English

Λύνω προβλήματα ποσοστού

Προβλήματα

  1. Ένα φόρεμα στοιχίζει 120 ευρώ. Στις εκπτώσεις πωλείται με έκπτωση 15%.Πόσο στοιχίζει το φόρεμα τώρα;
  2. Μια τηλεόραση κοστίζει 400 ευρώ. Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται το Φ.Π.Α 23%. Πόσο θα πληρώσει τελικά ο αγοραστής;
  3. Ένας γεωργός έβγαλε πέρυσι από το χωράφι του 7300κ πεπόνια. Φέτος η παραγωγή μειώθηκε κατά 15%.Πόσα κιλά πεπόνια ήταν η φετινή παραγωγή;

Ευθύς και πλάγιος λόγος

Να μετατρέψεις τον ευθύ σε πλάγιο λόγο.

  1. " Που θα πάτε διακοπές;'' ρώτησε η Μυρσίνη.
  2.  ''Γιατί διαμαρτύρεσαι συνεχώς;'' είπε η γιαγιά.
  3. ''Αντώνη, καθάρισε το δωμάτιο σου'', φώναξε η μαμά.
  4.  ''Εγώ έσπασα το τζάμι .'' ομολόγησε ο Πέτρος.

Να μετατρέψεις τον πλάγιο σε ευθύ.

1.Ο Θάνος ρώτησε την Τζένη αν θέλει να πάνε στι θέλει να πάνε στο θέατρο.

2.Η μητέρα αναρωτιέται πώς μπορεί ο Πάνος και λέει τόσα ψέματα.

3.Η Μαρίνα ρώτησε την Άννα γιατι δεν της τηλεφώνησε.

4. Η Αλεξία παραπονιέται πώς δεν έχει χρόνο για παιχνίδι.

Η Ελλάδα στον 19 αιώνα -Κεφάλαιο 5

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Τι έγινε με το Πρωτόκολλο που υπέγραψαν στο Λονδίνο οι μεγάλες δυνάμεις και γιατί δεν ικανοποιούσε τις προσδοκίες των Ελλήνων;
  2. Πότε βελτιώθηκαν οι συνθήκες ζωής των Ελλήνων στις αλύτρωτες περιοχές;
  3.  Από ποιούς διοικούνταν οι υπόδουλοι Έλληνες;
  4. Τι ανέπτυξαν τον 19ο αιώνα οι Έλληνες υπηκόοι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας;
  5. Πώς ήταν η κατάσταση στην Θράκη;
  6. Τι γινόταν στην Μικρά Ασία και τι στον Πόντο;
  7. Πώς ζούσαν οι Έλληνες στην περιοχή της Καππαδοκίας;

Βρίσκω το ποσοστό

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Να γράψετε τα παρακάτω ποσοστά με μορφή κλάσματος και δεκαδικού αριθμού.

80%=

5%=

12%=

25%=

67%=

99%=

Ερωτήσεις ιστορίας

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1.  Τι έγινε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα;
  2.  Ποιές προσπάθειες έκαναν οι Έλληνες να εκσυγχρονιστούν και τι εμπόδισε αυτό;
  3.  Τι ήταν η αρχή της δεδηλωμένης και πότε καθιερώθηκε;
  4. Ποιοι ήταν οι δυο κυριότεροι πολιτικοί σχηματισμοί;
  5. Τι συνέβη με τα χρήματα που δανείστηκε η Ελλάδα και πότε πραγματοποιήθηκε η πτώχευση;
  6. Τι προβλήματα είχαν να αντιμετωπίσουν πέρα από τα οικονομικά;
  7.  Τι συνέβη στην Κρήτη και τι έκανε τότε η Τουρκία;
  8. Τι κυριάρχησε την εποχή εκείνη;
  9. Ποιοι σημαντικοί λογοτέχνες κυριάρχησαν και  ποιοι άλλοι καλλιτέχνες ξεχώρισαν;

Ποσοστά Ασκήσεις.

