English

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου

Γλώσσα

Στη Γλώσσα γράψαμε διαγώνισμα, οπότε δεν έχουμε τίποτε για αύριο. Αύριο φέρνουμε το Ανθολόγιο.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση ε, σελίδα 17. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να προσπαθήσουν να λύσουν τη συγκεκριμένη άσκηση μόνα τους. Ακόμη κι αν τα βοηθήσουν οι γονείς τους, είναι σημαντικό στη φάση που είμαστε στις ασκήσεις των Μαθηματικών να διαμορφώσουν τις δικές τους απορίες και να αναζητήσουν τους δικούς τους τρόπους να κάνουν προσθέσεις και αφαιρέσεις. Οπότεμπορούμε να κάνουμε το εξής: εξηγούμε στα παιδιά τι ζητά η άσκηση [στην περίπτωση της άσκησης ε, τους λέμε ότι πρέπει να βρουν πόσο κάνει 27-8 και ότι το 8 το σπάμε σε 7 και 1. Αφαιρούμε πρώτα το 7 (27-7) και στη συνέχεια από αυτό που βρίσκουμε αφαιρούμε 1]. Τα αφήνουμε να μας πουν ποιον αριθμό βρήκαν. Η απάντησή τους είναι πολύ σημαντική! Αν είναι κοντά στο 19 έχουν κάνει κάποιο μικρό λάθος. Αν είναι 11 έχουν καταλάβει ότι κατεβαίνουμε δεκάδα, αλλά δεν αφαιρούν 1. Αν είναι 18 κάνουν λάθος το 20-1. Αν αυτό που θα σας πουν είναι πολύ μακριά από το 19, τότε μπορεί να κάνουν εντελώς λάθος τον συλλογισμό, οπότε θα πρέπει να τους δείξετε εσείς κάποιον τρόπο. Απόφασίστε εσείς τι θα τους πείτε και πόσα. Αν δυσκολεύονται πολύ με τη συγκεκριμένη άσκηση, αφήστε την άλυτη και πείτε τους να δουν πώς θα την εξηγήσω εγώ στην τάξη. Σε καμία περίπτωση αυτό δε σημαίνει ότι δε χρειάζεται να προσπαθήσουν να τη λύσουν. Επίσης, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι θα πρέπει να τη λύσετε εσείς.
  2. Προσθέσεις και αφαιρέσεις με δεκάδες. Τις γράψαμε στο τετράδιο. Είναι οι παρακάτω:

17 + 10 =

28 + 20 =

35 + 20 =

46 + 30 =

65 + 30 =

51 + 40 =

70 + 20 =

 

38 - 10 =

64 - 20 =

73 - 30 =

89 - 60 =

94 - 40 =

58 - 20 =

79 - 30 =

18 - 10 =

32 - 30 =

95 - 70 =

Για τις συγκεκριμένες πράξεις προτείνω τον εξής τρόπο: τα παιδιά ξέρουν να ανεβαίνουν 10-10 και να κατεβαίνουν 10-10. Δείξτε τους ότι το 95 - 70 σημαίνει ότι κατεβαίνουμε 7 δεκάδες. Άρα, μπορούν να κατέβουν (ακόμη και με τα δάχτυλα) 7 δεκάδες: 85, 75, 65, 55, 45, 35, 25.

Αν τους έχετε δείξει ή τα ίδια τα παιδιά απλά αφαιρούν τις μονάδες από τις μονάδες και τις δεκάδες από τις δεκάδες (95 - 70 = 9 - 7 και 5 - 0 = 25) και μπορούν να υπολογίσουν σωστά το αποτέλεσμα, εννοείται πως και αυτός ο τρόπος είναι σωστός!

Leave a Reply