2.7 Χημική αντίδραση.

Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 54-57.

  1. Μελετήστε προσεκτικά τη βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    https://drive.google.com/open?id=1j92wHqd75v7cRwPC6CzZh4QsMtjBuF_s
  2. Παρακολουθήστε αν θέλετε ξανά στο YouTube τα βίντεο που περιλαμβάνονται στην παραπάνω βιντεοπαρουσίαση
  1. Παρακολουθήστε τα παρακάτω βίντεο, που δείχνουν διάφορες χημικές αντιδράσεις:
  1. Πειραματιστείτε στο εικονικό εργαστήριο και μελετήστε τη Σχέση μαζών και αντιδρώντων σε μία αντίδραση:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1455
  2. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B202/219/1998,5039/

___________________

Αφού μελετήσετε προσεκτικά τα παραπάνω, στη συνέχεια να κάνετε τις άσκησεις 1,2 και 3 του βιβλίου σας (σελίδα 57) και από το τετράδιο εργασιών σας τις ασκήσεις 1, 2 και 3, στην παράγραφο 2.7, σελ 33.

Στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό τα κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα):


https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=128833

 

2.9 – Τα ιόντα και 2.10 – Χημικοί τύποι ιόντων.

Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 64-65 και 69.

  1. Μελετήστε προσεκτικά τις βιντεοσκοπημένες παρουσιάσεις του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    Α’ μέρος (ιόντα)
    https://drive.google.com/open?id=148xEn7HsfgUT_ex84Fo9ycTT-TVub_Jw
    Β’ μέρος (συμβολισμός ιόντων)
    https://drive.google.com/open?id=1lfH6wE8YsAiRcQQs_5TGL8So2aS4MM9C
  2. Κατασκευάστε τα δικά σας ιόντα και παίξτε και το παιχνίδι με την ακόλουθη εφαρμογή:
    Απευθείας προβολή: https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_el.html
    Κατέβασμα: https://phet.colorado.edu/el/simulation/build-an-atom
  3. Εδώ μπορείτε να πειραματιστείτε με το εικονικό πείραμα από το φωτόδεντρο που σας δείχνω στην παρουσίαση:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10786
  4. Εδώ μπορείτε να πειραματιστείτε με το εικονικό πείραμα «Διάλυμα ζάχαρης και αλατιού» από το phet Colorado που σας δείχνω στην παρουσίαση (είναι σε java και πιθανόν να μην τρέξει στον υπολογιστή σας):
    https://phet.colorado.edu/el/simulation/legacy/sugar-and-salt-solutions
  5. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B202/219/1998,5041/
  6. Από το βιβλίο σας θα κάνετε την άσκηση 4 (σελίδα 66) και από το τετράδιο εργασιών σας, στην παράγραφο 2.9 τις ασκήσεις 1, 3 και 4.

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό τα κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα και μπορώ να δω πώς τα πήγατε):

Ιόντα: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=101720

Μάθημα 29 – Ο πληθυσμός της Ευρώπης

Για το διάστημα από 27/4 έως 3/5, θα ασχοληθούμε με το Μάθημα 29 – Ο πληθυσμός της Ευρώπης.

Μπορείτε εδώ να δείτε το μάθημα 29 στο εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B106/382/2534,9810/

  1. Μελετήστε προσεκτικά την βιντεοσκοπημένη παρουσίαση του μαθήματος από το παρακάτω link:
    https://drive.google.com/open?id=1JYDDNOcJ-vU83Mw7PlZ28fBgr8xYnxvQ
  2. Κάντε το Φύλλο Εργασίας 29 από το Τετράδιο Εργασιών σας, αφού πρώτα παρακολουθήστε το ακόλουθο βίντεο με οδηγίες:
    https://drive.google.com/open?id=1NAAraaWLAY8egS-ME8ug-puw3cBEL-Uk
  3. Συμπληρώστε το παρακάτω φύλλο excel, για το συνολικό αριθμό παιδιών στην οικογένειά σας, την ηλικία της μητέρας σας κατά τη γέννηση του πρώτου παιδιού της και τη χρονολογία γέννησης του πρώτου αδελφού σας. Έτσι θα δημιουργήσουμε όλοι μαζί γραφήματα που σχετίζονται με την εξέλιξη του πληθυσμού της χώρας μας.
    Συμπληρώνετε online και δε χρειάζεται να αποθηκεύσετε, οι αλλαγές αποθηκεύονται αυτόματα.
    https://docs.google.com/open?id=1ktk2SyO4-8P377maCzDRZe0UbLurpYNE5x1ttRKyo30
  4. Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα και μπορώ να δω πώς τα πήγατε):

