Μάθημα 30 – Δημογραφικό πρόβλημα και Μετανάστευση

Για το διάστημα από 11/5 έως 17/5, θα συνεχίσουμε με το Μάθημα 30 –Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, θα μελετήσουμε τα δύο επόμενα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης, δηλαδή το Δημογραφικό πρόβλημα και τη Μετανάστευση.
Στο βιβλίο σας είναι η σελίδα 105, ακριβώς κάτω από την εικόνα.

Μπορείτε εδώ να δείτε το μάθημα 30 στο εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B106/382/2534,9811/

  1. Δημογραφικό πρόβλημα
  • Μελετήστε προσεκτικά την εμπλουτισμένη με ερωτήσεις βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος. ΠΡΟΣΟΧΗ! Στο τέλος της διαδραστικής βιντεοπαρουσίασης μην παραλείψετε να επιλέξετε "SUBMIT ANSWERS", ώστε να μπορέσω να δω πώς τα πήγατε!!!:
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=244774
  • Στην περίπτωση που δεν καταφέρατε να ανοίξετε το παραπάνω σύνδεσμο, μελετήστε προσεκτικά την απλή βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link (να μου το γράψετε όμως στα σχόλια):
    https://drive.google.com/file/d/1WCcTrJcHIBBHSNbjPPCnJUrAHgq3072N/view?usp=sharing
  1. Μετανάστευση

 

Γ1.1 – ο πληθυσμός της γης

Για το διάστημα από 11/5 έως 17/5, θα προχωρήσουμε στην Ενότητα Γ (Ανθρωπογενές περιβάλλον), ξεκινώντας με το μάθημα Γ1.1, ο πληθυσμός της γης, στις Σελίδες 90 με 92.

  1. Μελετήστε προσεκτικά την εμπλουτισμένη με ερωτήσεις βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος. ΠΡΟΣΟΧΗ! Στο τέλος της διαδραστικής βιντεοπαρουσίασης μην παραλείψετε να επιλέξετε "SUBMIT ANSWERS" στην τελευταία οθόνη, ώστε να μπορέσω να δω πώς τα πήγατε!!!:
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=301826
  2. Στην περίπτωση που δεν καταφέρατε να ανοίξετε το παραπάνω σύνδεσμο, μελετήστε προσεκτικά την απλή βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link (να μου το γράψετε όμως στα σχόλια):
    https://drive.google.com/open?id=1YAKKSdGZLsssbuiUjvZfDaqVyND9GLRm
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1059,3827/
  4. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα διαδραστικό χάρτη με τον πληθυσμό όλων των κρατών της γης:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10927

Παιχνίδι για τα μέταλλα και τα αμέταλλα!

Παιχνιδάκι για τα μέταλλα και τα αμέταλλα! Πυροβολάμε μόνο τους τυφλοπόντικες που είναι μέταλλα!

https://wordwall.net/play/1890/306/101

Αν δε τα θυμάσαι, τα αμέταλλα είναι τα 10 πρώτα του πίνακα της σελίδας 68 και τα μέταλλα τα επόμενα 10!

Πείραμα για την πυκνότητα!

Ένα πειραματάκι για την πυκνότητα για να κάνετε αν θέλετε στο σπίτι!

https://drive.google.com/open?id=1tURse5b_CsQtUmuQC7q5arY53E7mqMud

Πείτε μου στα σχόλια αν το κάνατε και πώς σας φάνηκε!

Εξωγενείς δυνάμεις

Για το διάστημα από 4/5 έως 10/5, θα ασχοληθούμε με την ενότητα Β4.3 και συγκεκριμένα με την παράγραφο «Β Δυνάμεις στην επιφάνεια της Γης (εξωγενείς)», στη σελίδα 76.

  1. Μελετήστε προσεκτικά τη βιντεοσκοπημένη παρουσίαση του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    https://drive.google.com/open?id=1AQDJA81cVzBUeNeJ4pYHJ9cQWvesKGJu
  2. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1058,3822/
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο της Ε’Δημοτικού:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E100/692/4594,20794/
  4. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο της ΣΤ’Δημοτικού (συγκεκριμένα την παράγραφο «διάβρωση», όπου υπάρχουν ορισμοί):
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL100/418/2819,10631/
  5. Μελετήστε το υλικό «Αλλαγές στην επιφάνεια της γης». Συγκεκριμένα από αριστερά επιλέξτε την «Αποσάθρωση-Διάβρωση»
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3024

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα και μπορώ να δω πώς τα πήγατε):
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=151055

 

Μάθημα 30 –Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης

Για το διάστημα από 4/5 έως 10/5, θα ασχοληθούμε με το Μάθημα 30 –Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, θα μελετήσουμε τα δύο πρώτα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης, δηλαδή τη Μεγάλη μέση πληθυσμιακή πυκνότητα και την  Αστικοποίηση.
Είναι η σελίδα 104 και οι βουλίτσες στο πάνω μέρος της σελίδας 105.

Μπορείτε εδώ να δείτε το μάθημα 30 στο εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B106/382/2534,9811/

  1. Μελετήστε προσεκτικά την εμπλουτισμένη με ερωτήσεις βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος:
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=164753
  2. Στην περίπτωση που δεν καταφέρατε να ανοίξετε το παραπάνω σύνδεσμο, μελετήστε προσεκτικά την απλή βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link (να μου το γράψετε όμως στα σχόλια):
    https://drive.google.com/open?id=1IJjQi-eGhLEcJiX7vIgGJ89w42VNQIqT
  3. Δείτε χάρτες της Ευρώπης καθώς και τον πίνακα με τα δεδομένα για τον πληθυσμό των κρατών της Ευρώπης (επιλέξτε από αριστερά «οι χώρες της Ευρώπης»).
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3330
  4. Σε αυτή την εικόνα από το βιβλίο σας, σας έχω υπογραμμίσει τα πιο σημαντικά που πρέπει να μάθετε από το κείμενο.
    https://drive.google.com/open?id=1CXbXxu8nbOsFZVi3vWPokcavkPCChohg

 

Χημικές αντιδράσεις

Για το διάστημα από 4/5 έως 10/5, θα κάνετε επανάληψη σε όλη την καινούρια ύλη που έχουμε δει ως τώρα.

Παράλληλα, θα ασχοληθούμε πάλι με τις χημικές αντιδράσεις, παρακολουθώντας εντυπωσιακά πειράματα επίδειξης από Ελληνικά σχολεία:

ΓΕΛ Ν. Αλικαρνασού (Ηράκλειο Κρήτης) 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=8vyboVwyzfU&index=35&list=PLpHmTTNxZsVwj7aobTzJQv_U1vuVOZyWu

ΓΕΛ Ν. Αλικαρνασού (Ηράκλειο Κρήτης) 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=l1ryVBryubw&list=PLpHmTTNxZsVwj7aobTzJQv_U1vuVOZyWu&index=36

4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας 2018 (εδώ η βιντεοσκόπηση είναι τελείως ερασιτεχνική!):
https://www.youtube.com/watch?v=e_aH039wpcg&t=130s

Τα άλατα

Για το διάστημα 4/5 με 10/5, θα μελετήσουμε τα άλατα. Στο βιβλίο σας είναι η εισαγωγή της σελίδας 30 και μόνο η παράγραφος 4.3 – Τα άλατα, στις σελίδες 32 και 33. Οι υπόλοιπες παράγραφοι είναι εκτός ύλης.

  1. Μελετήστε προσεκτικά την βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link:
    https://drive.google.com/open?id=1mqbiUoFwAuLXuzDdnIcWToa0I8nmWXDj
  2. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9306/
  3. Μπορείτε εδώ να δείτε μια σχηματική αναπαράσταση της διάλυσης ενός κρυστάλλου αλατιού με νερό, με τη βοήθεια προσομοιωμάτων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1433
  4. Προαιρετικά μπορείτε να διαβάσετε τα κίτρινα πλαίσια των σελίδων 35-37 του βιβλίου σας
  5. Δείτε αυτό το βίντεο που δίνω τις απαντήσεις των ασκήσεων του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών:
    https://drive.google.com/file/d/1OobP0cy73QfokwLQk1KEkMQzHGTnIe4A/view?usp=sharing

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα):
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=150568

Η εξουδετέρωση

Για το διάστημα 27/4 με 3/5, θα μελετήσουμε την εξουδετέρωση. Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 27 με 29.

  1. Μελετήστε προσεκτικά την βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link:
    https://drive.google.com/open?id=1YUeVWc51-j34bifVjY2SQmV3apZDy14a
  2. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9305/
  3. Βιντεοσκοπημένο πείραμα εξουδετέρωσης με χρήση μπλε βρωμοθυμόλης: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/802
  4. Βιντεοσκοπημένο πείραμα εξουδετέρωσης με χρήση πεχαμετρικού χαρτιού:
    https://drive.google.com/open?id=0BwBL_XcdlqnubmZuSllzSjVxTG8
  5. Πειραματιστείτε στο εικονικό εργαστήριο εξουδετέρωσης:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1435
  6. Βιντεοπαρουσίαση εικονικού εργαστηρίου με οξέα, βάσεις και δείκτες (περιλαμβάνεται στο βίντεο της παρουσίασης, δεν είναι απαραίτητο να το δείτε ξανά).
    https://drive.google.com/open?id=1ZLZ3M8gE9icRNCgR2Aokz8AzF1UNgMWm Προκειμένου να πειραματιστείτε μόνοι σας με το εικονικό εργαστήριο που σας δείχνω στο βίντεο ακριβώς παραπάνω, μπορείτε να κατεβάσετε το παρακάτω αρχείο και το ανοίξετε με explorer, και στο παραθυράκι που αναδύεται να επιλέξετε «αποδοχή αποκλεισμένου περιεχόμενου», δύο φορές. Δεν παίζει όμως σε όλους τους υπολογιστές:
    https://drive.google.com/open?id=0BwBL_Xcdlqnub3dOa3RpZ1B6ZFU

___

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα):


https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=132636

Επανάληψη στα οξέα και τις βάσεις κατά Arrhenius

Για το διάστημα 22/4 με 26/4, θα έχουμε επανάληψη στα οξέα και τις βάσεις κατά Arrhenius. Στο βιβλίο σας είναι οι παράγραφοι 1.2 στη σελίδα 15 και 2.2 στη σελίδα 21.

  1. Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link.
    Προσοχή, όπου έχει σύνδεσμο με βίντεο (4 συνολικά) πατήστε πάνω για να το δείτε…
    https://drive.google.com/open?id=1IWJ5sYmuMZSYnIM-oZXMX81yU1ccrOoY
    Αν δεν μπορέσατε να δείτε τα βίντεο την παρουσίασης, τα link τους είναι τα εξής:
  1. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    οξέα: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9303/
    και
    βάσεις: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9304/

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα και μπορώ να δω πώς τα πήγατε, δεν χρειάζεται να μου στείλετε στιγμιότυπα οθόνης):

Εξισώσεις διάστασης οξέων και βάσεων:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=101853