Ιστορία

1.Εργασία του Κωνσταντίνου Ιορδανίδη:

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

2.Εργασία Γιώργου Μωυσιάδη:

 

 

3.Εργασία Νεφέλης Πέιτση :

 

4. Εργασία Αλεξάνδρας Μανάβη

Σκουλαρίκια χρυσά ή ενώτια στη βυζαντινή γλώσσα!

Κάθε ενώτιο αποτελείται από διάτρητο εξάπτυχο ρόδακα με ρουμπίνι στο κέντρο του ενώ από το κάτω μέρος του εξαρτώνται τρία κατακόρυφα κοκκιδωτά στελέχη με σμαράγδι και lapis-lazuli. Στην πίσω όψη φέρει άγκιστρο ανάρτησης. Ο τύπος των ενωτίων είναι πολύ δημοφιλής από τη ρωμαϊκή περίοδο έως τον 4ο αι. μ. Χ. και απαντά σε πολλές και ποικίλες παραλλαγές. Η ευρύτατη διάδοση που γνώρισε ο τύπος κυρίως κατά τον 3ο-4ο αι. μ.Χ. υποδηλώνει αφενός τη συνεχή διακίνηση των αντικειμένων σε όλη την επικράτεια της αυτοκρατορίας και αφ'ετέρου την ομοιομορφία των αισθητικών κατευθύνσεων που διαμορφώθηκε στα μεγάλα κέντρα της αυτοκρατορίας και ακολουθήθηκε από τα κατά τόπους εργαστήρια.

Από τα παλαιότερα μέχρι και τα σημερινά χρόνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν διάφορα μέταλλα και πετράδια για να κατασκευάζουν κοσμήματα-σκουλαρίκια. Αποτελούσε και συνέχιζε να αποτελεί επάγγελμα του κοσμηματοπώλη. Με τα κοσμήματα οι άνθρωποι διακοσμούσαν το λαιμό τους με κολιέδες, τα χέρια τους με βραχιόλια, τα κεφάλια τους με στέκκα-καπέλα αν ήταν βασιλιάδες ή πατριάρχες, τα δάχτυλά τους με δαχτυλίδια και τέλος τα αυτιά τους με σκουλαρίκια.

5. Εργασία Δημήτρη Σαμαρά:

Μαρμάρινη στρογγυλή τράπεζα στο Βυζαντινό Μουσείο Αθήνας

Μαρμάρινη στρογγυλή τράπεζα με ελαφρά υψωμένη πλατιά κορυφή η οποία κοσμήται με ανάγλυφα συμπλέγματα αλληλοδιωκόμενων ζώων, ανάμεσα στα οποία παρεμβάλλονται προτομές και δένδρα. Πολυτελή έπιπλα του τόπου αυτού, κοσμημένα με θρησκευτικά ή κοσμικά θέματα χρησιμοποιούνται σε οικίες εύπορων πολιτών.

Στον Αρθουριανό κύκλο, η Στρογγυλή τράπεζα είναι το τραπέζι γύρω από το οποίο συναθροίζονται στο Κάμελοτ ο βασιλιάς Αρθούρος και οι ιππότες του για να συζητήσουν ζητήματα υψίστης σημασίας για το βασίλειο. Η ιδέα της Στρογγυλής τραπέζης χρονολογείται από το έργο του Τζέφρεϊ του Μονμάουθ, αλλά η πιο δημοφιλής ιστορία προέρχεται από τον Μυστικό Δείπνο. Σύμφωνα με ορισμένες εκδοχές του μύθου η στρογγύλη τράπεζα όπως και <<εκατό καλοί ιππότες>>, ήταν προίκα της συζύγου του Αρθούρου Γκουίνεβιρ, από τον πατέρα της Λεόντεγκρανς.

Στη Στρογγυλή Τράπεζα δεν υπάρχει κορυφή του τραπεζιού, άρα κανένας δεν είναι αργηγός όπως συνηθίζονται στο Μεσαίωνα.

6. Εργασία του Χρήστου Αλεξόπουλου: