English

Μία αξέχαστη εκδρομή!

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης Λιβανατών πραγματοποίησαν μία εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βόρεια Εύβοια. Οι μικροί δημοσιογράφοι αποφάσισαν να γράψουν το δικό τους οδοιπορικό της εκδρομής. Ας τους απολαύσουμε!

<< ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ >>

(της μαθήτριας Μαρίλιας Μαγιάκα)

Την προηγούμενη εβδομάδα το σχολείο μας διοργάνωσε μία εκπαιδευτική εκδρομή στην Εύβοια. Σε αυτή την εκδρομή συμμετείχαν μόνο δύο τάξεις του σχολείου μας, η  Δ και η ΣΤ. Όλα έγιναν για την οικονομική ενίσχυση της περιοχής, καθώς και για την εκπαίδευσή μας.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε νωρίς το πρωί , όταν επιβιβαστήκαμε στο καράβι, έτσι ώστε να περάσουμε απέναντι. Όμως λίγο πριν επιβιβαστούμε συνειδητοποιήσαμε ότι άλλο ένα σχολείο θα μας κράταγε συντροφιά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Ύστερα από λίγα λεπτά ανεβήκαμε στο κατάστρωμα με πάρα πολύ μεγάλη ανυπομονησία και αγωνία για το τι θα συναντήσουμε εκεί που θα πάμε.

Φτάνοντας στην Εύβοια αντικρίσαμε ένα υπέροχο τοπίο. Το λιμάνι από την άλλη μεριά με τα ψαροκάικα, τα αμέτρητα μαγαζιά το ένα δίπλα στο άλλο και ένα καταπράσινο τοπίο να απλώνεται μπροστά μας. Ανεβαίνοντας στο λεωφορείο βρήκαμε τις θέσεις μας και πήραμε τον δρόμο για το χωριό Κερασιά. Όταν φτάσαμε και κατεβήκαμε ξαφνικά το καταπράσινο τοπίο εξαφανίστηκε. Όλα χάθηκαν! Το μόνο που αντικρίζαμε ήταν σωροί από σπασμένα, κομμένα και καμένα δέντρα. Χιλιάδες στρέμματα δάσους χάθηκαν. Αυτό συνέβη, γιατί έναν χρόνο πριν η Βόρεια Εύβοια υπέστη μία τεράστια καταστροφή λόγω εκτεταμένης πυρκαγιάς.

Μετά από αυτή τη θλιβερή εικόνα που είδαμε κατευθυνθήκαμε προς το μουσείο Απολιθωμένων Θηλαστικών Κερασιάς. Εκεί η ξεναγός μας μίλησε για τα απολιθωμένα ζώα. Το συναίσθημα αυτό ήταν απίστευτο. Να αγγίζει πετρώματα, τα οποία υπήρξαν πριν από εκατομμύρια χρόνια!

Ύστερα από μία μικρή αλλαγή του προγράμματος επισκεφθήκαμε τη μονή του Οσίου Δαυίδ. Ο ναός του οσίου ήταν ακόμη πιο όμορφος από κοντά. Ήταν χτισμένος από πέτρα, είχε υπέροχη θέα και περιποιημένα μυρωδάτα λουλούδια με πολύ ωραία χρώματα. Παρόλα αυτά και στο εσωτερικό της η εκκλησία ήταν υπέροχη γεμάτη σπάνιες βυζαντινές εικόνες και τεράστιους πολυελαίους. Οι περισσότεροι μαθητές πήρανε μικρές εικόνες μαζί τους. Έπειτα μεταφερθήκαμε στην περιοχή της Λίμνης και φάγαμε. Το φαγητό ήταν υπέροχο, μυρωδάτο και γευστικότατο όπως και τα παγωτά που φάγαμε. Έπρεπε όμως να φύγουμε. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και στη συνέχεια στο καράβι.

Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία! Αν και άλλαξε λίγο το πρόγραμμα, παραμένει να είναι μία υπέροχη, ευχάριστη και εκπληκτική εκδρομή. Σίγουρα θα το ξαναέκανα με κάθε τρόπο!!!

Άρθρο του μαθητή Ανδρέα Μπακάρα

Πριν από περίπου μία εβδομάδα επισκέφθηκα μαζί με το σχολείο μου τη Βόρεια Εύβοια…Ήταν η πρώτη μας εκδρομή μετά από σχεδόν τρία χρόνια!

