λογαριασμό του Συμβουλίου της Ευρώπης. Μέσα από τα παιχνίδι τα παιδιά μπορούν να μάθουν πολύ σημαντικά πράγματα για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατευθούμε, αλλά και να προστατεύσουμε και τους άλλους από τον κορωνοϊό. Μπορείτε να εκτυπώσετε το συνημμένο αρχείο, ή να το ανοίξετε σε tablet και να παίξετε επί αυτού.

Το παιχνίδι, μαζί με ειδικό φυλλάδιο για γονείς (με περαιτέρω προτάσεις για χρήσιμες δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά σας όσο μένετε σπίτι) βρίσκεται αναρτημένο σε 11 γλώσσες στον ιστοχώρο του Συμβουλίου της Ευρώπης: https://www.coe.int/en/web/education/new-tools (αναζητείστε τον τίτλο "INFO SHEET FOR PARENTS").

Με θερμές ευχές για τις άγιες ημέρες του Πάσχα.

Καλή Ανάσταση με υγεία!

Η δασκάλα σας

Παπαζαχαρίου Ειρήνη Ανθή

Ιστορία Γ’ Δημοτικού – Η Αργοναυτική εκστρατεία

Η Αργοναυτική εκστρατεία

Ιστορία Γ’ Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα: Η Αργοναυτική εκστρατεία

Η Αργοναυτική εκστρατεία

Ιστορία Γ' Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα: https://forms.gle/cdnzj7GEERSrUiee6

Μαθηματικά Γ’ Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα- Κλάσματα

Μαθηματικά Γ' Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα (α): https://forms.gle/gvZF8fjgrX2vHqVk6

Μαθηματικά Γ' Δημοτικού-Επανάληψη 4η Ενότητα (β): https://forms.gle/kGpUyTekGs2VVw6S8

Γλώσσα Γ’ Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα

Ο κόσμος γύρω μας

Γλώσσα Γ' Δημοτικού -Επανάληψη 4η Ενότητα: https://forms.gle/iSfAwQUxCshtXvR8A

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την προσωπική μου σελίδα (κάτω κάτω στη σελίδα): https://emathisi.weebly.com/4-omicron-kappaomicronsigmamuomicronsigma-gammaupsilonrhoomega-mualphasigma.html

Το ξύλινο άλογο

Διαβάσαμε τη διασκευή της Καλλιόπης Σφαέλλου για το τέλος του Τρωικού Πολέμου με το τέχνασμα  του Δούρειου Ίππου (Ανθολόγιο σελ. 84-85 - Δραστηριότητα 2) και "κρυφακούσαμε" τι έλεγαν μεταξύ του οι πολεμιστές των Αχαιών που ήταν κρυμμένοι στην κοιλιά του αλόγου.

Διαβάστε τους διαλόγους που "άκουσαν" οι μαθητές μας

Διάλογοι μέσα στο Δούρειο Ίππο:

1ο Σενάριο (Βαγγέλης):

- Μενέλαος: Αυτή  η μάχη θα τους μείνει αξέχαστη!

- Οδυσσέας: Είμαι σίγουρος γι’αυτό Μενέλαε! Γιατί έχουμε δίπλα μας τον Νεοπτόλεμο, τον Διομήδη και τον Γερό-Νέστορα που είναι άξιοι και ατρόμητοι πολεμιστές.

2ο Σενάριο (Κατερίνα):

Μενέλαος: Οδυσσέα ποιο είναι το σχέδιό σου;
Οδυσσέας: Κάντε υπομονή, θα περιμένουμε να βραδιάσει για να μπούμε μέσα.
Νεοπτόλεμος: Ανυπομονώ να βγούμε να τους σκοτώσουμε!
Διομήδης: Ναι κι εγώ, να τελειώσει όλο αυτό!
Γερο-Νέστορας: Να προσέχετε.

3ο Σενάριο (Στέργος):

Οδυσσέα: Αγαμέμνονα, θέλεις να φτιάξουμε ένα μεγάλο άλογο με ξύλα;
Αγαμέμνονας: Καλή ιδέα Οδυσσέα! Δηλαδή πώς θα είναι το άλογο;
Οδυσσέας: Θα είναι άδειο στην κοιλιά του και θα έχει μια κρυψώνα για να κρύβονται οι πολεμιστές.
Αγαμέμνονας: Σκέφτομαι να το αφιερώσουμε στον θεό Απόλλωνα και να του βρούμε ένα ωραίο όνομα.
Οδυσσέας: Να το ονομάσουμε Δούρειο Ίππο!
Αγαμέμνονα: Τέλειο όνομα!

4ο Σενάριο (Νικήτας):

Μενέλαος: Οδυσσέα τι θα κάνουμε αφού χάνουμε;
Οδυσσέας: Θα φτιάξουμε ένα ξύλινο άλογο, τον Δούρειο Ίππο. Μετά θα κρυφτούμε μέσα του
γιατί θα το πάρουν οι Τρώες.
Διομήδης: Θα πάω και εγώ για να βοηθήσω να ανοίξουμε την πύλη!
Μενέλαος: Εντάξει, πάμε να το φτιάξουμε και δεν θα το περιμένουν!
Νεοπτόλεμος: Εγώ θα το πάω και θα πω πως τους το κάνουμε δώρο!

5ο Σενάριο (Νίκος):

Μενέλαος: Λοιπόν θα τον πάρουν τον Δούρειο Ίππο;
Οδυσσέας: Κάνε ησυχία και μπορεί να πετύχει το σχέδιο!
Μενέλαος: Φοβάμαι και ανησυχώ.
Οδυσσέας: Μη φοβάσαι, ούτε να ανησυχείς.
Μενέλαος: Καλά, αλλά δεν μπορώ να περιμένω... θέλω να κερδίσουμε...
Οδυσσέας: Κι εγώ θέλω αλλά πρέπει να επιτεθούμε την κατάλληλη στιγμή ... Τώρα! Πάμε παιδιά!

6ο Σενάριο (Εμμανουέλα):

Μενέλαος: Οδυσσέα, είσαι σίγουρος ότι θα πιάσει η ιδέα σου;
Οδυσσέας: Ναι, Μενέλαε! Είμαι σιγουρότατος πώς θα πιάσει αυτή η ιδέα!
Μενέλαος: Έτοιμοι άντρες;
Οδυσσέας: Ναι! Έτοιμοι!


Ανθολόγιο σελ. 84-85

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C106/331/2255,8487/

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να διαβάσετε το κείμενο

 

 

Δούρειος Ίππος

Κατασκευές μαθητών του Γ2 με θέμα τον Δούρειο Ίππο

Εμμανουέλα

Νικήτας

Κατερίνα

Νίκος

Μαθηματικά Γ’ Δημοτικού -Επανάληψη 3η Ενότητα

Μαθηματικά Γ' Δημοτικού -Επανάληψη 3η Ενότητα (α): https://forms.gle/ZmysRurVHgpcB8qT9

Μαθηματικά Γ' Δημοτικού -Επανάληψη 3η Ενότητα (β): https://forms.gle/jfJTDJnShqfnVANb9