Ασκήσεις

  1. Αν  το 75% των θεατών μιας παράστασης είναι γυναίκες, πόσοι είναι οι άντρες;
  2. Από τους 400 μαθητές σε ένα σχολείο το 55% είναι κορίτσια. Πόσα είναι τα κορίτσια;
  3. Από τους 70 ανθρώπους το 8% φοράει γυαλιά .Πόσοι φοράνε γυαλιά;
  4.  Ένας μαθητής απάντηση σωστά στις 30 από τις 50 ερωτήσεις. Πόσο είναι το ποσοστό του στα %;

Ποσοστά ασκήσεις

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1.Η Ελένη απάντησε σωστά στις 9 από τις12 ερωτήσεις. Τι ποσοστό απάντησε σωστά;Να γράψετε το ποσοστό και στα %.

2. Σε ένα δάσος τα 7 από τα 21 δέντρα κάηκαν. Τι ποσοστό κάηκε; Να γράψετε και το ποσοστό στα %.

3. Σε μια σχολική εκδρομή τα 40 από τα 120 παιδιά δήλωσαν συμμέτοχη .Τι ποσοστό δήλωσε συμμετοχή; Να το γράψετε και στα %.

Μέθοδος των τριών στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά.

1.Ένας υδραυλικός ανέλαβε να φτιάξει μια οικοδομή σε 24 ημέρες ,εργαζόμενος 7 ώρες την ημέρα. Αν δουλεύει 8 ώρες , σε πόσες ημέρες θα τελειώσει το βάψιμο;

2.Ένα πλοίο με 80 επιβάτες είχε τρόφιμα για 55 ημέρες, αν οι επιβάτες γίνουν 120 πόσα τρόφιμα θα χρειαστούν;

3. Μια οικογένεια μπορεί να κάνει 10 ημέρες διακοπές και να ξοδεύει 240 ευρώ. Πόσα θα ξοδέψει σε 5 ημέρες;

\

Επαναστατικά κινήματα στη Μακεδονία και την Κρήτη.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Σε ποιές περιοχές συνεχίστηκαν οι επαναστατικές ΄ενέργειες;
  2. Ποιές μυστικές εταιρίες βοήθησαν τους Έλληνες της Μακεδονίας και ποιοι αγωνιστές πολέμησαν εναντίον των Τούρκων;
  3. Τι συνέβη το 1818 στη Μακεδονία;
  4.  Τι έγινε στο Συνέδριο του Βερολίνου;
  5. Τι συνέβη το 1866 στην Κρήτη;
  6. Τι προκάλεσε το ολοκαύτωμα στο Αρκάδι;
  7. Ποιό ήταν το τελικό αποτέλεσμα για την Μακεδονία και την Κρήτη;

Ευθύς και Πλάγιος λόγος

ΕΞΑΣΚΟΥΜΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

1. Στις παρακάτω περιόδους να μετατρέψεις τον ευθύ λόγο σε πλάγια κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.

* <<Μη με μαλώνεις τόσο, είμαι γέρος>>, φώναξε.
* <<Ακόμα>>, είπε, <<κάθεσαι εδώ;>>.
* Στ’ αλήθεια δεν το ξέρετε;
* <<Έσωσα τη ζωή ενός παιδιού>>, σκέφτηκε.
* <<Μην ξεχάσεις να πάρεις την ομπρέλα σου>>, του υπενθύμισε.
* Συνήθισα να κοιμάμαι νωρίς.
* Σε ποια μέρη της Ευρώπης ταξίδεψες φέτος;
* Δε θα ξαναμιλήσουμε γι’ αυτό.
* Είχα ξεχάσει τις βαλίτσες στο σταθμό.
* Καταλαβαίνεις, τώρα, πώς είναι όταν κουραστείς διανοητικά;

2. Στις παρακάτω προτάσεις να μετατρέψεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.

* Τους είπε ότι, αν δεχτεί, θα έβαζε όρους.
* Ζήτησε να πάνε μια μέρα να τους δουν.
* Τη ρώτησε πόσο είχε αγοράσει το φόρεμα.
* Του είπε ότι, αν διαβάζει, θα πάρει μεγάλους βαθμούς.
* Έλεγε ότι προσπάθησε πολύ εκείνη τη χρονιά.
* Τον παρακάλεσε να του τα πει καθαρά και ξάστερα.
* Τους είχε προτείνει να ακολουθήσουν ένα μεγαλόπνοο σχέδιο.