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=113484

 

Σεισμοί

Για το διάστημα από 28/4 έως 3/5, θα ασχοληθούμε με την ενότητα Β4.3 και συγκεκριμένα με την παράγραφο «Πώς γεννιούνται οι σεισμοί;», στη σελίδα 74.

  1. Μελετήστε προσεκτικά τη βιντεοσκοπημένη παρουσίαση του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    https://drive.google.com/open?id=1M2EiVddt3n2mj1XIPKXyJN6oiRqAS570
  2. Μελετήστε το φύλλο εργασίας Β4.2 – Μύθοι και αλήθειες για τους σεισμούς από το τετράδιο εργασιών σας, στις σελίδες 28 και 29.

Σας έχω ετοιμάσει και μία βιντεοσκοπημένη παρουσίαση του φύλλου εργασίας αυτού:
https://drive.google.com/open?id=1V2ghld3HZAmSgDprNQkfEpBVE5GitiKf

  1. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1058,3822/
  2. Μην παραλείψετε να δείτε τα παρακάτω βίντεο:
  1. Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας) και ενημερωθείτε από τα φυλλάδια για μαθητές, ώστε να είσαστε προετοιμασμένοι για τους σεισμούς
    https://www.oasp.gr/inform/students

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα και μπορώ να δω πώς τα πήγατε):


https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=132356

 

«Πώς γεννιούνται τα βουνά και οι οροσειρές;», «Πώς γεννιούνται οι μεγάλες νησιωτικές αλυσίδες;», «Πώς γεννιούνται τα ηφαίστεια;» και «Θερμές κηλίδες (hotspots)»

Για το διάστημα από 22/4 έως 28/4, θα ασχοληθούμε με την παράγραφο Β4.3 και συγκεκριμένα με τους τύπους ηφαιστείων.
Θα έχουμε τις παραγράφους «Πώς γεννιούνται τα βουνά και οι οροσειρές;», «Πώς γεννιούνται οι μεγάλες νησιωτικές αλυσίδες;», «Πώς γεννιούνται τα ηφαίστεια;» και «Θερμές κηλίδες (hotspots)», στις σελίδες 74 και 75.
ΔΕΝ θα έχουμε την παράγραφο «Πώς γεννιούνται οι σεισμοί;» της σελίδας 74

  1. Μελετήστε προσεκτικά τη βιντεοσκοπημένη παρουσίαση του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    Κανονική ανάλυση:
    https://drive.google.com/open?id=1BWVpbwmySCHrxZqOGKPnOaonhJZEoXaI
    Χαμηλή ανάλυση
    (για αργές συνδέσεις):
    https://drive.google.com/open?id=1Ogsp24nEekuBDSNFcNm2maky7T_W70U6
  2. Δείτε το poster με τους τύπους ηφαιστείων που σας δείχνω στην βιντεοπαρουσίαση (ελπίζω να παίζει στον υπολογιστή σας – αν όχι δεν πειράζει, το παρουσιάζω αναλυτικά στην παρουσίαση):
    https://eleftherna.edu.glogster.com/volcano-types/
  3. Δείτε μία παρουσίαση στο prezi που έχω φτιάξει για τους τύπους των ηφαιστείων:
    https://prezi.com/view/oDrgdNTuHsMCY9bDn6E7/
    Κάντε κλικ όπου έχει εικόνα, γιατί κάποια είναι βίντεο και παίζουν μόνο αν τα επιλέξετε.
  4. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A102/148/1058,3822/
    Όπου έχει σήμα βίντεο πατήστε για να το δείτε!

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ (βαθμολογείται αυτόματα ):

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=104184

 

2.9 – Υποατομικά σωματίδια (όχι τα ιόντα).

Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 62 και 63.

  1. Μελετήστε προσεκτικά τη βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος που σας ετοίμασα:
    https://drive.google.com/open?id=1wvpBABzdacFGz9Tss_huUNqcYWJmuj3W
  2. Κατασκευάστε τα δικά σας άτομα και παίξτε και το παιχνίδι με την ακόλουθη εφαρμογή:
    Απευθείας προβολή: https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_el.html
    Κατέβασμα: https://phet.colorado.edu/el/simulation/build-an-atom
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε το εμπλουτισμένο βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B202/219/1998,5041/
  4. Από το βιβλίο σας θα κάνετε τις ασκήσεις 1, 2, 3 (σελίδα 66) και από το τετράδιο εργασιών σας, στην παράγραφο 2.9 έχει το παρακάτω πινακάκι που πρέπει να συμπληρώσετε.

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτά τα κουιζ (βαθμολογούνται αυτόματα):

  1. Δομή ατόμου:
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=85646
  2. Υποατομικά σωματίδια:
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=85689

Επανάληψη στo pH των οξέων και των βάσεων

Για το επόμενο διάστημα, θα έχουμε επανάληψη στην κλίμακα pH στην περιοχή των οξέων και των βάσεων. Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 16-17 και 22-23?.

  1. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9303/
  2. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βιντεοσκοπημένο πείραμα (μαζί με κουιζ) για το pH διαλυμάτων οξέος και σόδας
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1495
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βιντεοσκοπημένο πείραμα (μαζί με κουιζ) για το pH των βασικών διαλυμάτων
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1475
  4. Εδώ μπορείτε να πειραματιστείτε με μία εφαρμογή για την μέτρηση του pH διαφόρων διαλυμάτων οξέων και βάσεων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10473
  5. Εδώ επίσης μπορείτε να πειραματιστείτε με μία εφαρμογή για την μέτρηση του pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1476

Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτό το κουιζ : pH όξινων και βασικών διαλυμάτων:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=85602

Επανάληψη στo pH των οξέων και των βάσεων

Για το διάστημα 13 με 19/4, θα έχουμε επανάληψη στην κλίμακα pH στην περιοχή των οξέων και των βάσεων. Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 16-17 και 22-23.

  1. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9303/
  2. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βιντεοσκοπημένο πείραμα (μαζί με κουιζ) για το pH διαλυμάτων οξέος και σόδας
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1495
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βιντεοσκοπημένο πείραμα (μαζί με κουιζ) για το pH των βασικών διαλυμάτων
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1475
  4. Εδώ μπορείτε να πειραματιστείτε με μία εφαρμογή για την μέτρηση του pH διαφόρων διαλυμάτων οξέων και βάσεων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10473
  5. Εδώ επίσης μπορείτε να πειραματιστείτε με μία εφαρμογή για την μέτρηση του pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1476

Επανάληψη στις βάσεις και στις ιδιότητές τους

Για το διάστημα 6 με 12/4, θα έχουμε επανάληψη στις βάσεις και στις ιδιότητες των βάσεων. Στο βιβλίο σας είναι οι σελίδες 20 και 21.

  1. Μπορείτε εδώ να δείτε το εμπλουτισμένο ψηφιακό βιβλίο σας:
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C102/362/2432,9304/
  2. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βίντεο που δείχνει τη μεταβολή του χρώματος διαφόρων δεικτών παρουσία βάσεων:
    https://drive.google.com/open?id=0BwBL_XcdlqnuNWRoTkJJLUhvekk
  3. Εδώ μπορείτε να δείτε μια εφαρμογή που δείχνει τη μεταβολή του χρώματος διαφόρων δεικτών:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1462
  4. Εδώ μπορείτε να παίξετε ένα παιχνίδι με τους χημικούς τύπους των οξέων και των βάσεων:
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1463

Κουιζ για τις ιδιότητες των οξέων

Kάνετε αυτό το κουιζ για τις ιδιότητες των οξέων:

Aν δε δουλεύει το πρώτο λινκ δοκιμάστε εδώ:
https://eleftherna.h5p.com/content/1290966096909235937