Η ημέρα ήταν Παρασκευή και μέχρι τις οκτώ και μισή η ΣΤ και η Δ τάξη του Δημοτικού είχε επιβιβαστεί στο λεωφορείο με προορισμό το λιμάνι της Αρκίτσας. Αφού φτάσαμε μετρηθήκαμε και μπήκαμε στο πλοίο, το οποίο θα μας πήγαινε στην Εύβοια. Το ταξίδι μας είχε αρχίσει. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φάγαμε, ήπιαμε, βγάλαμε φωτογραφίες και απολαύσαμε την υπέροχη θέα που είχαμε, καθώς καθόμασταν στο ψηλότερο σημείο του καταστρώματος.

Μόλις αποβιβαστήκαμε, πήραμε το λεωφορείο και ξεκινήσαμε για το χωριό Κερασιά, προκειμένου να επισκεφθούμε το Μουσείο Απολιθωμένων Θηλαστικών. Ο δρόμος ήταν λίγο απότομος και είχε στροφές, αλλά εγώ με την παρέα μου καθόμασταν στη γαλαρία του λεωφορείου, είχαμε βάλει μουσική, διασκεδάζαμε και … ούτε που το καταλάβαμε! Αυτό που βλέπαμε όμως δεξιά και αριστερά μας δεν ήταν και τόσο ωραίο, διότι παντού υπήρχαν καμένα δέντρα και θάμνοι από την πυρκαγιά του περασμένου καλοκαιριού.

Όταν κατεβήκαμε από το λεωφορείο βρεθήκαμε στην Κερασιά. Η ξεναγός μας υποδέχθηκε πολύ ευγενικά και μας πήγε στο μουσείο, όπου είδαμε παλιά πετρώματα, δόντια ζώων αλλά και κόκκαλα ελέφαντα εκατομμυρίων χρόνων πριν! Στη  συνέχεια έγινε μία αλλαγή στο πρόγραμμά μας και αντί να πάμε στο απολιθωμένο δάσος, επισκεφθήκαμε τη μονή του Οσίου Δαυίδ. Εκεί είδαμε το παλιό εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων, όπου λειτουργούσε ο όσιος, το κελί του αγίου Ιακώβου καθώς και τον τάφο. Ανάψαμε κεράκι στην εκκλησία και δοκιμάσαμε τα πεντανόστιμα λουκούμια τους.

Μετά πήγαμε σε ένα άλλο παραθαλάσσιο χωριό της Εύβοιας για φαγητό, στη Λίμνη. Η ταβέρνα που καθήσαμε είχε μία φανταστική θέα στη θάλασσα. Έπειτα, ως επιδόρπιο, πήραμε παγωτό και κάναμε βόλτες στην ακρογιαλιά. Στη συνέχεια καταλήξαμε στο λιμάνι της Αιδηψού και περιμέναμε το πλοίο. Εφόσον μας είχε μείνει λίγος χρόνος ακόμη πήγαμε σε ένα μικρό λούνα παρκ που βρισκόταν δίπλα στο λιμάνι .Όταν το καράβι έφτασε, ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Τέλος όταν γύρισα σπίτι διηγήθηκα όλο το ταξίδι στην οικογένειά μου! Εύχομαι να πηγαίνουμε πιο συχνά τέτοιες εκδρομές, γιατί τον τελευταίο καιρό τις έχουμε στερηθεί.

(του μαθητή Ελευθέριου Γεωργιάδη)

Μία μέρα ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Λιβανατών μας ανακοίνωσε πως θα πάμε εκδρομή στη Βόρεια Εύβοια. Μόλις το ακούσαμε, πετάξαμε από τη χαρά μας, μιας και είχαμε καιρό να πάμε τέτοια εκδρομή. Μάλιστα πολλά άτομα θα συμμετείχαν και από την Τετάρτη και Έκτη τάξη.

( του μαθητή Κοσμά Τσιμπινουδάκη)

Στις 6 Μαΐου πήγαμε με την τάξη μου στην Εύβοια, ένα πανέμορφο μέρος που κάηκε το προηγούμενο καλοκαίρι. Η εκδρομή αυτή έγινε για να δούμε το απολιθωμένο δάσος και το μουσείο της Κερασιάς και φυσικά το αξιοθαύμαστο και άγιο μοναστήρι ονόματι << Όσιος Δαυίδ >>.

(του μαθητή Θανάση Μιχαλόπουλου)

Η διαδρομή προς την Αιδηψό διήρκησε περίπου τρία τέταρτα αλλά ήταν πολύ συναρπαστική, γιατί συναντήσαμε πολλές φώκιες και ταΐσαμε γλάρους που έρχονταν κοντά μας. Νιώσαμε πολύ τυχεροί που πήγαμε αυτή την εκδρομή. Ήταν η αγαπημένη μου!!!

( της μαθήτριας Δήμητρας Πάσσα)

Ήταν μία αξέχαστη εκδρομή!  Η θέα από το καράβι ήταν μαγευτική. Το ατελείωτο οξυγόνο σε συνδυασμό με τον πεντακάθαρο γαλάζιο ουρανό σου δημιουργούσε μία αίσθηση λες και ήσουν στον Παράδεισο. Μετά από μία πανέμορφη μονόωρη διαδρομή φτάσαμε στον προορισμό μας.

( του μαθητή Βασίλη Παπαευσταθίου)

Πρώτος προορισμός μας ήταν το Μουσείο Απολιθωμένων Θηλαστικών της Κερασιάς, όπου μας περίμεναν οι ξεναγοί. Το μουσείο περιείχε οστά απολιθωμένων θηλαστικών σπονδυλωτών και ασπόνδυλων, που έζησαν στην περιοχή πριν από περίπου έξι εκατομμύρια χρόνια.

( της μαθήτριας Τζέσικα Σεχάι)

Το πρώτο μέρος που πήγαμε ήταν η Κερασιά και συγκεκριμένα το μουσείο με τα απολιθωμένα ζώα. Είδα το κέρατο του μαμούθ και πόσο κοντό ήταν, τον λαιμό της καμηλοπάρδαλης και πέτρες τις οποίες μας επέτρεπαν να τις πιάσουμε. Το μέρος που είχαν αυτά τα δείγματα ήταν χωρίς τζάμι,  για να τα αγγίζουν οι τυφλοί.

( του μαθητή Νίκου Πήττα)

Η επόμενη στάση μας ήταν το μοναστήρι του Οσίου Δαυίδ. Εκεί προσκυνήσαμε την Τίμια Κάρα του Οσίου και ο ηγούμενος της μονής μας ξενάγησε στο κελί του οσίου Ιάκωβου Τσαλίκη.

( του μαθητή Μανώλη Καραπάτη)

Εκτός από το μουσείο πήγαμε σε ένα μοναστήρι. Ένα από τα πράγματα που μου άρεσε ήταν πως υπήρχε παγωμένο πόσιμο νερό από μία πέτρινη βρύση.

( του μαθητή Γιάννη Πούσια )

Στη διαδρομή με το πούλμαν βλέπαμε τα καμένα δάση από την πυρκαγιά του ξέσπασε τον Αύγουστο του 2021 στη Βόρεια Εύβοια. Οι καταστροφές ήταν μεγάλες, κάηκαν αρκετά ζώα και δασικές εκτάσεις. Είναι κρίμα αυτό το ωραίο μέρος πλέον να είναι σε αυτή την κατάσταση. Κατά τη γνώμη μου το κράτος θα πρέπει να ενισχύσει οικονομικά τις περιοχές που έχουν καταστραφεί και να γίνουν εθελοντικές εργασίες.

( της μαθήτριας Παναγιώτας Δαλιανούδη)

Οι εκδρομές είναι οι κατάλληλες ευκαιρίες για αποδράσεις από την καθημερινότητα και ευχαριστούμε την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας που μας έδωσε μία τέτοια ευκαιρία!

( του μαθητή Κωνσταντίνου Μαλισόβα)

Η εκδρομή αυτή ήταν ένας τρόπος για να νιώσουμε πάλι ελεύθεροι και χαίρομαι που μετά από τόσα χρόνια κλεισούρας αισθανθήκαμε όπως παλιά. Θα ήθελα την επόμενη φορά όμως να δω το δάσος πάλι πράσινο!

( του μαθητή Δημήτρη Πέτσα)

Όταν ξεκινήσαμε μέσα στο λεωφορείο, εγώ και η παρέα μου βάλαμε τραγούδια και ξεσηκώσαμε τους πάντες, μέχρι και τους δασκάλους...Περάσαμε τέλεια! Θα ήθελα να μείνουμε κι άλλο. Ένιωθα χαρά και ευχαρίστηση σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Θα ήθελα να πάμε άλλη μία τέτοια εκδρομή στο μέλλον!!!

( του μαθητή Νίκου Νίκου)

Τελευταίος προορισμός μας ήταν ένα πάρκο με παιχνίδια για να διασκεδάσουμε, όπως τραμπολίνα και πολλά άλλα. Για αρκετή ώρα διασκεδάσαμε με τους φίλους μας.